Nieuwe testversie 4.3.7 (Feedback topic)

Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

56 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Tot nog toe werkt alles vlot. Inkoopprijs mag wat mij betreft weg of optioneel zijn. En het aantikken voor de voorraad aan te passen wat duidelijker en verder heb ik geen klachten.

Reputatie 4
Badge +4

Dat klinkt hoopvol, dit zou een enorme stap voorwaarts betekenen. We testen weer graag mee.

Reputatie 3
Badge +3

Beste Bas,

Dit ziet er goed uit, zodra we kunnen gaan we dit uittesten. Ben blij met de inkoopprijs toevoeging en zie er naar uit.

Geweldig om te lezen dat er veel van de wensen besproken in het overleg zijn toegevoegd. 

Bedankt daarvoor.

Reputatie 5
Badge +6

Ha @CountryatHome,

Dat is mooie feedback om te ontvangen. Dank je wel!

• De laadtijden gaan we induiken. Dat zou wel erg vervelend zijn.
  • De camera scanner kun je activeren als je op het veld tik. Achter het veld verschijnt dan het icoon om een barcode in te scannen voor dat specifieke veld. Voorheen was dat inderdaad het barcode icoon voor het veld zelf. Dus nu is het, eerst op het veld tikken, dan het scanner icoon aantikken.
  • Als er geen expliciete voorraad is voor aan product of variant wordt er ‘niet bijgehouden’ aangegeven. Heb je wellicht een schermafbeelding van de situatie die je omschrijft?
  • Je geeft aan dat er niet echt overzicht is in de lijst met producten. Hoe zou je wél overzicht hebben?

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

Heb je even een mail gestuurd @Bas Wienhoven met een schermopname. In de winkel duurde het 1min. en 20sec. voordat er een product werd getoond in de voorraad. 

Reputatie 6
Badge +9

De voorraad van een artikel - wat net binnenkwam - zojuist aangepast.. omdat we bij sommige items veel keuzeopties hebben is de lijst enorm lang om de juiste maat te zoeken. Het uitklapmenu van de vorige versie werkte fijner. Om welke keuze het gaat is ook vrij klein en lichtgrijs boven de gegevens aangegeven. 

Zoals je hierboven beschrijft, kan ik de camera nog niet ontdekken om de EAN te scannen

De inkoopprijs van dit artikel - staat wel bij alle varianten ingevuld, als ik in de backoffice kijk, maar hier zie ik de velden leeg. 

De voorraad van een artikel is gewoon uitverkocht/0 en staat er niet bijgehouden. Beter om hier gewoon uitverkocht of 0 te tonen.

Het volgende artikel is aan de beurt, opnw langer dan een minuut wachten voor je verder kan. Daarnaast crasht de app regelmatig tijdens het laden. Hier is momenteel niet mee te werken, sorry. Ga de app maar even verwijderen en de oude versie installeren. 

Reputatie 3
Badge +3

Bedankt voor de update! We zijn er mee aan het testen en zijn echt super blij met de ontwikkelingen! Twee puntjes die we zijn tegengekomen:

als een artikel in menu voorraad is geopend en je drukt op de terugknop lijkt het dat de applicatie niet reageert, meestal reageert de app uiteindelijk alsnog, maar wel behoorlijk vertraagd.

we kunnen nu ook de inkoopprijs aanpassen in de app, super handig. Het is helemaal fijn als we ook de verkoopprijs kunnen aanpassen, want een mutatie op het een gaat nogal eens gepaard met een mutatie op het ander (om de verkoopprijs aan te passen moeten we dan alsnog inloggen op de website).

Keep up the Good Work!

Reputatie 7
Badge +8

Bij ons werkt het kassagedeelte prima. Voorraadbeheer doe ik via de pc omdat ik dat fijner vind maar ook bij ons was de laadtijd van de artikellijst bij het voorraadmenu vrij traag, geen minuut maar een seconde of 15. Zal beem ik aan afhankelijk zijn can hoeveel artikelen er geladen worden 

Reputatie 6
Badge +9

Bij ons werkt het kassagedeelte prima. Voorraadbeheer doe ik via de pc omdat ik dat fijner vind maar ook bij ons was de laadtijd van de artikellijst bij het voorraadmenu vrij traag, geen minuut maar een seconde of 15. Zal beem ik aan afhankelijk zijn can hoeveel artikelen er geladen worden 

We waren juist met een nw collectie kleding bezig en dat doen de medewerkers via de kassa-app, het scannen van de barcodes ed. Door die lange tijd kunnen we daar niet mee verder werken, het duurde met het switchen naar een andere artikel of maat echt tussen de 45 sec. tot langer dan een minuut. Daar heeft de huidige versie van de kassa-app totaal geen last van. Echt jammer, want nu kunnen we niet verder testen, de oude versie weer geïnstalleerd. 

