Nieuwe testversie 4.3.4 (Feedback topic)

• 11 August 2021
  • 34 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Beste leden,

Er is een nieuwe test-versie beschikbaar voor de Kassa App met daarin de volgende verandering:

Nieuw

• Nieuwe EU btw regels ook volledig ondersteund

Verbeterd

• Ontwerp van de Orders pagina
  • Ontwerp van een tekst veld

Opgelost

• Tekst terugloop op de bon midden in een woord (gemeld door @Peter)
  • Niet kunnen zoeken op product barcode (gemeld door @Peter)
  • Pull-to-refresh van het order overzicht op iPhones (gemeld door @CountryatHome)
  • Afrekenen van product met meer keuzelijsten dan gekoppeld aan een variant (gemeld door @Peter en @Michel vG)
  • Niet mogelijk om te betalen met SumUp
  • Niet mogelijk om te printen via AirPrint (gemeld door @CountryatHome en @Michel vG)

Hoe kun je testen?

Hoe je kunt helpen met testen legt Ebbe je in dit topic uit: 

Vind je een foutje? Deel je vondst hieronder.

Wat gaan we hierna doen?

In een volgende versie gaan we aan de slag met:

• Het verbeteren van het ontwerp van een retour
  • Tonen van het wisselgeld na afhandeling van een retour
  • Kassalade openen indien er geld retour wordt gegeven
  • Mogelijkheid verkennen om een vrije korting op een verkoop toe te passen

Groeten,

Dit topic is gesloten voor nieuwe reacties

34 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dit heb ik nu al 3 keer gelezen en kom er niet precies uit wat jullie hiermee bedoelen? @Peter @Michel vG : Afrekenen van product met meer keuzelijsten van gekoppeld aan een variant

Maar misschien heb ik daar nooit problemen mee :wink:

Heb net al even getest in de winkel - dat productoverzicht met dat extra regeltje is fantastisch! Niet meer gokken welk artikel je moet kiezen.. fijn! Morgen verder.. 

Reputatie 4
Badge +3

@CountryatHome , De kassa kent een bug als je meerdere keuzelijsten hebt aangemaakt voor 1 product dat deze bij scannen van dit product de kassa laat vastlopen. Gelukkig heb jij er geen last van want is erg frustrerend…..

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome , De kassa kent een bug als je meerdere keuzelijsten hebt aangemaakt voor 1 product dat deze bij scannen van dit product de kassa laat vastlopen. Gelukkig heb jij er geen last van want is erg frustrerend…..

Ahh zo, nee klopt, ik heb bijna nooit meer dan één keuzelijst.. :grinning:

Reputatie 6
Badge +8

Wij hebben dat met sommige artikelen die meerdere maten en kleuren hebben. Ik ben nu vrij en weet niet of ze hem nu durven installeren, anders kan ik pas testen als mijn vakantie erop zit.

Reputatie 5
Badge +6

Dit heb ik nu al 3 keer gelezen en kom er niet precies uit wat jullie hiermee bedoelen? @Peter @Michel vG : Afrekenen van product met meer keuzelijsten van gekoppeld aan een variant

Maar misschien heb ik daar nooit problemen mee :wink:

Heb net al even getest in de winkel - dat productoverzicht met dat extra regeltje is fantastisch! Niet meer gokken welk artikel je moet kiezen.. fijn! Morgen verder.. 

Dacht toch serieus dat ik gisteravond ook de prijs bij de artikelweergave had gezien.. zie nu alleen titel en voorraad 

Reputatie 5
Badge +6

Een paar dagen met de nieuwe test-versie gewerkt. Paar dingen vallen op maar of het een verbetering betreft? 

