Vraag

Kassa-app abonnement

Reputatie 6
Badge +8

Begrijp ik nu goed dat per 22 juli de kassa-app bovenop het premium maandbedrag komt? Heb toen juist voor dit pakket gekozen voor de kassa-app. en maak ik dan nu gratis gebruik van de kassa-app? Lees het denk ik niet helemaal goed.. 

Omdat jij gebruikmaakt van Mijnwebwinkel PREMIUM, kun jij de Kassa App nog tot 1 juli 2022 gratis blijven gebruiken (ook als je nu nog geen gebruik maakt van de Kassa App). Op 1 juli 2022 vormt de Kassa App geen standaard onderdeel meer van je PREMIUM abonnement en dien je ‘m los af te nemen. 

Vanaf 22 juli 2021 bieden we de Kassa App aan als een los afneembare dienst. De Kassa App vormt dan geen standaard onderdeel meer van het PREMIUM pakket, maar voor €39,- p/m kun je de Kassa App maandelijks afnemen en opzeggen. De Kassa App wordt beschikbaar voor Mijnwebwinkel PRO en PREMIUM.

67 reacties

@Johan

Ik begrijp je volledig.

Wij zijn er ook zo klaar mee.

Reputatie 3
Badge +4

De kassa app is een erg jammer verhaal geworden. Ik kan er niet meer van maken.

Als je voor de kassa app apart moet gaan betalen zou het ook redelijk zijn dat er in het weekend een storingsdienst bereikbaar is… je bent als winkelier afhankelijk van deze app voor je verkopen. Zodra er een storing is kun je wel inpakken…. En. Je winkel sluiten. Is niet meer dan redelijk dat er voor de kassa app een apart storingsnummer komt die je in het weekend en koopavonden  ook kan bereiken.  Verder zijn de kosten van premium ook al fors verhoogd… ben nu totaal het dubbele kwijt van vorig jaar….

Reputatie 7
Badge +9

Het is allemaal een op 1 stapeling van dingen wat er allemaal er onhandig uitkomt. Waar erg veel onvrede door komt bij de mww klanten.

Begrijp ik nu goed dat per 22 juli de kassa-app bovenop het premium maandbedrag komt? Heb toen juist voor dit pakket gekozen voor de kassa-app. en maak ik dan nu gratis gebruik van de kassa-app? Lees het denk ik niet helemaal goed.. 

Omdat jij gebruikmaakt van Mijnwebwinkel PREMIUM, kun jij de Kassa App nog tot 1 juli 2022 gratis blijven gebruiken (ook als je nu nog geen gebruik maakt van de Kassa App). Op 1 juli 2022 vormt de Kassa App geen standaard onderdeel meer van je PREMIUM abonnement en dien je ‘m los af te nemen. 

Vanaf 22 juli 2021 bieden we de Kassa App aan als een los afneembare dienst. De Kassa App vormt dan geen standaard onderdeel meer van het PREMIUM pakket, maar voor €39,- p/m kun je de Kassa App maandelijks afnemen en opzeggen. De Kassa App wordt beschikbaar voor Mijnwebwinkel PRO en PREMIUM.

Ook wij hebben met verbazing kennis genomen van de binnengekomen e-mail inzake het het loskoppelen van de Kassa App van het Premium pakket en dat daar vervolgens € 39,- voor berekend gaat worden. We vragen ons af of deze actie van MWW juridisch houdbaar is. We willen dit graag laten onderzoeken. Welke van de deelnemers aan deze community willen hierbij aansluiten? Laat het ons weten.

Badge

Even een berichtje dat ik mij geheel aansluit bij ‘alles’ wat hier over de buiten proportie prijsverhoging wordt geschreven.

Ook ik ben naar Premium overgestapt vanwege de kassa app.

Eindelijk de voorraad van winkel en webshop gekoppeld en dan vorig jaar het bericht over de prijsverhoging, direct hierover gemaild maar idd krijg je de reactie zoals jullie deze allemaal kregen.

