nieuwsbrief wordt door sysyeem mww meerdere keren achter elkaar verstuird.

• 1 December 2022
  • 12 reacties
  • 226 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Helaas werd vanmiddag mijn nieuwsbrief nadat ik deze rond 17.30 zelf had verstuurd nog 2 keer vlak daarna verstuurd. Met als gevolg dat er massaal wordt afgemeld door de ontvangers. Wat ik ook wel snap… omdat ze geïrriteerd zijn. Maar daar ben ik dan ook echt wel ziek van.

Direct gemeld bij MWW. Het is een bekend probleem bij ze. Ik had dit zelf nog niet (gelukkig) eerder mee gemaakt. Iemand van mijn collega’s hier wel?

Dit was het antwoordt.

Goedemiddag,

Bedankt voor je mail.

We hebben hier de afgelopen tijd meer meldingen over gehad. Dit is aangekaart bij het productteam en zij gaan het verder in onderzoek nemen.

Zodra we meer informatie hebben, hoor je van ons!

Hartelijke groet,

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

De nieuwsbrieven worden niet meer dubbel gestuurd. Deze bug is gelukkig weer opgelost. Zoals altijd, mocht je nog iets merken wat niet helemaal naar wens gaat, dan hoor ik dat graag. 

Bedankt voor het melden en nog een fijne dag!

Reputatie 7
Badge +16

Is het probleem inmiddels verholpen? Ik wil graag een nieuwsbrief versturen, maar zou graag eerst meer duidelijkheid willen.

Aan de oplossing wordt nog volop gewerkt. De bug is dus nog niet opgelost. Bij een nieuwe ontwikkeling, plaats ik hier een update. 

Reputatie 3
Badge

Is het probleem inmiddels verholpen? Ik wil graag een nieuwsbrief versturen, maar zou graag eerst meer duidelijkheid willen.

Reputatie 3
Badge +1

Helaas werd vanmorgen mijn nieuwsbrief weer dubbel verstuurd. En weer een aantal afmelders door irritatie.

Wat jammer dat MWW dit niet als een prio ziet? En dat deze “bug” door de ontwikkelaars in de aankomende sprint (binnenkort volgens Merel van MWW) wordt onderzocht. Pffff ik verstuur 2 keer per week een nieuwsbrief. Dus ik vind dit wel een dingetje…

Omdat er bij mijn post van vorige week niemand heeft gereageerd? Toch even hier vragen… ben ik de enigste waar dit bij is gebeurd?

Hoor het graag.

Met onze twee webwinkels hier is het ons nog niet opgemerkt. We hebben ons zelf ook als nieuwsbrief lid aangemeld staan om ook te zien wat er gebeurt maar nog geen meerdere dezelfde nieuwsbrieven ontvangen.

Al snap ik wel de frustratie.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb de functie nog niet gebruikt maar ben er vorige week naar gaan kijken. Ook de optie voor het aanmelden aangezet. Ik wacht nog even met het sturen van de eerste nieuwsbrief tot ik hier positieve berichten lees.

Reputatie 2
Badge +2

In één woord: BIZAR! Dit kost je gewoon omzet en klanten. Goed dat ik het weet. 

Reputatie 3
Badge

Ik heb het nog niet gehad, maar nu ik dit lees durf ik eigenlijk geen nieuwsbrief meer te versturen. Zo te horen heb je inmiddels al best wel wat uitschrijvingen gehad. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Reputatie 4
Badge +4

Helaas werd vanmorgen mijn nieuwsbrief weer dubbel verstuurd. En weer een aantal afmelders door irritatie.

Wat jammer dat MWW dit niet als een prio ziet? En dat deze “bug” door de ontwikkelaars in de aankomende sprint (binnenkort volgens Merel van MWW) wordt onderzocht. Pffff ik verstuur 2 keer per week een nieuwsbrief. Dus ik vind dit wel een dingetje…

Omdat er bij mijn post van vorige week niemand heeft gereageerd? Toch even hier vragen… ben ik de enigste waar dit bij is gebeurd?

Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +16

Het enige wat ik wilde is een verwachting scheppen. Bij het melden van de bug kon het supportteam nog geen duidelijke verwachting scheppen wanneer de bug wordt opgepakt. Vanochtend is duidelijk geworden dat de bug in de volgende sprint wordt opgepakt. Deze update wilde ik graag delen. 

Reputatie 3
Badge +2

Bij het bepalen van de prio wordt er naar verschillende punten gekeken. 

@Ebbe Als retailer heb je natuurlijk helemaal niets aan die info. Heb je het bericht wel goed gelezen? Linda heeft haar klanten onnodig lastig gevallen. Ze verliest abonnees en krijgt zelfs klachten. Je reactie hoe jullie bugs aanpakken is dan toch geen antwoord? Natuurlijk moet je dit snel fixen, dat snapt Linda ook. Je moet je software op orde hebben, zeker in de drukste weken van het jaar.

Misschien kun je beter even direct contact opnemen met Linda en duidelijk maken dat je haar situatie begrijpt en vragen of je, los van het fixen van het probleem, aanvullend iets voor haar kunt doen. Ik heb daar wel suggesties voor maar misschien heeft Linda daar zelf ideeën over.

Reputatie 4
Badge +4

Hi Ebbe,

Dank je wel voor de update. Ik wacht nu ook met een nieuwsbrief versturen omdat ik zo bang ben dat het weer gebeurd.

Ik ben veel abonnees kwijt geraakt hierdoor en heb behoorlijk wat mensen te woord moeten staan per mail en onze socials die hier vragen over hadden. Ze gaan er allemaal vanuit dat het mijn schuld is.

Heel vervelend allemaal.

Gr Linda 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Liefkraaltje,

Nog een toevoeging op wat support eerder heeft gestuurd. Zij hebben net met het productteam besproken en de bug de hoogst mogelijke prioriteit gegeven (buiten volledige verstoringen). 

De bug heeft nu prio high. Dit houdt in dat deze de volgende sprint wordt opgepakt. Voor bugs is dit de hoogste prio. Er zijn situaties die een ‘critical’ status hebben. Dit is als we bijvoorbeeld volledig offline zijn. Dat wordt uiteraard meteen opgepakt. 

Bij het bepalen van de prio wordt er naar verschillende punten gekeken. Raakt de bug het primaire proces zoals de checkout of staat er een pixel teveel in de header. Ook naar de periode van het jaar. Zo heeft bijvoorbeeld een bug rondom kortingscodes een hogere prio rondom black friday dan in bijvoorbeeld maart. Het aantal meldingen is een factor, maar niet doorslaggevend. Als er 1 of 2 meldingen zijn, maar de verwachting is dat de bug meerdere mensen raakt of dusdanig vervelend is, dan krijgt deze ook een hogere prio. Een hoog aantal meldingen heeft wel altijd invloed in een hogere prio. 

Van deze bug hebben we een aantal meldingen ontvangen en de bug is dusdanig vervelend dat deze een ‘high’ prio heeft gekregen. De bug wordt dus opgepakt in de volgende sprint. Deze sprint start komende maandag (5 december). 

Bij nieuwe info plaats ik een nieuwe update.