Vraag

Kassa-app abonnement

Reputatie 6
Badge +9

Begrijp ik nu goed dat per 22 juli de kassa-app bovenop het premium maandbedrag komt? Heb toen juist voor dit pakket gekozen voor de kassa-app. en maak ik dan nu gratis gebruik van de kassa-app? Lees het denk ik niet helemaal goed.. 

Omdat jij gebruikmaakt van Mijnwebwinkel PREMIUM, kun jij de Kassa App nog tot 1 juli 2022 gratis blijven gebruiken (ook als je nu nog geen gebruik maakt van de Kassa App). Op 1 juli 2022 vormt de Kassa App geen standaard onderdeel meer van je PREMIUM abonnement en dien je ‘m los af te nemen. 

Vanaf 22 juli 2021 bieden we de Kassa App aan als een los afneembare dienst. De Kassa App vormt dan geen standaard onderdeel meer van het PREMIUM pakket, maar voor €39,- p/m kun je de Kassa App maandelijks afnemen en opzeggen. De Kassa App wordt beschikbaar voor Mijnwebwinkel PRO en PREMIUM.

67 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik kreeg die mail ook. Dit gaat voor premium gebruikers volgend jaar in. Ik vind persoonlijk dat dit wel een flinke prijsverhoging wordt. Wij hebben de kassa app nodig om de combinatie webwinkel en echte winkel te draaien maar 39 euro per maand bovenop de prijs van het premiumpakket maakt wel een erg groot verschil. Het zou dan netjes zijn om het premiumpakket goedkoper te maken, gratis bestaat namelijk in mijn ogen niet en voor mijn gevoel hebben we als gebruiker van het premiumpakket echt wel meebetaald aan de kassa app. Buiten de stress van momenten als het niet goed werkte tijdens de ontwikkeling.

Reputatie 4
Badge +4

Ik volg hem ook niet meer zo, wat is dan nog het voordeel van premium tov pro? 

Persoonlijk ben ik van mening dat de kassaapp best iets meer voor gerekend mag worden zodat er meer budget komt voor een betere en vooral snellere ontwikkeling naar een volwaardige kassaomgeving maar om het nu zomaar uit het premiumpakket te halen terwijl de meeste van ons juist hiervoor gekozen hebben vanwege de kassaapp….. Dan wordt het prijsverschil van pro naar premium wel erg groot voor een paar extra mogelijkheden. 

Ik ga er wel van uit dat de kassaapp nu daadwerkelijk een boost gaat krijgen en het komende jaar flinke ontwikkelingen gaat doormaken en dat het gaat functioneren en de mogelijkheden krijgt wat je van een kassasysteem anno 2021-2022 mag verwachten aangezien het nu geen budget systeem meer zal zijn.

Reputatie 6
Badge +9

@Michel vG Precies, wij ook.. en nog niet dat het helemaal 100% werkt. Staat me bij dat er voor de bestaande kassa-app gebruikers niets zou veranderen @Bas Wienhoven maar die mail van gisteren zegt iets anders. Kun je het evt toelichten? Pro was voorheen ook onbeperkt en volledig reclame vrij.. 

@Peter Dat is zeker zo.. dat hangt wel aan elkaar qua ontwikkelingen. Maar we zijn van begin af aan betrokken geweest bij de kassa-app #pilotgroep met (heel veel) extra werk en zou er nu geen verschil zijn tussen een webshop die ‘instapt’ in een ‘kant-en-klare’ app en al bestaande premium-klanten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

Hopelijk kan ik wat verwarring wegnemen. De Kassa app wordt inderdaad uit het PREMIUM pakket gehaald en beschikbaar gesteld aan iedereen die een PRO of PREMIUM shop heeft. Dit geldt vanaf nu voor alle nieuwe klanten. Voor huidige PREMIUM klanten geldt dit vanaf 1 juli 2022. Vanaf dat moment zit de Kassa App niet standaard meer in het PREMIUM pakket, maar moet dus los worden afgenomen. Dit kan dus al vanaf een PRO shop. Je gaat echter altijd meer betalen dan de huidige kosten als je de Kassa app afneemt. Ik snap dat hier onbegrip uitkomt. Ik weet niet of ik dat nu kan verminderen, ik ga in ieder geval een poging wagen. 