Inmiddels zit ook ik 1000 artikelen boven de 2500 dus kan niet meer terug naar PRO dus het is idd slikken of stikken …. deze prijsverhoging is dusdanig hoog en komt bovenop ALLE verhogingen die momenteel doorgevoerd worden, denk aan gas en elektra dat ik niet weet of we dit wel op kunnen gaan brengen …

Groetjes Martine

Stoffen en Stiksels

Het is slikken of stikken. 

Reputatie 3
Badge +3

Ja meid 

Ook is was onaangenaam verrast over het feit dat de kassa app uit het pakket wordt gehaald.
Het was voor mij van essentieel belang, ik heb het premium pakket genomen vanwege de kassa app.
Nu lees ik de kassa app een jaar lang gratis heb mogen gebruiken tot 1 juli 2022. Ik heb er toch echt voor betaald. In de voorwaarden staat dat MWW inderdaad eenzijdig aanpassingen mag doorvoeren. Maar het gaat hier niet om zomaar een aanpassing. Zowel financieel al operationeel heeft het vergaande gevolgen.  Van redelijkheid en billijkheid naar trouwe klanten is hier helaas geen sprake.
Een prijsstijging van 165%!!!!

ja meid het is niet anders. Helaas kunnen er maar een paar “terug” naar Pro om kosten te drukken. Belangrijkste is dan dat je onder die 2500 producten blijft anders ben je alsnog de Sjaak. 
Jammer genoeg zijn er zo ontzettend weinig ondernemers / MWW-webshoppers actief en/of lid van deze community. Want van de ruim 42.000 MWW ondernemers zijn er maar 40 lid van deze kassa-app groep. Hierin zitten er 49, waarvan 4 van MWW zelf en 5 die geen Kassa app hebben. Dus waar al die anderen blijven is mij een totaal raadsel. Het lijkt mij nogal stug dat ze een hele Kassa app ontwikkeln voor 40 leden ...

Ook is was onaangenaam verrast over het feit dat de kassa app uit het pakket wordt gehaald.
Het was voor mij van essentieel belang, ik heb het premium pakket genomen vanwege de kassa app.
Nu lees ik de kassa app een jaar lang gratis heb mogen gebruiken tot 1 juli 2022. Ik heb er toch echt voor betaald. In de voorwaarden staat dat MWW inderdaad eenzijdig aanpassingen mag doorvoeren. Maar het gaat hier niet om zomaar een aanpassing. Zowel financieel al operationeel heeft het vergaande gevolgen.  Van redelijkheid en billijkheid naar trouwe klanten is hier helaas geen sprake.
Een prijsstijging van 165%!!!!

Reputatie 6
Badge +8

Als je 2500 producten of meer hebt is teruggaan naar PRO geen optie meer. Wij hebben nog “maar” 2133 in de webshop, maar dat aantal gaat stijgen dit jaar … dus voor velen geen optie meer. Je beweegredenen zijn zo helder en duidelijk en vooral begrijpelijk!

dankjewel voor je reactie

groeten Esther

Okay, Thanks voor je reactie! op basis van de tekst van Sonja “Webshops met meer dan 2500 producten kunnen gewoon PRO behouden en de losse kassa-app toevoegen.” Had ik het idee dat die drempel niet geldt. Maar nu ik jouw reactie lees vermoed ik dat ik dat verkeerd heb geïnterpreteerd, dat maakt het idd een ander verhaal.

PRO is tot max. 2500 producten, als je daar overheen zit - dat geldt dan alleen voor de oudere webshops - blijf je daarin. Kan inderdaad niet terug omdat ik boven dat aantal artikelen zit, die extra functies uit PREMIUM zijn voor mij ook niet echt een pre.

Wat ik gewoon vreemd vindt is dat een bestaand abonnement zomaar aangepast kan worden door er een functie uit te halen - en daar nu extra voor moet betalen, niet een paar 10-tjes maar gewoon €120.

