Vraag

Kassa-app abonnement


Reputatie 5
Badge +6

Begrijp ik nu goed dat per 22 juli de kassa-app bovenop het premium maandbedrag komt? Heb toen juist voor dit pakket gekozen voor de kassa-app. en maak ik dan nu gratis gebruik van de kassa-app? Lees het denk ik niet helemaal goed.. 

Omdat jij gebruikmaakt van Mijnwebwinkel PREMIUM, kun jij de Kassa App nog tot 1 juli 2022 gratis blijven gebruiken (ook als je nu nog geen gebruik maakt van de Kassa App). Op 1 juli 2022 vormt de Kassa App geen standaard onderdeel meer van je PREMIUM abonnement en dien je ‘m los af te nemen. 

Vanaf 22 juli 2021 bieden we de Kassa App aan als een los afneembare dienst. De Kassa App vormt dan geen standaard onderdeel meer van het PREMIUM pakket, maar voor €39,- p/m kun je de Kassa App maandelijks afnemen en opzeggen. De Kassa App wordt beschikbaar voor Mijnwebwinkel PRO en PREMIUM.


38 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Dan zou je zeggen dat voor bestaande prem gebruikers het nu ook ongewijzigd blijft wat betreft de kassa-app :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ga even overleggen, vindt zelf, als je de kassa-app gebruikt, de service ‘binnen 2 uur reactie’ wel een must. Dan is de overstap na prem. én de kassa-app wel een dingetje. Dankjewel @Jacqueline Fijn weekend!

 

Dan wil ik ook wel meer ambasadeuren (is dat een woord 😁). Ik vermoed dat er geen extreme aantallen kassa app gebruikers zijn al. De nieuwe afnemers kunnen hier vooraf voor kiezen of ze deze kosten willen/kunnen maken.

Reputatie 5
Badge +6

Dan zou je zeggen dat voor bestaande prem gebruikers het nu ook ongewijzigd blijft wat betreft de kassa-app :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ga even overleggen, vindt zelf - als je de kassa-app gebruikt - de service ‘binnen 2 uur reactie’ wel een must. Dan is de overstap na prem. én de kassa-app wel een dingetje. Dankjewel @Jacqueline Fijn weekend!

 


Ja dat zou je wel denken ja… Jij ook prettig weekend!

Reputatie 5
Badge +6

Dan zou je zeggen dat voor bestaande prem gebruikers het nu ook ongewijzigd blijft wat betreft de kassa-app :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ga even overleggen, vindt zelf, als je de kassa-app gebruikt, de service ‘binnen 2 uur reactie’ wel een must. Dan is de overstap na prem. én de kassa-app wel een dingetje. Dankjewel @Jacqueline Fijn weekend!

 

Reputatie 5
Badge +6

Voor bestaande webshops is die limiet er inderdaad niet. 1 van mijn oude Pro webshops heeft ook over de 2500 artikelen en blijft gewoon Pro.Volgens mij moet je dan al wel op het moment dat het inging over die limiet zitten.

Reputatie 5
Badge +6

Een andere webshop help ik op weg met de kassa-app, maar wat ik me nu af vroeg: als iemand een pro abonnement heeft, gaat deze autom. naar premium als deze boven de 2500 producten uitkomt? Weet iemand dat? #dtv 


Toen ik mijn webshop aan het vullen was, en de 25 artikelen had bereikt van grow, kon ik gewoon geen artikelen meer toevoegen. Dan moet je dus eerst upgraden voor je verder artikelen kunt toe voegen. Ik neem aan dat dat bij pro hetzelfde werkt. Ik denk dat automatisch upgraden ook niet mag.

Ik weet het niet, dat limiet is later ingesteld. Toen we van pro naar prem. gingen zaten we al boven de 3500. Denk dat bestaande klanten dit onbeperkt hebben gehouden :blush:

Reputatie 5
Badge +6

Een andere webshop help ik op weg met de kassa-app, maar wat ik me nu af vroeg: als iemand een pro abonnement heeft, gaat deze autom. naar premium als deze boven de 2500 producten uitkomt? Weet iemand dat? #dtv 


Toen ik mijn webshop aan het vullen was, en de 25 artikelen had bereikt van grow, kon ik gewoon geen artikelen meer toevoegen. Dan moet je dus eerst upgraden voor je verder artikelen kunt toe voegen. Ik neem aan dat dat bij pro hetzelfde werkt. Ik denk dat automatisch upgraden ook niet mag.

