Vraag

Facebook campagnes nieuwe update iOS 14

• 15 February 2021
  • 29 reacties
  • 765 Bekeken

Deze week komt iOS met de nieuwe update die ervoor zorgt dat Facebook Ads niet meer werken. Er moet data in het systeem gezet worden, echter waar kan ik deze plaatsen zodat de website geverifieerd kan worden en mijn ads blijven werken???

29 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb contact opgenomen met onze partner op het gebied van online marketing. Zomaar iets aanpassen gaan we niet doen. Er zijn nog teveel vraagtekens die we helder willen hebben. Zoals of het meten van conversie (en de andere punten die worden gemeten) wel werkt in Safari of Chrome (op iOs 14). En wat gaat Chrome doen? Zij zijn ook voornemens om ‘third-party-cookies’ niet meer toe te staan. 

Ik houd jullie op de hoogte hierover. 

Reputatie 1
Badge

Mijn conversies zijn ook dramatisch gedaald met bijna 70%.
Wat is de reden dat het geen prio is en waarom in godsnaam? Dit is ècht killing en mega van belang, zeker nu met Corona.
In mijn stenen winkel is het echt maar heel weinig maar met Facebook campagnes deed ik echt veel online workshops. 
Ik snap deze keuze echt totaal niet.
Ik zit juist bij een platform als dit om het technische deel geregeld te hebben maar hoe kun je nou tegen sales voor je klanten zijn? 
Onbegrijpelijk!

Reputatie 2
Badge

Het verbaasd mij dat er zo weinig vragen zijn over deze Update, De DSN verificatie is 1 ding wat je kan doen maar is niet voldoende.

We hebben een Conversions API nodig. Die kan je heel gemakkelijk op vragen bij Facebook….maaaarrr die moet in de shop geplaatst worden,. Ik ben al een week of 4 bezig met Mijn webwinkel om dit voor elkaar te krijgen maar ze geven er geen prioriteit aan (zeggen ze zelf) en zeggen ook dat ze de mogelijkheid niet hebben. Nog niet hebben. 

Maar door de update kunnen we nu simpelweg niet meer retargeten in onze campagnes….echt heeeeel erg vervelend...

Reputatie 2
Badge

De conversion API wordt voorlopig niet geïmplementeerd. Ik wordt gewerkt aan het optimaliseren/verbeteren van de huidige Facebook Pixel. 

Dat heb ik inmiddels begrepen. En dat betekent dat we niet meer kunnen retargeten helaas….deze coneversion API staat los van de Facebook Pixel dus ik weet niet wat jullie bedoelen met verbeteren Facebook Pixel? 

Ik volg momenteel een Facebook Mastery en heb een goede persoon bij Facebook zelf...zonder deze conversion API gaan we echt verkopen missen…

We wachten af!

Badge

implementeren van de Conversions API voor web op Facebook

Ook ik volg op dit moment een opleiding hoe facebook zo optimaal mogelijk te implementeren / volgen van conversies van FB advertenties. Daarvoor moet echt de API worden geinstalleerd. Als je wilt stuur ik je de FB instructies hoe de conversions api te installeren, daarmee kunnen we webgebeurtenissen rechstreeks vanaf server naar FB sturen. ik kan natuurlijk niet zelf html-taal aanpassen, dus dat moeten jullie toch echt doen… Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? 

Reputatie 2
Badge

Hi @Ebbe jammer dat je nog geen reactie hebt mogen ontvangen. Dit is HET meest belangrijke op marketing gebied momenteel…

Badge

Het verbaasd mij dat er zo weinig vragen zijn over deze Update, De DSN verificatie is 1 ding wat je kan doen maar is niet voldoende.