Snap het wel, er zijn te weinig kassa-app gebruikers die het PREMIUM pakket willen nemen en zo geven ze de PRO shops ook die kans. Niets mis mee.. maar laat de bestaande abonnementen dan voor wat ze zijn. 

Aangezien er ook ‘maar’ 40 kassa-app gebruikers in deze testgroep zitten zal de respons ook niet in verhouding zijn.

Reputatie 2
Badge +3

Als je 2500 producten of meer hebt is teruggaan naar PRO geen optie meer. Wij hebben nog “maar” 2133 in de webshop, maar dat aantal gaat stijgen dit jaar … dus voor velen geen optie meer. Je beweegredenen zijn zo helder en duidelijk en vooral begrijpelijk!

groeten Esther

Okay, Thanks voor je reactie! op basis van de tekst van Sonja “Webshops met meer dan 2500 producten kunnen gewoon PRO behouden en de losse kassa-app toevoegen.” Had ik het idee dat die drempel niet geldt. Maar nu ik jouw reactie lees vermoed ik dat ik dat verkeerd heb geïnterpreteerd, dat maakt het een ander verhaal.

Reputatie 3
Badge +3

groeten Esther

Reputatie 2
Badge +3

Heb ik dus al die tijd vanaf 2017 te veel betaald? Omdat ik dan net zo goed mijn PRO kon behouden voor veel minder per maand? Valt me vies tegen dit.. dan te bedenken hoeveel anderen ik enthousiast heb gemaakt voor de kassa-app, bah.

Hi Sonja,

Je hebt niet al die tijd teveel betaald. De Kassa App was altijd onderdeel van het Premium pakket en ook alleen af te nemen met het Premium pakket. Dat is niet gewijzigd. Ook met het PRO abonnement kun je nu de Kassa App afnemen

Heb nu toch niets meer aan het PREMIUM abonnement, heeft geen meerwaarde meer. Misschien CSS, maar daar is hier ook al diverse keren naar gevraagd om evt wat voorbeelden te laten zien.

Webshops met meer dan 2500 producten kunnen gewoon PRO behouden en de losse kassa-app toevoegen. Voor de kassa-app moest ik over en terug kan dan niet meer..

Hoi Sonja, ik begrijp je frustratie, het was hier ook een zure appel, maar we hebben nu besloten om per 1/7 terug te gaan naar PRO (dan maar minder filters en geen favoriete producten meer, voor die features is voor ons het prijsverschil te groot) icm de losse kassa app, waardoor de kostenstijging te overzien is. Hopelijk gaat MWW de extra inkomsten voor de kassa-app inzetten voor verdere doorontwikkeling zoals toegezegd. De laatste periode zijn er in iedergeval mooie doorontwikkelingen gedaan (voorraadbeheer en snelheid in de nieuwste testversie die we gebruiken).

Hopelijk is een pakketje terug voor jou ook een optie, daarmee blijven de kosten te overzien, tenminste voor ons.

Reputatie 6
Badge +8

Heb ik dus al die tijd vanaf 2017 te veel betaald? Omdat ik dan net zo goed mijn PRO kon behouden voor veel minder per maand? Valt me vies tegen dit.. dan te bedenken hoeveel anderen ik enthousiast heb gemaakt voor de kassa-app, bah.

Hi Sonja,

Je hebt niet al die tijd teveel betaald. De Kassa App was altijd onderdeel van het Premium pakket en ook alleen af te nemen met het Premium pakket. Dat is niet gewijzigd. Ook met het PRO abonnement kun je nu de Kassa App afnemen

Heb nu toch niets meer aan het PREMIUM abonnement, heeft geen meerwaarde meer. Misschien CSS, maar daar is hier ook al diverse keren naar gevraagd om evt wat voorbeelden te laten zien.

Webshops met meer dan 2500 producten kunnen gewoon PRO behouden en de losse kassa-app toevoegen. Voor de kassa-app moest ik over en terug kan dan niet meer..

