Nieuwe testversie 4.3.7 (Feedback topic)



Toon eerste bericht
Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

56 reacties

Reputatie 3
Badge +4

@Bas Wienhoven excuus voor mijn late instappen mbt testen van en reageren op de nieuwe versie. Alles wat @CountryatHome meld schaar ik me achter. Los van de laadtijd die eeuwig voelt is het allergrootste gemis het kunnen kiezen en zoeken in de Categorie in het voorraadgedeelte vd Kassa App. Ik zoek me wezenloos, de zoekbalk is niet altijd een optie omdat we niet altijd alles willen zoeken onder een bepaalde zoekterm, maar bijvoorbeeld alleen in die categorie. Het aanpassen van de voorraad/aantallen was ook veel makkelijker in de vorige versie. Dat nieuwe uitklapscherm is voor ons heel verwarrend en ook de werking vh aanpassen van de voorraadaantallen is gewoon helemaal niet voor de hand liggend en logisch. Wij moeten dan ook net als @Michel vG de laptop erbij om aan te passen. Op Zaterdag is iets aanpassen via de Kassa App kansloos. Ik merk ook dat regelmatig de handscanner ergens niet meer connect terwijl deze wel gekoppeld is, zowel in de app als te zien bij de instellingen vd iPad. Deze scant dan gewoon helemaal niet, alsof deze helemaal niet bestaat. Scanner weer aan doen en opnieuw connecten helpt wel maar duurt lang. Bonprinter af en toe ook zoek. Gekke ongrijpbare bugjes noem ik ze maar. En de nog altijd prangende vraag … wanneer kunnen we de optie "Deels cash/Deels pin betalen"?
Is terugzetten naar de vorige versie een optie en hoe doe ik dat? Ik kon dit niet zo snel terugvinden. Thnx voor de hulp alvast
Groeten Esther Möhringer-Davidson (eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Reputatie 5
Badge +6

Oke! Na wat onderzoek blijkt dat bij versie 5 elders in de pijplijn een probleem optrad waardoor we hem niet konden publiceren om buiten Mijnwebwinkel te laten testen. Dat is jammer. Voordeel is dan weer dat ik hem wel heb kunnen testen, en verder hebben gepolijst. Zojuist heb ik dan ook versie 7 aangemeld om extern te laten testen dus ik verwacht dat jullie hier later vandaag nog een melding in TestFlight van zullen krijgen!

Groeten,

Reputatie 7
Badge +8

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

De kop en voettekst heb ik in een tekst documentje in de tablet staan. Dan knip en plak ik die altijd even. Gaat best vlot. Automatisch zou beter zijn natuurlijk, bv.  instelbaar in het dashboard zodat deze automatisch wordt ingelezen bij het starten van de app.

Reputatie 5
Badge +6

Ik ga er maandag even induiken. We testen altijd eerst intern. Zo kan het dus zijn dat een specifieke versie, zoals versie 4, niet gepubliceerd wordt omdat hier nog een fatale fout in wordt gevonden of de wijzigingen nog niet voldoende zijn.

Versie vijf heb ik zelf wel geïnstalleerd staan dus wellicht dat er iets anders aan de hand is waardoor deze nog niet bij jullie beschikbaar is gekomen.

Wel balen! Ik heb namelijk goede hoop voor versie vijf! 😄

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

? Oh.. ik kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gegaan, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Kennelijk maar ook versie 4 is niet naar buiten gebracht zo ook nu versie 5 niet. En nu iedereen bij MWW maar afvragen waardoor hun werk niet door ons opgemerkt wordt…. 🤣😴

🤣🤣

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

? Oh.. ik kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gegaan, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Kennelijk maar ook versie 4 is niet naar buiten gebracht zo ook nu versie 5 niet. En nu iedereen bij MWW maar afvragen waardoor hun werk niet door ons opgemerkt wordt…. 🤣😴

Reputatie 6
Badge +9

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

Kreeg eergisteren een melding dat de nieuwste versie autm. geïnstalleerd was.. niet eens gekeken en gelijk naar de voorraad gekeken, vlg mij is 3 de laatste nw. of zijn er al 4 vooraf gegaan?

Reputatie 4
Badge +4

@Bas Wienhoven , dan snap ik gelijk dat we de wijzigingen niet kunnen proberen aangezien de nieuwste te downloaden versie de 3 is. Net wederom weer alles opnieuw ingesteld en weer de kop en voettekst ingesteld van de kassabon (kan dit ook niet gewoon onthouden worden?)

 

Reputatie 5
Badge +6

@Peter Het zou versie 4.3.7(5) moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +9

Hoe vinden jullie dit nieuwe voorraad overzicht? Oud vs nieuw.. De test-versie schiet na paar minuten weer terug naar alle producten ipv op de zoek-functie blijven staan #behappy

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik kom ook even terug op de snelheid.. 🤔 het duurt nu weer meer dan 35 sec. voordat alle producten geladen zijn.