Door de Kassa App los aan te bieden aan een grotere groep klanten komt er meer ruimte vrij om door te ontwikkelen. Het is aan ons de taak om jullie te overtuigen dat de Kassa App het geld meer dan waard is. We zijn dus ook voornemens om hier flink in te investeren. Het voelt nu misschien als een achteruitgang voor jullie als klant met de huidige functionaliteiten, hopelijk is dat gevoel na een jaar heel anders. 

Mocht je vragen hebben of opmerkingen hebben, deel deze vooral hier of met mij. Daar zit ik tenslotte voor. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +4

Vindt de keuze dat de kassa per maand aan en uit te zetten ook wel bijzonder.

Ik snap dat je mensen de vrijheid wil geven maar om dit voor hetzelfde bedrag te doen….., ik kan me voorstellen dat als je twee keer per jaar een dag (maand) de app gebruikt dat dit veel meer werk vraagt van support aangezien er altijd wel problemen voordoen met instellen/ koppelen dan bij een winkel welke er 365 dagen gebruik van maakt.

@Ebbe ik lees net je reactie en ik denk dat hier ook de uitdaging in zit, voor diegene die de kassaapp al langere tijd gebruiken hebben het zien ontwikkelen van een programma om te huilen naar een aanvaardbaar systeem. Vele hebben het geduld en input gedaan om het te maken tot wat het is ondanks dat er vanaf het begin een snellere ontwikkeling beloofd was en de de doelstellingen steeds weer aangepast werden. Persoonlijk (en ik denk de meesten met me) is het niet het probleem dat het meer gaat kosten maar dat we nu daadwerkelijk een systeem krijgen wat zich kan meten met de concurrentie want nu gaat het excuus van een budget systeem mijn inzien niet meer op. Met andere worden nu daadwerkelijk gas erop en niet op ambtenarenniveau meer.

Reputatie 3
Badge +3

Dank Ebbe voor je begrip en toelichting!

Reputatie 6
Badge +9

Het gaat me eigenlijk wel om die verhoging :nerd:  en helemaal niet wat concurrenten kunnen of aanbieden, want daar moet ik helemaal niet aan denken om weg te gaan! 

Heeft vanaf het begin gewoon ontzettend veel extra werk gekost - met alle liefde gedaan hoor, want alles handmatig van de webshop halen na een winkelverkoop was verre van dat ideaal. Vrij recent nog (als achteraf de app toch niet werkte zoals het moest zijn) heeft het 4 werknemers extra dagen extra gekost alles weer opnw te moeten nakijken. 

Maar misschien gaat er zoveel veranderen het aankomende jaar, dat kan.. 

Begrijp ik goed dat het maandbedrag van premium-account dan zo blijft ondanks dat de kassa-app eruit gaat? 

Reputatie 4
Badge +4

@CountryatHome , zoals ik begrepen heb blijft het bedrag inderdaad gelijk en komt inderdaad die 39eu erbij.

Als ik je reactie anders mag lezen dan je schrijft is het bedrag voor jij ook niet het grootste probleem want al het werk wat je nu steeds moet verrichten doordat het systeem faalt kost je ook geld, als het systeem dan wel volledig zou voldoen aan ieders verwachtingen dan heb je de extra kosten (in uren) niet meer wat per saldo hetzelfde is maar dan zonder de frustraties (en de kans op kapotte schermen omdat je het het liefste kapot smijt uit frustratie :rolling_eyes: )

En inderdaad weggaan is niet het uitgangspunt, anders hadden we allang opgegeven…...

Reputatie 7
Badge +8

Even heel simpel gerekend kost de kassa dan bijna 480 euro per jaar extra. Dat is best aanzienlijk vindt ik. Dan is het inderdaad zo dat er wel flink doorgepakt moet worden in de ontwikkeling. En de kassa app is voor ons de reden geweest om het premium pakket te nemen. Ik ga maar eens kijken naar de verdere verschillen tussen pro en premium.

Reputatie 4
Badge +4

@Michel vG Voor ons is de enigste reden dat we meer dan 2500 producten hebben en dit kost ons dan door de premium flink wat meer geld dan de pro, en natuurlijk dat het reclamevrij is maar net als dat costum design gebruikt niemand omdat niemand weet hoe dat werkt…. Persoonlijk vindt ik de (financiële) stap dan ook wel groot worden tussen die twee voor hetgene wat je meer krijgt…..

