Vraag

Kassa-app abonnement



Toon eerste bericht

67 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Voor mij idem, Bas is ook bij ons langs geweest wat zeer gewaardeerd wordt en zeker voor herhaling vatbaar is en ook bij ons is eea besproken maar met alle respect, bij ons zitten er nog steeds bugs in welke jullie er naar anderhalf jaar nog steeds niet uit hebben, begin daar eens mee (en ja ik weet dat jullie hier actief mee bezig zijn maar zelfs al denken jullie t opgelost te hebben en daarmee wachten op de update blijkt bij de eerste scanning al weer het tegendeel). In de tussentijd heb ik ook gewoon betaald voor een systeem wat niet voldoet.

Gespreide betaling is leuk en zou standaard moeten zijn maar is dit de prijsverhoging waard?…. voor mij niet. Wij hebben een leuk (eerste) lijstje met wensen aangeleverd en vele winkels met mij waar de meeste punten aldus Bas overeenkwamen. Daar is de eerste (en minst belangrijkste kwa functionaliteit, maar wel snelste/ eenvoudigste te realiseren) de gespreide betaling. Super voor de maand Juli, wat komt er in augustus?

Het zal ongetwijfeld erg negatief overkomen vanuit ons naar jullie en zo is het absoluut niet bedoelt maar als je morgen een brief krijgt van je verzekering dat de premie vanaf volgend kwartaal bijna verdubbeld zodat ze in de toekomst de dekking kunnen vergroten (zonder verdere uitleg) zal je toch ook even achter de oren krabbelen, die jeuk voelen wij nu ook :wink:

Reputatie 6
Badge +8

@powerfulproducts.nl 

Reputatie 3
Badge

Dit vinden wij ook echt geen nette manier van communicatie! In een nieuwsbrief de oud gebruikers op de hoogte stellen dat we elke maand 39 euro extra kwijt zijn boven op het Premium pakket ( die dus niet in prijs omlaag gaat). 

Wij zijn gebruikers van het eerste uur van de kassa app en wat hebben we er veel problemen mee gehad ( denk aan storingen op het drukste moment van de dag, instabiel systeem, work a rounds etc) en nu terwijl we gewoon een contact hebben met MWW voor een Premium pakket INCLUSIEF KASSA APPwordt deze ontbonden en wordt er simpelweg gezegd wil je de Kassa App gebruiken betaal dan maar 39 euro extra. 

Juridisch lijkt dit niet te kloppen + het is gewoon niet netjes. 

Reputatie 5
Badge +6

Beste Lezers,

Ik lees al jullie berichten en wil graag reageren. Jullie berichten lezende was de Kassa App de belangrijkste reden om over te stappen naar ons Premium abonnement. Als we kijken naar het gebruik van de Kassa App is maar een derde van de Premium abonnees ook een gebruiker van de Kassa App. Voor ruim 60% was de app dus geen reden om over te stappen naar ons Premium aanbod. We zijn er dan ook van overtuigd dat de Kassa App zijn eigen plek in ons landschap verdiend als losse propositie met een eigen (door)ontwikkelkalender. Door deze stap te maken kan het namelijk de aandacht krijgen die het verdient en kunnen wij doorbouwen aan het product waarmee jij alles in huis hebt  om je stenen winkel mee te runnen. Door het onderdeel te laten van Premium ligt de focus op de doorontwikkeling van Premium als geheel, met daarin online en offline functionaliteiten, gezien de huidige gebruikersgroep zou het zwaartepunt dan op de ontwikkeling van met name online functionaliteiten liggen. Dit terwijl er genoeg feedback komt voor verbetering van de Kassa App. Tijd dus om een duidelijke scheiding te maken tussen onze online (Premium) en offline (Kassa App) proposities.

We zijn ervan overtuigd dat we een zeer aantrekkelijk aanbod hebben voor nieuwe gebruikers. We vinden het alleen niet kloppen om voor de huidige gebruikersgroep de overstap te maken bij verlenging van het abonnement. De Kassa App hebben we mede met jullie input en feedback kunnen ontwikkelen tot waar we nu staan en daar zijn we enorm dankbaar voor. Voor jullie (de bestaande gebruikersgroep) hebben wij er juist voor gekozen de Kassa App nog een jaar lang kosteloos aan te bieden. Nu willen we de volgende stap zetten en de Kassa App verder ontwikkelen en daarin de grootste pijnpunten, van jullie als gebruikers, gaan oplossen zodat de functionaliteit en de gebruiksvriendelijkheid van de app enorm gaat verbeteren aankomend jaar. We hopen jullie dan ook te overtuigen dat de Kassa App het aanvullende bedrag waard is.

Wat staat er dan aankomend jaar op de planning? We gaan ons richten op zowel de doorontwikkeling van ons Premium pakket als de verdere ontwikkeling van de Kassa App. De focus ligt op het onderzoeken en ontwikkelen van oplossingen voor onderstaande 10 punten. In geheel willekeurige volgorde:

  1. Het kunnen ontvangen van gedeelte betalingen (deel pin, deel contact)
  2. Inzicht geven in de (wan)prestaties van je producten (op productniveau)
  3. Een vrij in te geven korting kunnen toepassen op een verkoop
  4. Voorraadbeheer in de app verbeteren
  5. Producten retourneren/ruilen verbeteren
  6. Verkopen en in kunnen nemen van een cadeaubon
  7. Het vereenvoudigen van het koppelen van hardware
  8. Contant geld beheer (kassa opmaak, z-afslag) 
  9. Klant informatie ontsluiten
  10. Verbeteren van betaalwijze en snelheid van afrekenen

Naast deze top 10 werken we continu aan het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, de vormgeving, en het oplossen van bugs. Hiermee geloven we er in dat de Kassa App fijn en helpend is om mee te werken.

