Kassa App release versie 4.4.0

• 9 March 2023
  • 9 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2744 reacties

Vandaag is het zo ver. De release van de nieuwe versie van de Kassa App. De versie is al uitgebreid getest door een aantal testers. Heel erg bedankt daarvoor! De feedback is verwerkt en vanaf vandaag te gebruiken voor iedereen. 

nieuw.

• Deelbetalingen 💶💳
    Het is mogelijk om een order gedeeltelijk af te rekenen. Er kan nu een gedeelte Cash en een gedeelte met de PIN betaald worden. Het bedrag dat aan het eind van de dag nog open staat (bijvoorbeeld bij een aanbetaling) is op het financieel rapport te zien onder ‘transacties’.
  • Betalingen innen 
    Ook handig: het restbedrag van een gedeeltelijk betaalde order kan nu geïnd worden via het orderscherm.

• Betaalstatussen
    Er worden nieuwe, gekleurde betaalstatussen weergegeven bij alle orders. Zo is het in één oogopslag duidelijk welke orders o.a. betaald, gedeeltelijk betaald, inbaar of terugbetaald zijn

• Retourproces 
    Het is vanaf nu ook mogelijk om een gedeeltelijk betaalde order (bijv. een aanbetaling) te retourneren. Wanneer je de aankoop terugneemt, wordt alleen het aanbetaalde bedrag geretourneerd.
  • Betalingen afronden
    Er kan gekozen worden om betalingen af te ronden op 5 cent. Dit kan je doen onder instellingen / betaalmethoden / contant.

Verbeterd.

• Verkoopprijs
    De verkoopprijs wordt ook weergeven in de voorraad detailpagina van het product. Nog meer overzicht, we love it!

Opgelost.

• Categorie selectie
    De categorie selectie is (weer) beschikbaar op de voorraad pagina.

9 reacties

Badge

Superfijn Ebbe, al die mooie wijzigingen in de Kassa App! Maar ben ik de enige die vandaag, sinds de update, alleen maar foutmeldingen bij alle transacties krijg en dat alle transacties op ‘Niet betaald’ komen te staan?

Reputatie 3
Badge +4

Goedemorgen @Kaat. Mooi om te zien dat je blij bent met de wijzigingen!

We hebben over de betalingen nog een andere melding ontvangen. Bij deze winkel hebben we samen met de klant het adres aangevuld (https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/point-of-sale/locations/), zodat het volledige adres in de kassa app staat. We hebben daarna een test gedaan met een Apple apparaat van ons, waarna de bestelling goed werd afgerond. Zou je het adres aan willen vullen en kunnen testen of het daarna wel goed gaat? 

Badge

Prachtige vooruitgang.

@Ebbe @Sander wat ik nu eigenlijk nog mis is dat je bijv een klant kunt koppelen aan de betaling.

zodat direct de factuur juist staat op adres én natuurlijk de punten die dan worden toegekend. Staat sit op de planning? 

gr iris

Reputatie 6
Badge +9

De deelbetaling werkt niet.. zodra je bij contact een bedrag invoert, kun je de aankoop alleen nog maar afronden en kun je niet nog eens de kaartbetaling aanklikken. 

Badge

@Sander Dat bleek inderdaad de oplossing voor contante betalingen, dank je wel! Bij pinbetalingen met Pay is er helaas geen verandering. Zit tussen de bedrijven door nog te controleren of de voorraad wel van alle aankopen (nu zijn dat er niet veel met dit weer) is aangepast….

Reputatie 6
Badge +9

De deelbetaling werkt niet.. zodra je bij contact een bedrag invoert, kun je de aankoop alleen nog maar afronden en kun je niet nog eens de kaartbetaling aanklikken. 

Blijkbaar is de manier hoe je deze deelbetaling moet aanslaan in de app heel anders dan hoe we de afgelopen maanden in de testflight hebben getest. Toch wel een beetje bijzonder.. 

Waarom is die eerste stap toegevoegd als je daarna opnieuw het bedrag moet invullen? Zoals het was in de testflight werkt duidelijk, fijner en sneller. Gewoon op contante betaling klikken, het bedrag invullen en daarna evt kaartbetaling, afronden en klaar.. 

De video had ik niet bekeken omdat ik na 2 maanden testen er vanuit ging dat alles voor mij duidelijk was..

Als ik het goed begrijp klik je bij 100% contante betaling op ‘contante betaling’ en bestelling afronden. Heb je een deelbetaling, klik je eerst op het aankoopbedrag, vul je daar het bedrag contant in, dan vul je opnieuw het bedrag in bij ‘contante betaling’ - bevestig en dan verder met evt kaartbetaling en dan je aankoop afronden.

Reputatie 3
Badge +4

Helemaal happy werk ik de Kassa App bij. En toen … was er grote onduidelijkheid en verwarring. Het scherm vertelt me niet wat ik nu moet doen. Hoe verwerk ik de deelbetalingen?

5 orders verder in het systeem en een belltje terug van MWW … er is een instructievideo, alsof ik daar tijd voor heb, maar evengoed onduidelijk voor mij. Blijkt dat je op het bedrag zelf moet klikken en dat veranderen in het te betalen bedrag contant dat sla je af en dan de rest is voor kaartbetaling.

Ben ik nou de enige die in Bert-en-Ernie taal en tijdperk leeft en waarbij dit niet van nature op kwam om deze handelingen uit te voeren om zo tot een deelbetaling te komen???
En dit moet ik nu mijn medewerkers uitleggen. Wish me luck.

Daarnaast ervaar ik het als storend dat er op de bon geen pin/contant staat.

Verbeter puntjes dus.

Sterkte een ieder in dit ontdekkingsproces.
Groeten Esther Möhringer-Davidson
(eigenaar Sjeintje Boterkoek)

Badge

Goedemorgen!

Ik merk dat als je nu lang genoeg met de klant praat, terwijl je de items wel al gescand hebt, de kassa vanzelf zegt dat er betaald is én de kassabon geprint wordt. Eerder werd de kassabon alleen geprint als de pinbetaling daadwerkelijk gelukt was. Gelukkig gaf het Pay Dashboard aan dat er nog niet betaald was en was de klant ook zo eerlijk. Een dingetje dus.

Groeten, Klaartje

Badge

Goedemorgen!

Ik merk dat als je nu lang genoeg met de klant praat, terwijl je de items wel al gescand hebt, de kassa vanzelf zegt dat er betaald is én de kassabon geprint wordt. Eerder werd de kassabon alleen geprint als de pinbetaling daadwerkelijk gelukt was. Gelukkig gaf het Pay Dashboard aan dat er nog niet betaald was en was de klant ook zo eerlijk. Een dingetje dus.

Groeten, Klaartje

Dit is mij inderdaad ook opgevallen.

ook kun je nu al op het groene balkje drukken van nog niet betaald.

je kunt dus soms niet in één oog opslag zetten dat je iets als betaald hebt. dit is wel een achteruitgang omdat er een controle punt is weg gevallen.

Reageer