Community bijeenkomst deel 1: Een recap

• 18 September 2020
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2858 reacties

Op 16 september om 19.00 uur was het zover. De eerste online bijeenkomst, georganiseerd vanuit de community. Met zes winkeliers hebben we gespard, ideeën uitgewisseld en elkaar feedback gegeven. De groep bestond uit klanten die al jaren een webshop bij Mijnwebwinkel hebben, tot klanten die net zijn begonnen. 

De deelnemende shops waren:

Het was tof om te zien hoe iedereen elkaar feedback en tips gaf. Zo is er onder andere een goed alternatief besproken voor photoshop, namelijk gravit designer en is er toegelicht hoe je het beste de verzendkosten in kunt stellen. Verder hebben wij (MWW) hierdoor veel goede inzichten gekregen. Zo heb ik zelf vragen kunnen stellen of een geschreven instructie prettiger werkt dan een video en aan welke onderdelen nog meer behoefte is qua ondersteuning.

Het is mij duidelijk geworden dat de randzaken van een webshop onduidelijk/complex zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Google diensten. Ik ga mij de komende tijd verdiepen in hoe we hier op in kunnen spelen. Wellicht dat we een training kunnen faciliteren of een webinar kunnen organiseren. Hier later meer over. 

Voor de volledigheid heb ik hier nog een opsomming van de aangegeven feedback. Mocht je zelf nog feedback hebben, dan kun je deze achterlaten via feedback.mijnwebwinkel.nl

• Verzendkosten niet tonen in de winkelwagen
  • productreviews
  • mappenstructuur aanbrengen bij ‘afbeeldingen’
  • usp's opnemen in de header → Nu mogelijk met ‘snelkoppelingen’
  • Instagramfeed
  • Bulkacties (kortingen, prijsaanpassingen)
  • Foto's goed uploaden / scherp krijgen is lastig
  • Prijsopbouw in combinatie met keuzelijsten (getoonde meerprijs)
  • Pop - up tonen voor een nieuwsbrief
  • afbeeldingen naast tekst plaatsen

@MissQ @VanessaDW @powerfulproducts.nl @knapsfeertje @M.Hartman @Loes @Merel,
Bedankt voor jullie deelname en bijdrage aan de eerste bijeenkomst! 

Wil je dat er vaker een meeting wordt georganiseerd? Geef een like of een reactie op dit bericht en het wordt geregeld.

Groet,
Ebbe

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Voor een eerste keer best wel veel besproken. Top!

Saskia

Reputatie 7
Badge +16

@Heleen Schaapman hier een verslag van de avond.

Reputatie 7
Badge +16

Voor een eerste keer best wel veel besproken. Top!

Saskia

Stiekem best wel he! Ik ben er blij mee :muscle:

Reputatie 2
Badge +2

Was inderdaad zeer leerrijk ! En gaf me ook meteen een beeld van de uitdagingen die ik later nog zal zien. 

Nog even een aanvulling. Gravit Designer kan je gebruiken om foto's op maat te zetten of er reclame/tekst/figuren op te plaatsen. Maar je bewerkt er de foto's niet mee. 

Het is eerder een gratis alternatief voor adobe illustrator. Je kan:

- met vectoren (ankerpunten) een eigen logo maken die optimaal is voor alle grafische toepassingen (web, drukker, reclamebureau, ... )

- tekst op foto's plaatsen in alle mogelijk grafische vormen

- achtergronden, banners, headers, promo's... noem maar op. 

Met de Pro versie: (spotgoedkoop in vergelijking met adobe illustrator) kan je:

- bestaande vectoren inladen.

- je ontwerp als vector-bestand downloaden. 

- alle grafische mogelijkheden die je nodig kan hebben als je met je ontwerp naar een drukker, reclamebureau, eender welke derde partij... moet. 

Moesten er nog vragen over zijn kan ik er wel een inderwerpje van maken bij vormgeving of zo. 

Reputatie 7
Badge +10

Ook erg leuk en handig zo online. Kun je makkelijk grote afstanden overbruggen. @VanessaDW  het programma Gravit Designer ga ik ook zeker bekijken. Dit ziet er super goed uit.

Met vriendelijke groeten Robert,

Reputatie 2
Badge +1

Ik vond het echt een meerwaarde. Hopelijk volgen er regelmatig bijeenkomsten, het is toch fijner sparren met mensen die je vaker ziet. Ook de verschillen in webwinkels is leuk om te zien :-)

Dank allemaal!

Reputatie 1
Badge

Ja ik ook en hoop dat er vaker van dit soort bijeenkomsten zijn. Stap voor stap de website verbeteren en horen hoe anderen tegen zaken aanlopen, verhelderend. Top, volgende keer sluiten we weer aan Thnx

Reageer