We hebben een Conversions API nodig. Die kan je heel gemakkelijk op vragen bij Facebook….maaaarrr die moet in de shop geplaatst worden,. Ik ben al een week of 4 bezig met Mijn webwinkel om dit voor elkaar te krijgen maar ze geven er geen prioriteit aan (zeggen ze zelf) en zeggen ook dat ze de mogelijkheid niet hebben. Nog niet hebben. 

Maar door de update kunnen we nu simpelweg niet meer retargeten in onze campagnes….echt heeeeel erg vervelend...

Wij lopen hier ook tegenaan! Ik hoop dat ze heel snel met een oplossing komen. Het is echt heel erg frustrerend! Er moet toch een mogelijkheid zijn??

Reputatie 2
Badge

Hi! Fijn om te horen, bij MWW hoorde ik dat ik de enige was (maar dat was een aantal weken geleden) De Update is u gaande en ik merk het in mijn conversies….echt super frustrerend...ik vind het echt niet oké. De laatste reactie die ik heb gekregen van MWW is dat ze er niet mee aan de slag gaan omdat het geen prioriteit heeft. 

Wat kunnen we doen? Heb jij contact gehad met Support? 

Reputatie 2
Badge

Klopt….het is echt heel erg dramatisch….

Reputatie 7
Badge +16

@BABYZUS Dit kan via de DNS-verificatie. Kopieer de dns records die je daar te zien krijgt en stuur deze naar info@mijnwebwinkel.nl. Zij voeren de records dan voor je in. 

Reputatie 2
Badge

Mijn conversies zijn ook dramatisch gedaald met bijna 70%.
Wat is de reden dat het geen prio is en waarom in godsnaam? Dit is ècht killing en mega van belang, zeker nu met Corona.
In mijn stenen winkel is het echt maar heel weinig maar met Facebook campagnes deed ik echt veel online workshops. 
Ik snap deze keuze echt totaal niet.
Ik zit juist bij een platform als dit om het technische deel geregeld te hebben maar hoe kun je nou tegen sales voor je klanten zijn? 
Onbegrijpelijk!

waarschijnlijk overstappen naar een ander Platform. Bij Shopify was het direct geregeld…..

Reputatie 2
Badge

Ik heb hier ook al eens over gemaild. Ook ik zit te wachten op die API

Reputatie 2
Badge

Ik heb de intsructies van Mark Bongers an van Facebook zelf al twee maanden geleden doorgestuurd. Het g=heeft voor MWW geen prioriteit en wij zien onze conversies dalen….het is echt heel erg frustrerend dat er niet verder gekeken wordt. 

Ik ga het nu zelf proberen met de Google Tag manager.https://www.getelevar.com/guides/facebook/conversion-api-settings/

Van @powerfulproducts.nl  heeft dit gestuurd-)

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb contact opgenomen met onze partner op het gebied van online marketing. Zomaar iets aanpassen gaan we niet doen. Er zijn nog teveel vraagtekens die we helder willen hebben. Zoals of het meten van conversie (en de andere punten die worden gemeten) wel werkt in Safari of Chrome (op iOs 14). En wat gaat Chrome doen? Zij zijn ook voornemens om ‘third-party-cookies’ niet meer toe te staan. 

Ik heb nog geen reactie ontvangen. Ik heb een herinnering gestuurd. Hopelijk snel meer. 

Reputatie 7
Badge +11

In google kom je dit tegen. En zou het via GTM moeten kunnen

https://www.getelevar.com/guides/facebook/conversion-api-settings/

Reputatie 2
Badge

Thanks! Ik ben absoluut een leek op dit gebied. bij MWW zeggen ze dat ze niet weten of het via GTM mogelijk is. Maar volgens mij ben je een expert! Zal ik het er op wagen?

