Gepland onderhoud (3 op 4 april): e-mail en webmail

Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

141 reacties

Hi, kan het zijn dat er mails verdwenen zijn? Ik zoek een mail (die ik voorheen er ook wel eens bijpakte om iets na te checken) maar kan hem nergens terug vinden, alle zoekopties geprobeerd.

Reputatie 2
Badge +3

ik vraag me af of ik alle mails binnenkrijg, ik heb best wel wat mails naar klanten gestuurd, maar geen reacties ontvangen, ik heb net 10 min geleden mezelf een mailtje gestuurd via hotmail naar de webmail.. Maar die komt niet binnen…?

De mails die verstuurd worden vanuit het contact platvorm komen wel gewoon direct aan, met een 2de mail getest via hotmail, komt ook weer niet aan...

Reputatie 5
Badge +6

Hier gaat de mail prima. Zowel verzenden als ontvangen. Beiden even getest met mijn prive mail.
Er komt wel meer spam binnen.  

Reputatie 1
Badge +1

Versturen en ontvangen gelukkig geen probleem, maar god wat gaat alles langzaam zeg….

Reputatie 6
Badge +8

Sinds de migratie komen mails in eerste aanleg dubbel binnen (via de app BlueMail, dus via iMAP). Nadat de mail geopend is, verdwijnt de duplicaat. Hiervoor is dit nooit gebeurd. Meer mensen die dit ervaren?

Badge +1

Het overschakelen van de ene naar de andere map duurt heel erg lang.
Het is erg langzaam, hopelijk word dit nog wel beter want dit is echt niet handig.
Meer mensen last van?

Reputatie 1
Badge +1

Het is erg langzaam, hopelijk word dit nog wel beter want dit is echt niet handig.
Meer mensen last van?

Ja, ook hier is het niet vooruit te branden. Overschakelen van map, openen van een mail, verversen van de pagina alles duurt een eeuwigheid.

Badge +1

Meer mensen last van?

Ja, ook hier is het niet vooruit te branden. Overschakelen van map, openen van een mail, verversen van de pagina alles duurt een eeuwigheid.

Nou idd, irriratie factortje voor mij (wellicht voor meer mensen) maar ik hou van snel haha.
Ik moet door kunnen klikken zonder te hoeven wachten tot de boel eindelijk geladen is.
Inloggen is ook een ramp.

Badge

Gisterenavond en vanochtend werkte de mail weer naar behoren...sinds twee uur weer dezelfde problemen als gisterenochtend/middag. Alles handelingen zijn enorm traag of inbox wordt helemaal niet geopend, en enorm veel spam. Echt balen dit.

Reputatie 4
Badge +6

De email is tergend traag en heeft erg vaak een fout waardoor je weer opnieuw moet inloggen. 

Reputatie 2
Badge +1

Bij mij werkt de email helemaal niet meer. Verzenden en ontvangen lukte al half uur niet meer, nu Server Error.

Reputatie 2
Badge +1

Hier hetzelfde probleem: niet vooruit te branden en regelmatig opnieuw in moeten loggen. Ontzettend vervelend en ik hoop dan ook dat dit snel wordt gefixt. 

Reputatie 5
Badge +6

De snelheid is inderdaad onwerkbaar de afgelopen tijd. Echt niet te doen.

Ik probeer nu al 7 minuten 1 mail te sturen waarvan ik de tekst maar vast in Word heb getypt. Hij kan nog steeds niet fatsoenlijk een pagina laden zodat ik de tekst erin kan kopieren en versturen.  @Mike 

Bij mij komen ook geen mails meer binnen en klanten geven aan dat de server mails weigert… schiet niet op zo.

Badge

Bij mij komen ook geen mails meer binnen en klanten geven aan dat de server mails weigert… schiet niet op zo.

Bij ons komen er sinds half 11 geen mails meer binnen

Reputatie 1
Badge +1

Beste Mijnwebwinkel mensen,

Het blijft eng stil van jullie kant…. Er is praktisch niet te werken op deze ellendig langzame manier. Graag reactie wanneer wij kunnen verwachten dat dit opgelost is!!!

En jullie veel gestelde vraag of ik Mijnwebwinkel.nl zou aanraden bij andere wordt elke keer een stukje minder!

Reputatie 6
Badge +5

Ik merk ook dat ik vandaag mail uren vertraagd binnen krijg.
(nieuwe mail gaat goed maar mail van vanochtend komt met 3 uur of meer vertraging binnen en een nieuwsbrief waarop ik zelf een bestelling moet doen - wat ik iedere week doe - is nog altijd niet binnen. 

Mijn leverancier heeft hem opnieuw verstuurd via zijn persoonlijke mail en die kwam meteen binnen (andere klanten hebben de nieuwsbrief gewoon ontvangen). Met andere woorden: de kans dat het aan jullie kant ligt is groter dan dat het bij mijn leverancier ligt want we werken al meer dan 5 jaar op deze manier en dit is de eerste keer dat hij niet aankomt. 

Badge +1

Hier ook weer langere laadtijd, mail via telefoon duurt ook erg lang eer hij ververst is.