Reputatie 5
Badge +6

Een andere webshop help ik op weg met de kassa-app, maar wat ik me nu af vroeg: als iemand een pro abonnement heeft, gaat deze autom. naar premium als deze boven de 2500 producten uitkomt? Weet iemand dat? #dtv 

Reputatie 3
Badge

Dat '’gratis'’ klopt dus echt niet. Gister ook een medewerkster van MWW aan de lijn. '’Meneer, u heeft jaren lang de Kassa App GRATIS bij het Premium pakket gekregen'’. Nee natuurlijk niet! Wij zijn speciaal naar het premium pakket gegaan omdat daar uitsluitend de Kassa App aan hing. 

Ik vindt de communicatie van simpelweg een nieuwsbrief sturen en dan maar achterover leunen in de hoop dat niemand het door gaat hebben dat MWW simpelweg elke maand 39 euro extra gaat factureren. Dit is echt niet netjes. '’Meneer, als u kijkt in de voorwaarden van MWW, mogen we dat doen'’, werd er gister tegen mij gezegd. 

Dus als ik een tent verkoop van 600 euro en bij aflevering geef ik aan de tent is 1000 euro duurder geworden, u moet in totaliteit 1600 euro betalen. Dan gaat mijn klant toch niet akkoord?! Wat een waardeloze service, slechte recensies krijg ik als winkel/webshop houder en uiteindelijk kan ik mijn toko dichtgooien.  

Dus MWW, trek hier eens lering uit, bied je welgemeende excuses aan van het behandelen van je betalende klanten ( die het überhaupt mogelijk maken om MWW draaiende te houden) en geef alle huidige gebruikers van de Kassa App een betere regeling!

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor je duidelijke uitleg @Bas Wienhoven je hebt het over gratis gebruik van de kassa-app, hoe zo gratis? Ik ben in die begin periode van €19 per maand overgegaan naar €49 voor de kassa-app!! Nu 4 jaar later zijn er stapjes gemaakt.. maar wel hele kleintjes. Ik snap de plannen die jullie willen maken heel goed, maar om nu weer €35 per maand meer te gaan betalen waar ik nu nog steeds iedere dag heel druk mee ben om van alles te fixen?! Sorry, maar dit voelt echt niet oke.

Voor een pro gebruikers - minder dan 2500 artikelen - kan het zeker interessant zijn om de kassa-app er los bij te nemen, maar moeten ze er wel baat bij hebben. Niet iedereen heeft de intentie om er een stenen winkel bij te nemen en die groep zal niet heel hard groeien denk ik. De kassa-app alleen voor een beurs of markt in gaan zetten en dan na een maand weer stop zetten, schiet voor jullie ook niet op qua inkomsten en verdere ontwikkeling. Dan wordt dit alles toch door de bestaande premium-groep betaald.. maar misschien zie ik het helemaal verkeerd. 

Reputatie 3
Badge +3

Beste Lezers,

Ik lees al jullie berichten en wil graag reageren. Jullie berichten lezende was de Kassa App de belangrijkste reden om over te stappen naar ons Premium abonnement. Als we kijken naar het gebruik van de Kassa App is maar een derde van de Premium abonnees ook een gebruiker van de Kassa App. Voor ruim 60% was de app dus geen reden om over te stappen naar ons Premium aanbod. We zijn er dan ook van overtuigd dat de Kassa App zijn eigen plek in ons landschap verdiend als losse propositie met een eigen (door)ontwikkelkalender. Door deze stap te maken kan het namelijk de aandacht krijgen die het verdient en kunnen wij doorbouwen aan het product waarmee jij alles in huis hebt  om je stenen winkel mee te runnen. Door het onderdeel te laten van Premium ligt de focus op de doorontwikkeling van Premium als geheel, met daarin online en offline functionaliteiten, gezien de huidige gebruikersgroep zou het zwaartepunt dan op de ontwikkeling van met name online functionaliteiten liggen. Dit terwijl er genoeg feedback komt voor verbetering van de Kassa App. Tijd dus om een duidelijke scheiding te maken tussen onze online (Premium) en offline (Kassa App) proposities.

We zijn ervan overtuigd dat we een zeer aantrekkelijk aanbod hebben voor nieuwe gebruikers. We vinden het alleen niet kloppen om voor de huidige gebruikersgroep de overstap te maken bij verlenging van het abonnement. De Kassa App hebben we mede met jullie input en feedback kunnen ontwikkelen tot waar we nu staan en daar zijn we enorm dankbaar voor. Voor jullie (de bestaande gebruikersgroep) hebben wij er juist voor gekozen de Kassa App nog een jaar lang kosteloos aan te bieden. Nu willen we de volgende stap zetten en de Kassa App verder ontwikkelen en daarin de grootste pijnpunten, van jullie als gebruikers, gaan oplossen zodat de functionaliteit en de gebruiksvriendelijkheid van de app enorm gaat verbeteren aankomend jaar. We hopen jullie dan ook te overtuigen dat de Kassa App het aanvullende bedrag waard is.

