F.A.Q.

Je website bij Pinterest claimen, zo doe je dat.

• 16 July 2020
  • 6 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2211 reacties

Je hebt een Pinterestaccount aangemaakt en daar heb je een zakelijke hub aan gekoppeld. Dit gaat allemaal vrij simpel. Maar dan, je moet je website claimen *ERRORERROR*. Vooral je instructie leest '’Plak deze tag in het gedeelte <head> van het index.html-bestand van je website'’. 

Geen nood, het is makkelijker dan je denkt. In een paar stappen ben jij klaar. 

1. Je kiest bij kies claimoptie voor ‘HTML-tag toevoegen’
  2. Je kopieert de hele tag die in het tekstveld staat
  3. Je gaat naar de beheeromgeving van je webwinkel en vervolgens naar vormgeving/indeling
  4. Je voegt (tijdelijk) de Pinterest widget toe
  5. Je plakt de gekopieerde tag bij ‘Verify Meta Tag’ en klikt op toepassen en opslaan
  6. Je gaat terug naar Pinterest, je klikt op volgende en op verzenden
Plak de tag bij ‘Verify Meta Tag’ om je site te claimen

Dat waren de stappen. Pinterest gaat nu controleren of de tag op je website staat en laten je binnen 24 uur weten of dit is gelukt. 

Succes en mocht het niet lukken, dan hoor ik het graag. 

6 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey Ebbe! Hopelijk mag ik hier een vraag over stellen.

Als ik in de indeling van de webwinkel de Pinterest button/widget ergens naartoe wil slepen, is er geen plek. Ik had een blok in de footer vrijgemaakt (echt weggehaald dus), maar daar kun je de Pinterest widget niet plaatsen helaas. Dus nu moet ik “taalkeuze” “zoeken”  "mijn account” of “winkelwagen” weghalen. Of navigatie 😉. Niet echt een goed idee….

Maar als ik “mijn account” weghaal, kan ik 'm dan later weer terugzetten, dus Pinterest weer weghalen zodra de website is geclaimed?

Hoor 't graag! Thanks! Groetjes Marjet

Reputatie 7
Badge +16

Hi Marjet,

Jij mag hier zeker een vraag stellen. Voor zover ik weet kun je de widget later gewoon weghalen, zonder dat de verificatie niet meer werkt of iets dergelijks.

Groet,
Ebbe

Badge

Hoi Ebbe,

het lukt mij niet om mijn website te claimen. Ik zal wel iets verkeerd doen, maar weet niet wat. Ik heb mijn gegevens bijgesloten. 

Reputatie 7
Badge +16

@ateliernanda Kun je die meta tag met mij delen? Dan ga ik het voor je controleren. 

Thanks!

Badge

Volgens mij heb ik pinterest al een tijd geleden geclaimd. zie foto. Maar dat is niet via mijn webwinkel gegaan. Maar dit is de meta tag <meta name="p:domain_verify" content="9f001198ed9a971d47767f9b6aab74cd"/>

Reputatie 7
Badge +16

Ahh top, jij bent klaar voor wat betreft het claimen van je website. Als Pinterest maar weet welke domeinnaam van jou is, dan is dat goed:thumbsup:

Reageer