Beste Kassa app gebruikers. Er is zojuist een mail gestuurd naar alle kassa app gebruiken rondom een bug tijdens het afronden van betalingen. Hieronder deel ik de verstuurde mail.
'’Beste ondernemer,
Vandaag is er een probleem ontstaan in de Kassa App. Dit heeft te maken met betalingen die worden gedaan met alle geïntegreerde pinterminals (Zettle, SumUp en Pay.nl).
Wanneer je een order wil afronden met een van de betaalterminals is het wel mogelijk voor de klant om de betaling uit te voeren. Na de betaling keer je terug op hetzelfde betaalscherm waardoor het lijkt dat de order niet is afgerond.
Om de order goed af te ronden is er een workaround mogelijk. Dit kan door de volgende stappen te doorlopen:
Stap 1
-
Ga naar instellingen / betaalmethoden
-
Stel ‘Pin terminal’ onder extern in
Stap 2:
-
Selecteer de tweede keer ‘Kaartbetaling’ om de order alsnog succesvol af te ronden.
Hiermee staat de order in de administratie ook geregistreerd als pin betaling.
Wij zijn op dit moment hard aan het werk om de oorzaak te vinden en dit op te lossen. Heb je de nieuwste versie van de Kassa App nog niet geïnstalleerd? Dan raden we je aan nog even te wachten, zodat dit probleem zich bij jou niet kan voordoen.'’
Zodra de bug is opgelost ontvangen jullie een mail van ons en plaats ik een update hier in deze groep.