Wat staat er dan aankomend jaar op de planning? We gaan ons richten op zowel de doorontwikkeling van ons Premium pakket als de verdere ontwikkeling van de Kassa App. De focus ligt op het onderzoeken en ontwikkelen van oplossingen voor onderstaande 10 punten. In geheel willekeurige volgorde:

  1. Het kunnen ontvangen van gedeelte betalingen (deel pin, deel contact)
  2. Inzicht geven in de (wan)prestaties van je producten (op productniveau)
  3. Een vrij in te geven korting kunnen toepassen op een verkoop
  4. Voorraadbeheer in de app verbeteren
  5. Producten retourneren/ruilen verbeteren
  6. Verkopen en in kunnen nemen van een cadeaubon
  7. Het vereenvoudigen van het koppelen van hardware
  8. Contant geld beheer (kassa opmaak, z-afslag) 
  9. Klant informatie ontsluiten
  10. Verbeteren van betaalwijze en snelheid van afrekenen

Naast deze top 10 werken we continu aan het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, de vormgeving, en het oplossen van bugs. Hiermee geloven we er in dat de Kassa App fijn en helpend is om mee te werken.

In de Kassa App groep op de Community zal ik met jullie in contact blijven over alle ontwikkelingen en zal ik regelmatig vragen om een nieuwe versie te testen. Met jullie feedback hebben jullie dus ook echt invloed op hoe de Kassa App verder vorm gaat krijgen.

Groet,
Bas Wienhoven

Reputatie 3
Badge

Dit vinden wij ook echt geen nette manier van communicatie! In een nieuwsbrief de oud gebruikers op de hoogte stellen dat we elke maand 39 euro extra kwijt zijn boven op het Premium pakket ( die dus niet in prijs omlaag gaat). 

Wij zijn gebruikers van het eerste uur van de kassa app en wat hebben we er veel problemen mee gehad ( denk aan storingen op het drukste moment van de dag, instabiel systeem, work a rounds etc) en nu terwijl we gewoon een contact hebben met MWW voor een Premium pakket INCLUSIEF KASSA APPwordt deze ontbonden en wordt er simpelweg gezegd wil je de Kassa App gebruiken betaal dan maar 39 euro extra. 

Juridisch lijkt dit niet te kloppen + het is gewoon niet netjes. 

Reputatie 5
Badge +6

@powerfulproducts.nl 

Reputatie 4
Badge +3

Voor mij idem, Bas is ook bij ons langs geweest wat zeer gewaardeerd wordt en zeker voor herhaling vatbaar is en ook bij ons is eea besproken maar met alle respect, bij ons zitten er nog steeds bugs in welke jullie er naar anderhalf jaar nog steeds niet uit hebben, begin daar eens mee (en ja ik weet dat jullie hier actief mee bezig zijn maar zelfs al denken jullie t opgelost te hebben en daarmee wachten op de update blijkt bij de eerste scanning al weer het tegendeel). In de tussentijd heb ik ook gewoon betaald voor een systeem wat niet voldoet.

Gespreide betaling is leuk en zou standaard moeten zijn maar is dit de prijsverhoging waard?…. voor mij niet. Wij hebben een leuk (eerste) lijstje met wensen aangeleverd en vele winkels met mij waar de meeste punten aldus Bas overeenkwamen. Daar is de eerste (en minst belangrijkste kwa functionaliteit, maar wel snelste/ eenvoudigste te realiseren) de gespreide betaling. Super voor de maand Juli, wat komt er in augustus?

Het zal ongetwijfeld erg negatief overkomen vanuit ons naar jullie en zo is het absoluut niet bedoelt maar als je morgen een brief krijgt van je verzekering dat de premie vanaf volgend kwartaal bijna verdubbeld zodat ze in de toekomst de dekking kunnen vergroten (zonder verdere uitleg) zal je toch ook even achter de oren krabbelen, die jeuk voelen wij nu ook :wink:

Reputatie 5
Badge +6

Hej @Ebbe bedankt voor je reactie en uitleg.. snap de intentie helemaal, Bas is ook bij mij geweest. Zag er goed uit wat er nog komen gaat maar ook dat er voor de bestaande kassa-app gebruikers niets zou veranderen.

