Blog - wel of niet, en welke dan?

• 24 August 2022
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
  • Super user
  • 246 reacties

Goed nieuws, in de afgelopen weken hebben we meer en meer de aandacht getrokken van een aantal winkels die onze producten op willen nemen in hun bestand.

Om onze klanten goed op de hoogte te houden over ons artikelbestand en alle wijzigingen overwegen we een blog te starten.

Wie heeft er ervaring mee? 
Welke tools gebruiken jullie hiervoor?
Vraag het onderhouden van een blog veel werk?
Plaatsen jullie periodiek (1 x per week / per 2 wkn / per maand) of gewoon random als er iets te melden valt?

Ik stel het op prijs om wat input te ontvangen over jullie ervaringen.

Dank je wel alvast, vriendelijke groet,

Emerentia

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

8 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Wij hebben een aparte blog pagina aangemaakt. Daarin staan subpagina’s met de blog. Heel simpel en niet heel uitgebreid, maar voor ons prima.

We plaatsen eigenlijk alleen als er wat te melden valt, maar inspiratie om te schrijven is er ook niet altijd ;)

Kijk hier maar eens, misschien heb je er wat aan.

https://www.stoerestore.nl/c-5040560/blog/

Veel succes!

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben een aparte blog pagina aangemaakt. Daarin staan subpagina’s met de blog. Heel simpel en niet heel uitgebreid, maar voor ons prima.

We plaatsen eigenlijk alleen als er wat te melden valt, maar inspiratie om te schrijven is er ook niet altijd ;)

Veel succes!

Dank je wel, ja zo iets zoek ik - gebruiken jullie een apart blog programma? zo ja welke?

Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 2
Badge +2

Veel succes!

Dank je wel, ja zo iets zoek ik - gebruiken jullie een apart blog programma? zo ja welke?

Alvast bedankt voor je reactie.

Nee, wij hebben gewoon een aparte pagina aangemaakt, die de naam ‘blog’ gegeven. En knoppen/foto’s op deze pagina gezet met een link naar desbetreffende blog(die weer in een subpagina van ‘blog’ staat getypt.)

Die knoppen/foto’s heb ik gemaakt in Canva.

Hieronder een voorbeeld. Ik heb hier BLOG onzichtbaar gemaakt, omdat ik deze niet in het keuzemenu op de site wil hebben staan, maar een speciale knop(foto met link) voor heb aangemaakt.

Reputatie 5
Badge +7

@Stoere Store dank je wel, ik denk dat ik het zo ook op ga zetten.

Reputatie 5
Badge +6

je kan ook een blog pagina aanmaken daarop niet bestelbare artikelen plaatsen …. kun je van tekst / datum / foto of you tube voorzien.

Reputatie 7
Badge +10

Ik zou het zeker doen. Je kan op een leuke manier heel veel content aan je eigen domein toevoegen. Wij hebben het zo.

BLOG (powerfulproducts.nl)

Reputatie 5
Badge +7

Ik zou het zeker doen. Je kan op een leuke manier heel veel content aan je eigen domein toevoegen. Wij hebben het zo.

BLOG (powerfulproducts.nl)

ah… zo mooi dat je ook direct een link hebt naar de desbetreffende artikelen.

@powerfulproducts.nl    - ik heb je ook een prive bericht gestuurd.

• die neem ik zeker mee

Hoi people,

Interessant dit :)

Welke tools gebruiken jullie hiervoor?

Vraag het onderhouden van een blog veel werk?

• 8 - 12 uur per post - High quality - Gespecialiceerd - +3000 worden - SEO optimized. 
  • 4 - 7 uur per post   - High quality - Gespecialiceerd - +1500 - 2000 worden. SEO optimized. 
  • 2 - 3 uur per post   - Mid quality - Algemeene topic - +1500 - 2000 worden. 
  • 1 - 2 uur per post   - Mid-low quality - Algemeene topic - tot ~500 worden. 

Google vergelijk meerdere sites. Als de market heeft geen goede content nog, dan met weinig werk jij kan wel goed scoren.

Onderhoud: SEO content stopt nooit. Succesvol cases uitgeven minimaal ~10k EUR per maand voor SEO (personeel, ontwerp, schrijven, onderzoek, updates, etc). 

Plaatsen jullie periodiek (1 x per week / per 2 wkn / per maand) of gewoon random als er iets te melden valt?

Geen content strategy is met de motto “als er iets te melden valt”. SEO heeft volume nodig dus meer content = meer internal links = betere structuur = hogere posities. Consistentie is wel nodig om iets te halen uit je blogs. Nu is kwaliteit meer belangrijk dan hoeveelheid. Jij moet je balans vinden. Als je hebt lage-kwaliteit content dat is erger dan weinig content met wat kwaliteit.

Ik focus altijd op kwaliteit. Dan word moeilijker voor mij concurrenten :D

Content maken is altijd goed. Jij moet geloven wat jij schrijft dan jouw lezer (mogelijke klant) zal ook geloven.

Hier een post van ons over blogging voor webwinkels (EN).

Help dit @evv ?