Vraag

Scannen barcodes kassa-app

  • 17 September 2021
  • 6 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Het scannen van de EAN code werkt niet oke. Tijdens het opslaan blijft het systeem maar draaien en draaien en slaat de code niet op. Alles afsluiten, de app opnw opstarten - het helpt niet echt. We zijn met 2 medewerkers veel items aan het scannen en daarom even contact gezocht met de helpdesk: er moet wat getest worden en dit kan pas maandag?? :nerd:

Zijn er meer kassa-app gebruikers die dit ervaren? 


6 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Ook bij ons is dat het geval. Handscanner en Kassa stoppen ergens halverwege met “communiceren”. Scanner doet wat ie moet doen maar het seintje/berichtje vd scan komt niet meer door bij de kassa. Enige dat helpt is scanner uitzetten, even wachten, weer aanzetten. Als deze gekoppeld is gaan scannen, dan komt er eerst een melding in zwarte balk onderin, daarna kun je (als je geluk hebt, want soms lukt het niet via deze weg en heb je gewoon pech de rest vd dag) weer scannen. De laatste maand komt dit steeds wel minimaal 2-3x per dag voor. Daarvoor nooit last van gehad. Mogelijk dat ergens in de softeware na 1 van de updates een error getriggerd wordt en dit veroorzaakt …?

Iemand nog suggesties?

Groeten, Esther (eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Reputatie 4
Badge +3

Daar hebben we van de week ook diverse keren last van gehad, je scant je artikelen maar de kassa registreert niks waardoor je het handmatig doet opzoeken en aanslaan. Als je eenmaal afgerekend hebt staan er na een paar minuten alsnog de (diverse(keren)) gescande artikelen in je kassa om afgerekend te worden…...

Reputatie 5
Badge +7

Hier hebben we ook nog steeds problemen mee, heel de week en recent afgelopen middag bleef de app maar draaien na het scannen/opslaan van de barcode. We moeten de app helemaal afsluiten en opnw opstarten. Dit is overigens op een andere iPad als waar de kassa-app steeds op crasht. 

Reputatie 5
Badge +7

 We werken nu niet eens met de scanner maar met de camera.

Reputatie 4
Badge +3

Ook hier is hij vanochtend traag maar zo heeft hij wel vaker z'n momenten. Vaak is het ontkoppelen van de scanner en opnieuw koppelen een (voorlopige) oplossing maar vanochtend passen we ons maar aan, zo wild is het momenteel niet.

Reputatie 2
Badge +3

Ja dat is hier ook zo, bij Sjeintje Boterkoek. Sommige codes worden niet eens opgeslagen. Of de scanner is wel gekoppeld, piept ook (scant dus ook), maar het seintj ekomt niet door in het systeem. het bekende afsluiten, app sluiten, opnieuw opstarten en weer koppelen is het gevolg. En dat helpt. Meestal wel, maar net zo vaak ook voor maar even. En nee, het ligt niet aan mijn handscanner want die is gloednieuw. En nee, de hele kassa app verwijderen en opnieuw installeren is ook niet de oplossing. Lastig dus!

Iemand anders nog suggesties?
groeten Esther (eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Reageer