Zo koppel je jouw shop met Google Search Console

• 25 August 2020
  • 7 reacties
  • 634 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Het koppelen van je shop met Google Search Console is niet moeilijk. Maar goed, dat is met alles als je weet hoe het werkt. Lees verder om erachter te komen hoe eenvoudig het is :point_down:

Ik ga er vanuit dat je Google Analytics al hebt gekoppeld. Is dat niet het geval, lees dan eerst deze instructie. Als je namelijk een koppeling hebt met Google Analytics, wordt je shop automatisch geverifieerd bij de Search console. Hiervoor klik je op de grote groene knop die je bij ‘Search Console’ ziet staan.

Verbinden met Google

Automatisch verifiëren lukt niet, wat nu?

Het kan voorkomen dat het niet lukt om je shop te verifiëren. Je komt dan in onderstaand scherm terecht.

Alternatieve manier om je shop te verifiëren 

Als je op dit scherm terecht bent gekomen, vul je jouw volledige domein in bij ‘URL-voorvoegsel’ en je klikt op doorgaan. Je krijgt - als alles goed is gegaan - deze pagina te zien.

Dit waren de stappen. Je kunt nu bijvoorbeeld je sitemap aanmelden

7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Beste Ebbe,

Helaas lukt het mij niet om te verifiëren. en ik weet niet wat ik hier mee aan moet.

Kan je hulp bieden?

Badge

Kun je meerder domeinnamen toevoegen aan Google search console?

Reputatie 2
Badge +4

Hey allen, vraagje, hebben jullie je webshop account gekoppeld aan je eigen google account of hiervoor een account voor je webshop aangemaakt? Ik wil eigenlijk het laatste om werk en prive meer te scheiden.

Zie hieronder, deze melding krijg ik als ik google koppel. Ik weet niet goed of ik het prettig vind als Myonlinestore toegang heeft tot mijn prive google account?

Indien jullie adviseren een google account aan te maken voor mijn webshop; kan ik Google Search Console, maar ook Merchant Center en Google Mijn Bedrijf etc makkelijk overzetten? Iemand ervaring hiermee?

Reputatie 2
Badge +4

Hoi, iemand nog een idee bij mijn bovenstaande vraag? 

Benieuwd hoe anderen dit doen? Prive google account of 1 speciaal voor je webshop(s)?

Reputatie 7
Badge +16

Het Gertrude,

Het laatste deel van je vraag - of het makkelijk is om je account over te zetten - is mij niet bekend, maar misschien weet @Richard dat?

Wat betreft dat wij - MWW - toegang hebben tot jouw account, is noodzakelijk. Hiermee kunnen wij namelijk de data uit Google Analytics halen en deze aan jou tonen in de widgets in de beheeromgeving. Wij doen er verder niks mee en is volledig geanonimiseerd. 

Reputatie 6
Badge +5

Ik denk eerlijk gezegd dat het makkelijker is om een nieuw prive account aan te maken en alles van google te laten staan zoals het nu is. En vanaf nu je prive account gewoon je zakelijke account te laten worden. 

Want omzetten zul je (hoogstwaarschijnlijk) google voor nodig hebben omdat je waarschijnlijk je domein al geclaimed hebt op je huidige account.

Ik gebruik zelf mijn account alleen zakelijk en prive mailtjes doe ik via een gratis e-mail adres. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb een google account die ik alleen voor het bedrijf gebruik. Mijn prive google account gebruik ik alleen als buckup/restore mail voor de andere.

Reageer