Verkopen via BOL met BOLFEED

Reputatie 4
Badge +6

Beste allemaal,

In  de tijden waarin wij nu leven willen we meer verkopen en zitten er aan te denken om onze website te gaan koppelen aan BOL.COM. Dit kan met de tool bolfeed..

Hebben mensen hier ervaring mee?
Hoor graag jullie bevindingen

25 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Ik zou benieuwd zijn naar wat dat is en hoe het werkt.
Ik heb een aantal goedlopende artikelen op bol com, maar niet heel veel. Het is een crime om ze aan te maken, als iemand anders ze niet ook nog verkoopt.
Heb trouwens gemengde gevoelens over bol.
Je krijgt bijvoorbeeld erg veel retour, wat stierlijk irritant kan zijn. 
En de commissie is vrij fors.
Maar uiteraard hou je nog altijd wat van over. 

Ik vraag mij af of een feed goed zou lopen bij alle artikelen. 

Badge

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of jullie dit inmiddels al hebben geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of jullie dit inmiddels al hebben geprobeerd?

Hip-pie.nl draait niet meer op het mww systeem. Ze zijn een maand of 4 overgestapt naar Lightspeed/ 

Reputatie 3
Badge +4

Heeft er iemand inmiddels al ervaring die hij/zij met me wil delen? Ik twijfel of het iets voor mij is. Kost de koppeling zelf iets? 

Waar ik voornamelijk ook benieuwd naar ben; Bol verzend gratis vanaf € 20,00, dus daar ga je in mee. Hoe zit dit precies? Stel een klant plaatst een bestelling met product x van bol.com zelf voor € 15,00 en product x van mij voor € 5,00, dan neem ik aan dat ik dit product van € 5,00 dus gratis moet verzenden?

Daarnaast is retour sturen gratis voor de klant. Bestel je direct bij ons, is retourneren voor kosten klant. Ik vermoed dat de retourneren zullen toenemen wanneer dit gratis is, en we er dus weinig aan over houden...

Reputatie 2
Badge +1

Wij hebben een koppeling met Bol.com laten maken via EffectConnect. Dit werkt super (maar is geen goedkope oplossing).

De optie die jij schetst voor gratis verzending vanaf  euro werkt alleen als jij je voorraad bij Bol.com neer gaat leggen. Doe je dit niet en verzend je uit eigen magazijn dan is ALTIJD gratis verzenden. Dit betekend dus dat je de verzendkosten en je provisie van Bol.com bij je verkoopprijs op Bol.com moet tellen.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb het jaren geleden gedaan maar ben er snel mee gestopt. Ik heb artikelen met weinig marge/lage bedragen en dan hou je bijna niets over als je provisie van bol.com eraf gaat. Ook meer retouren dan via mijn eigen webshop. Een ander nadeel is dat je EAN-codes moet hebben op je producten. Zitten die er niet standaard op, dan moet je ze kopen. Anders kun je je artikelen niet op Bol.com plaatsen. Of dat nu nog zo is weet ik eigenlijk niet. Voor mij was het allemaal in ieder geval te duur.

Wij hebben een los verkoopaccount op bol.com. Daar hanteren we hele andere prijzen als op MWW, inderdaad omdat we commissie en verzendkosten erbij op tellen. Iets via een koppeling zou wel handig zijn, zodat je niet 2x alle advertenties aan hoef te maken en mogelijk alle voorraad ook aan elkaar gekoppeld wordt? Of maak ik het dan te simpel? :thinking:

Reputatie 2
Badge +1

Wij hebben een los verkoopaccount op bol.com. Daar hanteren we hele andere prijzen als op MWW, inderdaad omdat we commissie en verzendkosten erbij op tellen. Iets via een koppeling zou wel handig zijn, zodat je niet 2x alle advertenties aan hoef te maken en mogelijk alle voorraad ook aan elkaar gekoppeld wordt? Of maak ik het dan te simpel? :thinking:

EffectConnect is deze koppeling!  Voorraad van MWW staat in Bol.com (van de artikelen die ik geselecteerd heb). Factuur komt ook in MWW te staan. Ik heb meer dan 1400 artikelen op Bol.Com staan; dit is handmatig niet te doen.