Het loskoppelen zou meer gebruikers op (kunnen) leveren en daardoor meer geld om te ontwikkelen. Nu wordt mijn input wel duur betaald met een flinke prijsverhoging aangezien ik sinds 2017 al extra betaald voor de kassa-app en die nog steeds niet goed functioneert. 

Die extra functie van pin/contant hebben we al paar jaar geleden aangegeven dat we daar steeds op vast lopen. Super fijn dat ie er nu komt maar heeft wel tijdje geduurd. Iemand die de kassa-app vanaf dan/nu gaat starten stapt dan wel in een ‘gespreid bedje’. 

 

Reputatie 6
Badge +8

Bas is ook bij ons geweest en we hebben het er ook over gehad dat het losgekoppeld zou worden. Dat vindt ik allemaal niet het probleem. Alleen als je ergens iets uithaald zou je daar ook de prijs op kunnen aanpassen. Ik vindt het opzich niet erg om wat extra te betalen voor de kassa app maar het gemailde bedrag is wel flink. Als het een los artikel wordt moeten daar geen intenties tegenover staan maar beloftes waar wij mww ook aan mogen houden lijkt me. 

Reputatie 1
Badge

Nou @Ebbe jullie mail c.q. nieuwsbrief was duidelijk genoeg hoor. Je hebt hier niet met imbecielen te maken (want dat gevoel krijg ik ondertussen wel een beetje, en nee dat zijn niet jouw woorden maar de mijne). Bovendien heeft het meerendeel van de benaderde, geraadpleegde en bezochte Kassa App gebruikers hierboven al gereageerd (ja we hebben regelmatig onderling contacft. 
 

Dus, als ik het goed begrijp, in het komende jaar gaan jullie bedenken en een beetje iets ontwikkelen deel pin/deel contant wat die 80% prijsverhoging gaat rechtvaardigen ?

Het simpele feit is dat alle nieuwe MWW Kassa App gebruikers direct voordeel hebben met deze loskoppeling, terwijl jullie vaste klanten sinds jaar en dag er nu feitelijk niets voor terug krijgen alleen maar voor gaan betalen.

Dus nee duidelijkheid heb je niet gecreëerd, niet voor mij. Wel meer frustratie. Ik kan me dan ook geheel in Peters reactie vinden. 
De bestaande klanten zijn de dupe, het is nog maar afwachten wanneer we iets kunnen verwachten, en het verklaart noch rechtvaardigt de 80% abonnementsverhoging. Ik ga daar iig niet mee accoord. Ook al ben ik voorstander van doorontwikkelen, maar niet tegen deze prijs. 
Groeten Esther

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie reacties. We begrijpen de onduidelijkheid en gaan er hard voor werken om jullie niet teleur te stellen. Het verder ontwikkelen gaat niet alleen bij een intentie blijven. We hebben met meerdere Kassa App gebruikers gesproken en daar hebben feedback verzameld over de Kassa App. Deze feedback wordt momenteel geprioriteerd om vervolgens aan te pakken. We gaan dit jaar gebruiken om nieuwe functionaliteiten toe te voegen en het gebruikersgemak van de Kassa App te verbeteren. Één van de dingen die gaat komen is gedeelte betalingen (deel pin, deel contant). Zodra er meer zekerheden zijn zal ik die hier ook met jullie delen.

Ik hoop zo meer duidelijkheid te hebben gecreëerd waarom deze beslissing is genomen.

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +3

Mijn inziens kan je juridisch de voorwaarden ook niet zomaar wijzigen, je bent met het aangaan van het contract een verplichting tweezijdig aangegaan. Maargoed wie wil hiervoor een jurist inschakelen….., voor mij blijft het het belangrijkste dat er een nieuwe verplichting vanuit MWW met ons wordt aangegaan waarbij ze specifiek aangeven welke ontwikkelingen er binnen welke tijd gelanceerd zullen worden want concreet als er na een jaar gezegd (medegedeeld) wordt dat de hierboven belovende intentie toch niet nagekomen wordt door …… (zoals al vaker is gebeurt) heb je gewoon een bak geld meer betaald zonder dat je er nog iets aan kan doen want juridisch ben je dan gewoon te laat. Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf bij Bas aangegeven dat ik best wat meer voor de kassa wilde betalen als hiermee de ontwikkeling/ stabiliteit wel gewaarborgd zou worden, maar goed ik lees nu alleen een belofte (prijs omhoog) en een intentie (we gaan verder ontwikkelen) en dat voelt wel erg eenzijdig.