Toen ik eergisteren de melding kreeg dat de nw versie geïnstalleerd was, was de app heel snel! (het was wel op een iets wat laat tijdstip, mss scheelt dat 😐) 

Reputatie 4
Badge +4

Even voor de goede orde, de nieuwste versie is toch 4.3.7(3)?

Als dit het geval is dan laadt hij nog steeds super traag….. 🤔

Reputatie 4
Badge +4

We gaan hem even installeren en uitproberen, zeker met het weekend voor de deur 😉

Reputatie 7
Badge +8

Ik ga morgen de geupdate versie installeren. Had even gemist dat hij er al stond. Als ik gekke dingen tegenkom laat ik het zeker weten.

Reputatie 6
Badge +9

De nieuwste versie is er al! Razendsnel worden de producten nu geladen, wat een verschil met wat het was, super!

Hieronder nog wat vragen/puntjes die ik tegenkwam:

  • Bij orders zie je bij de 3 puntjes order status wijzigen en de opties die je normaal ziet bij weborders. Begrijp niet zo goed waar deze optie voor bedoeld is. Een kassa-app order krijgt toch altijd betaald en afgehaald? Ben benieuwd.. 
  • Onder orderoverzicht zie je eerst de winkellokatie en daaronder het betalingsoverzicht. Dit laatste is fijner om gelijk in je scherm te zien ipv het lokatiekaartje. Dit omdraaien is misschien beter.. 
  • Voorraadoverzicht, blijf het een lastig beeld vinden. Links, ¼ van het scherm een lange lijst producten en ¾ info over het product. Is hier bewust voor gekozen om het zo weer te geven? Is het raster voor een reden weggehaald?
  • Via de zoekfunctie naar een product zie je in de huidige kassa-app afbeelding, tekst, verkoopprijs en voorraad. In de testversie afbeelding, tekst, voorraad en artikelnummer. Waar is nu de verkoopprijs gebleven? Als we producten binnen krijgen - die zijn al van te voren online gezet - dan gaan we naar voorraad, gaan we controleren, scannen en prijzen. Om te artikelen te prijzen moeten we weer terug naar verkoop om de verkoopprijs te zien. Als enige staat de inkoopprijs in beeld, zie het al gebeuren dat deze op het prijskaartje komt 🤓

En het laatste is nog even een reden om de test-versie niet te installeren in de winkel. Niet nodig dat voor iedere medewerker de inkoopprijs beschikbaar/te zien is. 

Die snelheid.. wat een pluspunt! 💃🏼

 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome @Peter @Michel vG @Posh Fashion @Paardeerlijk @Mary Koperdraat Kalligrafie Er is een nieuwe testversie onderweg. Hierin is de performance van het voorraadbeheerscherm flink aangepakt en zijn een aantal gevonden foutjes opgelost. Ik ben benieuwd hoe het nu ervaren wordt. Bedankt! 💪

Reputatie 6
Badge +9

Er gebruiken vlg mij best veel klanten de kassa-app maar zie zo weinig feedback? Ik ben ook nieuwsgierig naar andere ervaringen of testen de meesten niet mee en wachten op de nieuwe versie? #dtv 

Alleen met elkaar kunnen we tot een werkzame kassa-app komen.. 

Reputatie 5
Badge +6

Update: Er wordt nog gewerkt aan een nieuwe testversie voor 4.3.7 waarbij we de performance van het nieuwe voorraadbeheerscherm (3x woordwaarde 😉) zullen verbeteren. We verwachten dat we hem deze week nog beschikbaar kunnen stellen.

Laat helder zijn dat we zelf ook niet tevreden zijn over de snelheid en daarmee werkbaarheid van dit nieuwe scherm.

Dank tot zo ver voor alle feedback, alles staat genoteerd en nemen we mee voor volgende iteraties van 4.3.7 of een volgende versie van de Kassa App.

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

Ha @CountryatHome,

Dat is mooie feedback om te ontvangen. Dank je wel!

  • De laadtijden gaan we induiken. Dat zou wel erg vervelend zijn.
  • De camera scanner kun je activeren als je op het veld tik. Achter het veld verschijnt dan het icoon om een barcode in te scannen voor dat specifieke veld. Voorheen was dat inderdaad het barcode icoon voor het veld zelf. Dus nu is het, eerst op het veld tikken, dan het scanner icoon aantikken.
  • Als er geen expliciete voorraad is voor aan product of variant wordt er ‘niet bijgehouden’ aangegeven. Heb je wellicht een schermafbeelding van de situatie die je omschrijft?
  • Je geeft aan dat er niet echt overzicht is in de lijst met producten. Hoe zou je wél overzicht hebben?