Reputatie 3
Badge +4

Dank voor jullie reactie. Zo te lezen is dit voor mij niet aantrekkelijk helaas.

Reputatie 2
Badge +3

Hoe doen jullie dat met de verzendkosten?

Ik reken vanaf €29,00 verzendkosten op mijn webshop, maar als je bij Bol.Com gratis moet verzenden dan klopt de  factuur niet ! De factuur komt in MWW te staan.

De factuur kan je dan niet wijzigen in MWW

De betalingen lopen bij mij via KLARNA

Ik heb contact met E-SS die kunnen de koppeling regelen van MWW naar Bol.com

Ze zorgen dan voor een formule zodat er overal iets meer voor word gerekend dan je zelf op de website hebt staan.

Ik wil dan alle artikelen koppelen ongeveer 5000 , maar E-SS wees me op het probleem met de verzendkosten!!

Of moet ik meerder betaalmogelijkheden aanbieden en is wijzigen van de verzendkosten dan wel mogelijk?

-wat kost de koppeling met EffectConnect? Voor E-SS moet ik dan ook een x bedrag betalen!

Reputatie 7
Badge +8

Gaat de betaling ook niet via bol.com. Als je zelf iets via bol besteld betaal je ook altijd aan bol en die sluist dat (ik denk meteen excl commisie) door naar de verkoper. Voor mijn gevoel houd bol er meer aan over dan de verkoper bij kleine artikelen.

Reputatie 2
Badge +3

Als de betaling via Bol gaat dan moet de factuur toch kloppen, en als er een verschil inzit betreft verzendkosten dan klopt de factuur toch niet!!

Reputatie 2
Badge +1

Hoe doen jullie dat met de verzendkosten?

Ik reken vanaf €29,00 verzendkosten op mijn webshop, maar als je bij Bol.Com gratis moet verzenden dan klopt de  factuur niet ! De factuur komt in MWW te staan.

De factuur kan je dan niet wijzigen in MWW

De betalingen lopen bij mij via KLARNA

Ik heb contact met E-SS die kunnen de koppeling regelen van MWW naar Bol.com

Ze zorgen dan voor een formule zodat er overal iets meer voor word gerekend dan je zelf op de website hebt staan.

Ik wil dan alle artikelen koppelen ongeveer 5000 , maar E-SS wees me op het probleem met de verzendkosten!!

Of moet ik meerder betaalmogelijkheden aanbieden en is wijzigen van de verzendkosten dan wel mogelijk?

-wat kost de koppeling met EffectConnect? Voor E-SS moet ik dan ook een x bedrag betalen!

Effectconnect verzorgd voor ons de koppeling met Mijnwebwinkel. De verzendkosten worden automatisch verwijderd uit een order die binnenkomt via Bol.com; dus mijn factuur klopt altijd. 
Via effectconnect kan ik per artikel (of artikelgroep) een opslag toekennen aan de verkoopprijs zoals ik deze bij mijnwebwinkel ingesteld heb. Zorg ervoor dat je goed calculeert en dat je rekening houdt met de commissie die je af moet dragen aan BOL en de verzendkosten (deze moet je per product erbij rekenen)!

Prijs bij Effectconnect is gekoppeld aan het aantal artikelen dat je doorvoert vanuit Mijnwebwinkel.

Klant bij Bol betaald altijd aan Bol zelf, dus je betaalmethodes van je website hebben geen invloed op je Bol verkopen. Na afloop ontvang je van Bol je omzet -/- commissie -/- verzendkosten als je verzend via Bol.com (pakketlabels). 

Reputatie 2
Badge +1

Gaat de betaling ook niet via bol.com. Als je zelf iets via bol besteld betaal je ook altijd aan bol en die sluist dat (ik denk meteen excl commisie) door naar de verkoper. Voor mijn gevoel houd bol er meer aan over dan de verkoper bij kleine artikelen.

