Nieuwe testversie 4.3.7 (Feedback topic)

  • 29 March 2022
  • 56 reacties
  • 535 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Beste leden,

Er is een nieuwe testversie naar Apple ter review voor de Kassa App. Deze zal in een dezer dagen beschikbaar komen in TestFlight. Aan jullie de vraag om te testen of we waar maken wat we hieronder stellen. Wat is er veranderd?

Nieuw

  • Het voorraadbeheer is volledig vernieuwd.
    • Je kunt de barcode, SKU en inkoopprijs beheren per variant
    • Een product direct aan een verkoop toevoegen
    • Bij het wijzigen van de voorraad heb je de mogelijk om het voorraad aantal te vervangen of toe te voegen.
    • Bij het wijzigen van een gegeven wordt deze direct opgeslagen. Dit kun je controleren door de datum en tijd van de meest recente wijziging te controleren.
    • Negatieve voorraad aantallen worden op deze pagina ook weergegeven
  • Filteren van het (voorraad) productoverzicht*
    • Filteren of een voorraad meer of minder dan een bepaald aantal
    • producten zonder SKU
    • producten zonder barcode
    • producten zonder inkoopprijs
  • Sorteren van het overzicht
    • Sorteer de producten op product naam, SKU of Voorraad aantal
  • Periodieke synchronisatie. Uit feedback begrepen we dat vaak het verkoopscherm open blijft staan. In die situatie synchroniseerde de app niet met het platform. Dat hebben we deze versie toegevoegd. Elke 5 minuten synchroniseert de app als deze op hetzelfde scherm ‘open’ blijft staan.
  • Adres locatie als landkaart in order details. Als je nu een order bekijkt zie je een kaartje van het adres staan.

Verbeterd

  • Als de app synchroniseert met de winkel dan negeren we het automatische slot van het iOS apparaat zodat we zeker weten dat de synchronisatie niet onderbroken wordt.
  • Als de synchronisatie faalt doordat een aanvraag te lang duurt herhalen we de aanvraag maar dan met minder producten in per keer.
  • Kleine visuele aanpassing van de app navigatie
  • Kleine visuele aanpassing van de teller die op iPhones aangeeft hoeveel producten er in de winkelwagen zitten
  • Locatie- of weborder icoon ook toegevoegd aan de retourorder regel op de order details

Opgelost

  • Ondersteuning voor de Star Micronics SM-S220 toegevoegd.
  • Als je een handscanner gebruikt, en het geluid op het apparaat aan had staan, gaf deze naast de scanner ook een piep-toon als je een barcode inscande.

* Je filtert met een ‘EN’ toevoeging. Dus een lege barcode EN een lege SKU levert je alleen producten op waarbij beide velden leeg zijn

 

Hoe kun je testen?

Hoe je kunt helpen met testen legt Ebbe je in dit topic uit: 

Vind je een foutje? Deel je vondst hieronder.

 

Wat gaan we hierna doen?

In een volgende versie gaan we aan de slag met:

  • We werken nog aan het beschikbaar maken van de gedeelte betalingen intern. Dit duurt iets langer dan verwacht. Daarom zal de volgende versie een kleine (tussen) update zijn waarin we de onboarding in de app aanpakken.

Groeten,


Dit topic is gesloten voor nieuwe reacties

56 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Er gebruiken vlg mij best veel klanten de kassa-app maar zie zo weinig feedback? Ik ben ook nieuwsgierig naar andere ervaringen of testen de meesten niet mee en wachten op de nieuwe versie? #dtv 

Alleen met elkaar kunnen we tot een werkzame kassa-app komen.. 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome @Peter @Michel vG @Posh Fashion @Paardeerlijk @Mary Koperdraat Kalligrafie Er is een nieuwe testversie onderweg. Hierin is de performance van het voorraadbeheerscherm flink aangepakt en zijn een aantal gevonden foutjes opgelost. Ik ben benieuwd hoe het nu ervaren wordt. Bedankt! 💪

Reputatie 6
Badge +8

Ik ga morgen de geupdate versie installeren. Had even gemist dat hij er al stond. Als ik gekke dingen tegenkom laat ik het zeker weten.