Reputatie 5
Badge +6

De laadtijden zijn inderdaad niet mals als er veel producten aanwezig zijn. We zijn bezig met een onderzoek om dit te verbeteren in een volgende testversie. Ik laat weer van me horen als er meer nieuws is 👍

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

De laadtijden zijn inderdaad niet mals als er veel producten aanwezig zijn. We zijn bezig met een onderzoek om dit te verbeteren in een volgende testversie. Ik laat weer van me horen als er meer nieuws is 👍

Groeten,

Super! Dankjewel @Bas Wienhoven dan testen we daarna weer mee.. 

Zou je dan misschien ook even een blik willen werpen op het tonen van keuzelijsten? Als een artikel bv 6 keuzes heeft (we hebben soms zelfs 12-15 keuzes) is het zo’n lange rij om naar de betreffende maat/keuze te gaan om daar dan de barcode te scannen. Het uitklapmenu in de huidige versie werkt veel sneller en makkelijker. 

Reputatie 6
Badge +9

De nieuwste versie is er al! Razendsnel worden de producten nu geladen, wat een verschil met wat het was, super!

Hieronder nog wat vragen/puntjes die ik tegenkwam:

• Bij orders zie je bij de 3 puntjes order status wijzigen en de opties die je normaal ziet bij weborders. Begrijp niet zo goed waar deze optie voor bedoeld is. Een kassa-app order krijgt toch altijd betaald en afgehaald? Ben benieuwd.. 
  • Onder orderoverzicht zie je eerst de winkellokatie en daaronder het betalingsoverzicht. Dit laatste is fijner om gelijk in je scherm te zien ipv het lokatiekaartje. Dit omdraaien is misschien beter.. 
  • Voorraadoverzicht, blijf het een lastig beeld vinden. Links, ¼ van het scherm een lange lijst producten en ¾ info over het product. Is hier bewust voor gekozen om het zo weer te geven? Is het raster voor een reden weggehaald?
  • Via de zoekfunctie naar een product zie je in de huidige kassa-app afbeelding, tekst, verkoopprijs en voorraad. In de testversie afbeelding, tekst, voorraad en artikelnummer. Waar is nu de verkoopprijs gebleven? Als we producten binnen krijgen - die zijn al van te voren online gezet - dan gaan we naar voorraad, gaan we controleren, scannen en prijzen. Om te artikelen te prijzen moeten we weer terug naar verkoop om de verkoopprijs te zien. Als enige staat de inkoopprijs in beeld, zie het al gebeuren dat deze op het prijskaartje komt 🤓

En het laatste is nog even een reden om de test-versie niet te installeren in de winkel. Niet nodig dat voor iedere medewerker de inkoopprijs beschikbaar/te zien is. 

Die snelheid.. wat een pluspunt! 💃🏼

Reputatie 4
Badge +4

Even voor de goede orde, de nieuwste versie is toch 4.3.7(3)?

Als dit het geval is dan laadt hij nog steeds super traag….. 🤔

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Het zou versie 4.3.7(5) moeten zijn.

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

Kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gekeken, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Reputatie 5
Badge +6

Ik ga er maandag even induiken. We testen altijd eerst intern. Zo kan het dus zijn dat een specifieke versie, zoals versie 4, niet gepubliceerd wordt omdat hier nog een fatale fout in wordt gevonden of de wijzigingen nog niet voldoende zijn.

Versie vijf heb ik zelf wel geïnstalleerd staan dus wellicht dat er iets anders aan de hand is waardoor deze nog niet bij jullie beschikbaar is gekomen.

Wel balen! Ik heb namelijk goede hoop voor versie vijf! 😄

Reputatie 3
Badge +4

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?
Is terugzetten naar de vorige versie een optie en hoe doe ik dat? Ik kon dit niet zo snel terugvinden. Thnx voor de hulp alvast
Groeten Esther Möhringer-Davidson (eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?
Is terugzetten naar de vorige versie een optie en hoe doe ik dat? Ik kon dit niet zo snel terugvinden. Thnx voor de hulp alvast
Groeten Esther Möhringer-Davidson (eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Ik heb deze testversie wel bekeken maar niet gedownload in de winkel wel op een andere ipad test ik mee. Kan er niet goed mee werken wat de voorraad betreft en de inkoopprijs is/blijft ook zichtbaar, voor vakantie,- en zaterdaghulpen vind ik dit niet oke.