Erg vervelend, normaal reageren jullie vlot maar nu blijft het angstvallig stil vanuit mijnwebwinkel maar we betalen er wel voor…..

Reputatie 4
Badge +5

Zoals aangekondigd op de statuspagina gaan we vanavond een aantal optimalisaties doorvoeren die we vanuit jullie als feedback hebben ontvangen. Wat de impact van de wijzigingen gaat zijn moeten we nog even afwachten. Wat we wel weten is dat soortgelijke optimalisaties bij andere partijen de nodige verbeteringen heeft gebracht. We hopen dat dit voor ons ook het geval zal zijn.

Verder hebben we vernomen dat Roundcube niet erg goed om kan gaan met het sorteren van mails. Je zou daarom, bij het gebruik van de webmail, de sortering op Geen kunnen zetten in het menu Opties. Roundcube gebruikt dan altijd de standaardsortering (op volgorde van binnenkomst, nieuwste eerst) en doet geen geforceerde sortering.

Er is een scherpe prioritering aangebracht aan de ontvangen feedback. Daarbij staat voorop dat snelheid van Roundcube (opstellen van mail, wisselen tussen mappen, etc.) op de eerste plaats staat, gevolgd door het vertraagd ontvangen van (voornamelijk Outlook/Hotmail/Microsoft) mail. Ander items, zoals bijvoorbeeld het ontvangen van meer spam dan gebruikelijk, zijn lastig maar prima op te lossen en zullen later aan bod komen.

Meteen dan ook de kanttekening dat we vanavond tijdens dit onderhoud niet al deze onderwerpen zullen aanpakken. We willen van alle wijzigingen eerst een positief resultaat zien, voordat we ons op het volgende component storten. Zo houden we het onderhoudsvenster voor jullie beperkt, en de veranderingen voor onze ontwikkelaars overzichtelijk.

Dit geplande onderhoud is vanzelfsprekend niet het enige wat we doen om al het ongemak te voorkomen of minimaal te beperken. Ook overdag zorgen we dat we zaken kunnen oppakken om het platform te verbeteren. Die wijzigingen hebben echter een minder grote impact, omdat voor het échte werk zaken opnieuw opgestart moeten worden.

@Ebbe is momenteel helaas niet in de mogelijkheid om al jullie berichten te beantwoorden, en de prioriteit van mijn team en mijzelf ligt op dit moment bij het zo zorgvuldig mogelijk oppakken van jullie feedback. Een reactie op de community kan daardoor soms wat langer duren. Voor spoed kun je altijd contact opnemen met Customer Care. Als het zaken zijn waarmee je collega-webwinkeliers je kunnen helpen, óf die wat langer kunnen wachten, kun je natuurlijk altijd hier terecht.

Reputatie 5
Badge +6

Zo te zien heeft het niet veel gedaan, want het is nog altijd niet vooruit te branden.

Reputatie 4
Badge +6

@Mike ik zie het beter worden vooral met selecteren/verplaatsen en lezen van items. ik hoop dat dit voortzet of nog beter wordt maar in ieder geval bedankt voor de verbetering.

Badge +1

Op dit moment loopt de mail weer heerlijk snel.
Zo fijn. ook dit mag gezegd worden natuurlijk!!

Wel even een ander vraagje, voorheen kon je in de mail (bestelling) het emailadres aanklikken om een mailtje naar de klant te versturen.
Dit kan sinds de update niet meer jammer genoeg, komt dit nog wel terug?
Ik mis deze optie echt heel erg.

Reputatie 6
Badge +5

Dat mag zeker gezegd worden!

Maar het gaat nog de hele tijd goed want mijn mail komt weer niet binnen op dit moment. 

2 bestellingen van (via bol platform) krijg ik geen mailtje binnen. Ze zijn van het laatste half uur of zo.

Mezelf net (11:17) een testmailtje gestuurd vanaf een ander mailadres: komt ook niet binnen…

En aangezien er nog niets gemeld wordt op de status.myonlinestore.com meld ik het hier maar even

update 11:24 Verzenden van mail gaat wel goed (inkomende mail nog steeds niet binnen)
update 11:36 Een mail van 11:35 is wel binnengekomen (een bestelling uit mijn eigen webwinkel) maar de mailtjes van daarvoor nog steeds niet.

Ik hoop dat mww meeleest, dan hebben ze misschien wat aan de input. Want storingen gebeuren gewoon maar als ik niet ergens kan lezen dat er een storing is dan moet het ook werken….

Badge +1

Oh jee, aangzien ik ook op mail aan het wachten ben maar even een test mail naar mezelf verzonden.
Helaas komt deze idd niet aan.
Erg vervelend dat dit er toch steeds weer in kruipt ☹️ jullie doen uiteraard jullie uiterste best om het goed te krijgen.

Reputatie 6
Badge +5

Voor de meelezers ;-) : Ik heb mww gebeld, ze hebben met mij meegekeken, een testmailtje naar mij gestuurd (die ook niet aankomt) en zijn het nu verder aan het checken.

update 12:31 Ik had een derde testmail gestuurd om 12:15….die kwam net binnen. (alle eerdere mailtjes zijn nog steeds niet binnen)