Fout in track & trace code

• 19 January 2023
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Het was mij nog niet eerder opgevallen of doorgegeven maar ik zie nu dat er een andere format variabele in de verzendbevestiging is toegevoegd m.b.t. de track en trace code.

Nu krijgen onze klanten ook automatisch een bevestiging via Myparcel met track en trace zodra deze is ingescand bij PostNL maar we kregen deze week ineens van twee klanten een melding dat de link in de verzendbevestiging niet werkt.

En inderdaad, deze werkt niet.

Voorheen werd er de variabele %tracktrace%  in de verzendbevestiging toegevoegd maar ik zie nu dat deze is aangepast naar: {{ order_shipping_tracktrace }}

In de mail die de klant ontvangt komt dit er als volgt uit te zien:

<a href="https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace//NL/5252AG"></a>

De weergave is niet correct maar zoals u zelf kunt checken door op de link te klikken werkt deze ook niet.

De opmaak van de link is niet compleet.

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

6 reacties

Reputatie 1
Badge +2

@Ebbe 

Is dit bekend bij jullie?

Hoi allemaal,

Deze bug heb ik een paar maanden terug gemeld bij support@mijnwebwinkel.nl. Helaas speelt de bug nog steeds, de track & trace code wordt niet goed weergegeven. Willen meer mensen de bug melden zodat een oplossing vinden hoger op de prioriteitenlijst komt? 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Deze bug is ingepland in de volgende sprint (deze start komende maandag en duurt 2 weken). Ik geef jullie een seintje bij nieuwe ontwikkelen. 

Bedankt voor het melden, en Oeteljee, excuus voor de late reactie. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Oeteljee en @Jenita,

Kunnen jullie de variabel  {{ order_shipping_tracktrace }} wijzigen naar %tracktrace%. Uit onze test werkt die variabel wel zoals het hoort te werken. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Oeteljee @Jenita We hebben de foutieve variabel aan onze kant gewijzigd. De bug moet nu opgelost zijn. Mocht je de tracktrace code uit de mail hebben gehaald, dan kun je deze weer terug plaatsen. 

Dank!