Gepland onderhoud (3 op 4 april): e-mail en webmail

Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

141 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Bol.com en mijnwebwinkel bestellingen komen wel binnen. Klantenmails via Gmail, online etc. komen niet binnen.

Reputatie 6
Badge +5

bij mij bol orders ook niet

update 21:39: Het is nu langzaam allemaal aan het binnendruppelen het afgelopen uur….

Reputatie 7
Badge +11

Al vanaf een uur of 11 vandaag als mailverkeer weer onmogelijk. Alles is super traag, mails verzenden lukt niet, mails ontvangen gaat met heel veel vertraging. Telefonisch gemeld om 11.30 bij Mijnwebwinkel. Probleem was bekend. Echter op statuspagina staat de storing nog steeds niet gemeld.
Ik heb ondertussen van de week maar een gmail emailadres in gebruik genomen om nog enigzins door te kunnen werken maar dat is natuurlijk veel extra werk omdat ik nu op 2 plekken de emails in de gaten moet houden. 
Jammer dat er problemen blijven met het mailprogramma.

We kunnen toch maar 1 adres opgeven in de webwinkel?
Heb pas geprobeerd of ik naast het mailadres van info ook een andere toe kon voegen maar dit lukte niet. helaas.
Dat zou voor nu wel de oplossing zijn voor het probleem, liever dubbel dan geen mail.

volgens mij kan dat wel alleen ze komen allemaal wel op info binnen. Maar je kan wel vanuit bv verkoop of RMA mailen maar iedereen die daar op antwoord komen ze wel allemaal in 1 map binnen. Maar het lijkt wel net op je een groter bedrijf bent

Reputatie 2
Badge +1

En ook vandaag weer error meldingen, vertraging bij het binnenhalen van de emails, vertraging bij het openen van emails, vertraging bij verzending van emails. Vrijdag bijna hele dag geen gebruik van het mailprogramma kunnen maken, gisteren de hele dag geen emails ontvangen van klanten. Dan vandaag maar alles proberen te beantwoorden en nu weer minutenlang naar een draaiend cirkeltje kijken…

Op de statuspagina zijn al dagen geen incidenten gemeld.

Reputatie 2
Badge +1

En weer is het een en al ellende vandaag. Er valt gewoon níet te werken op deze manier, onvoorstelbaar. Ik vraag me momenteel werkelijk af waarom ik nog bij Mijnwebwinkel blijf. Ja: omdat ik er tegenop zie om ruim 3500 artikelen over te zetten. Maar zelfs dat vooruitzicht wordt steeds aantrekkelijker. 

Reputatie 2
Badge +1

En weer is het een en al ellende vandaag. Er valt gewoon níet te werken op deze manier, onvoorstelbaar. Ik vraag me momenteel werkelijk af waarom ik nog bij Mijnwebwinkel blijf. Ja: omdat ik er tegenop zie om ruim 3500 artikelen over te zetten. Maar zelfs dat vooruitzicht wordt steeds aantrekkelijker. 

Ja dat is ook het enige wat mij nog tegenhoudt...12500 artikelen in twee talen zou ik dan over moeten zetten. als eenmansbedrijfje is dit eigenlijk ondoenlijk.

Reputatie 2
Badge +1

En ook vandaag weer error meldingen, vertraging bij het binnenhalen van de emails, vertraging bij het openen van emails, vertraging bij verzending van emails. Vrijdag bijna hele dag geen gebruik van het mailprogramma kunnen maken, gisteren de hele dag geen emails ontvangen van klanten. Dan vandaag maar alles proberen te beantwoorden en nu weer minutenlang naar een draaiend cirkeltje kijken…

Op de statuspagina zijn al dagen geen incidenten gemeld.

En dan krijg ik deze email binnen;

Hi, Kerstdorpfan.nl

Je hebt al 25 reacties geplaatst op de community, super! De volgende badge verdien je bij 50 reacties, dat ga je ook wel halen ;-)

Groet,
Ebbe 

Ik weet nou niet of ik hier heel blij van moet worden🤣

Badge +1

Ja dat is ook het enige wat mij nog tegenhoudt...12500 artikelen in twee talen zou ik dan over moeten zetten. als eenmansbedrijfje is dit eigenlijk ondoenlijk.

