Beantwoord

Mijn website wordt niet gevonden door google.

• 11 November 2020
  • 5 reacties
  • 264 Bekeken

Mijn nieuwe website is net online gegaan. Alleen nu blijkt dat mijn website totaal niet vindbaar is in google. Ben ik wat vergeten? Hij werkt dus alleen als je het als linkje aanklikt of het gehele adres in toetst.

Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Michel vG 11 November 2020, 19:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dat is heel normaal als je net online bent. Google met je site eerst scannen en dan nog sta je niet meteen hoog in de zoekresultaten. Je kunt de site (url) bij google aanmelden om te laten crawlen dat zorgt dat het wat sneller gaat. Als je op google zoekt naar website aanmelden bij google dan vindt je hier meer over.

Dankjewel Michel, voor je duidelijke antwoord! Ik ga het een en ander eens proberen. Misschien moet ik wat geduldiger zijn...;-)

Reputatie 3
Badge +2

Ik vrees dat het aanmelden bij Google het niet sneller maakt. Dat was misschien heel vroeger zo maar is al jaren het geval niet meer. Als je wel gevonden wordt op je (totale internet)naam dan heeft Google je site al gevonden en is aanmelden dus niet nodig.

Waarop zoek je precies? Google rankt nieuwe sites niet zomaar. Meestal duurt het een tijdje en moet je eerst wat autoriteit opbouwen. Bijvoorbeeld door links te verzamelen naar je site. Google maar eens naar ‘zoekmachine optimalisatie’ of lees de tips van Mijnwebwinkel zelf: https://www.mijnwebwinkel.nl/seo

Dankjewel Dirkjan, duidelijk! Ik ga eens even googlen. Tja, best een lastige materie als je er niet in thuis bent. Maar komt goed!

Reputatie 4
Badge +4

Ik.zou mij eens gaan verdiepen in SEO. Komt toch best nog wel wat bij kijken weet ik uit ervaring.

Reageer