Beantwoord

promotieartikelen alleen zichtbaar voor distributeurs

• 28 August 2020
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
  • Super user
  • 246 reacties

kan ik artikelen aanmaken die alleen zichtbaar zijn voor mijn distributeurs (en dus niet voor de normale klanten?)

De prijzen van deze artikelen zijn afhankelijk van de prijzen van de drukker (met eventuele kortingen) van dat moment. kan ik ook achteraf een prijs+ verzendkosten instellen als de order al binnen is en dan de klant een betalingsherinnering sturen?

Hoe doen jullie dit / hoe werkt dit?

Dank je wel,

Emerentia

icon

Beste antwoord door Nanaas 31 August 2020, 12:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

een nieuwe shop aanmaken zou niet zo moeilijk zijn…. ware het niet dat het in 3 talen is bij mij en ik heeeeeeeel veel artikelen heb. het synchroon houden van alle informatie wordt dan een dagtaak.

Mijns inziens dient hier verbetering in te komen vanuit mijnwebwinkel.

Klopt, bij een klein assortiment is dit nog wel te doen. :wink:

Reputatie 5
Badge +7

een nieuwe shop aanmaken zou niet zo moeilijk zijn…. ware het niet dat het in 3 talen is bij mij en ik heeeeeeeel veel artikelen heb. het synchroon houden van alle informatie wordt dan een dagtaak.

Mijns inziens dient hier verbetering in te komen vanuit mijnwebwinkel.

Reputatie 7
Badge +9

Als hij zo ook te vinden is voor gewone klanten dan is dit inderdaad een probleem.

Wholesale via gewone webshop geeft echt veel problemen, hier moet aan gewerkt worden.

Thks Nanaas

Klopt, hier kun je enkel een extra shop voor aanmaken om dit op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +8

De veiligste manier is denk ik om voor wholesale een korting te geven op de particuliere prijs via een vaste kortingscode die je aan de zakelijke klant geeft.

Reputatie 5
Badge +7

Als hij zo ook te vinden is voor gewone klanten dan is dit inderdaad een probleem.

Wholesale via gewone webshop geeft echt veel problemen, hier moet aan gewerkt worden.

Thks Nanaas

Reputatie 7
Badge +9

Hier een workaround voor. Wat je kunt doen is deze artikelen plaatsen op een subpagina van een verborgen hoofdpagina. Je maakt dus een pagina aan, deze verberg je en onder die pagina maak je subpagina's. Deze subpagina's is dan alleen met een link te bereiken. Via deze link kunnen jouw distributeurs bestellen. 

Het achteraf instellen van de prijs en verzendkosten is niet mogelijk.

Groet,
Ebbe

Dit heb ik inderdaad ook voor een van mijn opdrachtgevers waarvoor ik de webshop heb gemaakt gedaan als ‘wholesale'-optie binnen MWW. Je kunt de link dan versturen naar de desbetreffende klanten.

Let wel dat deze pagina ook geïndexeerd wordt door Google. Dus ik zou dat niet gebruiken als dit gevoelig kan zijn voor ‘gewone’ klanten. Want uiteindelijk is de pagina wel vindbaar via Google en iemand kan er dan per ongeluk ook op terecht komen. Om dit te voorkomen dien je hier echt een losse webshop voor te maken die je eventueel kunt afsluiten voor particulieren.

Reputatie 7
Badge +16

Hier een workaround voor. Wat je kunt doen is deze artikelen plaatsen op een subpagina van een verborgen hoofdpagina. Je maakt dus een pagina aan, deze verberg je en onder die pagina maak je subpagina's. Deze subpagina's is dan alleen met een link te bereiken. Via deze link kunnen jouw distributeurs bestellen. 

Het achteraf instellen van de prijs en verzendkosten is niet mogelijk.

Groet,
Ebbe

Reageer