Beantwoord

Kassa app voorraad

• 23 april 2021
  • 9 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hoi! Even een vraagje, hebben meer kassa-app gebruikers last van een negatieve voorraad? Een artikel waarvan er een aantal op voorraad waren verkocht deze week en nu staat deze voorraad op -2?! Heb al eerder ‘vreemde‘ negatieve waardes gespot, je twijfelt eerst aan een verkeerde invoer - maar een -min betekent dat dit artikel alleen via de app verkocht kan zijn. Zojuist de voorraadlijst geëxporteerd en blijken er veel meer artikelen op een -2 tot zelfs -8 te staan?! Hier snap ik echt niets van.. zijn er meer met die aan zichzelf twijfelen :sweat_smile:

icon

Beste antwoord door Peter 24 april 2021, 09:34

Wij worden er ook gek van, wij hebben afgelopen jaar onze voorraadtelling meerdere keren moeten corrigeren. We hebben hierover contact gehad met de helpdesk en dit zou ermee te maken hebben dat je via meerdere apparaten werkt en dit dan continue niet synchroniseert met elkaar. Het advies was hierin alles via de pc te doen. Het is überhaupt raar dat je je kassa handmatig de voorraad moet laten bijwerken en dat dit niet elk uur automatisch gebeurt. Bij ons loopt het met name fout in dat de kassa een heel andere voorraad aangeeft dan de pc. Als wij vervolgens voorraad binnen boeken en we doen er bv 6 bij dan klopt de voorraad niet en wordt dit weer aangepast. Vervolgens gaat het systeem dit later weer bijwerken en het wordt 1 zooitje.

Wij hebben het maar geaccepteerd en werken het bij waar mogelijk en proberen hem 1x per jaar helemaal kloppend te hebben. We zijn allang blij dat het systeem (kassa) eindelijk redelijk stabiel draait en hopen dat het steeds beter wordt…..

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Dat hebben wij ook gedaan 😁.Gelukkig is het wel zo dat alleen voorraad die op 0 kwam ook negatief kon worden als het goed is. Dus alle - op 0 zetten zou moeten werken.

Reputatie 1
Badge

We hebben verschillende artikelen met een negatieve voorraad, maar we hebben er geen “last” van. Ik ben weleens vergeten een levering in te voeren. Als ik dan zie dat een voorraad niet klopt, corrigeer ik het meteen

Reputatie 2
Badge

Wij worden er ook gek van, wij hebben afgelopen jaar onze voorraadtelling meerdere keren moeten corrigeren. We hebben hierover contact gehad met de helpdesk en dit zou ermee te maken hebben dat je via meerdere apparaten werkt en dit dan continue niet synchroniseert met elkaar. Het advies was hierin alles via de pc te doen. Het is überhaupt raar dat je je kassa handmatig de voorraad moet laten bijwerken en dat dit niet elk uur automatisch gebeurt. Bij ons loopt het met name fout in dat de kassa een heel andere voorraad aangeeft dan de pc. Als wij vervolgens voorraad binnen boeken en we doen er bv 6 bij dan klopt de voorraad niet en wordt dit weer aangepast. Vervolgens gaat het systeem dit later weer bijwerken en het wordt 1 zooitje.

Wij hebben het maar geaccepteerd en werken het bij waar mogelijk en proberen hem 1x per jaar helemaal kloppend te hebben. We zijn allang blij dat het systeem (kassa) eindelijk redelijk stabiel draait en hopen dat het steeds beter wordt…..

Reputatie 5
Badge +7

Wij voeren voorraad alleen nog in via de pc. Dit werkt het fijnst. Ze moeten bij mww alleen nog zorgen dat de barcode ik te zoeken is in de zoekfunctie van het dashboard dan bespaar ik een hoop tijd met voorraad invoeren. Ik heb een barcodescanner via "een webwinkel in china" besteld en die werkt prima op de pc maar het dashboard zoekt niet in die kolom van de database.

Reputatie 2
Badge

Klopt, het is jammer dat niet alle apparatuur hetzelfde te gebruiken is en de zoekfunctie laat inderdaad nog vaak te wensen over. Maar goed zo staat een voorraadbeheersingssysteem/ data ook nog erg hoog op m'n wensenlijstje. Je kan niet eens nagaan hoeveel artikelen je van een bepaald product/ groep/ leverancier verkocht hebt. Je stuurt je winkel aan zoals ze het 20 jaar geleden ook deden, op onderbuik gevoel.

Reputatie 3
Badge +4

Vandaag weer een aantal producten nagekeken, krijg wat van die voorraad. We hebben artikelen op voorraad - euh niet dus - die nu ineens op -16?!? staan. Meer dan 25 artikelen met een - waarde die gewoon op voorraad zijn. Een aantal deze week nieuw in de webshop gezet en echt niet met een negatieve voorraad.

We waren een eind met de voorraad checken en na controle bleek er weer niets van te kloppen, kunnen we weer opnieuw beginnen.

Zou ook heeeel fijn zijn als de kassa-app autom. gaat synchroniseren.

Volgende week maar weer verder.. 

Reputatie 3
Badge +4

@Peter Dat weten we al een tijdje dat dit niet klopt, de voorraad wordt wel bij gewerkt als je deze via de PC bekijkt, alleen niet zichtbaar in de kassa-app. Pas al je het scherm naar beneden trekt zie je wel de voorraad veranderen. Wij zijn daar tijd terug ook behoorlijk mee de fout in gegaan - doordat we dachten dat de voorraad niet werd aangepast, maar achter de schermen wel gebeurde. Maar dan weet je intussen al niet meer wat de oorspronkelijke voorraad was :(

Reputatie 5
Badge +7

Als ik nieuwe voorraad binnen krijg zet ik deze via het dashboard in de webwinkel. Als ik alles heb ingevoerd doe ik een synchronisatie bij het instellingenmenu van de kassa app. Dat is voor mijn gevoel de meest betrouwbare. Ik heb weleens gekeken in het dashboard als iemand iets afrekend via de kassa app. Dan wordt het wel meteen bijgewerkt zover ik gezien heb. 

Reputatie 3
Badge +4

@Michel vG Zo doen wij het ook, alleen voorraden die niet kloppen worden in de winkel wel eens via de app gecorrigeerd. Met die foutmeldingen tijdens het afrekenen - meer dan een week - ging dat niet helemaal goed. 

Dat klopt, tijdens het afrekenen en dan kijken in dashboard is de voorraad aangepast - alleen in de kassa-app niet.

Reageer