• De artikel-afbeeldingen zijn verdwenen bij de orders overzichten. Is wel makkelijk werken om iets terug te kijken.
  • Adres en factuur gegevens zijn zichtbaar bij de orders, maar die zijn altijd hetzelfde - winkellocatie. Vindt dit geen toegevoegde waarde om deze te zien. 
  • Dacht eigenlijk dat met deze versie ook het ‘deel pin/contant’ erbij zou komen. 
Reputatie 3
Badge +3

Hallo,

Bedankt aan de testers. Ik lees alleen feedback van @CountryatHome. Ik ga er vanuit dat de andere testers (nog) geen problemen hebben ervaren 👍

1. Artikel afbeeldingen bij de orders
    Klopt, voor een schonere uitstraling hebben we deze weggehaald en de focus op het aantal gelegd. Waar gebruik je de afbeelding voor? Ik kan het me wel voorstellen dat je de referentie graag hebt en ik kijk graag naar een manier waarop we dit beter kunnen laten werken voor een volgende versie.
  2. Factuuradres én Verzendadres
    Goed gespot, die hoeven er alleen beide te staan als ze afwijkend zijn van elkaar. In het geval dat de adressen gelijk zijn aan elkaar zouden alleen het factuuradres getoond moeten worden. Dit gaan we oplossen.
  3. Deel pin/contant voor deze versie
    Oef, nee. Dit is een pittige klus aan onze kant voor we het naar de Kassa App kunnen brengen. We zijn nog druk bezig met het uitwerken hoe dit geregistreerd moet worden en hoe je het in de Kassa App kunt verwerken. Ik verwacht dan ook niet dat we dit voor het einde van dit jaar al in de Kassa App terug gaan zien.

De verwachting is dat deze versie in de laatste week van augustus of de eerste week van september voor iedereen beschikbaar zal zijn. Mochten er dus foutjes gevonden worden kunnen we dit deze week nog meenemen, daarna dienen we de versie in bij Apple ter review.

Groeten,

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb vakantie en heb de andere gebruikers maar niet gevraagd om dit te gaan testen aangezien ik degene ben die als er problemen zijn deze tot nog toe meestal oplost. Over 1,5 week ben ik weer in de winkel aan het werk en ga ik meteen ermee aan de slag.

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Bedankt aan de testers. Ik lees alleen feedback van @CountryatHome. Ik ga er vanuit dat de andere testers (nog) geen problemen hebben ervaren 👍

1. Artikel afbeeldingen bij de orders
    Klopt, voor een schonere uitstraling hebben we deze weggehaald en de focus op het aantal gelegd. Waar gebruik je de afbeelding voor? Ik kan het me wel voorstellen dat je de referentie graag hebt en ik kijk graag naar een manier waarop we dit beter kunnen laten werken voor een volgende versie.
  2. Factuuradres én Verzendadres
    Goed gespot, die hoeven er alleen beide te staan als ze afwijkend zijn van elkaar. In het geval dat de adressen gelijk zijn aan elkaar zouden alleen het factuuradres getoond moeten worden. Dit gaan we oplossen.
  3. Deel pin/contant voor deze versie
    Oef, nee. Dit is een pittige klus aan onze kant voor we het naar de Kassa App kunnen brengen. We zijn nog druk bezig met het uitwerken hoe dit geregistreerd moet worden en hoe je het in de Kassa App kunt verwerken. Ik verwacht dan ook niet dat we dit voor het einde van dit jaar al in de Kassa App terug gaan zien.

De verwachting is dat deze versie in de laatste week van augustus of de eerste week van september voor iedereen beschikbaar zal zijn. Mochten er dus foutjes gevonden worden kunnen we dit deze week nog meenemen, daarna dienen we de versie in bij Apple ter review.

Groeten,

1. We zien dan in één oogopslag om welk artikel het gaat. Ook als iets retour komt in de winkel.. dan zien gelijk het artikel waar het om gaat. Nu moeten we alle artikelen ook echt stuk voor stuk lezen. De aantallen zelf zijn niet zo interessant, hoeveel een klant koopt? Is dat om een reden toegevoegd?

