F.A.Q.

Een IP adres uitsluiten in Google Analytics, zo doe je dat

  • 3 september 2020
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Community Manager
  • 752 reacties

Het is verstandig om je eigen IP adres uit te sluiten binnen Google Analytics. Waarschijnlijk ben jij zelf de trouwste bezoeker van je webwinkel waardoor je statistieken in de war raken. Een IP adres uitsluiten door je door gebruik te maken van filters. Hieronder leg ik uit hoe je dit doet. 

Voordat je daadwerkelijk een filtert toepast, maak je eerst een nieuwe weergave aan:

  1. Ga (terug) naar het tabblad Beheerder (links onder)
  2. Klik op de dropdown direct onder Weergave en kies weergave maken
  3. Geef je nieuwe weergave een naam, bijvoorbeeld: IP adres uitsuiten
  4. Kies een tijdzone voor je weergave, in ons geval Netherlands.
  5. Klik op Weergave maken

Nu de weergave is aangemaakt kun je een filter toepassen:

  1. Ga (terug) naar het tabblad Beheerder, zorg ervoor dat je in de weergave werkt die je net hebt aangemaakt en klik op Filters
  2. Klik op + Filter toevoegen
  3. Geef de filter een naam, bijvoorbeeld: Ip adres uitsluiten
  4. Laat onder Filtertype ‘Vooraf gedefinieerd’ staan en kies bij Filtertype selecteren voor Uitsluiten
  5. Kies bij Bron of bestemming selecteren voor Verkeer van de IP-adressen
  6. Kies bij Expressie selecteren voor die gelijk zijn aan
  7. Voer onder IP-adres het IP in dat je hebt opgezocht
  8. Klik op Opslaan

:bulb: Via deze link kom je erachter wat jouw IP adres is

Op deze manier filter je jouw eigen IP adres of dat van iemand anders uit en zorg je er dus voor dat je statistieken niet worden vervuild :thumbsup:


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Beste Ebbe,

 

Heeft dit dan ook nog invloed op je bestellingen via de kassa app ? Klanten die bij ons de producten on aan gekondigd komen kopen/afhalen voeren wij zelf handmatig de bestelling in en dan via de gratis Hola VPN extensie of Windscribe. Anders heb je weer dat hij die bestellingen niet mee neemt. 

 

Eventueel je kan je IP ook uitschakelen in tawk.to zodat je zelf niet continu de online pop up ziet verschijnen 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Orders via de Kassa App worden niet geregistreerd in Google Analytics. In de Kassa App zit de UA code (tracking code) niet. Als je voor de klant een order plaats in je shop, dan kun je inderdaad een vpn gebruiken om deze order toch te meten:ok_hand:

Reageer