Vraag

Testversie kassa-app

• 27 November 2021
  • 29 reacties
  • 246 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Hoi! Zijn er kassa-app gebruikers die de testversie ook gedownload hebben? Zo ja.. ervaren jullie ook dat je een kortingscode eenmaal geselecteerd, deze niet meer kan verwijderen? Alleen door de artikelen te verwijderen en de app af te sluiten? Hoor het graag.. #bennietgraagalleen :laughing:

Dit topic is gesloten voor nieuwe reacties

29 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb de testversie er nog niet in gezet. Na het weekend ga ik even experimenteren.

Reputatie 5
Badge +7

Hoi @Bas Wienhoven hierbij al wel wat bevindingen:

Er zijn weer (nog meer dan eerst) kortingscodes verdwenen! 

Zou graag het negatieve aantal bij een uitverkocht artikel weer terug zien. Nu staat er alleen de tekst uitverkocht en voorheen ook het aantal. Is dit bewust gedaan? Daarnaast als een artikel varianten heeft en 1 variant is uitverkocht, staat er ook uitverkocht bij het artikel. Kan dit anders? Liefst als er nog voorraad tonen als die er is van de overige varianten en pas uitverkocht als ook alles uitverkocht is. Dit geeft verwarring.. 

Het wereldbolletje bij de online bestellingen is top! Ideaal om zo de weborders snel te zien en in te grijpen als het om de laatste items gaat. 

De volgorde van de kortingscodes is ook gewijzigd, kan deze volgorde aangepast worden?

Het aanklikken van het plusje werkt op zich wel, maar bij de voorraad kunnen we nog wel op de foto klikken om iets te wijzigen. Bij verkoop kan deze optie misschien ook weer terug? :fingers_crossed_tone1:

Reputatie 2
Badge +3

Helemaal eens met alles hierboven. Wereldbolletje bij de online orders wordt als erg prettig ervaren bij het verwerken van de bestellingen in de winkel.

Het is eventjes wennen aan op het +je klikken om het product “aan te slaan” op de kassa, maar went snel. Voorheen was op de foto klikken genoeg en ook prima werkbaar.

Dat er alweer een berg kortingscodes is verdwenen is vooral erg frustrerend en zeker als je een rits klanten voor je neus hebt en je code niet kan vinden.

Probleem met de handscanner is nog altijd daar en vind een paar keer per dag plaats. Heb even navraag bij collega MWW-er gedaan in dezelfde stad, heeft hetzelfde. Scanner staat aan, is opgeladen en lijkt te scannen (want geeft een piep en rood licht) maar geeft dat wat hij gescand heeft niet door aan de kassa-app. terwijl deze als verbonden staat in zowel app als instellingen vd iPad.

Reputatie 2
Badge +2

De kortingscodes verdwijnen bij mij ook als ik ze in de winkel gebruik met de kassa app.

Hiervoor voer ik nu een percentage korting in bv 10,00% dan gaat het goed.

Via de webshop kan de klant dan wel de kortingscode blijven gebruiken.

Reputatie 2
Badge +3

Goed om te weten! Dankjewel

Reputatie 5
Badge +7

De kortingscodes verdwijnen bij mij ook als ik ze in de winkel gebruik met de kassa app.

Hiervoor voer ik nu een percentage korting in bv 10,00% dan gaat het goed.

Via de webshop kan de klant dan wel de kortingscode blijven gebruiken.

Was het maar waar, er is ook echt een andere code weg die voor de webshop was aangemaakt.

De kortingscodes die voorheen allemaal zijn aangemaakt als kadobon voor in de winkel kunnen net zo goed verwijderd worden, heeft nu niet zoveel nut meer nu je ook een % of bedrag kan invoeren als korting. 

Reputatie 4
Badge +5

@CountryatHome @Sjeintje Boterkoek en @Artistique-Ieds Ik heb hier uitvoerig getest met de testversie die voor jullie beschikbaar is. Hierin krijg ik het niet meer voor elkaar door een bestelling af te ronden dat de kortingscode verdwijnt. Weten jullie zeker dat dit na installatie van 4.3.6 (2) in TestFlight nog het geval is? Ik hoor het graag.