De naam ‘kassa app’ is nu verandert in ordernummer met daaronder het aantal producten, de tijd van plaatsing is verdwenen. Daar zitten nu ook alle web-orders tussen en deze worden er niet meer uitgefilterd door of het tijdstip of door de naam van de klant. Het is één lange rij van bestellingen/ordernummers. Kan er onderscheid komen tussen deze ordernummers? of is dat lastig? 

2. Is er ook een reden dat het adres getoond wordt bij een winkelverkoop? Dat staat std op hetzelfde adres, voor een klant en voor ons niet echt nodig om te tonen. Maar door het bovenstaande begrijp ik dat dit nu het verschil moet geven tussen een order via een winkelverkoop en een webbestelling. Dan moet je deze wel altijd aanklikken.. 

3. Ojee ik dacht dat dit eerder in de planning stond.. ben ik in de war met een andere leuke functie die je liet zien? 
Reputatie 5
Badge +6

Even terugkomend op bovenstaande, als er een retour wordt aangemeld, dan worden de afbeeldingen wel getoond, dus dat is wel een voordeel en kun je snel handelen. 

Bij de kassabon wordt er een deel van de prijs op de volgende regel geplaatst...

Reputatie 5
Badge +6

@Bas Wienhoven Hoi Bas, is het een optie om bij de voorraad in de kassa-appook de prijs te laten zien? Bij het aanpassen van de voorraad en toevoegen van een barcode is het best fijn als je daar ook de prijs kan zien om het product te prijzen. Scheelt heel veel schakelen.. 

Reputatie 3
Badge +3

@CountryatHome Dank je wel voor de feedback!

1. Ik begrijp waar de behoefte vandaan komt. Dank voor je toelichting. De gedachte is dat je voor een bestaande order deze informatie wellicht niet nodig hebt als het puur om het terug vinden van een order gaat. Het scheelt daarnaast enorm veel ruimte en hebben zodoende er voor gekozen om met dit ontwerp een poging mee te wagen. Voor deze versie zal het dus blijven.
  2. Een onderscheid maken in de ordernummers is geen optie. De reden dat de informatie voor de orders in de lijst is aangepast is om richting een filterbare lijst te gaan. Ook dit was één van de behoeften die uitgesproken was om de lijst met orders eenvoudig te kunnen filteren. Daar werken we langzaam naar toe.
  3. De ervaring in de app willen we zo uniform/consistent mogelijk maken. Zodat je ogen altijd weten waar ze welke informatie kunnen vinden. Vandaar dat we ook voor winkelverkopen de adresinformatie getoond hebben.
  4. De feedback van de retourbon is teruggekoppeld. Daar gaan we mee aan de slag.
  5. Het voorraad scherm gaan we helemaal opnieuw ontwerpen. Daarover spreken we elkaar ongetwijfeld nog :-)

Als aanvulling op de productweergave in de order details… Ik heb een paar vragen op papier staan rondom de verschillende productweergave in de app. Op veel plekken wordt productinformatie getoond. De manier waarop we deze informatie presenteren kan nogal verschillen afhankelijk van de plek in de app, waar je mee bezig bent, en de informatiebehoefte op dat moment. Deze vragen zal ik deze week, met een aantal voorbeelden, met iedereen in de Kassa App groep delen.

Groeten,

Reputatie 4
Badge +3

@Bas Wienhoven als jullie het voorraadscherm geheel opnieuw gaan ontwerpen, gaan jullie dan ook (eindelijk) de voorbereidingen treffen voor een voorraadbeheersysteem welke te analyseren is? :blush: . Zoals jullie weten staat dit ENORM hoog op mijn verlanglijstje zodat je kan nagaan welk artikel (groep) welke omzet genereerd en wat de omloopsnelheid is en als jullie echt geweldig willen zijn, een besteladvies kunnen genereren. Momenteel doen we tenslotte blind ondernemen en kunnen nergens nagaan met welke artikelen de omzet behaald wordt…..