Reputatie 6
Badge +9

@Michel vG Dat is het, kan niet meer terug naar pro want daar is het limiet ingesteld van 2500 max. en was voorheen pro ook reclame vrij.. 

Heb net even terug gekeken, ben sinds 1 nov 2017!! naar premium gegaan, kan toch eigenlijk gewoon niet wat er nu gebeurd :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +8

Dan zou de pro naar een hoger artikel aantal moeten gaan. Die 2500 gaan we wel halen idd.

Reputatie 1
Badge

Vindt de keuze dat de kassa per maand aan en uit te zetten ook wel bijzonder.

Ik snap dat je mensen de vrijheid wil geven maar om dit voor hetzelfde bedrag te doen….., ik kan me voorstellen dat als je twee keer per jaar een dag (maand) de app gebruikt dat dit veel meer werk vraagt van support aangezien er altijd wel problemen voordoen met instellen/ koppelen dan bij een winkel welke er 365 dagen gebruik van maakt.

@Ebbe ik lees net je reactie en ik denk dat hier ook de uitdaging in zit, voor diegene die de kassaapp al langere tijd gebruiken hebben het zien ontwikkelen van een programma om te huilen naar een aanvaardbaar systeem. Vele hebben het geduld en input gedaan om het te maken tot wat het is ondanks dat er vanaf het begin een snellere ontwikkeling beloofd was en de de doelstellingen steeds weer aangepast werden. Persoonlijk (en ik denk de meesten met me) is het niet het probleem dat het meer gaat kosten maar dat we nu daadwerkelijk een systeem krijgen wat zich kan meten met de concurrentie want nu gaat het excuus van een budget systeem mijn inzien niet meer op. Met andere worden nu daadwerkelijk gas erop en niet op ambtenarenniveau meer.

Even heel simpel gerekend kost de kassa dan bijna 480 euro per jaar extra. Dat is best aanzienlijk vindt ik. Dan is het inderdaad zo dat er wel flink doorgepakt moet worden in de ontwikkeling. En de kassa app is voor ons de reden geweest om het premium pakket te nemen. Ik ga maar eens kijken naar de verdere verschillen tussen pro en premium.

@Michel vG Dat is het, kan niet meer terug naar pro want daar is het limiet ingesteld van 2500 max. en was voorheen pro ook reclame vrij.. 

Heb net even terug gekeken, ben sinds 1 nov 2017!! naar premium gegaan, kan toch eigenlijk gewoon niet wat er nu gebeurd :disappointed_relieved:

Wij net zo, heb ook de mail even opgezocht:

Hebben toen ook gelijk de overstap gemaakt voor de kassa app, alle dingen ervoor aangeschaft, alle testfases doorlopen, meegedacht, mee gestresst en nu koppelen ze hem los. Het is net of je op een elektrische fiets fietst, en ze dan komen en de accu eruit halen en zeggen, als je hem wilt blijven gebruiken moet je betalen… dit kan toch niet…
En toen is ook bij Pro de artikelen op 2500 artikelen gezet, als je toen Pro had kon je ook wanneer je meer dan 2500 artikelen had hem gewoon blijven gebruiken, je limiet bleef dan onbeperkt:

Dus @CountryatHome @Ebbe terug naar Pro met behoud van onbeperkt product limiet en reclame vrij zoals het was?

Reputatie 7
Badge +8

Pro met onbeperkt en reclamevrij is voor ons ook prima. Custom css ben ik niet mee bezig en zit ook niet in de planning.

Reputatie 6
Badge +9

@Michel vG @CreaMijn Nee ik wil niet terug naar pro - wbt de support (al is dat niet altijd binnen de afgesproken 2 uur) wil ik niet meer dan 8 uur op wachten op antwoord,zeker niet met de kassa-app. Maar verder dan dat zie ik niet zoveel voordelen.. 

Reputatie 7
Badge +8

De kassa app heeft neem ik aan voor 49 euro per maand zijn eigen supportafdeling. Nu betaal ik 49 euro voor premium met kassa app met support.