Reputatie 6
Badge +8

De testversie is er! Gelijk even aan de slag gegaan, was heel benieuwd naar de voorraad.. en dat wordt heel erg wennen zag ik al 😉

Liep al gelijk tegen iets aan waardoor het testen wat moeizaam ging: het duurde nl 34 sec. voordat er een productlijst bij de voorraad zichtbaar was. Het is een hele lange smalle lijst met artikelen. Geen keuze in lijst of rasteroverzicht? Omdat het zo lang duurde en er niets te zien was, de app afgesloten en kreeg ik een paar keer de melding dat de app gecrasht was. Achteraf bleek dat de laadtijd gewoon heel lang was. Het iedere keer opnieuw zoeken naar een ander product zorgt weer voor zo’n lange wachttijd.

Het schuifje ‘verkoop indien uitverkocht’ alleen voor online verkoop - begrijp ik niet zo goed wat deze optie in de kassa-app doet? 😊

Als een artikel is uitverkocht - staat er bij de voorraad ‘niet bijgehouden’. 

Bij het toevoegen van de EAN code bij een artikel wordt de camera niet geactiveerd als je op de streepjescode klikt. 

Als de voorraad is aangepast, het filter is gebruikt en je drukt op klaar duurt het weer min 35 sec. voordat alle producten weer zichtbaar zijn. Dit duurt echt te lang.

De filter functie ben ik nog niet helemaal uit, nu exporteren we de voorraadlijst en bewerken en filteren we de excel lijst verder en printen deze dan uit. Het filteren in de kassa-app geeft een lange lijst met producten maar echt overzicht is er niet. 

Het direct aan de verkoop toevoegen, is dit om een bepaalde reden aan de voorraad-optie toegevoegd? Het onderscheid tussen verkoop en voorraad is wel erg prettig, het toevoegen aan verkoop gaan we ervaren of die optie prettig werkt bij de voorraad.

Van sommige toevoegingen, zoals adreslokatie zie ik geen meerwaarde. Waarom steeds het adres in kaartvorm van onze winkel zien bij een winkelverkoop?

De kassa-app gaan we nog even niet testen in de winkel - naast dat deze heel heel traag is - is de inkoopprijs zichtbaar! Medewerkers die bij nw leveringen de voorraad aanpassen via de kassa-app kunnen nu heel gemakkelijk de inkoopprijs zien en aanpassen. Dat is nu net iets wat niet de bedoeling is… Kan dit evt ook optioneel worden om deze te tonen? 

Ben benieuwd hoe anderen de testversie ervaren, wordt vervolgd 🤗

 

Reputatie 6
Badge +8

Ha @CountryatHome,

Dat is mooie feedback om te ontvangen. Dank je wel!

  • De laadtijden gaan we induiken. Dat zou wel erg vervelend zijn.
  • De camera scanner kun je activeren als je op het veld tik. Achter het veld verschijnt dan het icoon om een barcode in te scannen voor dat specifieke veld. Voorheen was dat inderdaad het barcode icoon voor het veld zelf. Dus nu is het, eerst op het veld tikken, dan het scanner icoon aantikken.
  • Als er geen expliciete voorraad is voor aan product of variant wordt er ‘niet bijgehouden’ aangegeven. Heb je wellicht een schermafbeelding van de situatie die je omschrijft?
  • Je geeft aan dat er niet echt overzicht is in de lijst met producten. Hoe zou je wél overzicht hebben?

Groeten,

Hi @Bas nog even over het overzicht wat je aanhaalde in je vierde punt. In de huidige versie kun je bovenaan productpagina selecteren en dan nog naar een subpagina. Dan zie je een raster van 4 producten op een rij en 4 kolommen waardoor je bijna 20 artikelen in beeld hebt. 

