In de Kassa App kennen we veel manier om productinformatie aan te bieden. Afhankelijk van waar je mee bezig bent kan ik me zo voorstellen dat je behoefte hebt aan een andere weergave of andere informatie. Met dit topic wil ik een paar suggesties doen om de weergave van productinformatie beter af te stemmen op de behoefte en hier in een vroeg stadium feedback op te verzamelen. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Product kaart
Wat is een product kaart?
Het individuele product in het productoverzicht op het verkoopscherm.
Omschrijving
Moet de meest vitale informatie van een product bevatten om te bepalen of je het juiste product toevoegt aan de verkoop.
Wat we willen wijzigen
-
De prijs ontbreekt nu in het ontwerp. Ik heb begrepen dat ook deze als vitaal wordt beschouwd en daarom niet mag ontbreken.
-
Op dit moment is het hele kaartje aan te tikken om een product in de winkelwagen te plaatsen. Dit wordt verkleind naar de daarvoor bestemde knop. De reden hiervoor is dat we zo de rest van het kaartje beschikbaar maken om andere acties aan te koppelen. Denk aan het tonen van uitgebreide productinformatie, en ook om de kans te verkleinen dat tijdens het scrollen er per ongeluk een product in de winkelwagen wordt geplaatst.
Ontwerp
Onderstaand ontwerp is een voorbeeld en bevat dus geen bestaande productinformatie.

Vraag
-
Wat vind je van deze wijzigingen?
-
Wat vind je van het ontwerp?
-
Is het van belang om te weten of een product verborgen is?
Productregel winkelwagen
Wat is de productregel in de winkelwagen?
De regel die op iPad rechts in het scherm staat en een lijst met producten toont die aan de winkelwagen zijn toegevoegd. Op iPhone is de weergave gelijk maar zit deze achter het winkelwagen icoon rechts bovenin het verkoopscherm.
Omschrijving
Deze regel is bedoeld om aan te geven hoeveel van een bepaald product aangeslagen zijn en klaar staan om afgerekend te worden. De focus ligt hierbij op het aantal, en de prijs die betaald dient te worden. Door de regel naar links te vegen verwijder je de regel uit de winkelwagen. Door naar rechts te vegen kun je het aantal wijzigen. De vormgeving verwijst naar een regel op een kassabonnetje.
Wat we willen wijzigen
-
Ik heb begrepen dat na het scannen gecontroleerd wordt of het ingescande product het juiste is. Ook begrijp ik dat de naam hier vaak doorslaggevend in is en niet de foto, zeker in het geval dat het variaties op een product zijn. De foto neemt wel veel ruimte in beslag. Het voorstel is dan ook om de foto weg te laten.
-
In plaats van de foto komt aan het begin van de regel het aantal te staan. Het aantal is interactief en door er op te tikken kun je het aantal wijzigen. Er is dus geen veeg beweging meer nodig. Het meermalen inscannen van een product verhoogd ook het aantal. De veegactie naar links blijft onveranderd en verwijderd de volledige regel.
-
De prijs én de productnaam wordt een slag kleiner. Ook wordt deze donkerder om de leesbaarheid niet in het gedrang te laten komen.
-
Voor een later moment kan de regel zelf nog interactief gemaakt worden. Net als bij de suggestie van het product kaartje kun je dan op de regel tikken om product informatie te bekijken. Dit is dus extra functionaliteit die we niet direct implementeren.
Door de eerste drie wijzigingen is er meer dan 25% extra ruimte om de productnaam te tonen.
Ontwerp
Onderstaand ontwerp is een voorbeeld en bevat dus geen bestaande productinformatie.

Vraag
-
Wat vind je van deze wijzigingen?
-
Wat vind je van het ontwerp?
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Groeten,