Reputatie 6
Badge +9

Dat ‘aannemen’ moet je maar even voorzichtig mee zijn.. ik nam in 2017 ook aan dat het prem.pakket compleet zou blijven :joy:

Reputatie 1
Badge

Dat ‘aannemen’ moet je maar even voorzichtig mee zijn.. ik nam in 2017 ook aan dat het prem.pakket compleet zou blijven :joy:

idd, dat was toch het gegeven: Premium inclusief kassa app...nooit kunnen bedenken dat ze zoiets er zomaar uit kunnen halen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben pas vanaf Maart 2020 begonnen met onze webshop bij mww. De keuze voor premium direct vanaf het begin gemaakt juist vanwege de kassa app. En ik snap best dat soms iets niet meer uit kan wat betreft de prijs. Zeker als er ook meer ontwikkeld moet gaan worden. Maar het dubbele voor hetzelfde als ik nu heb vindt ik wel een flinke stap. 

Reputatie 3
Badge +4

Die nieuwsbrief moest even bezinken hoor … € 39,- per maand abonnementsverhoging !!! Holy Moly zeg.
En dat terwijl niet alleen hier boven maar ook door MWW breeduit reclame werd gemaakt met GRATIS Kassa-App. Die in wezen niet gratis was want ik ging ook fors meer betalen van PRO naar Premium, los van een aantal meer opties.

Achter iedere reactie hierboven schaar ik me. Ze zijn allemaal waar en dit kost ons als kleine ondernemers een klap meer geld dat ons feitelijk wordt medegedeeld en opgelegd. 

Want, laten we wel wezen, hebben we een keuze? Weggaan is geen optie meer toch als je webshop inmiddels zit vol zit met zoveel artikelen. Een enkeling kan wellicht nog downgraden naar PRO en dan de Kassa-App erbij betalen zodat je de kosten nog kunt drukken. 

Naast heftig en kostbaar vind ik dit ook niet zomaar kunnen. Het wordt medegedeeld onder het mom dat het “meer ruimte” geeft (noem het beestje dan gewoon bij het naampje en zeg dat er meer poen in het laatje komt). Snap ik allemaal best, is vast ook nodig om door te blijven ontwikkelen.

Maar hier wordt een flinke groep trouwe MWW-ers geraakt, ipv rekening mee gehouden. Het voelt als een wurggreep waar ik als simpele ondernemer niet zomaar van weg kan lopen (van MWW). Want weggaan is een nog veel grotere financiële aderlating die met zulke grote en gevulde webshops niet zomaar opgehoest kan worden (mocht iemand dat overwegen).

Ik ben het er dan ook totaal niet mee eens met wat hier gebeurd en dat er zo'n grote verhoging komt. Dit voelt voor mij helemaal niet goed. Echt zo jammer dat dit zo gaat

Reputatie 4
Badge +4

Mijn inziens kan je juridisch de voorwaarden ook niet zomaar wijzigen, je bent met het aangaan van het contract een verplichting tweezijdig aangegaan. Maargoed wie wil hiervoor een jurist inschakelen….., voor mij blijft het het belangrijkste dat er een nieuwe verplichting vanuit MWW met ons wordt aangegaan waarbij ze specifiek aangeven welke ontwikkelingen er binnen welke tijd gelanceerd zullen worden want concreet als er na een jaar gezegd (medegedeeld) wordt dat de hierboven belovende intentie toch niet nagekomen wordt door …… (zoals al vaker is gebeurt) heb je gewoon een bak geld meer betaald zonder dat je er nog iets aan kan doen want juridisch ben je dan gewoon te laat. Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf bij Bas aangegeven dat ik best wat meer voor de kassa wilde betalen als hiermee de ontwikkeling/ stabiliteit wel gewaarborgd zou worden, maar goed ik lees nu alleen een belofte (prijs omhoog) en een intentie (we gaan verder ontwikkelen) en dat voelt wel erg eenzijdig.

In theorie kan je (als je kwaad wilt) nu gewoon de aangepaste voorwaarden niet accepteren en moet je gewoon de kassaapp geleverd blijven krijgen binnen hetzelfde pakket en dezelfde condities, dit is tenslotte schriftelijk overeengekomen. Wij mogen ook niet nu een brief sturen dat we voortaan maar de helft gaan betalen en er wel hetzelfde voor geleverd willen krijgen onder het motto van dat we het nu toch wat minder gaan gebruiken. Prijsverhogingen mogen wel zolang ze rieel zijn (inflatie). Als je het hier niet mee eens bent mag je kosteloos je contract beëindigen, maar goed dat is bij niemand de intentie.

