Conversiepercentage

• 29 april 2020
  • 17 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Wat zijn bij jullie allemaal de Conversiepercentages ?

En waarmee heb je het echt mee kunnen verhogen. 

Groetjes Robert,

17 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Bij ons staat deze nu op 1,58.

Verhoogt door meer geld in te zetten in de google shopping en nieuwsbrieven verzenden zodat je weer in beeld komt. De socials gebruiken met nieuwe producten.. eigenlijk komt daar altijd wel een verkoop uit bij ons.

Reputatie 4
Badge +2

@Dennis - hip-pie.nl  Dat is heel netjes dat doe je beter dan ons. we schommelen tussen de 0,70/1.0 We willen graag naar de 2.0 Maar dat is nog een lange weg te gaan 

Reputatie 2
Badge +2

Ja en toch vind ik dat we nog weinig bestellingen hebben en stoei ik heel erg met of we nu echt alles goed hebben ingesteld in Google advertising. Ik zou daar graag eens over willen sparren met iemand. Hier valt echt nog wel een slag te halen denk ik

Reputatie 4
Badge +2

@Dennis - hip-pie.nl Kun je er wel gewoon netjes van leven of moet je er echt nog een baan naast hebben. Persoonlijk ben ik redelijk thuis in google ads. Maar ik heb een beetje idee dat de tijd geweest is De prijzen vliegen door het het dak. En de consument klikt op de eerste of de bovenste. en wie die bedragen neer kan leggen en een goede site heeft verkoopt. Maar dat is op het moment mijn mening. We halen behoorlijk wat uit google maar de bedragen maandelijks zijn ook niet mis. Het beste is voor op de lange termijn te gaan en goed met de seo aan de gang te gaan. 

Reputatie 2
Badge +2

We zouden er niet van kunnen leven, maar we hebben naast de webshop ook een fysieke winkel met de zelfde producten. Nu met de corona zijn we even dicht geweest maar toch besloten weer open te gaan. Wij moeten het echt hebben van de Belgen hier in Sluis en aangezien er nu gewoon een grote container is geplaatst op de landsgrens is dat best lastig komen naar hier ;)

Wat je zegt klopt idd, wie het meest betaald regeert. Maar toch denk ik dat je nog meer kan tweeken. We zaten op 25 euro in totaal per dag. In het begin kwamen daar een bestelling of 7-8 uit en loopt nu langzaam terug naar 3, dus weer terug gezet nu naar 10 euro. en dan blijft het wel 3 per dag. Dus waaraan dat dan ligt weet ik niet.
SEO zijn we nu ook aan het verbeteren, ben de youtube filmpjes nog eens aan het door kijken van Mijnwebwinkel en denk dat we met het goed zetten van de meta nog wel wat verbetering daarin kunnen krijgen.

Je kan er ook iemand voor inhuren, maar levert dat dan genoeg op is de vraag. Wikken en wegen...

Reputatie 4
Badge +2

@Dennis - hip-pie.nlKlinkt misschien gek maar als je beetje tijd over hebt. dan zou ik eens de producten waar je af wil of waar je grote marge op hebt op facebook schop zetten. kost niks ( noujah tijd ) Maar ik ben enorm verrast waar daar nog uit komt. Helaas beloven ze je allemaal behoorlijke grote bergen maar de euro's vliegen je winkel ook uit. En ik ben er al wel achter een trucje is er niet. Je kunt en moet er zelf heel veel aan doen. en dat kost tijd en veel geduld.  

Op facebook ben je al goed bezig al een hoop likes

Reputatie 2
Badge +2

Ja ben aan het kijken naar de juiste koppeling maar zag dat je iets gepost had daarover.. ga er eens naar kijken.

Vraag me dan toch af hoe die “grote” dat doen (buiten dat vele geld en het toch rendabel houden). Hoe moeilijk kan het zijn als men zoekt op ibiza jurkje dat we iig op de eerste pagina staan ;)

iig tnx voor de tips!!!

Reputatie 4
Badge +2

Dat denken dat ze rendabel zijn maar ik vraag me dat soms ook wel eens af. Maar we gaan gewoon lekker door met het verbeteren van de shop.

Reputatie 6
Badge +4

Hi Dennis en Robert,

Ik volg deze conversatie. We zijn momenteel bezig met de voorbereidingen van de thema maand mei: Het verhogen van de conversie. Een aantal onderwerpen zullen niet zo spannend zijn voor jullie, sommige wel. Welke onderwerpen zouden jullie besproken willen hebben? Dan nemen we die ook mee.

Ander onderwerp. Ik kwam gisteren een blog tegen van Google waarin zij aankondigen om Google Shopping (deels) gratis te maken. Je leest het blog hier→ https://www.blog.google/products/shopping/its-now-free-to-sell-on-google/ 

Reputatie 1
Badge +1

Dit topic vind ik ook wel interessant! @Ebbe , weet jij wat webwinkels bij Mijnwinkel gemiddeld voor conversiepercentage hebben? En loopt dat erg uiteen met verschillende branches of formaat van de webwinkels? Wat is bijvoorbeeld een goedscorende of juist slechter scorende sector, en hoeveel terugkerende bezoekers moet je hebben voor een goede conversie? 

En voor de mensen die het nieuws van Google liever in het Nederlands lezen: https://www.ecommercenews.nl/google-shopping-laat-gratis-productvermeldingen-toe/

Reputatie 6
Badge +4

Hm goede vraag @Dirkjan. Ik heb die cijfers zo niet inzichtelijk. Ik ga dit navragen en kom hier later nog op terug.

Badge

Mijn conversiepercentage is 3,82 op dit moment

groeten,

Karin Klaver

www.shapecare.nl

Reputatie 1
Badge +1

Mijn conversiepercentage is 3,82 op dit moment

Oh, dat doe je goed. Dat percentage is wel in orde. Volgende stap: de gemiddelde orderwaarde verhogen? ;) #eenwebwinkelisnooitaf

Reputatie 6
Badge +4

Ik zou nog terugkomen op de vraag of wij een gemiddelde conversiepercentage hebben van al onze shops. Een gemiddeld conversiepercentage over al onze shops zegt niet zoveel. Er kan namelijk een groot verschil in zitten. Zo hebben wij hobbyisten tot professionals en zien hierin ook de conversie schommelen tussen 0% tot wel meer dan 10%. 

Het is - denk ik - interessanter om te kijken hoe we bij de individuele shops de conversie kunnen verhogen en de gemiddelde orderwaarde. Dit onderwerp staat deze maand centraal. Wij zullen tips delen, maar als je zelf tips hebt laat het vooral weten. Het topic hiervoor vind je hier → https://community.mijnwebwinkel.nl/thema-maand-mei-35 

Reputatie 1
Badge +1

Leuk thema! Ik ga het in de gaten houden! Gaat het allemaal over de conversie of bespreken jullie hierin ook het nut van het spelen met de conversie in combinatie met het verhogen van je prijzen, verhogen van de gemiddelde overwaarde of het wel of niet rekenen van retour- en verzendkosten? 

Reputatie 6
Badge +4

@Dirkjan, het verhogen van de gemiddelde orderwaarde gaat hier zeker aan bod komen. Je anderen punten zijn zeker interessant om in te duiken. Als dat deze maand niet lukt, dan gaan we het later oppakken. Ik zet ze in ieder geval op het lijstje. Thanks! 

Reputatie 1
Badge +1

Bij Ieds Kinderkleding & Kado's zitten we in juni op een conversiepercentage van 13 % 

Groeten Ingrid

Artistique-Ieds

www.artistique-webshop.nl

Reageer