Vraag

Google Ads-account is opgeschort wegens schending van ons beleid voor Systemen omzeilen

• 28 maart 2021
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Afgelopen week heb ik plots deze melding via mail ontvangen. Herkent iemand deze actie vanuit Google?

Ik heb medio december een Ads campagne geactiveerd en deze heeft 3 maanden zonder problemen of meldingen gedraaid. Ik heb zelfs gratis Google Ads tegoed ontvangen. Sinds de start heb ik niets gedaan of veranderd aan de campagne en begrijp daarom ook niet hoe of waar ik het systeem ‘probeer te omzeilen’.

Natuurlijk heb ik meteen melding bij Google gemaakt; binnen een paar uur kreeg ik het antwoord: “We hebben uw aanvraag beoordeeld en rekening gehouden met uw feedback. We hebben bevestigd dat uw account het Google Ads-beleid schond en nog steeds schendt.”

Helaas vermelden ze dus niet hoe of waar er iets niet in orde is, dan wordt iets aanpassen natuurlijk erg moeilijk…. Herkent iemand dit probleem?

4 reacties

Afgelopen week heb ik plots deze melding via mail ontvangen. Herkent iemand deze actie vanuit Google?

Ik heb medio december een Ads campagne geactiveerd en deze heeft 3 maanden zonder problemen of meldingen gedraaid. Ik heb zelfs gratis Google Ads tegoed ontvangen. Sinds de start heb ik niets gedaan of veranderd aan de campagne en begrijp daarom ook niet hoe of waar ik het systeem ‘probeer te omzeilen’.

Natuurlijk heb ik meteen melding bij Google gemaakt; binnen een paar uur kreeg ik het antwoord: “We hebben uw aanvraag beoordeeld en rekening gehouden met uw feedback. We hebben bevestigd dat uw account het Google Ads-beleid schond en nog steeds schendt.”

Helaas vermelden ze dus niet hoe of waar er iets niet in orde is, dan wordt iets aanpassen natuurlijk erg moeilijk…. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb precies dezelfde melding gehad. Ik heb dat account verwijderd. 

Reputatie 7
Badge +16

@MeneerThee Ik weet niet precies wat je aanbiedt via Ads, maar wellicht kun je erachter te komen waarom je account is opgeschort aan de hand van deze link → https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=nl

Een paar dagen geleden is mijn account ook om deze reden opgeschort. Ik heb ook exact dezelfde reactie gehad met wat aanvulling... “We hebben uw aanvraag beoordeeld en rekening gehouden met uw feedback. We hebben bevestigd dat uw account het Google Ads-beleid schond en nog steeds schendt. Daarom wordt uw account niet opnieuw geactiveerd. Maak geen nieuwe Google Ads-accounts, want die worden ook opgeschort. Als we een Google Ads-account opschorten, geldt de opschorting voor de accounteigenaar en alle huidige of toekomstige gekoppelde Google Ads-accounts.”

Ze geven inderdaad niet aan wat het probleem is. Ik vraag me heel erg af welke regel ik heb overtreden door woon accessoires te adverteren. Ze bieden ook geen telefonisch support aan wegens corona. Raar allemaal!

Hallo iedereen,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Account opgeschort zonder een duidelijke redenen. Ik heb altijd netjes betaald en de ads waren gewoon netjes (geen valse beloftes, niet haatdragend etc.)

Ik begin Google meer en meer te haten. Google doet bijna alles wat verboden is en mijn account wordt gewoon opgeschort. Geen respect meer voor Google.

Ik ben inmiddels overgestapt naar Bing. Daar werkt het super. Vooraf betalen, veel tools, goedkoper en de conversies zijn niet slechter. Nadeel is dat het bereik veel kleiner is.

Dus probeer Bing. Zeker de moeite waard.

Reageer