Zo meld je jouw sitemap aan

• 25 August 2020
  • 3 reacties
  • 695 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2858 reacties

Het aanmelden van je sitemap is een belangrijke stap om geïndexeerd te worden door Google. Dit doe je niet alleen bij de start van je shop, maar ook als je wijzigingen hebt doorgevoerd aan je shop. Je sitemap meld je aan via de Google Search Console. Ben je nog niet verbonden met de Search Console, lees dan deze instructie

Sitemap indienen

Binnen Search Console heb je aan de rechterkant de knop ‘Sitemaps’. Hier klik je op om vervolgens onder ‘Een nieuwe sitemap toevoegen’ drie letter in te vullen, namelijk ‘rss’. Je klikt op verzenden en je bent klaar. 

vul ‘rss’ in en verzenden maar

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Georgette, de Search console is verbonden met je Gmail account. Hiermee moet je inloggen. Ik denk dat je met je webshop e-mailaccount probeert in te loggen bij Google Search Console, klopt dat? Ik verwacht dat het lukt zodra je met je gmail account bent ingelogd. Via Google diensten/search console zie je met welk e-mail adres je een koppeling hebt gemaakt. 

Lukt het niet, dan hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Net aangemeld en gelijk al twee goede adviezen gekregen via search console.  Dus doen!

Reputatie 3
Badge +4

Hi @Ebbe Ebbe,

Hopelijk kan jij me helpen. Als ik vanuit beheeromgeving op ‘hier’ klik, kom ik uit bij Google Search Console.

Echter wordt er dan onderstaande aangegeven:

Heb jij enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Georgette, de Search console is verbonden met je Gmail account. Hiermee moet je inloggen. Ik denk dat je met je webshop e-mailaccount probeert in te loggen bij Google Search Console, klopt dat? Ik verwacht dat het lukt zodra je met je gmail account bent ingelogd. Via Google diensten/search console zie je met welk e-mail adres je een koppeling hebt gemaakt. 

Lukt het niet, dan hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Reageer