Het is mij daarnaast ook opgevallen dat het verwijderen van een kortingscode tijdens het aanslaan van een verkoop niet meer mogelijk is. Bij de volgende testversie is dit probleem opgelost.

Reputatie 2
Badge +3

Nou dan zet ik deze testversie even niet in als je het niet erg vindt

Reputatie 5
Badge +7

@CountryatHome @Sjeintje Boterkoek en @Artistique-Ieds Ik heb hier uitvoerig getest met de testversie die voor jullie beschikbaar is. Hierin krijg ik het niet meer voor elkaar door een bestelling af te ronden dat de kortingscode verdwijnt. Weten jullie zeker dat dit na installatie van 4.3.6 (2) in TestFlight nog het geval is? Ik hoor het graag.

Het is mij daarnaast ook opgevallen dat het verwijderen van een kortingscode tijdens het aanslaan van een verkoop niet meer mogelijk is. Bij de volgende testversie is dit probleem opgelost.

Nee, dat weet ik niet zeker.. ik weet alleen dat ik een kortingscode mis die is aangemaakt voor web-bestellingen en die niet gebruikt wordt door de kassa-app. Maar mss is deze al langer kwijt, dat zou kunnen. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb geen tijd om te expirimenteren met een test versie, het is zo druk in de winkel, het moet gewoon goed gaan!!

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen tijd om te expirimenteren met een test versie, het is zo druk in de winkel, het moet gewoon goed gaan!!

Was het ook niet van plan, maar voordat ik erg in had was de app al autom. geïnstalleerd :sweat_smile:. Gelukkig niets vreemds kunnen ontdekken, even wennen, maar het werkt wel prettig. 

Reputatie 5
Badge +7

Hej @Bas Wienhoven ik heb weer een dingetje ontdekt in de Kassa-app. Bij een retour in de winkel kun je met de laatste stap deze niet afronden. Je kunt drukken op de knop afronden maar er gebeurd niets. De enige optie is de app afsluiten met het ontkoppelen van de scanner tot gevolg en voordat deze dan weer connect.. duurt even/te lang.

Reputatie 4
Badge +5

@CountryatHome Ik ga er in duiken en zorg dat het met een volgende testversie is opgelost. Bedankt voor de feedback.

Reputatie 2
Badge +3

@Bas Wienhoven ik moet eerlijk zeggen dat deze testversie tot nu toe heel prettig werkt en dan met name het uitklapmenu als je bij “Alle Producten” gaat zoeken. De getallen die bij de hoofdgroepen worden genoemd scheppen wat verwarring maar later let je daar niet meer op. Op 2 dingetjes na waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Eentje was opeens heel vreemde bedragen bij de producten vermeld, 8,90 ipv 7,95. Ik begon helemaal aan me zelf te twijfelen maar in de beheeromgeving stonden alle bedragen correct genoemd. Dus waarom deze bedragen opeens vreemd en anders vermeld stonden, geen idee. Later op de dag had zich dat zomaar vanzelf opgelost, uit zichzelf en waren alle bedragen weer normaal. Waar @CountryatHome het over heeft ben ik nog niet tegengekomen. Ook omdat ik nooit weet hoe een retour te verwerken als ik ze al krijg, meestal gaat het om omruil.

wel dat het soms lijkt alsof hij laat/te laat/later reageert als je op afronden drukt. Alsof de KassaApp even bedenktijd nodig heeft.

Op de foto klikken om “aan te slaan” vond ik toch ook wel prettig als je snelheid hebt en het druk is. Anders moet je wel ff specifieker en gerichter op het plusje drukken. Handscanner lijkt wel actiever en sneller te werken. Ik krijg bij scannen nu ook een geluidje van d iPad ipv alleen van de scanner zelf. Nog geen uitval gehad (dat deze zichzelf op de één of andere manier loskoppelt ofzo, waarbij uit en aan doen de enige oplossing is).

So far so good … fingers crossed dat het zo blijft!