De nw test versie heeft 1 lange lijst waarbij je kan kiezen tussen A-Z en Z-A en op EAN maar dat schiet met 8000 producten niet echt op. Of zie ik iets over het hoofd? 😊

Als er een nw levering binnenkomt, gaan we in de kassa-app naar voorraad en vervolgens naar het betreffende merk en kunnen zo 20 artikelen in één oog opslag bekijken of de huidige voorraad nog klopt alvorens we gaan plussen en scannen wanneer nodig. 

Reputatie 5
Badge +6

Update: Er wordt nog gewerkt aan een nieuwe testversie voor 4.3.7 waarbij we de performance van het nieuwe voorraadbeheerscherm (3x woordwaarde 😉) zullen verbeteren. We verwachten dat we hem deze week nog beschikbaar kunnen stellen.

Laat helder zijn dat we zelf ook niet tevreden zijn over de snelheid en daarmee werkbaarheid van dit nieuwe scherm.

Dank tot zo ver voor alle feedback, alles staat genoteerd en nemen we mee voor volgende iteraties van 4.3.7 of een volgende versie van de Kassa App.

Groeten,

Reputatie 4
Badge +4

We gaan hem even installeren en uitproberen, zeker met het weekend voor de deur 😉

Reputatie 6
Badge +8

Ik kom ook even terug op de snelheid.. 🤔 het duurt nu weer meer dan 35 sec. voordat alle producten geladen zijn.

Toen ik eergisteren de melding kreeg dat de nw versie geïnstalleerd was, was de app heel snel! (het was wel op een iets wat laat tijdstip, mss scheelt dat 😐) 

Reputatie 6
Badge +8

Hoe vinden jullie dit nieuwe voorraad overzicht? Oud vs nieuw.. De test-versie schiet na paar minuten weer terug naar alle producten ipv op de zoek-functie blijven staan #behappy

 

 

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

? Oh.. ik kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gegaan, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Kennelijk maar ook versie 4 is niet naar buiten gebracht zo ook nu versie 5 niet. En nu iedereen bij MWW maar afvragen waardoor hun werk niet door ons opgemerkt wordt…. 🤣😴

Reputatie 6
Badge +8

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

? Oh.. ik kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gegaan, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Kennelijk maar ook versie 4 is niet naar buiten gebracht zo ook nu versie 5 niet. En nu iedereen bij MWW maar afvragen waardoor hun werk niet door ons opgemerkt wordt…. 🤣😴

🤣🤣

Reputatie 6
Badge +8

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

De kop en voettekst heb ik in een tekst documentje in de tablet staan. Dan knip en plak ik die altijd even. Gaat best vlot. Automatisch zou beter zijn natuurlijk, bv.  instelbaar in het dashboard zodat deze automatisch wordt ingelezen bij het starten van de app.

Reputatie 5
Badge +6

Oke! Na wat onderzoek blijkt dat bij versie 5 elders in de pijplijn een probleem optrad waardoor we hem niet konden publiceren om buiten Mijnwebwinkel te laten testen. Dat is jammer. Voordeel is dan weer dat ik hem wel heb kunnen testen, en verder hebben gepolijst. Zojuist heb ik dan ook versie 7 aangemeld om extern te laten testen dus ik verwacht dat jullie hier later vandaag nog een melding in TestFlight van zullen krijgen!

Groeten,

Reputatie 3
Badge +3

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?
Is terugzetten naar de vorige versie een optie en hoe doe ik dat? Ik kon dit niet zo snel terugvinden. Thnx voor de hulp alvast
Groeten Esther Möhringer-Davidson (eigenaar Sjeintje Boterkoek)


Ik heb deze testversie wel bekeken maar niet gedownload in de winkel. Kan er niet goed mee werken wat de voorraad betreft en de inkoopprijs blijft ook zichtbaar. 

Je kunt de kassa-app verwijderen en opnw installeren vanuit de app-store. In de testflight-app de autom. updates even uitzetten 😉. Dan werk je weer met de oude versie

Engelen bestaan @CountryatHome THNX!

