Nieuwe testversie 4.3.6 (Feedback topic)

• 20 December 2021
  • 12 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Beste leden,

Er is een nieuwe testversie naar Apple ter review voor de Kassa App. Deze zal in een dezer dagen beschikbaar komen in Testflight. Aan jullie de vraag om te testen of we waar maken wat we hieronder stellen. Wat is er veranderd?

Nieuw

• Product kaartje is geheel vernieuwd op basis van een eerder gesprek met jullie.
  • Het ontwerp van orderregels in de winkelwagen is ook volledig vernieuwd op basis van dit gesprek.
  • Het ontwerp van de toaster melding (komt van boven in het scherm vallen) is nieuw.
  • De interface van de camera scanner is volledig vernieuwd en geeft nu feedback bij elke gescande barcode. Op ondersteunde apparaten is ook haptic feedback aanwezig.
  • Categorie selectie is volledig vernieuwd. Dit was sinds 2016 (nog voor de lancering) al niet meer aangeraakt.

Verbeterd

• De vormgeving van de app is volledig aangepast aan de nieuwe iOS 15 stijl.
    • Alle tabellen zijn ingesprongen
    • Alle koppen zijn visueel onderdeel van de inhoud en bij scrollen wordt er pas een scheidingslijn getoond
  • Order overzicht toont d.m.v. een icoon het verschil tussen een web-order en een fysieke aankoop.
  • Order details op basis van feedback aangepast:
    • Productafbeelding wordt getoond in de order details
    • De adres informatie in de order details wordt aangepast o.b.v. web-order of fysieke aankoop.
    • ‘Retour aannemen’ actie was ook zichtbaar bij credit orders. Die hebben we weggehaald.
  • Haptic feedback toegevoegd bij het verwijderen van een regel uit de winkelwagen met een veegactie (ondersteunde apparaten)
  • Er zijn een paar iconen vervangen om beter aan te sluiten bij het icoongebruik van iOS.

Opgelost

• Het verwijderen van een kortingscode uit de winkelwagen verwijderde de kortingscode ook uit de beheeromgeving. (gemeld door o.a. @Sjeintje Boterkoek en @CountryatHome)
  • Rapporten afdrukken op een smalle bonrol (54mm; Star mC-Print 2) brak de tekstregel af. (gemeld door @Allesvooruwvogel)
  • De originele synchronisatie datum is toegevoegd aan het ‘Informatie’ scherm. Zo zie je niet alleen wanneer de meest recente incrementele synchronisatie is geweest maar ook wanneer de eerste synchronisatie was. (gemeld door: @CountryatHome)
  • Er was een situatie waarbij de prijzen van producten en de winkelnaam als ‘undefined’ getoond werden. (gemeld door:  @Cristel van Bergen en Lievelings Kids Boutique)

*Haptic feedback zijn kleine vibraties die interactie met een element aangeven zoals het tikken op een knop of het foutief invoeren van de login code.

Hoe kun je testen?

Hoe je kunt helpen met testen legt Ebbe je in dit topic uit: 

Vind je een foutje? Deel je vondst hieronder.

Wat gaan we hierna doen?

In een volgende versie gaan we aan de slag met:

• Het volledig op de schop nemen van het voorraadbeheer. Hier hebben we eerder in een klein gezelschap over gesproken en ik zal (hopelijk nog net voor de kerst) nog terugkoppelen hoe dit er ui gaat zien en werken.

Groeten,

12 reacties

Reputatie 6
Badge +8

We gaan weer meedoen als hij klaar staat.

Reputatie 4
Badge +5

Door het eerder delen van een vroege versie om de bug op te lossen rondom het verwijderen van een kortingscode is er ook al wat feedback ontvangen. Wat er op dit moment nog open staat aan vragen

1. Wat vinden jullie van het alleen tonen van ‘uitverkocht’ op het verkoopscherm en niet meer het aantal producten dat je in de min staat? Het idee is om het negatieve aantal straks wel op het voorraadscherm te gaan tonen
  2. In het ontwerp van het nieuwe product kaartje is een specifieke (+) knop toegevoegd als ‘voeg toe aan de winkelwagen’ actie. Is dit eenvoudig genoeg of is de interactie op een dergelijk element net niet handig? De reden dat het die specifieke knop is, is zodat je andere acties aan het kaartje kunt toevoegen zoals het bekijken van de productafbeeldingen.

Daarnaast is het volgende nog bekend:

• Er is een bug bekend die een centverschil oplevert als een korting op een halve cent uitkomt. Dit gaan we nog oplossen voor deze versie uitgebracht wordt.
  • De orderregel in de winkelwagen heeft nog een paar visuele aanpassingen nodig. Functioneel is alles 100% correct en het kan zijn dat je ergens een keer een hoek niet afgerond ziet of bij het vegen een wit vlak ziet verschijnen voor je het prullenbakje pas ziet.