Reputatie 7
Badge +11

Hier ook nog een filmpje het is alleen helaas wel in het Engels. @Ebbe kun je hier vanuit MWW niet een NL blog/youtube  handleiding van maken ?

https://gtm-server.com/how-to-set-up-facebook-conversion-api/

Badge

Hi! Fijn om te horen, bij MWW hoorde ik dat ik de enige was (maar dat was een aantal weken geleden) De Update is u gaande en ik merk het in mijn conversies….echt super frustrerend...ik vind het echt niet oké. De laatste reactie die ik heb gekregen van MWW is dat ze er niet mee aan de slag gaan omdat het geen prioriteit heeft. 

Wat kunnen we doen? Heb jij contact gehad met Support? 

Ja ik heb ook contact gehad via de mail met de vraag hoe ik de token van Facebook in onze website kan zetten. Ik kreeg het antwoord hoe ik het domein moet verifiëren maar dat heb ik allang gedaan. Het gaat inderdaad om die Conversion API. Ik heb terug gemaild en uitgelegd dat het om de Conversion API gaat maar daarop geen antwoord meer ontvangen..Wij zullen zeker niet de enigen zijn die hier tegenaan lopen, maar wellicht zijn we de eersten die er mee aan de slag zijn gegaan…Enorm frustrerend inderdaad, bij andere websitebouwers kun je het wel gemakkelijk zelf regelen. Wij merken ook dat de update bezig is, heel vervelend allemaal!! Wat we er aan kunnen doen? Lastig te zeggen, misschien overstappen naar een ander platform? Dit moet voor MWW toch gewoon te doen zijn, ze hebben zoveel gebruikers!?

Reputatie 4
Badge +4

Beste collega’s,

Wij gaan eind deze maand afscheid nemen van ons huidige marketingbureau. Reden, de date is niet meer te vertrouwen vanuit de business FB manager ivm de iOS 14 update. Dus ik betaal nu voor een service die ze eigenlijk niet kunnen verlenen/waarmaken. 

Ik krijg (gelukkig) dagelijks bestellingen van nieuwe klanten. Helaas worden deze alleen niet allemaal geregistreerd in de data waardoor ik als ondernemer toch steeds meer ga twijfelen waarom ik in godsnaam nog adverteer. Ja voor meer omzet en new business. Maar ik kan niets meer met de huidige data. Voorheen schaalde we bijvoorbeeld op als we zagen dat een advertentie het goed deed. Maar nu heb je geen idee wat voor effect dat heeft. Daar baal ik serieus flink van! Dus nu adverteer ik nog wel maar met een laag dagbudget.

Hieronder treffen jullie een bericht wat ik een maand geleden heb gepost. Helaas heeft daar (bijna) niemand op gereageerd. Dit ging om een nieuwe samenstelling met een marketingbureau. Die werd afgewezen om dit bovenstaande probleem.

Mijn vraag aan jullie. Hoe gaan jullie hiermee op dit moment mee om? Hoe lossen jullie dit op? Hoor het graag.

Gr Linda 

Afgewezen door marketing bureau

Beste allemaal,

Ik had afgelopen week een aanvraag gedaan bij een marketing bureau om mijn ads op Social media te laten verzorgen. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord waar ik best wel van in shock ben. 

op dit moment verzorgt een ander marketing bureau dit voor mij en daar ben ik zeer ontevreden over. Hieronder deel ik even met jullie en de medewerkers van MWW het antwoord wat ik zojuist heb ontvangen.

Ik hoor graag jullie ervaringen hierover? 

Hoi Linda

Bedankt voor je aanvraag. Helaas hebben wij enige tijd geleden moeten besluiten geen klanten aan te nemen met een mijnwebwinkel shop. Dit omdat Mijnwebwinkel niet goed meet welke verkopen en dergelijke er binnen komen. Dus het is voor ons daardoor lastig om te sturen en te kijken wat er gebeurt. Als je namelijk zelf je ads draait, kan je veel beter inschatten aan de hand van de orders wat er wel en niet werkt. Maar die inzicht hebben wij als externe partij niet.