Reputatie 3
Badge +3

@Peter Laten we daar t.z.t. het gesprek eens over voeren. Ik verwacht dat je niet de enige bent die dit belangrijk vind :wink: Heb jij toevallig deze versie ook nog getest?

Groeten,

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Bas, we hebben nu een weekje draaien en vooralsnog zonder problemen maar heb nog niet met de keuzevelden geprobeerd :blush: , doe ik morgen wel even….

Reputatie 5
Badge +6

@Bas Wienhoven als jullie het voorraadscherm geheel opnieuw gaan ontwerpen, gaan jullie dan ook (eindelijk) de voorbereidingen treffen voor een voorraadbeheersysteem welke te analyseren is? :blush: . Zoals jullie weten staat dit ENORM hoog op mijn verlanglijstje zodat je kan nagaan welk artikel (groep) welke omzet genereerd en wat de omloopsnelheid is en als jullie echt geweldig willen zijn, een besteladvies kunnen genereren. Momenteel doen we tenslotte blind ondernemen en kunnen nergens nagaan met welke artikelen de omzet behaald wordt…..

Nog niet echt mee bezig geweest, als alles goed draait en de voorraad klopt misschien. Het blind ondernemen bevalt me wel :joy:  Heb voor nu een ander wenslijstje! :wink:

Reputatie 4
Badge +3

@Bas Wienhoven iets later dan verwacht maar heb jullie zojuist de bug WEER toegestuurd (incl schermopname) aangezien hij nog steeds niet goed met de keuzelijsten om kan gaan en dan vast loopt en dus nog steeds niet opgelost is. (ik dacht dat jullie dit wel eerst gecontroleerd hadden alvorens wederom te melden dat het nu opgelost is :thinking: ). iedereen doet het nog steeds maar handmatig opzoeken want “het werkt evengoed niet”, en ik maar net zeggen, nee nu is het echt opgelost :triumph:

Ik lees net in de feedback van de nieuwe layout dat je vanwege het voornemen van het verdwijnen van de afbeeldingen iemand adviseert om meer gebruik te maken van de keuzelijsten maar dat is dus na anderhalf jaar bugs melden kennelijk nog steeds niet aan te raden….. (weet je nog waar we het hier over hadden gehad mbt het oplossen van bugs en dat je hier met de toen der tijd nieuwste versie welke nog niet online had het opgelost zou hebben en na 1 scan erachter kwam dat t niet zo was……, er is nu weer uitgegaan van een aanname). 

Tevens een kassabon gemaild waarbij voor 1 artikel 2x het bedrag onder elkaar op de bon komt te staan en de zo ook al eerder gemelde 5ct welke op de volgende regel komt te staan.

Wanneer komt de verbeterde versie van deze testflight uit?…...

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Peter 

Ik schrik een beetje van je reactie. De reden dat we vragen om te testen is juist om te garanderen dat het werkt als we de versie daadwerkelijk aan iedereen aanbieden. Dat betekent dus ook dat we naar oplossingen zoeken voor aangedragen problemen. Helaas is het soms zo dat als je één situatie oplost en mogelijk een nieuwe situatie zich voordoet.

De melding die je gedaan hebt bij onze customer care afdeling is dan ook direct in behandeling genomen. We zullen dus nog met een nieuwe test versie komen. We weten waardoor de situatie ontstaat. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat we het op kunnen lossen 😄

Alvast een goed weekend.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @Peter 

Ik schrik een beetje van je reactie. De reden dat we vragen om te testen is juist om te garanderen dat het werkt als we de versie daadwerkelijk aan iedereen aanbieden. Dat betekent dus ook dat we naar oplossingen zoeken voor aangedragen problemen. Helaas is het soms zo dat als je één situatie oplost en mogelijk een nieuwe situatie zich voordoet.

De melding die je gedaan hebt bij onze customer care afdeling is dan ook direct in behandeling genomen. We zullen dus nog met een nieuwe test versie komen. We weten waardoor de situatie ontstaat. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat we het op kunnen lossen 😄

Alvast een goed weekend.