Je kunt de kassa-app verwijderen en opnw installeren vanuit de app-store. In de testflight-app de autom. updates even uitzetten 😉. Dan werk je weer met de oude versie

De bonprinter hebben we nooit problemen mee.. de scanner werkt bij ons wel goed, al is deze wel vaak halverwege de dag al leeg..

Reputatie 5
Badge +6

@Michel vG Naast de +/= keuze kun je op het label ‘Aantal’ tikken. Dat is een invoerveld. Ik heb zelf ook ervaren dat dat niet per se heel duidelijk is. Ik ben daarnaast benieuwd wat je probeert bij het aanpassen van de voorraad en wat er niet lukt. Wellicht kun je via onze support wat aanvullende informatie sturen. Ik kijk graag mee.

Super goede tip om de batterij te vervangen in je handscanner! Er zitten twee AAA batterijen in de 7Ci die ik hier heb liggen.

@Sjeintje Boterkoek Blij dat je mee test! 😄 Het klinkt wel of je niet de laatste testversie gebruikt. De laadtijden van de voorraad zou geen probleem meer mogen zijn. Controleer of je versie 4.3.7 (7) gebruikt, dat is de meest recente. Kun je aangeven wat er niet voor de hand liggend of logisch is aan het aanpassen van de voorraad? En hoe zou dit beter zijn voor je?

In mijn originele bericht geef ik aan dat de deel betalingen er aan komen. Er zit wat vertraging aan de oplevering waardoor we het nog niet direct in de Kassa App kunnen aanbieden maar dit willen we zo snel als mogelijk toevoegen.

@CountryatHome Dank je wel voor je hulp!

@Peter en @Posh Fashion hebben jullie de laatste versie al geïnstalleerd? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen 👍

Groeten,

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Sonja @CountryatHome , ik snap het idee maar ik kan tikken wat ik wil in het scherm op aantal, op cijfer (bv) 1, op het pijltje ernaast of op de 1 hier weer naast. Er komt geen numeriek gedeelte waardoor ik kan gaan tikken…… Je zal toch een toetsenbord oid te zien moeten krijgen lijkt me….

Kort samengevat, het werkt gewoon niet naar behoren!

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Zou je er wellicht een filmpje van willen maken en die naar onze support afdeling willen sturen? Ik ben benieuwd wat er op het scherm gebeurd en waarom het toetsenbord bij jou niet omhoog popt als je op het ‘aantal’ tikt. Ik krijg het hier niet voor elkaar dat het niet werkt.

Alvast een goed weekend.

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Wat fijn om te horen! Ik kijk uit naar je feedback met deze testversie!

Ik weet dat er een situatie is waarbij je geen toetsenbord te zien krijgt waar ik nog aan moest denken en hoopte met een video wat meer info te krijgen. Bij deze deel ik die info maar even voor het geval dat...😁

Als je een handscanner gekoppeld hebt aan de app die niet in iOS modus staat (dit doe je door de barcode te scannen die we tonen bij het koppelen indien de scanner in de fabrieksinstellingen staat) ziet het Apple apparaat de handscanner als een invoer-apparaat.. ook wel.. een toetsenbord. Dit is natuurlijk super handig als je daadwerkelijk met een extern gekoppeld toetsenbord werkt… maar voor een handscanner met één functie is dan niet handig.

Goed weekend gewenst met veel verkopen! 💪

Reputatie 6
Badge +9

Ik ga morgen op het woord aantal klikken. Ik laat het weten als het werkt. 

🤣 

Ben ook benieuwd wat je van de voorraadweergave vindt.. #langerij

Reputatie 6
Badge +9

Tot nog toe werkt alles vlot. Inkoopprijs mag wat mij betreft weg of optioneel zijn. En het aantikken voor de voorraad aan te passen wat duidelijker en verder heb ik geen klachten.

Ben je wel content met de voorraad-lijst ipv het raster van ca. 20 items? Dit is toch niet overzichtelijk? 😐 Aan de linkerkant een smal rijtje artikelen en rechts ¾ veld met voorraadopties, wat ook wel smaller kan.