facturatie mijnwebwinkel

  • 7 February 2022
  • 18 reacties
  • 260 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik moet heel even iets kwijt: ik vind het echt niet netjes dat de maandelijkse kosten van de winkel met 20% is verhoogd, zonder enige communicatie daarover. Voor de kleine ondernemer is het bijna niet meer rendabel zo. Zijn er nog meer verhogingen in de planning waar we rekening mee moeten houden? En waarom wordt daar vooraf geen bericht over gegeven?

 


18 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik keek er ook raar van op, dat er ineens een naheffing binnenkwam voor februari.
Ik dacht eerst dat het voor 3 maanden was, maar ik zie nu dat het alleen voor één maand geldt. 
Inderdaad is dat een vrij forse verhoging. Een paar jaar geleden kostte het maar 19 euro in de maand. 
Toen was het 24 en nu ineens 30. Zonder discussie of wat dan ook vooraf.
Je kan nog steeds GRO hebben voor 20 euro, met 25 artikelen per maand. Maar wat heb je er aan?
Tenzij je maar een of twee spullen hebt.

Reputatie 2
Badge +2

Ja precies, er komen steeds meer pakketten bij en de prijs schuift steeds meer op. Ik vind het een absurd hoge verhoging binnen enkele jaren. Aan GRO heb ik ook niets, dat was ooit de gratis versie als ik het me goed herinner.

Reputatie 3
Badge +3

Dit was toch duidelijk gecommuniceerd - wij kregen hier in december bericht van.
Geheel onverwacht kun je dit dan toch niet noemen.

 

 

Reputatie 2
Badge +2

@Atelier Miete Confiete ik kan daar niets over terugvinden, en een bericht over prijswijziging zou ik wel onthouden. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb hier wel bericht over gekregen. Waarschijnlijk is het mailtje in je spamfolder terecht gekomen.

Reputatie 2
Badge +2

@Jacqueline Misschien, al verschoon ik die elke dag, dus ik denk het niet. Ik weet ook niet hoe het kan.

Reputatie 3
Badge +3

Ik kan ook geen bericht over de (laatste) verhoging vinden. Wel facturen met een forse verhoging eind 2020 en opnieuw een flinke verhoging eind 2021. 
Maar wat doe je er ook aan? 

Reputatie 7
Badge +8

Daar is inderdaad een e-mail over gestuurd. 

Heel eerlijk, als mede-klant van Mijnwebwinkel: je kunt ook niet verwachten dat het platform zich blijft ontwikkelen en dat jarenlang de prijs gelijk gaat blijven. Linksom of rechtsom zit overal natuurlijk een verdienmodel aan. Veel mensen verwachten, merk ik ook op de community, ook om voor ‘een dubbeltje op de eerste rij te zitten'. :wink:  En als je gaat kijken naar de markt van platforms waar je een shop kunt starten, ben je nog steeds bij Mijnwebwinkel het meest voordelig uit - ook de kleinere ondernemer. 

Ik kan me zo voorstellen dat hoe meer opties/functionaliteiten er op het platform bijkomen, dat daarop de prijs ook al worden aangepast. En dan is het per ondernemer om te kijken of het nog bij zijn of haar business past.

Reputatie 2
Badge +2

@Nanaas 

Ik begrijp wel dat een platform ontwikkelen tijd en geld kost, en natuurlijk dat daar een verdienmodel op zit. Maar een verhoging van 20% vind ik nog steeds erg veel.

Blijkbaar heeft verder iedereen wel een mail hierover gehad, dus dan ligt dat waarschijnlijk aan mij en dan trek ik hierbij de klacht in ;-)  

Overigens ben ik verder heel tevreden met het platform en met de service. Daar ligt het niet aan.

 

Reputatie 3
Badge +3

@Nanaas

Ik begrijp wel dat een platform ontwikkelen tijd en geld kost, en natuurlijk dat daar een verdienmodel op zit. Maar een verhoging van 20% vind ik nog steeds erg veel.

Blijkbaar heeft verder iedereen wel een mail hierover gehad, dus dan ligt dat waarschijnlijk aan mij en dan trek ik hierbij de klacht in ;-)  

Overigens ben ik verder heel tevreden met het platform en met de service. Daar ligt het niet aan.