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe jullie hebben besloten, Mijnwebwinkel dus. Niet wij als gebruikers. Ontwikkeling is noodzakelijk en die kost ook geld. Maar hier wordt serieus wel aan dingen voor bij gegaan. Welk alternatief? Jij nog suggesties? Want ik heb die zeker niet. Sterker nog de Kassa-App draait in mijn fysieke winkel dus ontkoppelen is geen optie ivm voorraadbeheer. En wat betreft die deelbetalingen … die vraag hangt al “150 jaar” in de lucht. Het is frustrerend omdat de vaste en oude klanten serieus een bak meer geld gaan betalen voor iets waar ze in het verleden al meer voor gingen betalen. Wederom uitleggen en vertellen wat er allemaal op stapel staat mag hoor maar alles bij elkaar frustreert het enorm. Dagje ruilen in de winkel? Ervaar hoe gênant het regelmatig is om je klanten te moeten uitleggen waarom iets wel of niet lukt. Terwijl ik er zelf al amper wat van snap. Ik heb het overigens niet over de MWW webshop, dat gaat prima en zul je me niet over horen. Ik schaar me volledig achter @CountryatHome. Bizarre gang van zaken en om te janken.

Esther

Reputatie 7
Badge +16

Hi Sonja,

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Kassa App gebruikers,

Vorig jaar hebben we besloten om de Kassa App als losse propositie in de markt te zetten. De belangrijkste reden is dat we waarde in de Kassa App zien en daardoor doorontwikkeling wilden versnellen. Dit zou niet gelukt zijn als het onderdeel van het Premium pakket zou blijven. Gezien de gebruikersgroep van de Kassa App die tussen de 30%-40% van alle Premium gebruikers ligt, zou het zwaartepunt vooral op het hele Premium pakket liggen en niet op de Kassa App. Reden dus om een eigen ontwikkel roadmap en budget vrij te maken voor de Kassa App. Over deze wijziging hebben we jullie op 22 juli vorig jaar geïnformeerd, zie ook het bericht van Bas. Het PREMIUM abonnement is voor zowel bestaande als nieuwe klanten gewijzigd en de Kassa App is als los product aangeboden voor €39 per maand.

Bestaande Kassa App gebruikers direct de extra kosten doorberekenen is niet passend, daarom is er besloten om jullie het aanbod te doen de Kassa App nog een jaar kosteloos te laten gebruiken. Met dit jaar hebben wij jullie dan ook de ruimte gegeven een geschikt alternatief te vinden of de Kassa App te blijven gebruiken.

Om te voorkomen dat we per 1 juli facturen gaan sturen, voor het gebruik van de Kassa App, vragen we proactief of je gebruik wilt blijven maken van de Kassa App. Dit doen we door je eenmalig het formulier in te laten vullen en jouw aanvraag voor de Kassa App te bevestigen. Wanneer wij op 1 juli geen aanvraag van je hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat je de Kassa App niet (meer) wilt gebruiken. Je hoeft dan verder niets te doen, wij ontkoppelen deze dan automatisch van je webshop.

De ontwikkeling van de Kassa App staat niet stil, we blijven deze verder doorontwikkelen zodat we op korte termijn bijvoorbeeld ook deelbetalingen (deel pin, deel contant) kunnen afhandelen. In de Kassa App groep op de Community blijven we met jullie in contact over alle ontwikkelingen en vragen we regelmatig om een nieuwe versie te testen. Met jullie feedback hebben jullie dus ook echt invloed op hoe de Kassa App verder vorm gaat krijgen.

Groet,

Bedankt voor je uitleg Ebbe, dat klopt helemaal, daar deze topic ook al van 9 maanden geleden is en er nooit een duidelijk antwoord is gegeven dat ik in 2017 een abonnement aan ging COMPLEET, dan kun je er niet zomaar een dienst uit halen en daar nu extra kosten, €120! voor gaan rekenen. En nu blijkt voor een experiment waar ik deel van uitmaakte? En dan die zin: ‘een jaar de tijd om een alternatief te zoeken’  hoe grappig is dat om nu te lezen. 