Excuses voor het ongemak

Omdat ik graag transparant wil zijn en hoop op feedback van mijn collega’s hier deel ik hierbij het vervolg van de aanvraag bij een marketing bureau (die overigens is afgewezen 🙁)

Dit was mijn reactie op de afwijzing:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel een beetje verbaast was over het antwoord op onze aanvraag om een samenwerking met jullie aan te gaan.

Wij werken al ruim 2 jaar samen met een reclame bureau en mijn performance van alle marketing die wij voeren op FB en Insta zijn prima uit te lezen via de advertentie beheer van FB. Tevens heeft ons reclame bureau ook hun eigen systeem waarvan ik elke maand een raportage van krijg.

Wat bedoel je precies met " als je zelf je ads draait"? Je kunt toch als externe partij toegang krijgen tot ons advertentie beheer bij FB?

Dit is het antwoord van het marketing bureau:

Hoi Linda

Het probleem ligt in dit geval dat Mijnwebwinkel de data van de aankopen niet goed doorstuurt. Dat hebben we bij meerdere klanten ondervonden waardoor we in de adsbeheer van Facebook niet zien of er verkopen plaats vinden. Er komt maar een fractie van de verkopen binnen en niet alles. Dit heeft dus als gevolg dat het lijkt alsof de advertenties het niet goed doen, wij dus moeten gokken waar we op moeten sturen en Facebook zelf de campagnes ook niet goed kan optimaliseren. Aan de hand van de data die zij van de webshop krijgen, sturen zij de campagne verder aan waardoor die beter gaat draaien. Maar als ze maar 1/3e van de data door krijgen wat er verkocht wordt dan is dat heel moeilijk sturen. Vandaar ook dat ik zelf als je zelf je advertenties draait, kan je natuurlijk 1 op 1 zien wat er binnen komt en wat beter inschatten welke advertenties het wel of niet goed doen. Wij hebben die inzicht als externe partij niet, dus voor ons wordt het op gevoel de campagne besturen en dat vind ik geen fijne manier van werken. Ik wil echt gebruik maken van de data die er is en daarmee de campagne optimaliseren.

Ik kan mij dan ook niet zo heel goed voorstellen dat bij de huidige marketing partij alle data wel goed doorkomt, wij hebben dit met echt meerdere mensen gehad en ook de bal al eens bij mijnwebwinkel gelegd. 

Reputatie 2
Badge

Hi @Ebbe en hoe zie jij het wanneer we de token via Google Tag manager implementeren? 

Badge

Dankjewel voor je uitleg tot zover in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Ebbe en hoe zie jij het wanneer we de token via Google Tag manager implementeren? 

Ik durf hier op dit moment nog geen garantie op te geven. Ik ken de partij niet die de code voor gtm aanbiedt. 

Badge

Ik volg momenteel een opleiding voor online adverteren, facebook en instagram, daar wordt ook aangegeven dat het echt een wezenlijk onderdeel van de website moet zijn om extra omzet te genereren, die echt dan voor het oprapen ligt. Het tracken van warme leads is toch echt een hele belangrijke bron om ze te transformeren tot kopende klanten. Retargeten, daar draait alles om! Ik snap niet dat online marketing dat niet hoog op hun agenda kan hebben. :cold_sweat:

Ik heb de intsructies van Mark Bongers an van Facebook zelf al twee maanden geleden doorgestuurd. Het g=heeft voor MWW geen prioriteit en wij zien onze conversies dalen….het is echt heel erg frustrerend dat er niet verder gekeken wordt. 

Ik ga het nu zelf proberen met de Google Tag manager.https://www.getelevar.com/guides/facebook/conversion-api-settings/

Van @powerfulproducts.nl  heeft dit gestuurd-)

Dag Ingrid, was het succesvol om het te proberen via de Google Tag manager? Is nl niet zo simpel en had graag geweten of het nuttig was. Bedankt alvast.

Badge

Is hier inmiddels al meer bekend over  @Ebbe

Reageer