Ik kijk uit naar jullie feedback 😃

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Bas,

Wij zullen hem ook weer mee testen, het zag er veel belovend uit in ieder geval :grinning:

Reputatie 5
Badge +7
  • Het verwijderen van een kortingscode uit de winkelwagen verwijderde de kortingscode ook uit de beheeromgeving. (gemeld door o.a. @Sjeintje Boterkoek en @CountryatHome)

Deze ken ik niet, het ging juist om een kortingscode/kadobon die je selecteerde tijdens een verkoop die je daarna niet meer verwijderd kreeg, alleen door de app af te sluiten of bedoel je dat ook? 

Reputatie 4
Badge +5

@CountryatHome Was je de plots verdwijnende personeelskortingen al weer vergeten? 😅Dit was al opgelost in de eerste testversie die je aangeboden kreeg. Maar nu is het dus ‘officieel’ 🤩

Reputatie 5
Badge +7

@CountryatHome Was je de plots verdwijnende personeelskortingen al weer vergeten? 😅Dit was al opgelost in de eerste testversie die je aangeboden kreeg. Maar nu is het dus ‘officieel’ 🤩

Haha nee niet echt, maar dat was al opgelost en dan ben ik het ook zo weer vergeten dat zie je :hugging:

Reputatie 5
Badge +7

Hoi! Zijn er meer kassa-app testers die bij de keuzelijsten geen EAN codes kunnen toevoegen?

Reputatie 5
Badge +7

Goedemorgen, de nw versie van de kassa-app werkt fijn! Dat de prijzen bij voorraad getoond wordt scheelt zoveel extra werk. Alleen het scannen kost soms heel veel tijd.. dat werkt nog niet vlekkeloos.

We missen de verkoopprijs van de keuze-opties. Bij de voorraad en scannen worden de prijzen en soms meerprijzen daar niet getoond. Dan moet je alsnog weer naar verkoop om te prijzen op te zoeken en weer terug naar de voorraad om het product te scannen. 

Verder vinden we het minder fijn dat - bij het afrekenen - de aantallen van de producten achter het product staat ipv ervoor. Zijn er meer kassa-app gebruikers die dat zo ervaren?

Het zou ook fijn vinden als de keuzelijst-volgorde van bv de kleding op volgorde gezet kan worden. Nu staat maat M bovenaan, XL, L en S onderaan.

Reputatie 4
Badge +5

Ha @CountryatHome

Hoe zagen die meerprijzen er voorheen uit? Ik twijfel even over deze er wel ooit ingezeten hebben 🤔
Verder zal ik eens kijken hoe het met de volgorde van de keuzeopties zit. Daar zouden we de volgorde over moeten nemen van de beheeromgeving, maar daar moet ik even induiken.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het bij @Michel vG en bij @Peter gaat met het testen. Het blijft akelig stil en ga er vanuit dat dat goed nieuws is 😉

Groet,

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @Bas Wienhoven 

Het gaat opzich goed met tetsten maar net als bij @CountryatHome vinden wij het vervelend dat de aantallen tegenwoordig achter het product staan verder vinden wij het heel vervelend dat je niet meer op de foto kan drukken om een artikel af te rekenen maar dat je echt op het plusje moet drukken wij hebben heel veel artikelen welke niet scanbaar zijn en dan werkt het sneller als je gewoon op de foto kan drukken, tevens vinden wij ook nog steeds dat het afrekenen teveel handelingen zijn dit kan echt sneller…

Mvg Peter

Reputatie 5
Badge +7

Hoi @Bas Wienhoven 

Het gaat opzich goed met tetsten maar net als bij @CountryatHome vinden wij het vervelend dat de aantallen tegenwoordig achter het product staan verder vinden wij het heel vervelend dat je niet meer op de foto kan drukken om een artikel af te rekenen maar dat je echt op het plusje moet drukken wij hebben heel veel artikelen welke niet scanbaar zijn en dan werkt het sneller als je gewoon op de foto kan drukken, tevens vinden wij ook nog steeds dat het afrekenen teveel handelingen zijn dit kan echt sneller…

Mvg Peter

Dat staat inderdaad hier niet vermeld maar hadden we ook al aangegeven in de vorige topic #plusje #foto 

Reputatie 4
Badge +5

Dank voor jullie reactie.

We gaan toewerken naar een productie versie. Zo kan iedereen genieten van de nieuwe functies 😄

• Ik ga kijken of we de actie voor het toevoegen aan de winkelwagen ook weer op de afbeelding kunnen plaatsen.
  • De weergave van de winkelwagen laat ik zoals hij nu is. De werking is uitvoerig besproken (klik). Hiervan kunnen we de elementen niet eenvoudig omdraaien. De behoefte voor de afbeelding was zo groot dat het aantal naar de rechterkant is verplaatst.

@Peter De snelheid van afrekenen staat nog steeds op de planning. Dit proces wordt nu door werking van ons platform tegengehouden. Er wordt werk verzet om dit beter te maken zodat we in de Kassa App dit proces in minder handelingen kunnen voltooien. Hiervoor ben ik dus afhankelijk en zal je nog even geduld moeten hebben. Ik zal het met veel bombarie aankondigen als we de koe bij de horens vatten 😉

Volgende halte: Voorraadbeheer!

Groet,

Reageer