Ik heb dan niet zoveel maar dit zou niet de eerste keer zijn, zie er zo tegenop om weer helemaal opnieuw te moeten beginnen.
Het is gewoon waardeloos dit, inloggen gaat langzaam, vernieuwen gaat langzaam en dat terwijl er voorlopig niets te vernieuwen is want heb voor nu de info mail eruit veranderd in een nood email.

Badge +1

Al vanaf een uur of 11 vandaag als mailverkeer weer onmogelijk. Alles is super traag, mails verzenden lukt niet, mails ontvangen gaat met heel veel vertraging. Telefonisch gemeld om 11.30 bij Mijnwebwinkel. Probleem was bekend. Echter op statuspagina staat de storing nog steeds niet gemeld.
Ik heb ondertussen van de week maar een gmail emailadres in gebruik genomen om nog enigzins door te kunnen werken maar dat is natuurlijk veel extra werk omdat ik nu op 2 plekken de emails in de gaten moet houden. 

Heb pas geprobeerd of ik naast het mailadres van info ook een andere toe kon voegen maar dit lukte niet. helaas.
Dat zou voor nu wel de oplossing zijn voor het probleem, liever dubbel dan geen mail.

volgens mij kan dat wel alleen ze komen allemaal wel op info binnen. Maar je kan wel vanuit bv verkoop of RMA mailen maar iedereen die daar op antwoord komen ze wel allemaal in 1 map binnen. Maar het lijkt wel net op je een groter bedrijf bent

Ik bedoel niet in het mail programma maar in mijn webwinkel zelf.
Zodat je orders dubbel kan ontvangen op de info mail en op en ander mailadres, zo valt het ook direct op wanneer de info mail je weer laat zitten.
Je kan wel mail en sms ontvangen maar voor de sms moet je betalen, dat laatste weiger ik ondanks dat ik een klein bedrijfje ben.

Reputatie 7
Badge +11

Ik bedoel niet in het mail programma maar in mijn webwinkel zelf.
Zodat je orders dubbel kan ontvangen op de info mail en op en ander mailadres, zo valt het ook direct op wanneer de info mail je weer laat zitten.
Je kan wel mail en sms ontvangen maar voor de sms moet je betalen, dat laatste weiger ik ondanks dat ik een klein bedrijfje ben.

Oke ja duidekijk, soort van cc nee dat is helaas niet mogelijk. Zou soms best handig zijn bv een storing.

Badge +1

Het bericht van de trage mail is van het dashboard af.
Wil dit zeggen dat het probleem helemaal opgelost is?

Reputatie 2
Badge +1

Er komen bij mij nig 

Er komen hier nog steeds emails vertraagd binnen. Vanochtend tussen 9.30 en 12.30 helemaal geen emails kunnen ontvangen.
Support zegt op de hoogte te zijn. Op mijn vraag waarom er vanaf vrijdag dagelijks storingen zijn maar deze niet gemeld worden op de statuspagina was het antwoord “dat de ontwikkelaars zelf bepalen of iets een storing is en dus op de statuspagina gemeld moet worden”. Dus als niet “voldoende” mensen melden dat er een storing is dan wordt het niet als storing vermeld….iets met slager keurt zijn eigen vlees?

Badge +1

Er komen bij mij nig 

Er komen hier nog steeds emails vertraagd binnen. Vanochtend tussen 9.30 en 12.30 helemaal geen emails kunnen ontvangen.
Support zegt op de hoogte te zijn. Op mijn vraag waarom er vanaf vrijdag dagelijks storingen zijn maar deze niet gemeld worden op de statuspagina was het antwoord “dat de ontwikkelaars zelf bepalen of iets een storing is en dus op de statuspagina gemeld moet worden”. Dus als niet “voldoende” mensen melden dat er een storing is dan wordt het niet als storing vermeld….iets met slager keurt zijn eigen vlees?

Schiet niet op dus, had even de hoop dat het opgelost was.
Kan me ook niet voorstellen dat het alleen de mensen die zich hier melden last hebben hiervan.
Waarom dan het bericht verwijderen?
Had het dan gewoon erop laten staan, nu word er hoop gegeven en komen we alsnog van een koude kermis thuis 🙄 

Badge +1

Here we go again.
Helaas, de traagheid schiet er zojuist WEER in 😏, zelfs Hamilton gaat sneller.
Het van map naar map gaan heeft weer flinke tijd nodig.