In theorie kan je (als je kwaad wilt) nu gewoon de aangepaste voorwaarden niet accepteren en moet je gewoon de kassaapp geleverd blijven krijgen binnen hetzelfde pakket en dezelfde condities, dit is tenslotte schriftelijk overeengekomen. Wij mogen ook niet nu een brief sturen dat we voortaan maar de helft gaan betalen en er wel hetzelfde voor geleverd willen krijgen onder het motto van dat we het nu toch wat minder gaan gebruiken. Prijsverhogingen mogen wel zolang ze rieel zijn (inflatie). Als je het hier niet mee eens bent mag je kosteloos je contract beëindigen, maar goed dat is bij niemand de intentie.

Maar misschien dat @Ebbe & @Bas Wienhoven hierop kunnen reageren want ik vindt het naast de mededeling wel erg lang erg stil blijven. Ik neem aan dat jullie toch toen deze beslissing gekomen zijn deze vragen/ onvrede verwachte/ besproken hebben en om tot deze beslissing (bedrag) te komen een tijdlijn hebben gemaakt dat je voor deze meerprijs zoveel konden gaan realiseren want hoe kwamen jullie anders tot dit bedrag en is het geen 15eu of 150eu geworden en hoe wilden jullie het anders verantwoorden……?

 

Reputatie 1
Badge

Die nieuwsbrief moest even bezinken hoor … € 39,- per maand abonnementsverhoging !!! Holy Moly zeg.
En dat terwijl niet alleen hier boven maar ook door MWW breeduit reclame werd gemaakt met GRATIS Kassa-App. Die in wezen niet gratis was want ik ging ook fors meer betalen van PRO naar Premium, los van een aantal meer opties.

Achter iedere reactie hierboven schaar ik me. Ze zijn allemaal waar en dit kost ons als kleine ondernemers een klap meer geld dat ons feitelijk wordt medegedeeld en opgelegd. 

Want, laten we wel wezen, hebben we een keuze? Weggaan is geen optie meer toch als je webshop inmiddels zit vol zit met zoveel artikelen. Een enkeling kan wellicht nog downgraden naar PRO en dan de Kassa-App erbij betalen zodat je de kosten nog kunt drukken. 

Naast heftig en kostbaar vind ik dit ook niet zomaar kunnen. Het wordt medegedeeld onder het mom dat het “meer ruimte” geeft (noem het beestje dan gewoon bij het naampje en zeg dat er meer poen in het laatje komt). Snap ik allemaal best, is vast ook nodig om door te blijven ontwikkelen.

Maar hier wordt een flinke groep trouwe MWW-ers geraakt, ipv rekening mee gehouden. Het voelt als een wurggreep waar ik als simpele ondernemer niet zomaar van weg kan lopen (van MWW). Want weggaan is een nog veel grotere financiële aderlating die met zulke grote en gevulde webshops niet zomaar opgehoest kan worden (mocht iemand dat overwegen).

Ik ben het er dan ook totaal niet mee eens met wat hier gebeurd en dat er zo'n grote verhoging komt. Dit voelt voor mij helemaal niet goed. Echt zo jammer dat dit zo gaat

 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +8

Ik ben pas vanaf Maart 2020 begonnen met onze webshop bij mww. De keuze voor premium direct vanaf het begin gemaakt juist vanwege de kassa app. En ik snap best dat soms iets niet meer uit kan wat betreft de prijs. Zeker als er ook meer ontwikkeld moet gaan worden. Maar het dubbele voor hetzelfde als ik nu heb vindt ik wel een flinke stap. 

Dat ‘aannemen’ moet je maar even voorzichtig mee zijn.. ik nam in 2017 ook aan dat het prem.pakket compleet zou blijven :joy:

idd, dat was toch het gegeven: Premium inclusief kassa app...nooit kunnen bedenken dat ze zoiets er zomaar uit kunnen halen.

Reputatie 5
Badge +6

Dat ‘aannemen’ moet je maar even voorzichtig mee zijn.. ik nam in 2017 ook aan dat het prem.pakket compleet zou blijven :joy:

Reputatie 6
Badge +8

De kassa app heeft neem ik aan voor 49 euro per maand zijn eigen supportafdeling. Nu betaal ik 49 euro voor premium met kassa app met support.

Reputatie 5
Badge +6

@Michel vG @CreaMijn Nee ik wil niet terug naar pro - wbt de support (al is dat niet altijd binnen de afgesproken 2 uur) wil ik niet meer dan 8 uur op wachten op antwoord,zeker niet met de kassa-app. Maar verder dan dat zie ik niet zoveel voordelen.. 

Reputatie 6
Badge +8

Pro met onbeperkt en reclamevrij is voor ons ook prima. Custom css ben ik niet mee bezig en zit ook niet in de planning.

Reageer