Reputatie 5
Badge +7

@Bas Wienhoven ik moet eerlijk zeggen dat deze testversie tot nu toe heel prettig werkt en dan met name het uitklapmenu als je bij “Alle Producten” gaat zoeken. De getallen die bij de hoofdgroepen worden genoemd scheppen wat verwarring maar later let je daar niet meer op. Op 2 dingetjes na waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Eentje was opeens heel vreemde bedragen bij de producten vermeld, 8,90 ipv 7,95. Ik begon helemaal aan me zelf te twijfelen maar in de beheeromgeving stonden alle bedragen correct genoemd. Dus waarom deze bedragen opeens vreemd en anders vermeld stonden, geen idee. Later op de dag had zich dat zomaar vanzelf opgelost, uit zichzelf en waren alle bedragen weer normaal. Waar @CountryatHome het over heeft ben ik nog niet tegengekomen. Ook omdat ik nooit weet hoe een retour te verwerken als ik ze al krijg, meestal gaat het om omruil.

wel dat het soms lijkt alsof hij laat/te laat/later reageert als je op afronden drukt. Alsof de KassaApp even bedenktijd nodig heeft.

Op de foto klikken om “aan te slaan” vond ik toch ook wel prettig als je snelheid hebt en het druk is. Anders moet je wel ff specifieker en gerichter op het plusje drukken. Handscanner lijkt wel actiever en sneller te werken. Ik krijg bij scannen nu ook een geluidje van d iPad ipv alleen van de scanner zelf. Nog geen uitval gehad (dat deze zichzelf op de één of andere manier loskoppelt ofzo, waarbij uit en aan doen de enige oplossing is).

So far so good … fingers crossed dat het zo blijft!

Ook als het om omruil gaat, maak ik van de eerste aankoop een retour en een nw aankoop van de artikelen die weer mee gaan 😉 

Reputatie 2
Badge +3

@Bas Wienhoven  en @CountryatHome 
Update na een bomvolle Zaterdag in de winkel: 

• Het verhaal van korting toepassen en willen afronden en je dan bedenken dat je iets bent vergeten en terug wilt in het systeem/scherm via pijltje of “terug” voordat je op afronden klikt → lukt niet
  • Scan je een onbekende code (als je in voorraad zit) dan geeft je Kassa App NIET meer aan dat dit een onbekende code is → deze zie ik heel graag terugkomen. Want met bergen spullen op je toonbank en steeds een vlugge blik op je scherm vaar je blind op zo'n/die melding. Nu moet je maar aannemen dat deze code dan niet klopt of onbekend is als er geen melding komt.
  • Ik kom even terug op mijn eerdere gemelde “het went wel” … he top het +je moeten klikken (precisie werkje) werkt in de praktijk met ene bomvolle winkel heel onhandig. Allen op de foto hoeven aanklikken is veel prettiger en handiger (dit “gebied” om op te klikken is groter). Overigens is deze functie in de “Voorraad” wel gebleven. Maar niet in het “Verkoop” gedeelte. Deze zou ik echt graag terugzien. 
  • En dan last but not least … de mogelijkheid tot “deels cash en deels pin betalen” … onmisbaar en een absolute MUST in de je Kassa App. Zo vaak omgevraagd en nog altijd niet gekregen. Gisteren weer meerdere klanten gehad die zo betaalden. Geen idee hoe dat op te lossen. We doen maar wat op zo’n moment en slaan maar af op cash en printen kopie bon om later de boekhouder gek mee te maken. Dit is echt ene onwenselijke situatie in de praktijk. Kan MWW dit ajb zsm oplossen en/of aan gaan pakken. Want alle schoonheids- / designdingetjes vind ik leuk hoor, maar dit soort echte cruciale dingen moeten gewoon voor gaan. Ze zijn zo belangrijk voor de effectiviteit en snelheid in je winkel in deze razenddrukke dagen.
  • Hanscanner heeft zich maar 1x de hele week misdragen door “niets” te doen terwijl deze wel gekoppeld was. Bij uit en weer aan zetten, ging het niet heel soepeltjes met koppelen en moest andermaal uit/aan gezet en weer gekoppeld worden. Hier zit wel een hobbeltje in de weg. Gezien het feit dat wij tientallen verschillende wenskaarten verkopen is die barcode scannen voor ons van levensbelang. Overigens heb ik in de “titel” vh product in de webshop al de kaartcode gezet zodat we bij evt. hobbeltjes de vindbaarheid met die code makkelijker maken en zo toch een bepaalde snelheid kunnen behouden. Ging niet voor alle klanten op, die met 40 verschillende kaarten bij de toonbank stonden …