Ben de laatste die er geen begrip voor zou hebben dat jullie willen door ontwikkelen en dat daar geld voor nodig is, maar niet op deze manier. Daar had met de verkoop wel rekening mee gehouden kunnen worden.. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Kassa App gebruikers,

Vorig jaar hebben we besloten om de Kassa App als losse propositie in de markt te zetten. De belangrijkste reden is dat we waarde in de Kassa App zien en daardoor doorontwikkeling wilden versnellen. Dit zou niet gelukt zijn als het onderdeel van het Premium pakket zou blijven. Gezien de gebruikersgroep van de Kassa App die tussen de 30%-40% van alle Premium gebruikers ligt, zou het zwaartepunt vooral op het hele Premium pakket liggen en niet op de Kassa App. Reden dus om een eigen ontwikkel roadmap en budget vrij te maken voor de Kassa App. Over deze wijziging hebben we jullie op 22 juli vorig jaar geïnformeerd, zie ook het bericht van Bas. Het PREMIUM abonnement is voor zowel bestaande als nieuwe klanten gewijzigd en de Kassa App is als los product aangeboden voor €39 per maand.

Bestaande Kassa App gebruikers direct de extra kosten doorberekenen is niet passend, daarom is er besloten om jullie het aanbod te doen de Kassa App nog een jaar kosteloos te laten gebruiken. Met dit jaar hebben wij jullie dan ook de ruimte gegeven een geschikt alternatief te vinden of de Kassa App te blijven gebruiken.

Om te voorkomen dat we per 1 juli facturen gaan sturen, voor het gebruik van de Kassa App, vragen we proactief of je gebruik wilt blijven maken van de Kassa App. Dit doen we door je eenmalig het formulier in te laten vullen en jouw aanvraag voor de Kassa App te bevestigen. Wanneer wij op 1 juli geen aanvraag van je hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat je de Kassa App niet (meer) wilt gebruiken. Je hoeft dan verder niets te doen, wij ontkoppelen deze dan automatisch van je webshop.

De ontwikkeling van de Kassa App staat niet stil, we blijven deze verder doorontwikkelen zodat we op korte termijn bijvoorbeeld ook deelbetalingen (deel pin, deel contant) kunnen afhandelen. In de Kassa App groep op de Community blijven we met jullie in contact over alle ontwikkelingen en vragen we regelmatig om een nieuwe versie te testen. Met jullie feedback hebben jullie dus ook echt invloed op hoe de Kassa App verder vorm gaat krijgen.

Groet,

Reputatie 7
Badge +9

Dit is wel erg kort door de bocht van MWW. Voor nieuwe klanten kan ik het begrijpen maar hier slaan ze de plank mis. Het zou netter zijn dat de bestaande klanten de kassa app er in te houden. En dan ben ik ook nog niet eens een kassa app gebruiker

Reputatie 3
Badge +3

GRATIS??? Zelf aangeven anders ontkoppeld en geblokkeerd??? Wat een BS. Ik ben nog aan het bijkomen vd mail. Ik ben er echt boos om. We draaien nu 2 versies terug omdat de Kassa App niet voor elkaar is en omdat er “iemand” achter de schermen steeds met een zgn vernieuwing komt zonder overleg waar de meesten minstens 3 versies last van hebben. Waar blijft de service en het tegemoet komen van de bestaande “oude” klanten? Dit kan toch niet zomaar doorgedrukt?

Is dit iets voor Tros Radar? Juridisch onderzoek? 
ik voel me zo in de maling genomen!

Esther van Sjeintje Boterkoek

Reputatie 6
Badge +8

Ff serieus? Het wordt er gewoon doorheen gedrukt! Fijn zo’n mededeling in de mail.

