Beantwoord

Google Search console foutmelding

• 15 June 2020
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

Sinds een aantal weken heb ik de koppeling gemaakt met Google Search Console en tot op heden  blijven de overzichten en rapporten hierin leeg. Onder  Index » Dekking krijg ik de melding dat er 1 pagina is uitgesloten, namelijk de volledige domeinnaam. 

De melding voor de uitsluiting betreft “Pagina met omleiding” . Wanneer ik doorklik op inspecteren wordt de pagina wel gecrawld en staat er ook vermeld dat deze mag worden geindexeerd. Het aanvragen van een indexering heeft ook geen verandering te weeg gebracht. 

Volgens de support van Mijnwebwinkel is er geen probleem en wordt de site gewoon geindexeerd. Echter wil ik graag deze tool inzetten voor mijn serps. Is er een community lid die mij kan helpen met dit issue?

Gr. Mark

icon

Beste antwoord door Dirkjan 23 July 2020, 09:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hi, ik wil best even voor je kijken. Om welke domeinen gaat het?

Hoi Dirkjan,

Excuus voor de late reactie. Het gaat om het domein winkelvanpinkel.nl

Reputatie 3
Badge +2

Je site wordt inderdaad gewoon geïndexeerd. Als ik Google naar Stoeltje voor Niek dan sta je bovenaan. Er is dus inderdaad geen technisch probleem.

Kun je bij die omleiding aangeven, door erop te klikken, dat het probleem is opgelost? Het lijkt erop dat er niets mis is, dus ik denk dat het een kwestie is van Google Search Console (GSC) vullen met meer data.

Want ik zie wel dat je linkprofiel erg laag is, en zo te zien is je site ook niet actief op trefwoorden met hoog zoekvolume. Hierdoor kan het zijn dat Google je site weinig bezoekt en zonder zoekvolume is GSC ook niet zo'n handige tool. 

Andere tools zijn dan beter maar kosten ook weer geld. 

Om GSC goed te laten werken en in te kunnen zetten voor positie-analyses (SERPS) heb je waarschijnlijk gewoon veel meer weergaves in Google nodig. Mensen moeten zoeken op trefwoorden waarbij jouw website in de eerste tien resultaten voorkomt. Pas als dat vaak genoeg (minimaal tientallen keren per dag) gebeurt dan kun je echt wat met die data.

Je zult aan zoekmachine-optimalisatie moeten doen. Je kunt dat op verschillende manieren aanpakken. Door te werken aan je linkprofiel kun je zorgen dat je site op trefwoorden met hogere concurrentie gevonden kan worden. Door meer pagina's aan je site toe te voegen kun je zorgen dat je op meer verschillende trefwoorden naar voren komt. 

Reageer