Beantwoord

Facebook Catalogus

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga komende week bij ons productteam informatie inwinnen over Instagram shopping/feed. Dit deel ik uiteraard met jullie.

Maar goed, ik heb bijna 3500 artikelen, dat zou dus betekenen dat ik die alle 3500 handmatig moet gaan vullen met een korte omschrijving 😱.
Tenzij MWW @Ebbe  aar een foefje voor heeft om dat niet handmatig te hoeven doen.

Gr. Gwendolyn

@Gwendolyn, ik ben bang dat ik daar geen handig foefje voor heb

Reputatie 7
Badge +16

Hm het is hier ook niet bekend hoe dit automatisch moet. De handmatige manier is de enige die bekend is. Ik heb de makers van Booster een mail gestuurd in de hoop dat zij hier meer informatie over kunnen delen. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ga dit ook op de voet volgen. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, Ik heb hier ook mee te maken gehad. Helaas is er geen koppeling tussen Mijnwebwinkel en Facebook Catalogi. Ik heb wel een tussenoplossing! :-)

Als je een boosteraccount hebt, dan is je productfeed ingeladen in Google Merchant. Deze feed kun je exporteren en weer importeren in de Catalogi van Facebook.

Je kunt ze dan dagelijks/wekelijks/maandelijks opnieuw inladen (2 minuten werk) en dan is je catalogus weer up to date. Liever is het realtime, maar dit is in ieder geval sneller dan handmatige invoer!

Bedankt voor deze tip. Ik heb het ook direct bij ons toegepast. Met bijna 2000 artikelen is het een hele klus als je ze per stuk moet doen.  

Reputatie 4
Badge +6

Klinkt goed Robert. @Dennis - hip-pie.nl @MissQ @Gwendolyn @Janneke gaat het jullie ook lukken met de uitleg van Robert? :point_up:

Ik ben het al aan het uitproberen geweest. Maar krijg foutmelding over het feit dat ik de korte omschrijvingen niet gevuld heb. Dit gebeurd doorgaans in Mww automatisch. Heb hier vanmorgen met Sander van MWW over gesproken en hij zei dat dit ook in de API naar booster word meegenomen. Met Booster gechat… deze kon het niet beamen nog ontkrachten en moeten hiervoor gaan contacten met combidesk. Ze hebben mijn mail genoteerd en hoor hier later van.

Conclusie…
Of wachten tot ze wat weten of de korte omschrijvingen toch extra nog gaan vullen.

Reputatie 1
Badge

Klinkt goed Robert. @Dennis - hip-pie.nl @MissQ @Gwendolyn @Janneke gaat het jullie ook lukken met de uitleg van Robert? :point_up:

Euhm eerst maar eens uitzoeken wat Google merchant center is 🙈. Ik vind het allemaal erg ingewikkeld en loop nog vast bij het gedeelte chatbericht sturen naar verkoper 😉

Reputatie 7
Badge +16

Momenteel is Instagram toch wel het marketing-kanaal bij uitstek. Ik heb via mijn account veel persoonlijk contact met de klant. Daar hoort ook een directe verbinding met je site bij. Zou MBW hierin niet iets kunnen betekenen?

Ik mis ook namelijk bijvoorbeeld het automatisch bijwerken van de feed van Insta op mijn site. Dit moet ik nu handmatig invoeren. Met Facebook kan alles, Instagram staat niet eens vermeld.

Hoe zet je je feed van Facebook op je site als ik vragen mag? 

Er is geen FB feed die je op site kunt plaatsen. Alleen een widget die toont hoeveel volgers je hebt. Dit element plaats je via ‘vormgeving/indeling’. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van deze widget. Het neemt veel ruimte in beslag en als je dan Instagram wilt tonen, toon je dus je social media kanalen met een verschillende vormgeving. Ondanks dat het niet alles toont ben ik meer fan het plaatsen van de iconen met daaronder een link. 

Reputatie 5
Badge +7

help…. 

