Vraag

Socket scanner

Reputatie 3
Badge +5

Hoi! Klopt het dat de socketscanner maar aan één device is te koppelen? #dtv we proberen weer een poging om EAN codes te scannen maar lopen alweer vast :sweat_smile:

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey @CountryatHome,

Dat klopt. Bijna alle Bluetooth apparaten, van koptelefoons en muizen tot bonprinter en barcode scanners, kunnen maar met één apparaat tegelijk gekoppeld zijn. De barcode scanners van Socket Mobile zijn hier geen uitzondering op.

Waar in het proces lopen jullie vast? 😅

Groeten,

Bas Wienhoven

Reputatie 3
Badge +5

Oh jammer.. extra personeel en wilden veel scannen, maar ook klanten helpen en afrekenen. Het werkt niet zo snel om de ene Ipad te ontkoppelen en de andere (vaste!) weer te verbinden. De gescande EAN codes worden ook pas gezien als we iedere keer de producten handmatig synchr. We zijn maar gestopt, dit kan dus niet gelijk - winkel open en producten scannen. 

Reputatie 2
Badge +1

@CountryatHome we zijn opzoek naar het probleem waardoor je handmatig moet synchroniseren voordat je de wijziging ziet. In een volgende (test)versie gaan we voor verbetering. Ik zal, als er nieuws is, een berichtje plaatsen.

Is het een mogelijk om op een van de apparaten met de camera te werken en dat waar je flexibel moet zijn de scanner koppelt? De andere oplossing is natuurlijk twee scanners hebben en kan voorstellen dat dat voor nu te kostbaar is.

Groeten,

Bas Wienhoven

Reputatie 3
Badge +5

Top! Dat zou fijn zijn..

We hadden trouwens  nog een probleem met het scannen via socket. Want na het scannen van de barcode bleef het veld leeg, het vinkje verscheen wel gewoon. Je kon dit bevestigen en daar was het lege veld. Via de camera verscheen wel de EAN code, we zijn toen inderdaad verder gegaan met de camera.

Reputatie 5
Badge +7

Voor de toekomst zou het fijn zijn als er meerdere scanners met de app kunnen werken. Socket mobile zijn nou niet bepaald de goedkoopste. En het enige wat de scanner eigenlijk doet is een nummer doorgeven toch?

Reputatie 3
Badge +5

@Michel vG Zou inderdaad wel fijn zijn.. met 4 werkplekken is 1 scanner wel een beetje weinig áls alles goed werkt :sweat_smile:

Reputatie 2
Badge +1

@CountryatHome stond de scanner ingesteld op iOS modus? Zo niet kan dit mogelijk nog roet in het eten gooien. Op onze support site staat de barcode en kun je hem inscannen: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-koppel-ik-mijn-handscanner-aan-de-kassa-app

Hopelijk is het daarmee opgelost.

@Michel vG Ik begrijp dat je een bredere ondersteuning van scanners ziet. Het is helaas niet zo eenvoudig als het lijkt. Niet alle scanners werken namelijk met mobiele hardware. Het was een hele kluif om de juist hardware te vinden. De ondersteuning van iOS/Android, de registratie bij de fabrikant dat je compatible software levert, en de ondersteuning van ontwikkelsoftware zijn alle drie vereisten. Daarnaast was de keuze in Bluetooth scanners of scanners met een juiste aansluiting voor de apparaten gering.

Socket Mobile was hiermee de eenvoudigste om te integreren en een van de goedkoopste om aan te schaffen voor de winkelier. We hebben naar tal van merken gekeken maar veel goedkopere opties lieten te wensen over in een van de drie noodzakelijke gebieden.

Dus hoewel de functie van de scanner, het vertalen en doorgeven van een barcode nummer, vrij eenvoudig lijkt zit er meer achter dan je denkt. Dit is tevens de aanleiding geweest om naar een losse barcode scanner ook het scanner van een barcode via de camera van de app beschikbaar te maken.