Reputatie 2
Badge +1

Here we go again.

Goedemorgen, hier hetzelfde probleem (zoals elke maandag sinds de “update”).

Ik heb meteen weer telefonisch gemeld bij support. Ik kreeg als antwoord dat de emailadressen in boxen zitten en dat er soms een box “volloopt” waardoor de traagheid ontstaat. De ontwikkelaars kunnen de emailbox dan flushen zodat het weer wat sneller gaat. Hier lijkt dat wel iets te werken. Het is nog steeds geen Verstappen maar het is werkbaar…..

Geen idee waarom dit niet automatisch gebeurd en of dit probleem elke maandag terug blijft komen.

Reputatie 6
Badge +5

Totaal off topic maar ‘het is nog geen Verstappen’ liet me wel glimlachen. Dat moet over 10 jaar een standaard Dikke van Dale uitdrukking worden

Badge +1

Here we go again.

Goedemorgen, hier hetzelfde probleem (zoals elke maandag sinds de “update”).

Ik heb meteen weer telefonisch gemeld bij support. Ik kreeg als antwoord dat de emailadressen in boxen zitten en dat er soms een box “volloopt” waardoor de traagheid ontstaat. De ontwikkelaars kunnen de emailbox dan flushen zodat het weer wat sneller gaat. Hier lijkt dat wel iets te werken. Het is nog steeds geen Verstappen maar het is werkbaar…..

Geen idee waarom dit niet automatisch gebeurd en of dit probleem elke maandag terug blijft komen.

Snap dat ook niet, elke maandag hetzelfde euvel.
Werkbaar is het wel maar heb toch liever Verstappen 😉

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Wanneer gaan de lopende problemen opgelost worden? Ik moet meerdere malen per dag meerdere minuten wachtten op de zoektocht naar een mail. 

EDIT: Vanaf 10:00 geen mail gehad en ik had er zeker 5 moeten krijgen van bestellingen die ik geplaatst heb. Mooi systeem dit...

Kevin

Reputatie 6
Badge +5

Ik ook. Ontdek het net zelf...(Ik krijg iedere dag om 12.00 een testmail...vandaag nog niet binnen)

En normaal krijg ik een mailtje als iemand op een forum een berichtje plaatst waar ik ook in zit (‘jouw topic heeft een nieuwe reactie ontvangen’)

Die heb ik ook niet gehad

update 12.47: Het begint mij mij weer allemaal binnen te komen

Reputatie 5
Badge +6

Bij mij ook, maar vooralsnog mis ik nog meerdere…

Reputatie 2
Badge +1

Het is weer hetzelfde liedje zoals elke maandag sinds de “update". Emails komen weer zeer vertraagd binnen. Klantenservice vandaag niet bereikbaar. Vorige week na telefonisch contact werkte alles weer iets sneller maar dat kunnen we vandaag dus vergeten.

Reputatie 5
Badge +6

Alles is gelukkig alsnog binnen gekomen, dus geen grote stress, maar het is wel echt vervelend elke maandag. Ik hoop dat het snel word opgelost, want het begint nu wel echt lang te duren :)

Reputatie 5
Badge +6

Ik krijg nu mails binnen die maandag binnen hadden moeten komen. Meer dan anderhalve dag later. 

Dit kan echt niet meer hoor. Wanneer gaat dit opgelost worden?

Reputatie 5
Badge +6

Hier gaat alles prima met de mail. Nergens last van. 
Waarom de ene wel en de ander niet?

Reputatie 5
Badge +7

Ik snap het ook niet. Ik krijg gelukkig de meeste mail wel goed binnen. Maar dus de reacties hier meestal niet. Wat @Richard ook al aangeeft. En mail komt verlaat binnen gelukkig geen dagen maar soms wel uren.
En een van onze leveranciers kan ons niet mailen. Hij krijgt ook geen melding dat de mail niet afgeleverd kan worden. 
Wat ik wel raar vind is als je een mail verstuurd deze wel meteen wordt verstuurd.