Reputatie 6
Badge +8

@Sjeintje Boterkoek , de scanner kun je zelf nieuwe oplaadbare batterijen inzetten. Ik weet even niet of het aa of aaa is maar je kunt ze er gewoon uithalen en vervangen voor nieuwere met eventueel iets meer capaciteit (mA). Wij hebben dit na een half jaar al gedaan en de nieuwe doen het een stuk langer en zitten er al meer dan een jaar in nu.

Reputatie 6
Badge +8

Net de laatste versie erin gezet. Ik kan net als bij de vorige versie geen voorraad aanpassen of ik doe iets verkeerd? Ik kan op de + of op het = teken klikken of op de cijfers maar ik krijg dan geen scherm om een getal in te voeren. Bij de inkoopsprijs krijg ik dat wel. Het laden  van de artikelen bij de voorraad gaat nu wel prima.

Reputatie 6
Badge +8

@Sjeintje Boterkoek , de scanner kun je zelf nieuwe oplaadbare batterijen inzetten. Ik weet even niet of het aa of aaa is maar je kunt ze er gewoon uithalen en vervangen voor nieuwere met eventueel iets meer capaciteit (mA). Wij hebben dit na een half jaar al gedaan en de nieuwe doen het een stuk langer en zitten er al meer dan een jaar in nu.

Ga ik ook proberen, na een hele nacht opladen gaat ie toch niet zo lang mee. Mss helpt dit..

Reputatie 3
Badge +3

@Bas Wienhoven ik gebruik de nieuwste versie. Maar plaats wel de versie ervoor terug ibm Voorraad toestanden en het ontbreken van Categorieën. Mbt voorraad aanpassen schaar ik me achter @Michel vG … visueel gezien gaat er niet direct een lampje branden hoe je dat kunt aanpassen. Je moet eerst van alles proberen om t door te hebben. Vorige versie was snel en duidelijk met voorraad onder t plaatje. Die 20 plaatjes in beeld en het uitklapmenuutje bovenin werkte gewoon supersnel en heel duidelijk. Laadtijd bedoel ik met name qua hoe de handscanner en bonprinter zich gedragen qua reactietijd

Reputatie 4
Badge +4

Net de laatste versie erin gezet. Ik kan net als bij de vorige versie geen voorraad aanpassen of ik doe iets verkeerd? Ik kan op de + of op het = teken klikken of op de cijfers maar ik krijg dan geen scherm om een getal in te voeren. Bij de inkoopsprijs krijg ik dat wel. Het laden  van de artikelen bij de voorraad gaat nu wel prima.

Wij hebben er ook opgezet en lopen tegen hetzelfde probleem aan als @Michel vG: de voorraad is niet aanpasbaar, niet via de + of = optie door op het aantal te klikken. Het zal vast aan m'n grote vingers liggen (al lukt het m'n vrouw ook niet 😅), tevens als je via de voorraad de barcode doet wijzigen dan slaat hij hem netjes op maar wordt echter niet bij het scannen herkent, ook niet na synchroniseren. Via de pc werkt het gewoon naar behoren. Tevens was dit al eerder aangekaart, waar is de verkoopsprijs in de voorraad optie, wel zo makkelijk bij de goederenverwerking.

Tevens ondervinden wij ook wat @Sjeintje Boterkoek ondervindt met de scanner dat hij regelmatig (zonder oorzaak) in 1 keer geen connectie meer heeft met de kassa, echter wel met de iPad zelf en herkend hem dan ook niet meer in de app als je hem opnieuw wilt aanmelden. Oplossing is dan bij iPad laten vergeten, opnieuw connectie laten maken en dan vindt hij hem weer gelijk bij de kassa. Maargoed dit probleem is er al jaren…., dat is tevens zoals michel al aangeeft dat hij zijn kassabon teksten standaard in een tekstdocumentje doet/ moet opslaan aangezien je zo vaak de app opnieuw moet installeren (en uiteraard altijd met wachtende voor de kassa)….. Dingetjes waar je mee leert leven 😎

Reputatie 6
Badge +8

Net de laatste versie erin gezet. Ik kan net als bij de vorige versie geen voorraad aanpassen of ik doe iets verkeerd? Ik kan op de + of op het = teken klikken of op de cijfers maar ik krijg dan geen scherm om een getal in te voeren. Bij de inkoopsprijs krijg ik dat wel. Het laden  van de artikelen bij de voorraad gaat nu wel prima.