Instagram shopping moet kunnen. Mijn collega's van marketing wezen mij op dit blog: https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/meer-verkopen-met-instagram-shopping 

Onderaan staan vier stappen die uitgevoerd moeten worden. Ik som ze hieronder op:

Stap 1: Zorg een zakelijk Facebook- en Instagramaccount en koppel deze aan elkaar.
Stap 2: Laat je bedrijfsaccount controleren door Facebook. Voldoe je aan de eisen? Dan verschijnt de winkeloptie automatisch in je Instagram-menu.
Stap 3: Je kunt nu via Facebook een catalogus aanmaken met de producten die je in Instagram wilt taggen. 

Voeg producten toe aan de productcatalogus in Facebook.

Stap 4. Ga in Instagram naar Instellingen > Bedrijfsinstellingen > Winkelen en selecteer de productcatalogus. Vanaf nu kun je producten taggen!

Via je instellingen kun je onder de knop 'winkelen' producten vanuit Facebook gaan toevoegen.

Ik hoop dat het hiermee lukt. Laat het anders weten! Succes.

ik moet dus nog beginnen met het inrichten van facebook en instagram.

het probleem dat ik in het begin al heb is dat ik graag die goedkeuring wil hebben waar ebbe het over had

hij maakt een verwijzing voor het controleren - en met die link kom ik op deze pagina

https://help.instagram.com/1627591223954487?helpref=faq_content

Hier wordt volgende test weergegeven

Je kunt je account laten beoordelen zodra je aan de bovenstaande vereisten voldoet. Ga naar de instellingen van je profiel, tik op Business en tik op Instagram Shopping. Volg de stappen om er zeker van te zijn dat alles klopt. Dien je account vervolgens ter controle in. Dit proces duurt normaal gesproken enkele dagen, maar het kan ook iets langer duren.

ik ga naar instellingen profiel - geen business te zien!

Mijn instagram account staat aangemeld als bedrijf en is gekoppeld aan facebook. Hoe moet ik nu verder om een catalogus te kunnen vullen ?

Reputatie 7
Badge +16

Hi Evv,

Heb je ook een zakelijk Facebook account? 

Reputatie 7
Badge +16

Stemmen mensen → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/257 

Reputatie 2
Badge +3

ik kom er helaas niet uit hoe dit allemaal gaat werken.

Reputatie 7
Badge +16

Waar loopt het spaak @Artistique-Ieds?

Reputatie 2
Badge +3

Hoi, Ik heb hier ook mee te maken gehad. Helaas is er geen koppeling tussen Mijnwebwinkel en Facebook Catalogi. Ik heb wel een tussenoplossing! :-)

Als je een boosteraccount hebt, dan is je productfeed ingeladen in Google Merchant. Deze feed kun je exporteren en weer importeren in de Catalogi van Facebook.

Je kunt ze dan dagelijks/wekelijks/maandelijks opnieuw inladen (2 minuten werk) en dan is je catalogus weer up to date. Liever is het realtime, maar dit is in ieder geval sneller dan handmatige invoer!

Ik heb dit zojuist geprobeerd maar ik loop vast tijdens het inlezen in facebookshopping. Hebben jullie dat ook gehad?

Hoi Gwendolyn,

Excuus voor mijn late reactie. Je moet bij al je producten een Korte Omschrijving hebben. Heb je dat? Ik denk dat dat het probleem is.

Vandaag ontvingen we een mail dat je nu ook rechtstreeks met Booster aan Facebook kan koppelen. Dat is een nog betere oplossing dan mijn tussenoplossing :-).

Ik loop hier ook vast...

Reputatie 4
Badge +6

De booster feed in facebook is wel een duidelijk verhaal, maar ik gebruik hier de link voor die ik van booster heb gekregen voor google shopping. Is die feed anders voor facebook? Ik krijg enkel foutmeldingen in facebook en alle artikelen worden afgewezen.

Reputatie 7
Badge +16

Poe goede vraag Johan. Wat voor foutmeldingen ontvang je?

Badge

Ik heb de catalogus aangemaakt, maar ik krijg de melding van facebook dat mijn website geverifieerd moet worden voordat facebook shopping/insta shopping geinstaleerd wordt. Dit kan via DNS verificatie. Hoe kan ik dit doen?

Reageer