Vraag

Google Analytics en tag manager - problemen?

• 14 September 2022
  • 24 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb vanavond opgemerkt dat mijn Google Analytics niet meer gekoppeld was met Mijnwebwinkel.
Vreemd omdat ik hier zelf niets aan aangepast heb...

Deze melding is te zien bij de instellingen:

“Per 1 juli 2023 vervangt Google de Universal analytics met Google analytics 4. We raden je aan om beide properties in te stellen totdat het Mijnwebwinkel platform volledig overgaat op Google Analytics 4.”

Je moet dus bij je Universal analytics opnieuw je property selecteren

Veel erger is dat ik in Google Analytics momenteel geen of slechts een deel data binnenkrijg.
Heeft hier nog iemand last van?

Verder wordt ook mijn Webwinkelkeur sidebar en topbar die ingesteld is via Google Tag Manager niet getoond.

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

24 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Update!

Inmiddels werkt alles weer.
Zowel mijn Analytics als mijn Google Tag Manager werkten niet meer omdat ze niet meer gekoppeld stonden.

Eerst Analytics terug gekoppeld.
Vervolgens na lang zoeken bleek het vinkje ‘Maak gebruik van Google Tag Manager’ ineens uitgevinkt te staan.
Deze weer aangevinkt, meteen erna was mijn Analytics weer niet gekoppeld..

Lijkt mij dus wel iets mis te gaan bij MIjnwebwinkel. 

Reputatie 2
Badge +1

Deze ochtend was Analytics er weer uitgegooid…

Het profiel wordt steeds eruit gegooid en moet je opnieuw selecteren.

Hetzelfde verhaal voor mijn Tag Manager...

@Ebbe  kan je dit bekijken?

Reputatie 7
Badge +16

@Wesley Heb je inmiddels weer opnieuw gekoppeld? Ik kan nu niks fout vinden. Ik heb het bij development gemeld omdat we natuurlijk wel bezig met Google Analytics (GA4). 

Houd mij op de hoogte. 

P.s. ik heb een screenshot weggehaald omdat daar jouw e-mail adres in staat. 

Reputatie 2
Badge +1

@Ebbe 

Ik heb deze ochtend al 2x opnieuw zowel Analytics als Tag manager moeten koppelen.

Van het moment dat het weer uit ligt zal ik een seintje geven hier.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks. Ik heb het intern gedeeld zodat we dit kunnen monitoren. 

Reputatie 2
Badge +1

@Ebbe

Het ligt weer uit.

Kim heeft net mijn Tag Manager weer aangevinkt, dus ik krijg het idee dat er een conflict onstaat bij tag manager en Analytics. Misschien met het implementeren van GA4? 

ik heb GA4 niet geactiveerd overigens.

Reputatie 7
Badge +16

Ik kreeg het te horen. We gaan er in duiken. Ik houd je op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Wesley,

Ik ga Google Analytics 4 tijdelijk uitschakelen in jouw shop. Het zou kunnen zijn dat dit de boosdoener is, dit willen we testen. 

Ik houd het zelf in de gaten. Jij hoeft dus niet per se een update te geven. 

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt Ebbe! 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Wesley,

De nacht zonder GA4 is goed gegaan. Ik heb nu GA4 weer voor je ingeschakeld. Ik blijf het in de gaten houden 🤞

Reputatie 7
Badge +16

@Wesley Heb je GA4 al ingesteld via Google Tag Manager?

Reputatie 2
Badge +1

@Ebbe nog niet, staat op de planning voor volgende week.

Ik moet daar even rustig voor gaan zitten.

Reputatie 7
Badge +16

Dat snap ik. Het is dan denk ik slim om dit weekend GA4 niet beschikbaar te maken in jouw shop. Dat heb ik gisteren gedaan en de hele nacht is het goed gegaan. Het zou zonde zijn als je het weekend telkens moet controleren of de data wel wordt gemeten. Ik kan niet garanderen dat we voor het weekend een oplossing hebben. 

Vind je dat oke?

Reputatie 2
Badge +1

Ik vindt dat prima.

Is het misschien een idee dat ik jullie laat weten wanneer GA4 geïnstalleerd is? Dat we het dan verder oppakken?

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed. Dit weekend kan je het alleen nog niet instellen omdat ik die optie tijdelijk heb uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb de laatste dagen dat ik niet meer in kan zien welke artikelen of welke pagina's het meest bekeken zijn. Heeft dat hier ook mee te maken of staat dat hier los van

En ik ben wel gekoppeld 

Reputatie 7
Badge +16

@powerfulproducts.nl Ik zie het inderdaad. Dat lijkt er los van te staan. Hoe dan ook, ik zorg ervoor dat er een bug aanwezig is en dat we je een terugkoppeling geven zodra het is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +10

@powerfulproducts.nl Ik zie het inderdaad. Dat lijkt er los van te staan. Hoe dan ook, ik zorg ervoor dat er een bug aanwezig is en dat we je een terugkoppeling geven zodra het is opgelost. 

@Ebbe heb contact gehad met de support. En die komen met het volgende 

Bedankt voor je terugkoppeling, ik zie nu wat je bedoeld. Deze optie is bewust uitgezet voor webwinkels waar 'Google analytics 4' wordt weergegeven onder de statistieken. Het betreft dus geen bug, maar het zijn de voorbereidingen op Google Analytics 4.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks @powerfulproducts.nl Ik heb het inderdaad gehoord. Dit is omdat dezelfde data in Google Analytics straks te vinden is. Ik ga ervoor zorgen dat ook duidelijk is waar dit dan te vinden is. 

Gebruikte je die statistieken vaak?

Reputatie 7
Badge +10

Thanks @powerfulproducts.nl Ik heb het inderdaad gehoord. Dit is omdat dezelfde data in Google Analytics straks te vinden is. Ik ga ervoor zorgen dat ook duidelijk is waar dit dan te vinden is. 

Gebruikte je die statistieken vaak?

Ja dagelijks 

Reputatie 7
Badge +10

Is het probleem nog dat mensen geen date meer meten met google analytics ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoe bedoel je dat?

Reputatie 7
Badge +10

Hoe bedoel je dat?

Ik heb een paar dagen geen bezoekers gehad volgens analytics. Ik dacht dat dit een algemeen probleem was. Nu moet ik er wel bij op maken dat ik mogelijk die dagen niet gekoppeld ben geweest. Meet hij dat niks meer ?

Reputatie 7
Badge +16

@powerfulproducts.nl Thanks! Ik heb een update geplaatst in de GA4 testgroep.