Maar misschien dat @Ebbe & @Bas Wienhoven hierop kunnen reageren want ik vindt het naast de mededeling wel erg lang erg stil blijven. Ik neem aan dat jullie toch toen deze beslissing gekomen zijn deze vragen/ onvrede verwachte/ besproken hebben en om tot deze beslissing (bedrag) te komen een tijdlijn hebben gemaakt dat je voor deze meerprijs zoveel konden gaan realiseren want hoe kwamen jullie anders tot dit bedrag en is het geen 15eu of 150eu geworden en hoe wilden jullie het anders verantwoorden……?

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie reacties. We begrijpen de onduidelijkheid en gaan er hard voor werken om jullie niet teleur te stellen. Het verder ontwikkelen gaat niet alleen bij een intentie blijven. We hebben met meerdere Kassa App gebruikers gesproken en daar hebben feedback verzameld over de Kassa App. Deze feedback wordt momenteel geprioriteerd om vervolgens aan te pakken. We gaan dit jaar gebruiken om nieuwe functionaliteiten toe te voegen en het gebruikersgemak van de Kassa App te verbeteren. Één van de dingen die gaat komen is gedeelte betalingen (deel pin, deel contant). Zodra er meer zekerheden zijn zal ik die hier ook met jullie delen.

Ik hoop zo meer duidelijkheid te hebben gecreëerd waarom deze beslissing is genomen.

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +4

Nou @Ebbe jullie mail c.q. nieuwsbrief was duidelijk genoeg hoor. Je hebt hier niet met imbecielen te maken (want dat gevoel krijg ik ondertussen wel een beetje, en nee dat zijn niet jouw woorden maar de mijne). Bovendien heeft het meerendeel van de benaderde, geraadpleegde en bezochte Kassa App gebruikers hierboven al gereageerd (ja we hebben regelmatig onderling contacft. 

Dus, als ik het goed begrijp, in het komende jaar gaan jullie bedenken en een beetje iets ontwikkelen deel pin/deel contant wat die 80% prijsverhoging gaat rechtvaardigen ?

Het simpele feit is dat alle nieuwe MWW Kassa App gebruikers direct voordeel hebben met deze loskoppeling, terwijl jullie vaste klanten sinds jaar en dag er nu feitelijk niets voor terug krijgen alleen maar voor gaan betalen.

Dus nee duidelijkheid heb je niet gecreëerd, niet voor mij. Wel meer frustratie. Ik kan me dan ook geheel in Peters reactie vinden. 
De bestaande klanten zijn de dupe, het is nog maar afwachten wanneer we iets kunnen verwachten, en het verklaart noch rechtvaardigt de 80% abonnementsverhoging. Ik ga daar iig niet mee accoord. Ook al ben ik voorstander van doorontwikkelen, maar niet tegen deze prijs. 
Groeten Esther

Reputatie 7
Badge +8

Bas is ook bij ons geweest en we hebben het er ook over gehad dat het losgekoppeld zou worden. Dat vindt ik allemaal niet het probleem. Alleen als je ergens iets uithaald zou je daar ook de prijs op kunnen aanpassen. Ik vindt het opzich niet erg om wat extra te betalen voor de kassa app maar het gemailde bedrag is wel flink. Als het een los artikel wordt moeten daar geen intenties tegenover staan maar beloftes waar wij mww ook aan mogen houden lijkt me. 

Reputatie 6
Badge +9

Hej @Ebbe bedankt voor je reactie en uitleg.. snap de intentie helemaal, Bas is ook bij mij geweest. Zag er goed uit wat er nog komen gaat maar ook dat er voor de bestaande kassa-app gebruikers niets zou veranderen.

Het loskoppelen zou meer gebruikers op (kunnen) leveren en daardoor meer geld om te ontwikkelen. Nu wordt mijn input wel duur betaald met een flinke prijsverhoging aangezien ik sinds 2017 al extra betaald voor de kassa-app en die nog steeds niet goed functioneert. 

Die extra functie van pin/contant hebben we al paar jaar geleden aangegeven dat we daar steeds op vast lopen. Super fijn dat ie er nu komt maar heeft wel tijdje geduurd. Iemand die de kassa-app vanaf dan/nu gaat starten stapt dan wel in een ‘gespreid bedje’. 

Reageer