April is SEO-maand bij MWW

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

De SEO-maand komt eraan! Heel april zetten we volledig in het teken van SEO :muscle:  Met o.a. blogs, podcasts en een gratis live webinar. In dit webinar vertelt SEO-expert Anne, van onze partner Drive Thru Digital, je alles wat je moet weten over een betere vindbaarheid binnen de zoekmachines.

Deel jouw input met ons

Zijn er SEO-onderwerpen waarover je graag meer wilt leren of heb je een specifieke vraag? Laat het uiterlijk vrijdag 26 maart onder dit topic weten. Anne probeert om zoveel mogelijk van jullie input in het webinar mee te nemen.

Let op: Per webinar zijn er maximaal 250 plekken beschikbaar. Vol = vol.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Aangemeld! :muscle:

Waar ik wel benieuwd naar ben - en waar ook meningen wel eens over verdeeld zijn - is of je nu het beste één focus keyword kunt gebruiken op een pagina (dus dit keyword meerdere malen terug laat komen) of dat het beter is om meerdere keywords te gebruiken binnen één pagina/tekst. Ik gebruik bijvoorbeeld bij Wordpress websites de applicatie Yoast SEO, en daarbij richt je je juist op één focus keyword per pagina. Maar binnen de webshop werk ik met meerdere keywords op een pagina, omdat ik dat dan weer eens bij een SEO training geleerd heb. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Cool @Nanaas Je vraag geven we door zodat deze behandeld kan worden. Thanks! 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb mij ook aangemeld, ik zou graag meer info willen over het kiezen van de juiste zoekwoorden en waar je die dan precies toepast/ op welke pagina's. gr cindy

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb me ook aangemeld, ben nu met seo bezig maar wil niet helemaal lukken helaas. Kan wel wat extra hulp en aanwijzingen gebruiken.

Reputatie 2
Badge +3

Goedeavond,

Vragen aan Mijnwebwinkel i.v.m SEO

Voor een goede SEO zijn en aantal zaken belangrijk:

Snelheid van de website:

De pagina laadt te langzaam, het duurt meer dan 2 seconden voordat de pagina geladen is.

Via onderstaande link hebben we getest: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=https%3A%2F%2Fwww.artistique-webshop.nl%2F&tab=desktop&hl=nl

met de volgende resultaten Mobiel een waarde van 16 en een Desktop een waarde van 61 op een schaal van 100.

Hier zijn ook al vragen over op de community

Ik deze zag ik op de community

VRAAG

Google Core Web vitals - slechte score MWW

· 2 dagen geleden · 5 reacties

· 66 Bekeken

Wat kunnen wij hier zelf aan verbeteren ! en wat kan MWW hier aan doen !

Een goede URL help je om beter te scoren in Google.

Is de URL opbouw in onze webshop / MWW wel goed voor google ?

Als voorbeeld: Https:// www.artistique-webshop.nl/kinderkleding/

Inplaats van nu : https://www.artistique-webshop.nl/c-4702464/kinderkleding/

Het /c-xxxxxxx/wordt in MWW gebruikt bij alle pagina’s !

Link structuur:

Verwijzingen naar en van de diverse pagina’s is erg belangrijk.

Wat is de invloed van de pagina’s met artikelen hierop.

Zoek termen:

Heeft de beschrijvingen bij de artikelen invloed op de zoek termen.

Ziet Google alle worden gebruikt bij de beschrijving van de artikel,

als worden waarop gezocht kan worden !

zoals Girls, jongens, Merknamen als B.Nosy en Dirkje. Enz.

Groetejs, Ingrid

Reputatie 7
Badge +16

Hi Ingrid,

Bedankt voor je vragen. 2 vragen kan ik beantwoorden. De andere 2 stuur ik door voor het webinar. 

Google Core Web vitals - slechte score MWW → Wat kunnen wij hier zelf aan verbeteren ! en wat kan MWW hier aan doen !
Specifiek op deze score hebben jullie zelf niet zoveel invloed op. Dit zal op technisch vlak opgepakt moet worden. Een team van developers zijn bezig met het in kaart brengen van de performance (snelheid) en hoe deze verbeterd kan/moet worden. Dit staat dus hoog om op te pakken. 

Een goede URL help je om beter te scoren in Google. Is de URL opbouw in onze webshop / MWW wel goed voor google ?
De een zegt van niet en de ander zeg dat het niet uitmaakt. De impact is in ieder geval niet groot. Ook met deze url structuur kun je een hoge ranking halen. Het voordeel is dat wanneer je besluit om een pagina of artikel te hernoemen, deze niet opnieuw hoeft te ranken. De A- of C-code blijft hetzelfde. De link ziet er alleen niet zo mooi uit als je deze met klanten wilt delen. Ik kan mij goed voorstellen dat we dit ooit gaan aanpassen. 

Je andere 2 vragen stuur ik door. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +11

Url structuur heeft weinig impact. De snelheid ook tot nu toe beperkt. Je tekst en de key woorden zijn bepalend. Pak de (laag hangend fruit) woorden. Wij hebben ook echt wel pagina's op 1 staan. En dan hebben wij ook concurrenten als hornbach, bol en coolbleu

Reputatie 7
Badge +16

Alle vragen zijn doorgestuurd. De komende weken wordt er veel gedeeld over Seo via blogs en hier op de community. En natuurlijk het webinar dat op 29 april wordt gehouden. 

Hallo Ebbe,

Ik vond het een super goed webinar! Ik heb er veel van geleerd.

Anne hadhet over een SEO-checklist die verspreid zou worden. Die heb ik nog niet gevonden of gekregen. Is die al beschikbaar?

Groet, Oscar

Reputatie 7
Badge +16

@Oscar Goed om te lezen! De checklist ontvang je nog. Deze hoort bij een zeer complete SEO gids. De laatste puntjes hiervan worden nog op de i gezet. 

Reputatie 2
Badge +3

@Ebbe  is de SEO gids inmiddels al verstuurd of komt deze nog?

Reputatie 7
Badge +16

@Nancy Die komt nog heb ik begrepen. Er moeten nog wat aanpassingen gedaan worden. Ik verwacht niet dat dit nog al te lang duurt. 

Reageer