Heb zojuist de mailwisseling van okt 2017 even nagelezen, toen waren het 2 weken waar ik gratis gebruik kon maken van de PREMIUM account om de kassa-app te testen en daarna moest ik over van PRO naar het PREMIUM pakket, wat toen in het leven is geroepen - PRO was toen het hoogste abonnement  - en PREMIUM was INCLUSIEF kassa-app. Ik zag er heel veel voordelen in, hou wel van nieuwe functie’s om iets te testen wat hopelijk veel werk uit handen zou nemen en wilde er zeker mee verder.

Het heeft me úren aan testen gekost, niet alleen die 2 weken maar ook de 2 jaar daarna intensief en nog steeds werkt het niet vlekkeloos. En er is dan ook niemand maar dan ook niemand die nu durft te zeggen dat het zo was bij de opstart en wordt er doodleuk gezegd dat we nu gratis gebruik maken van de kassa-app het afgelopen jaar?? Nieuwe klanten wisten dit bij het starten, maar niet de klanten die al vanaf het begin hierbij betrokken zijn sinds medio 2017?? Of was ik de enige? Hoezo voor het blok gezet nu je niet meer terug kan. 

Reputatie 6
Badge +8

Wij hebben ook het premium pakket gekozen juist omdat daar de kassa app in zat. Dat was voor ons prioriteit omdat de fysieke winkel al 52 jaar ouder is dan de webshop. Dat de kassa app ineens uit het pakket gaat vindt ik niet netjes ondanks het uitstel van een jaar t.o.v. nieuwe klanten. Ik hoop dat deze best forse prijsstijging dan ook zorgt voor een snelle en stabiele doorontwikkeling. Verder vindt ik over het algemeen het systeem van mww wel makkelijk werken zeker voor iemand die totaal geen kennis heeft van de achterliggende programmeer techniek. Bij andere aanbieders zal best ook af en toe wat mis gaan en wat ik zo aan prijzen zie is mww niet te duur en misschien ook niet de goedkoopste. 

Reputatie 6
Badge +8

Is mijnwebwinkel zich niet steeds maar uit de markt aan het prijzen? Er zijn inmiddels hele goede ( en goedkopere) alternatieven die wel alles in zich hebben. Incl. alle wensen uit de wensenlijstjes, pos-systemen en noem maar op.

Misschien, maar ik ben nog altijd erg tevreden over MWW, de webwinkel draait al sinds 2005 en heel eerlijk, zou ik het ook niet zien zitten om even meer dan 8000 artikelen ‘over te zetten’. Met of zonder hulp, daar heb je gewoon nog heel veel na-werk aan.

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten maar dat heeft ieder systeem. Daarnaast heb ik ook weinig ervaring van iemand die ik ken die draait op een ander platform en die ik weet, hebben ook wel eens gedoe. Al is het de laatste tijd wel raak maar dingen die mis gaan. Los van de Google-resultaten, want dat is, net als bij velen van ons, niet oke. 

De kassa-app is een ander verhaal, dat klopt gewoon niet hoe het premium abonnement - wat ik toen afsloot incl. de kassa-app - nu wordt aangepast door de app eruit te halen en daar apart voor moet gaan betalen 😏

Badge

Yep, was ook even aanpakken en doorzetten. Tandjes op elkaar en doorpakken, maar was het waard.

Reputatie 3
Badge +3

Is mijnwebwinkel zich niet steeds maar uit de markt aan het prijzen? Er zijn inmiddels hele goede ( en goedkopere) alternatieven die wel alles in zich hebben. Incl. alle wensen uit de wensenlijstjes, pos-systemen en noem maar op.

Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar laat het duidelijk zijn dat als je bij MWW weggaat je ook echt nagenoeg alles kwijt bent wat je daar aan webshop hebt ingevuld en opgebouwd. Foto's, teksten, reacties, historie (grotendeels). Feit is dat we met z'n allen klem zitten en gevangen zitten in dit monopolyverhaal. De enige keuze die we hebben is weggaan en alles opnieuw opbouwen elders bij een andere "leverancier” en duizenden euro's achter de wagen. En dat weet MWW.

Simple as that, en een bittere pil.

Esther van Sjeintje Boterkoek

Reageer