Groeten,

Hi @Bas nog even over het overzicht wat je aanhaalde in je vierde punt. In de huidige versie kun je bovenaan productpagina selecteren en dan nog naar een subpagina. Dan zie je een raster van 4 producten op een rij en 4 kolommen waardoor je bijna 20 artikelen in beeld hebt. 

De nw test versie heeft 1 lange lijst waarbij je kan kiezen tussen A-Z en Z-A en op EAN maar dat schiet met 8000 producten niet echt op. Of zie ik iets over het hoofd? 😊

Als er een nw levering binnenkomt, gaan we in de kassa-app naar voorraad en vervolgens naar het betreffende merk en kunnen zo 20 artikelen in één oog opslag bekijken of de huidige voorraad nog klopt alvorens we gaan plussen en scannen wanneer nodig. 

Reputatie 6
Badge +9

De laadtijden zijn inderdaad niet mals als er veel producten aanwezig zijn. We zijn bezig met een onderzoek om dit te verbeteren in een volgende testversie. Ik laat weer van me horen als er meer nieuws is 👍

Groeten,

Super! Dankjewel @Bas Wienhoven dan testen we daarna weer mee.. 

Zou je dan misschien ook even een blik willen werpen op het tonen van keuzelijsten? Als een artikel bv 6 keuzes heeft (we hebben soms zelfs 12-15 keuzes) is het zo’n lange rij om naar de betreffende maat/keuze te gaan om daar dan de barcode te scannen. Het uitklapmenu in de huidige versie werkt veel sneller en makkelijker. 

Reputatie 5
Badge +6

De laadtijden zijn inderdaad niet mals als er veel producten aanwezig zijn. We zijn bezig met een onderzoek om dit te verbeteren in een volgende testversie. Ik laat weer van me horen als er meer nieuws is 👍

Groeten,

Reputatie 6
Badge +9

Bij ons werkt het kassagedeelte prima. Voorraadbeheer doe ik via de pc omdat ik dat fijner vind maar ook bij ons was de laadtijd van de artikellijst bij het voorraadmenu vrij traag, geen minuut maar een seconde of 15. Zal beem ik aan afhankelijk zijn can hoeveel artikelen er geladen worden 

We waren juist met een nw collectie kleding bezig en dat doen de medewerkers via de kassa-app, het scannen van de barcodes ed. Door die lange tijd kunnen we daar niet mee verder werken, het duurde met het switchen naar een andere artikel of maat echt tussen de 45 sec. tot langer dan een minuut. Daar heeft de huidige versie van de kassa-app totaal geen last van. Echt jammer, want nu kunnen we niet verder testen, de oude versie weer geïnstalleerd. 

Reputatie 7
Badge +8

Bij ons werkt het kassagedeelte prima. Voorraadbeheer doe ik via de pc omdat ik dat fijner vind maar ook bij ons was de laadtijd van de artikellijst bij het voorraadmenu vrij traag, geen minuut maar een seconde of 15. Zal beem ik aan afhankelijk zijn can hoeveel artikelen er geladen worden 

Reputatie 3
Badge +3

Bedankt voor de update! We zijn er mee aan het testen en zijn echt super blij met de ontwikkelingen! Twee puntjes die we zijn tegengekomen:

als een artikel in menu voorraad is geopend en je drukt op de terugknop lijkt het dat de applicatie niet reageert, meestal reageert de app uiteindelijk alsnog, maar wel behoorlijk vertraagd.

 

we kunnen nu ook de inkoopprijs aanpassen in de app, super handig. Het is helemaal fijn als we ook de verkoopprijs kunnen aanpassen, want een mutatie op het een gaat nogal eens gepaard met een mutatie op het ander (om de verkoopprijs aan te passen moeten we dan alsnog inloggen op de website).

 

Keep up the Good Work!

Reputatie 6
Badge +9

De voorraad van een artikel - wat net binnenkwam - zojuist aangepast.. omdat we bij sommige items veel keuzeopties hebben is de lijst enorm lang om de juiste maat te zoeken. Het uitklapmenu van de vorige versie werkte fijner. Om welke keuze het gaat is ook vrij klein en lichtgrijs boven de gegevens aangegeven. 

Zoals je hierboven beschrijft, kan ik de camera nog niet ontdekken om de EAN te scannen

De inkoopprijs van dit artikel - staat wel bij alle varianten ingevuld, als ik in de backoffice kijk, maar hier zie ik de velden leeg. 

De voorraad van een artikel is gewoon uitverkocht/0 en staat er niet bijgehouden. Beter om hier gewoon uitverkocht of 0 te tonen.

Het volgende artikel is aan de beurt, opnw langer dan een minuut wachten voor je verder kan. Daarnaast crasht de app regelmatig tijdens het laden. Hier is momenteel niet mee te werken, sorry. Ga de app maar even verwijderen en de oude versie installeren.