Reputatie 4
Badge +5

Ha @Sjeintje Boterkoek en @CountryatHome

Bedankt voor alle feedback tot nu toe. Zoals in het begin aangegeven. Dit is een versie die nog in een vroeg stadium van ontwikkeling is. Ik heb hem alleen beschikbaar gesteld om te zorgen dat jullie in deze drukke tijden niet met de verdwijnende kortingscodes bug zaten. Dus hoewel de feedback zeer welkom is, kan ik nog niet alles doorvoeren gezien we nog vol op bezig zijn met het bouwen van de eigenlijke versie die we wilde delen met jullie 😅

De gedeeltebetalingen (deel pin/cash) staan hoog bij ons op de prioriteiten lijst. Deze functie gaat alleen niet over één nacht ijs. We hebben er voor gekozen om dit stap voor stap mogelijk te gaan maken. Be patient 😉

Tot die tijd voeren we dus andere wijzigingen door die helpen aan de bruikbaarheid, snelheid, en stabiliteit van de Kassa App zonder dat we daar ingrijpende wijzigingen voor moeten doen aan het platform.

Groeten,

Reputatie 5
Badge +7

Ja klopt hoor @Bas Wienhoven wist ik, maar dacht geef maar door wat we nu tegen komen, stel je voor dat je straks zegt: had t maar doorgeven, dan had ik het gelijk aan kunnen passen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 4
Badge +5

@CountryatHome Zeker waar! 😃

Reputatie 2
Badge +3

Hey Hallo, er viel me nog een dingetje op (wellicht niet voor deze testversie) maar beter noemen dan vergeten dacht ik. Als ik iets in de zoekbalk (bij alle Produkten) in de Voorraad (vd Kassa App) zoek, verandert deze hoofdletters in kleine letters. Zo kan ik bepaalde produkten niet terugvinden omdat deze WEL op hoofdletter staan maar niet gevonden worden met kleine letters. Als je in Verkoop zit blijft gewoon Hoofdletter gebruik mogelijk.

Zou fijn zijn als dit ook weer in de Voorraad kan. 

Thnx alvast

Esther van Sjeintje Boterkoek

Reputatie 5
Badge +7

Hoi @Bas Wienhoven mag alsjeblieft de negatieve waarde weer terug komen in de kassa-app ipv alleen maar uitverkocht

Reputatie 2
Badge +3

@Bas Wienhoven en heel graag een melding weer in beeld als een barcode niet werkt

Reputatie 4
Badge +5

@Sjeintje Boterkoek Heb jij voor mij een voorbeeld van een product in jouw winkel die je niet kunt vinden zonder de hoofdletter gevoeligheid?

Ik heb het in mijn test-winkel gecontroleerd en kan inderdaad bevestigen dat hoofdletters worden weergegeven als kleine letters in de zoekbalk op het Voorraad scherm. Ik heb alleen nog geen situatie waarbij het ook invloed heeft op de zoekresultaten die getoond worden.

Ik duik er dus graag wat dieper in met jouw aanvullende informatie.

Alvast bedankt.

Aanvullend (ook voor @CountryatHome)
We werken hard aan een nieuwe testversie die helemaal compleet is. We zijn hem nu aan het testen en kunnen hem hopelijk deze week, en anders begin volgende week met jullie delen. Dan zijn de meeste foutjes uit dit draadje al verwerkt en hoor ik natuurlijk ook graag van alle andere gebruikers wat ze van de werking vinden.

Groet,

Reputatie 5
Badge +7

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar andere ervaringen :hugging:

Reputatie 2
Badge +2

Ik wil best mee helpen met testen, (maar er staat toch eigen risico.)

Ik zit niet te wachten op dingen die fout kunnen gaan, dat is de reden dat ik niet mee test.

Vandaag volop bestellingen gelukkig kunnen rapen, zeker nu met de lockdown, dankbaar dat de webshop aan de winkel gekoppeld is.

Nu daardoor wel minder klanten die in de winkel afrekenen.

Alleen de mensen die bestellen en afhalen in de winkel. Maar dan niet besteld via de webshop.