Jij bepaald je verkoopprijs dus ook hoeveel je er aan over houdt. Bij goedkope artikelen (onder 10 euro) wordt het wel heel lastig om een goede prijs neer te zetten omdat je telkens de verzendkosten mee moet calculeren.

Badge

Tip voor als je via bol.com verkoopt via de website www.bolcalculator.com kun je gratis je verkoopprijs / marge uitrekenen.

Dus voor als je wilt starten is het een lekker gratis tool

Reputatie 7
Badge +8

Bol verdient dus meestal meer dan de verkoper. Dat houdt ons voorlopig nig even tegen.

Badge

Bol verdient dus meestal meer dan de verkoper. Dat houdt ons voorlopig nig even tegen.

Dat hangt af van je marge hoor. Hier is dat niet het geval gelukkig.

Reputatie 4
Badge +6

Het is jammer dat je voor dit soort zaken de volgende geld kostende partner nodig hebt. Uiteindelijk zijn het bijna altijd eenvoudige .csv bestanden. Als je handig bent met excel of google sheets kun je dit soort bestanden met wat knippen en plakken toch ook zelf maken? Als het artikelen zijn die eigenlijk nooit wijzigen maakt het ook niet zoveel uit.

https://leveranciers.bol.com/nl/hulp-nodig/offerfeed/hoe-moet-de-offerfeed-ingevuld-worden/

Badge

Het is jammer dat je voor dit soort zaken de volgende geld kostende partner nodig hebt. Uiteindelijk zijn het bijna altijd eenvoudige .csv bestanden. Als je handig bent met excel of google sheets kun je dit soort bestanden met wat knippen en plakken toch ook zelf maken? Als het artikelen zijn die eigenlijk nooit wijzigen maakt het ook niet zoveel uit.

https://leveranciers.bol.com/nl/hulp-nodig/offerfeed/hoe-moet-de-offerfeed-ingevuld-worden/

Klopt wat je zegt, echter wijzigt het nog wel eens hoor.

Meerdere zouden het inderdaad in excel o.i.d. kunnen maken.

Reputatie 4
Badge +6

Ik denk dat de grootste groep vooruit kan met .csv En moet er wat wijzigen dan heb je dat met Excel / Google sheets zo gedaan. Het kost misschien wat moeite maar het spaart heel veel geld. Kortom, het is de moeite waard. :-)

Badge

Tuurlijk, dat zeker!

Maar betaalde tools zoals Boloo, Rylee, Fivex hebben meer functies dan alleen calculator’s.

Ranking, zoekwoordanalyse, tracken, mailcampagnes etcetera.

Reputatie 4
Badge +6

Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. ik blijf van mening dat je leegloopt op alle maandelijkse factuurtjes. Dank voor je reacties!

Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen. ik blijf van mening dat je leegloopt op alle maandelijkse factuurtjes. Dank voor je reacties!

Ik ben wel van mening dat als je wat uurtjes kan automatiseren met bijvoorbeeld een tool als Rylee (door bijvoorbeeld een kloppende bijpassende factuur te laten genereren en die automatisch dan naar de klant besteld) het er ook zo weer uit hebt! Licht eraan natuurlijk hoeveel je je eigen tijd waard vindt.

Maar je kan natuurlijk ook super ver komen met Google Sheets als je daar lekker handing in bent.

Ik ben wel van mening dat als je wat uurtjes kan automatiseren met bijvoorbeeld een tool als Rylee (door bijvoorbeeld een kloppende bijpassende factuur te laten genereren en die automatisch dan naar de klant besteld) het er ook zo weer uit hebt! Licht eraan natuurlijk hoeveel je je eigen tijd waard vindt.

Maar je kan natuurlijk ook super ver komen met Google Sheets als je daar lekker handing in bent.

Reputatie 4
Badge +6

in het verleden wel gedaan, maar nu niet meer. Ze vragen veel, maar hebben ook een groot netwerk. Google sheets is idd handig om mee te werken. Bol heeft vast wel een voorbeeld bestand. Hier staat ook nog wel handige info: 

Reageer