Vraag

Facebook campagnes nieuwe update iOS 14

• 15 February 2021
  • 29 reacties
  • 762 Bekeken

Deze week komt iOS met de nieuwe update die ervoor zorgt dat Facebook Ads niet meer werken. Er moet data in het systeem gezet worden, echter waar kan ik deze plaatsen zodat de website geverifieerd kan worden en mijn ads blijven werken???

29 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap de frustratie goed als je je verkopen ziet dalen. Ik kan momenteel ook helaas nog niks nieuws delen. Apple is niet de enige partij die beperkingen op third-party-cookies gaat opleggen. Chrome gaat hier ook mee aan de slag. Wat die Conversion API precies inhoudt en hoe we deze het beste kunnen implementeren wordt naar gekeken. Ik heb hier op dit moment geen tijdspad voor. Mochten er vanuit onze kant nieuwe ontwikkelingen zijn, meld ik mij weer hier. 

Groet,
Ebbe

Badge

Is hier inmiddels al meer bekend over  @Ebbe

Ik heb de intsructies van Mark Bongers an van Facebook zelf al twee maanden geleden doorgestuurd. Het g=heeft voor MWW geen prioriteit en wij zien onze conversies dalen….het is echt heel erg frustrerend dat er niet verder gekeken wordt. 

Ik ga het nu zelf proberen met de Google Tag manager.https://www.getelevar.com/guides/facebook/conversion-api-settings/

Van @powerfulproducts.nl  heeft dit gestuurd-)

Dag Ingrid, was het succesvol om het te proberen via de Google Tag manager? Is nl niet zo simpel en had graag geweten of het nuttig was. Bedankt alvast.

Reputatie 4
Badge +4

Beste collega’s,

Wij gaan eind deze maand afscheid nemen van ons huidige marketingbureau. Reden, de date is niet meer te vertrouwen vanuit de business FB manager ivm de iOS 14 update. Dus ik betaal nu voor een service die ze eigenlijk niet kunnen verlenen/waarmaken. 

Ik krijg (gelukkig) dagelijks bestellingen van nieuwe klanten. Helaas worden deze alleen niet allemaal geregistreerd in de data waardoor ik als ondernemer toch steeds meer ga twijfelen waarom ik in godsnaam nog adverteer. Ja voor meer omzet en new business. Maar ik kan niets meer met de huidige data. Voorheen schaalde we bijvoorbeeld op als we zagen dat een advertentie het goed deed. Maar nu heb je geen idee wat voor effect dat heeft. Daar baal ik serieus flink van! Dus nu adverteer ik nog wel maar met een laag dagbudget.

Hieronder treffen jullie een bericht wat ik een maand geleden heb gepost. Helaas heeft daar (bijna) niemand op gereageerd. Dit ging om een nieuwe samenstelling met een marketingbureau. Die werd afgewezen om dit bovenstaande probleem.

Mijn vraag aan jullie. Hoe gaan jullie hiermee op dit moment mee om? Hoe lossen jullie dit op? Hoor het graag.

Gr Linda 

Afgewezen door marketing bureau

Beste allemaal,

Ik had afgelopen week een aanvraag gedaan bij een marketing bureau om mijn ads op Social media te laten verzorgen. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord waar ik best wel van in shock ben. 

op dit moment verzorgt een ander marketing bureau dit voor mij en daar ben ik zeer ontevreden over. Hieronder deel ik even met jullie en de medewerkers van MWW het antwoord wat ik zojuist heb ontvangen.

Ik hoor graag jullie ervaringen hierover? 

Hoi Linda

Bedankt voor je aanvraag. Helaas hebben wij enige tijd geleden moeten besluiten geen klanten aan te nemen met een mijnwebwinkel shop. Dit omdat Mijnwebwinkel niet goed meet welke verkopen en dergelijke er binnen komen. Dus het is voor ons daardoor lastig om te sturen en te kijken wat er gebeurt. Als je namelijk zelf je ads draait, kan je veel beter inschatten aan de hand van de orders wat er wel en niet werkt. Maar die inzicht hebben wij als externe partij niet.

Excuses voor het ongemak

Omdat ik graag transparant wil zijn en hoop op feedback van mijn collega’s hier deel ik hierbij het vervolg van de aanvraag bij een marketing bureau (die overigens is afgewezen 🙁)

Dit was mijn reactie op de afwijzing:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel een beetje verbaast was over het antwoord op onze aanvraag om een samenwerking met jullie aan te gaan.

Wij werken al ruim 2 jaar samen met een reclame bureau en mijn performance van alle marketing die wij voeren op FB en Insta zijn prima uit te lezen via de advertentie beheer van FB. Tevens heeft ons reclame bureau ook hun eigen systeem waarvan ik elke maand een raportage van krijg.

Wat bedoel je precies met " als je zelf je ads draait"? Je kunt toch als externe partij toegang krijgen tot ons advertentie beheer bij FB?

Dit is het antwoord van het marketing bureau:

Hoi Linda

Het probleem ligt in dit geval dat Mijnwebwinkel de data van de aankopen niet goed doorstuurt. Dat hebben we bij meerdere klanten ondervonden waardoor we in de adsbeheer van Facebook niet zien of er verkopen plaats vinden. Er komt maar een fractie van de verkopen binnen en niet alles. Dit heeft dus als gevolg dat het lijkt alsof de advertenties het niet goed doen, wij dus moeten gokken waar we op moeten sturen en Facebook zelf de campagnes ook niet goed kan optimaliseren. Aan de hand van de data die zij van de webshop krijgen, sturen zij de campagne verder aan waardoor die beter gaat draaien. Maar als ze maar 1/3e van de data door krijgen wat er verkocht wordt dan is dat heel moeilijk sturen. Vandaar ook dat ik zelf als je zelf je advertenties draait, kan je natuurlijk 1 op 1 zien wat er binnen komt en wat beter inschatten welke advertenties het wel of niet goed doen. Wij hebben die inzicht als externe partij niet, dus voor ons wordt het op gevoel de campagne besturen en dat vind ik geen fijne manier van werken. Ik wil echt gebruik maken van de data die er is en daarmee de campagne optimaliseren.

Ik kan mij dan ook niet zo heel goed voorstellen dat bij de huidige marketing partij alle data wel goed doorkomt, wij hebben dit met echt meerdere mensen gehad en ook de bal al eens bij mijnwebwinkel gelegd. 

Reageer