Kan Google Ads niet wat goedkoper?

• 4 July 2021
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

24 kliks,  20.01 euro kosten. Bijna 1 euro per klik . 

9 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik weet natuurlijk niet op welke zoekwoorden jij mikt, maar op de termen waarop ik mij richt is 1 euro per klik een koopje. 

Reputatie 5
Badge +6

volgens mij kun je opgeven hoeveel je per klik wil betalen

Badge

Niet meer toch? Sinds Google analytics verdwenen is en overgegaan is op Google ads heb je alleen nog standaard pakketjes. Vindbaarheid krijgen met maar 1 cent per klik, die tijd is toch geweest? 

Reputatie 5
Badge +6

Ik kan bij Google ads een maximum instellen voor CPC. Maar met 1 cent zal dat idd niet lukken.

Reputatie 6
Badge +8

Als je geen concurrentie hebt wil het wel zeker met 1 cent.

Reputatie 5
Badge +6

Als je geen concurrentie hebt wil het wel zeker met 1 cent.

Dan wel maar ik denk dat maar heel weinig mensen die mazzel hebben.

Badge

Toch begrijp ik niet wat Google nou kost.  Ik betaal nu gemiddeld per dag 1,50 met een maximum van 46 euro. Geschat 60-150 klikken per maand. 

Zit nu op 24 klikjes van 20 euro. Wat gebeurt er als ik op de 50 klikjes kom? Dan is het geschat aantal klikjes nog niet bereikt, maar is het budget wel op.

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij hebben de kosten per click te maken met de concurrentie die op een bepaald zoekwoord zit én de zoekfrequentie op zo'n woord. 

Ik heb mijn advertenties lopen via Uptmz, en zit nu gemiddeld op € 0,31 per click. Maar ik heb toch iets te weinig verstand van SEA, vandaar dat ik dat bij Uptmz heb ondergebracht. :blush: Ik adverteer overigens (nog) minimaal, ben het allemaal nog een beetje aan het aftasten.

Toch begrijp ik niet wat Google nou kost.  Ik betaal nu gemiddeld per dag 1,50 met een maximum van 46 euro. Geschat 60-150 klikken per maand. 

Zit nu op 24 klikjes van 20 euro. Wat gebeurt er als ik op de 50 klikjes kom? Dan is het geschat aantal klikjes nog niet bereikt, maar is het budget wel op.

Als je budget op is, wordt je advertenties niet meer getoond. Je krijgt clicks zolang je budget reikt.

Reputatie 6
Badge +8

Naarmate je site ook beter is gaat je prijs ook omlaag. Je kan de klik prijs ook iets laten zakken. Dan concurreer je niet met de toppers maar meer lokaal. Of zoals wij ook doen, je komt dan boven aan als de concurrentie geen voorraad meer heeft.  

Reageer