Hopelijk geeft deze info je wat meer inzicht :)

Groeten,
Bas Wienhoven

Reputatie 3
Badge +5

@Bas Wienhoven Hej Bas, het koppelen gaat prima, maar niet als je steeds wil overschakelen naar een andere gebruiker/Ipad. We kunnen dus niet klanten helpen en scannen tegelijk als we met 2 pers. in de winkel werken. De ene Ipaddie we voor de kassa gebruiken zit vast ..

Reputatie 5
Badge +7

@CountryatHome stond de scanner ingesteld op iOS modus? Zo niet kan dit mogelijk nog roet in het eten gooien. Op onze support site staat de barcode en kun je hem inscannen: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-koppel-ik-mijn-handscanner-aan-de-kassa-app

Hopelijk is het daarmee opgelost.

@Michel vG Ik begrijp dat je een bredere ondersteuning van scanners ziet. Het is helaas niet zo eenvoudig als het lijkt. Niet alle scanners werken namelijk met mobiele hardware. Het was een hele kluif om de juist hardware te vinden. De ondersteuning van iOS/Android, de registratie bij de fabrikant dat je compatible software levert, en de ondersteuning van ontwikkelsoftware zijn alle drie vereisten. Daarnaast was de keuze in Bluetooth scanners of scanners met een juiste aansluiting voor de apparaten gering.

Socket Mobile was hiermee de eenvoudigste om te integreren en een van de goedkoopste om aan te schaffen voor de winkelier. We hebben naar tal van merken gekeken maar veel goedkopere opties lieten te wensen over in een van de drie noodzakelijke gebieden.

Dus hoewel de functie van de scanner, het vertalen en doorgeven van een barcode nummer, vrij eenvoudig lijkt zit er meer achter dan je denkt. Dit is tevens de aanleiding geweest om naar een losse barcode scanner ook het scanner van een barcode via de camera van de app beschikbaar te maken.

Hopelijk geeft deze info je wat meer inzicht :)

Groeten,
Bas Wienhoven

Ik snap dat niet alles zomaar werkt en we hebben een socket voor de kassa. Wat ik vooral zou willen is dat we in het dashboard bij de zoekfunctie ook op de barcodes kunnen zoeken. Ik kan namelijk met de goedkope scanner gewoon scannen. De barcode komt ook in het zoekvakje te staan maar vervolgens zoekt het dashboard niet in de kolom van barcodes/ean in de database zoals dat bijvoorbeeld met artikelnummers wel werkt. 

Reputatie 2
Badge +1

@CountryatHome Ik snap hem. Als de apparatuur vast zit (wat een goede beveiliging is) wordt het een stuk lastiger. Je maakt me wel nieuwsgierig hoe je winkel eruit zit. Heb je ook van die lekkere koffie net als Peter? 😆

@Michel vG Daar heb je helemaal gelijk in en dat heb ik verkeerd begrepen uit je eerdere bericht. Op een computer werken met een andere scanner zou geen probleem moeten zijn. Daar is meestal de ondersteuning op vanuit het besturingssysteem al voor aanwezig. Het zoeken op Artikelnummer (SKU) kan al wel in het zoekveld in de beheeromgeving. Het zoeken op barcode nog niet, dat is een stuk complexer aan onze kant om te maken en staat op dit moment niet op de planning. Wellicht dat het gebruik van de SKU al kan helpen 👍 😄

Groeten,
Bas Wienhoven

Reputatie 3
Badge +5

@Bas Wienhoven Jaaaa zeker!! #whatelse #welkom :joy:

Reputatie 2
Badge +1

@CountryatHome 😂😂😂

Reputatie 5
Badge +7

Op artikelnummer doe ik nu ook inderdaad. Bij veel leveranciers staan die wel op de factuur maar scannen zou nog makkelijker zijn 😁

Reputatie 3
Badge +5

Help! Wie bood er hier nou pas een scanner aan? :sweat_smile:

Reputatie 5
Badge +7

Dat was windsurfer.

Reputatie 7
Badge +16

@CountryatHome Dat is dit topic → 

Reageer