Affiliate marketing ervaringen

• 6 September 2021
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Goedemiddag!

Wij zijn aan het denken om met affiliate marketing te starten. 

Heeft hier iemand ervaringen mee? Heeft het jullie veel extra verkeer en verkopen opgeleverd? Werken jullie met Daisycon of Tradetracker?

Hoe zit het met eventuele opstartkosten? 

Ik kijk al uit naar jullie reacties! 

Wesley 

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Super bedankt voor het delen van je ervaring 🙂! Het is voor nu enkel de bedoeling dat wij zelf een specifieke link delen met specifiek door ons geselecteerde affiliates, denk bijvoorbeeld aan andere ondernemers die in een ebook of blog naar ons verwijzen, partners die ons benoemend op social. Dat doen ze nu ook al, maar we zouden ze graag belonen. En nieuwe specifieke partners willen verwelkomen door deze beloning er tegenover te zetten. We willen graag zelf controle houden wie gebruik maakt van ons programma. Het is niet de bedoeling op publiekesites zoals kortingssites naar voren te komen.

Weet jij of deze tooling daarvoor geschikt is? Bijvoorbeeld Daisycon? Weet je welke kosten daar voor ons aan verbonden zijn? Super bedankt weer :)

Badge

Veel ervaring met affiliate marketing, maar ben er zelf niet fan van. Veel kortingscode sites die verkeer pakken en dan met de order er vandoor gaan. Stel er zit iemand op je site en die gaat nog even googelen of er een kortingscode is. Komt binnen via een kortingscode site die de cookie pakt en dus ook commissie krijgt over die order. Dit terwijl ze helemaal niet een nieuw iemand aanbrengen. Wanneer je deze allemaal uitsluit blijft er weinig echt verkeer over. Verschilt een beetje per branche ook. Altijd goed opletten wat ze aan nieuw verkeer kunnen leveren (in GA goed kijken naar %nieuw en dit vergelijken met andere bronnen). Voorbeelden gezien waarbij dit rond de 1% ligt en conversiecijfers ver boven de 20%, dan wil je hier echt niet mee samenwerken. Natuurlijk zitten er ook hele goede tussen, maar is echt zoeken en verschilt heel erg per branche. De netwerken zelf geen nare ervaringen mee. Behalve dan dat ze natuurlijk adviseren kortingscode sites toe te voegen ;). En je moet zelf echt op zoek gaan naar goede affiliates, daar zijn ze wat minder actief in om echt een goede mix voor je te maken.

Reputatie 3
Badge +3

Goedendag, heeft 1 van jullie wellicht al ervaring met koppelen van een van bovenstaande aanbieders met MWW? Kan iemand wellicht wat info delen over de kosten? VInd de websites van Daisycon en Tradetracker niet echt transparant ;-) Thanks voor jullie afvies!

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb veel ervaring van de andere kant: ik ben vaak de affiliate.

Daisycon en Tradetracker, of soortgelijke platforms, zijn zeer professioneel en ik maak er vaak gebruik van. Ik heb veel vertrouwen in de statistieken of de hele afhandeling van de uitbetalingen e.d.

Voor bestaande relaties kunnen ze veel werk uit handen nemen. Maar verwacht niet te veel van de traffic: de platforms zijn vrij duur en erg massaal. Ook hebben ze weinig aandacht voor een affiliate. De kans dat je dus nul extra traffic bereikt via zo'n platform is erg groot.

Als jij je aansluit wordt je waarschijnlijk een worst voorgehouden met hoeveel affiliates er zijn aangesloten en hoe groot je bereik dus zou kunnen zijn, maar in de praktijk word je een keer genoemd in een nieuwsbrief en leest echt niet elke affiliate die elke dag.

Affiliates die al jaren vaste inkomsten hebben, zijn heus niet elke dag op zoek naar een nieuwe aanbieder. Het werkt daardoor alleen als jij echt zelf op zoek gaat naar affiliates. Als je al meerdere sites/mensen kent die jouw producten gaan promoten. Je moet echt zelf je eigen campagne een succes maken. Het platform regelt alleen alle technische zaken, de mate van succes bepaal je helemaal zelf.

Reageer