 

Ik kan mijn mail er over niet vinden. Maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet verstuurd is. 
Mogelijk gooide ik het weg.

Reputatie 2
Badge +2

@Emma 

Nee dat is helaas onduidelijk.

Hi @polderillustraties,

Ik zie dat je op 20 Augustus 2021 jezelf (per ongeluk?) hebt uitgeschreven voor alle communicatie lijsten waarin we je op de hoogte kunnen stellen. Het bericht over de prijswijziging die in December is verstuurd heeft jou daarom niet bereikt.

Deze mail is verstuurd aan iedereen die zich niet heeft uitgeschreven voor de Marketing e-mails.

Mocht je nog ergens een mailtje hebben: staat helemaal onderin de footer een linkje met “voorkeuren beheren” naast “Afmelden”, daarmee zou je de Marketing mails weer kunnen activeren mocht je dergelijke berichten in de toekomst niet willen missen.

Groet,

Jordy

Reputatie 2
Badge +2

@jordy 

Aha!

Maar ik krijg wel regelmatig berichten van jullie, over wijzigingen en aanpassingen en dergelijken.

Maar goed, dan is nu de aap uit de mouw.

Dankje voor de verheldering.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben het met @Nanaas eens. Al snap in de discussie van de enorme verhoging ook wel. Maar ik moet daar ook bij opmerken dat ook MWW zeer zeker wel aan zet is en de functies nu ook wel eens mogen komen waar we al jaren op zitten te wachten. Prijs/kwaliteit zit je heel goed bij MWW. 

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben het met @Nanaas eens. Al snap in de discussie van de enorme verhoging ook wel. Maar ik moet daar ook bij opmerken dat ook MWW zeer zeker wel aan zet is en de functies nu ook wel eens mogen komen waar we al jaren op zitten te wachten. Prijs/kwaliteit zit je heel goed bij MWW

 

Ik wou altijd dolgraag een multishop-functie hebben.
Twee extra winkels er bij, met een gekoppelde voorraad, want ik heb een aantal heel verschillende ‘stromingen’ wat aanbod betreft.

Maar het heeft zo lang geduurd, ik heb de winkel inmiddels al 11 jaar, dat het voor mij nu niet meer hoeft. Ik ben gepensioneerd. Hou het wel aan als AOW aanvulling. Van wat ik aan AOW ontvang, is niet te leven. Op een gegeven moment had ik wel elders een soort informatiesite opgezet, met links naar de winkel, waarin ik mijn eitje kwijt kon.

Deze functie (multishop) niet aanbieden, lijkt mij een gemiste kans voor MWW. Elke extra shop, zou neem ik aan een extra contract - en extra geld - betekenen.

Maar er is inderdaad enorm veel ontwikkeld en verbeterd, sinds ik in 2011 begon. De winkels waren toen vrij primitief en je pikte ze er zó uit. Smal, navigatie vertikaal aan linker kant en maximaal 12 artikelen per pagina, met heel veel wit er om heen. Je kon toen ook flashbanners plaatsen, wat ik zelf onwijs mooi vond. Maar flash is er niet meer. Verdwenen met de komst van mobile toestellen. Meerdere talen instellen was een veelgevraagde en goede zet. 

Reputatie 1
Badge

Ik ben het ook met @Nanaas eens.

 

Ik heb ook al 13 jaar een webwinkel bij mww. En als je de ontwikkeling ziet en gaat zien, dan vind ik een prijsverhoging echt terecht.

Er zijn goedkopere alternatieve maar die bieden niet deze service en hebben geen goede klantenservice.

Als je een probleem hebt binnen een half uur krijg je antwoord van MWW. Waar vind je dat tegenwoordig nog. 

Ik zou zeggen ga zo door MWW, jullie zijn goed bezig. 

 

Reputatie 2
Badge +2

@ateliernanda 

Ja de klantenservice is echt top!

Ik verwonderde mij daar vandaag ook over na het krijgen van de factuur.  30 euro per maand. 

In 2019 was het nog 19 euro in 2020 €22.99, 2021 €24 en nu ineens €30 per maand !!

Ook ik heb al mijn mails doorgezocht maar heb deze ook niet ontvangen.  

Ik snap dat er iets verdient moet worden maar ik geloof dat we dat zelf ook wel willen 🙈

 

 

Reageer