Hoi @Bas Wienhoven, mijn reactie is er puur op gebaseerd dat het frustrerend is dat er inmiddels gedurende anderhalf jaar bij het uitkomen van een nieuwe (testflight) versie wordt gezegd dat de problemen opgelost zouden moeten zijn. Het lijkt me een kleine moeite om in de nieuwste versie even een proef te doen om een barcode te scannen bij jullie op kantoor van een product waarvan het bekend is alvorens wederom te roepen dat er dingen opgelost zouden moeten zijn….. ook nu heb je er weer vertrouwen in dat het opgelost wordt, ik/ wij zijn het vertrouwen inmiddels wel een beetje verloren, dat is uiteraard niks persoonlijks.

Jij/ jullie uiteraard ook een fijn weekend.

Opgelost

• Afrekenen van product met meer keuzelijsten dan gekoppeld aan een variant (gemeld door @Peter en @Michel vG)
Reputatie 3
Badge +3

Ha @Peter,

Ik begrijp dat de frustratie hoog is, daar hebben we het uitvoerig over gehad. Dat is mede reden geweest om onze tanden in het probleem te zetten. De aanname dat het van te voren niet getest is voor ik gevraagd heb of je wilde testen zit me dwars. Dit is onwaar en ik ben dan ook oprecht verbaasd dat het bij jou nog niet werkt. Daarom ben ik er opnieuw ingedoken en, spoiler alert, ik heb het verschil gevonden tussen mijn testsituatie en jullie winkel waardoor het gewenste gedrag niet plaatsvind.

Voor het beeld. Mijn test situatie is een winkel op ons productie platform. Het is dus niet dat ik in een geïsoleerde situatie iets test waardoor het af kan wijken van de werkelijkheid.

Dit is wat ik gedaan heb

Probleemstelling

Het product waar je problemen mee ervaart heeft 2 keuzelijsten gekoppeld. Waarvan 1 keuzelijst is geselecteerd om varianten mee op te bouwen. Aan de variant zit een barcode gekoppeld. Onze systeem stelt een invoer van alle keuzelijsten verplicht. Als je de barcode van het product (de variant) scant dan wordt deze netjes aan de winkelwagen toegevoegd. Er is nu alleen één keuze optie niet gedefinieerd. Bij het insturen van de order krijg je nu een foutmelding te zien dat de product configuratie onvolledig is.

Oplossing

De beoogde oplossing is door bij het inscannen van een product, in de app te controleren of de variant hetzelfde aantal keuzelijst heeft als aan het product zijn toegekend. Komt het aantal niet overeen dan dien je alsnog de keuzes in de app te bevestigen. Zo garanderen we altijd de complete configuratie van het product.

In mijn testwinkel heb ik het product zoals het bij jou staat overgenomen. 2 keuzelijsten waarvan er één gebruikt wordt voor de opbouw van een variant. Hetzelfde aantal keuzes gekoppeld aan het product, en dezelfde meerprijzen. De situatie zou dus identiek moeten zijn. Aldus, logica 🧐

Als ik de barcode van de variant aanwezig scan in de Kassa App krijg ik netjes, zoals beoogd, de vraag om de juiste keuzes te maken om de product configuratie te voltooien. Hiermee zou de bug dus opgelost moeten zijn. Zo kwam de vraag om dit ook te testen om te bevestigen dat het opgelost zou zijn. De rest is geschiedenis.

Vervolg

Ik ben nogmaals gaan kijken naar de verschillen tussen mijn test situatie en het product dat problemen geeft. Daarin vond ik het volgende verschil:

Bij jou is er één standaard barcode opgeslagen bij ‘extra velden’ en aan één variant is een afwijkende barcode gekoppeld. Indien ik de standaard barcode scan in de app wordt er gevraagd om de keuzelijsten in te vullen. Scan ik de specifieke barcode gekoppeld aan de variant gebeurd dit niet en wordt het product in de winkelwagen geplaatst.