Wij hebben er ook opgezet en lopen tegen hetzelfde probleem aan als @Michel vG: de voorraad is niet aanpasbaar, niet via de + of = optie door op het aantal te klikken. Het zal vast aan m'n grote vingers liggen (al lukt het m'n vrouw ook niet 😅), tevens als je via de voorraad de barcode doet wijzigen dan slaat hij hem netjes op maar wordt echter niet bij het scannen herkent, ook niet na synchroniseren. Via de pc werkt het gewoon naar behoren. Tevens was dit al eerder aangekaart, waar is de verkoopsprijs in de voorraad optie, wel zo makkelijk bij de goederenverwerking.

Tevens ondervinden wij ook wat @Sjeintje Boterkoek ondervindt met de scanner dat hij regelmatig (zonder oorzaak) in 1 keer geen connectie meer heeft met de kassa, echter wel met de iPad zelf en herkend hem dan ook niet meer in de app als je hem opnieuw wilt aanmelden. Oplossing is dan bij iPad laten vergeten, opnieuw connectie laten maken en dan vindt hij hem weer gelijk bij de kassa. Maargoed dit probleem is er al jaren…., dat is tevens zoals michel al aangeeft dat hij zijn kassabon teksten standaard in een tekstdocumentje doet/ moet opslaan aangezien je zo vaak de app opnieuw moet installeren (en uiteraard altijd met wachtende voor de kassa)….. Dingetjes waar je mee leert leven 😎


De voorraad moet je aanpassen door in het vakje aantal te gaan staan en daar een waarde invullen. Is dit de waarde wat je voorraad moet zijn dan zet je de schuif naar = aan en als je de waarde wil plussen met een aantal, zet je het schuifje + aan en vul je bij aantal weer in hoeveel je wil plussen. 

Niet geheel logisch, het plussen en minnen in de huidige versie werkt prima.. maar er valt mee te leven 😂

 

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Sonja @CountryatHome , ik snap het idee maar ik kan tikken wat ik wil in het scherm op aantal, op cijfer (bv) 1, op het pijltje ernaast of op de 1 hier weer naast. Er komt geen numeriek gedeelte waardoor ik kan gaan tikken…… Je zal toch een toetsenbord oid te zien moeten krijgen lijkt me….

Kort samengevat, het werkt gewoon niet naar behoren!


Oke, maar je moet wel klikken op het ‘woord’ aantal boven beschikbaar, niet op het aantal/cijfer/pijltje zelf. Als ik op het woord aantal klik, plopt er een toetsenbord naar boven.. 

Reputatie 4
Badge +4

@Peter Zou je er wellicht een filmpje van willen maken en die naar onze support afdeling willen sturen? Ik ben benieuwd wat er op het scherm gebeurd en waarom het toetsenbord bij jou niet omhoog popt als je op het ‘aantal’ tikt. Ik krijg het hier niet voor elkaar dat het niet werkt.

Alvast een goed weekend.

Hoi @Bas Wienhoven & @CountryatHome, we krijgen hem nu ook werkend al durf ik te zweren dat ik t gehele scherm zowat geprobeerd heb, nog net niet met de vuist 😥

Maar goed we hebben een toetsenbord…… 😎

Reputatie 6
Badge +8

Ik ga morgen op het woord aantal klikken. Ik laat het weten als het werkt. 

Reputatie 6
Badge +8

Het werkt wel als je op het woord aantal klikt. Dat moet echt iets duidelijker denk ik. Verder werkt het tot nog toe wel prima.

Reputatie 6
Badge +8

@Bas Wienhoven Zou de inkoopprijs optioneel kunnen worden? Tonen of niet.. zou deze heel graag niet zien bij de voorraad. Als niemand zich daar verder over uitlaat, zou dat een optie kunnen zijn? Dan kunnen we ook live gaan testen in de winkel..