Deze kennis ga ik doorspelen aan de ontwikkelaars en ik ga zorgen dat ook deze situatie wordt afgevangen. Daarna ga ik het opnieuw testen en jou vragen hetzelfde te doen.

Ik hoop jou, en de andere leden, met dit inkijkje wat context te geven over wat er soms moet gebeuren om tot een oplossing te komen, en dat het eenvoudig is om iets over het hoofd te zien.

Groeten,

Reputatie 5
Badge +6

Maar dit klopt/zo hoort het toch:

Bij jou is er één standaard barcode opgeslagen bij ‘extra velden’ en aan één variant is een afwijkende barcode gekoppeld. Indien ik de standaard barcode scan in de app wordt er gevraagd om de keuzelijsten in te vullen. Scan ik de specifieke barcode gekoppeld aan de variant gebeurd dit niet en wordt het product in de winkelwagen geplaatst. 

Heb zojuist veel artikelen samengevoegd en met een keuzelijst terug in de webwinkel gezet. Normaal zet ik zoveel mogelijk artikelen ‘los’ in de website. Nu we alles scannen komen we erachter dat de leverancier mix-items dezelfde EAN code geeft. We geven dan bij de extra velden de barcode en als we deze scannen komt vervolgens netjes de keuzelijst te voorschijn. 

Als ik bij de varianten de EAN invoer gaat het dan mis?

Reputatie 5
Badge +6

@Bas Wienhoven Even voor de zekerheid.. bij de ‘voorraad’ in de kassa-app kwam toch bij een volgende versie ook de verkoopprijs erbij te staan?

Reputatie 3
Badge +3

Maar dit klopt/zo hoort het toch:

Heb zojuist veel artikelen samengevoegd en met een keuzelijst terug in de webwinkel gezet. Normaal zet ik zoveel mogelijk artikelen ‘los’ in de website. Nu we alles scannen komen we erachter dat de leverancier mix-items dezelfde EAN code geeft. We geven dan bij de extra velden de barcode en als we deze scannen komt vervolgens netjes de keuzelijst te voorschijn. 

Als ik bij de varianten de EAN invoer gaat het dan mis?

Dat klopt ook. Zo zou het moeten werken en werkt het ook, mits er net zo veel keuzelijsten zijn als waarvoor je varianten aanmaakt. Dat is het grote verschil. Simpel gezegd: “Heb je de foutmelding, die aangeeft dat de productinformatie onvolledig is, nog niet gezien dan is er niets aan de hand” 😄

@Bas Wienhoven Even voor de zekerheid.. bij de ‘voorraad’ in de kassa-app kwam toch bij een volgende versie ook de verkoopprijs erbij te staan?

Dat staat inderdaad voor een toekomstige versie op de planning. Dat zal alleen niet de eerst volgende zijn. Als er weer een testversie is zal ik je vermelden bij de wijziging zoals ik helemaal boven aan dit topic ook gedaan heb. Dan weet je dat het er in zit 👍

Groeten,

Reputatie 5
Badge +6

Gelukkig! #nietsaandehand

Geeft niet, als het komt is het super fijn! Het is nu behoorlijk omslachtig om items die ‘s avonds online zijn gezet, de volgende dag te scannen en te prijzen. Dan hoppen we van ‘verkoop’ voor de prijs naar ‘voorraad’ om te scannen, voor 2 artikelen wel te doen, niet voor 75 

Fijn weekend! @Bas Wienhoven 

Reputatie 3
Badge +3

Er is een nieuwe testversie onderweg maar daarin een verbetering op de eerder oplossing die geboden is op de tekst terug loop op de kassabon.

We zijn nog bezig met het verder onderzoeken van de oplossing voor de producten met meer keuzelijsten van variant opties.

Feedback mag zoals altijd hier gedeeld worden 💪