In de Kassa App groep op de Community zal ik met jullie in contact blijven over alle ontwikkelingen en zal ik regelmatig vragen om een nieuwe versie te testen. Met jullie feedback hebben jullie dus ook echt invloed op hoe de Kassa App verder vorm gaat krijgen.

Groet,
Bas Wienhoven

Reputatie 6
Badge +8

Bedankt voor je duidelijke uitleg @Bas Wienhoven je hebt het over gratis gebruik van de kassa-app, hoe zo gratis? Ik ben in die begin periode van €19 per maand overgegaan naar €49 voor de kassa-app!! Nu 4 jaar later zijn er stapjes gemaakt.. maar wel hele kleintjes. Ik snap de plannen die jullie willen maken heel goed, maar om nu weer €35 per maand meer te gaan betalen waar ik nu nog steeds iedere dag heel druk mee ben om van alles te fixen?! Sorry, maar dit voelt echt niet oke.

Voor een pro gebruikers - minder dan 2500 artikelen - kan het zeker interessant zijn om de kassa-app er los bij te nemen, maar moeten ze er wel baat bij hebben. Niet iedereen heeft de intentie om er een stenen winkel bij te nemen en die groep zal niet heel hard groeien denk ik. De kassa-app alleen voor een beurs of markt in gaan zetten en dan na een maand weer stop zetten, schiet voor jullie ook niet op qua inkomsten en verdere ontwikkeling. Dan wordt dit alles toch door de bestaande premium-groep betaald.. maar misschien zie ik het helemaal verkeerd. 

Reputatie 3
Badge

Dat '’gratis'’ klopt dus echt niet. Gister ook een medewerkster van MWW aan de lijn. '’Meneer, u heeft jaren lang de Kassa App GRATIS bij het Premium pakket gekregen'’. Nee natuurlijk niet! Wij zijn speciaal naar het premium pakket gegaan omdat daar uitsluitend de Kassa App aan hing. 

Ik vindt de communicatie van simpelweg een nieuwsbrief sturen en dan maar achterover leunen in de hoop dat niemand het door gaat hebben dat MWW simpelweg elke maand 39 euro extra gaat factureren. Dit is echt niet netjes. '’Meneer, als u kijkt in de voorwaarden van MWW, mogen we dat doen'’, werd er gister tegen mij gezegd. 

Dus als ik een tent verkoop van 600 euro en bij aflevering geef ik aan de tent is 1000 euro duurder geworden, u moet in totaliteit 1600 euro betalen. Dan gaat mijn klant toch niet akkoord?! Wat een waardeloze service, slechte recensies krijg ik als winkel/webshop houder en uiteindelijk kan ik mijn toko dichtgooien.  

Dus MWW, trek hier eens lering uit, bied je welgemeende excuses aan van het behandelen van je betalende klanten ( die het überhaupt mogelijk maken om MWW draaiende te houden) en geef alle huidige gebruikers van de Kassa App een betere regeling!

Reputatie 6
Badge +8

Een andere webshop help ik op weg met de kassa-app, maar wat ik me nu af vroeg: als iemand een pro abonnement heeft, gaat deze autom. naar premium als deze boven de 2500 producten uitkomt? Weet iemand dat? #dtv 

Reputatie 6
Badge +7

Een andere webshop help ik op weg met de kassa-app, maar wat ik me nu af vroeg: als iemand een pro abonnement heeft, gaat deze autom. naar premium als deze boven de 2500 producten uitkomt? Weet iemand dat? #dtv 


Toen ik mijn webshop aan het vullen was, en de 25 artikelen had bereikt van grow, kon ik gewoon geen artikelen meer toevoegen. Dan moet je dus eerst upgraden voor je verder artikelen kunt toe voegen. Ik neem aan dat dat bij pro hetzelfde werkt. Ik denk dat automatisch upgraden ook niet mag.

Reputatie 6
Badge +8

Een andere webshop help ik op weg met de kassa-app, maar wat ik me nu af vroeg: als iemand een pro abonnement heeft, gaat deze autom. naar premium als deze boven de 2500 producten uitkomt? Weet iemand dat? #dtv 


Toen ik mijn webshop aan het vullen was, en de 25 artikelen had bereikt van grow, kon ik gewoon geen artikelen meer toevoegen. Dan moet je dus eerst upgraden voor je verder artikelen kunt toe voegen. Ik neem aan dat dat bij pro hetzelfde werkt. Ik denk dat automatisch upgraden ook niet mag.

Ik weet het niet, dat limiet is later ingesteld. Toen we van pro naar prem. gingen zaten we al boven de 3500. Denk dat bestaande klanten dit onbeperkt hebben gehouden :blush:

Reputatie 6
Badge +7

Voor bestaande webshops is die limiet er inderdaad niet. 1 van mijn oude Pro webshops heeft ook over de 2500 artikelen en blijft gewoon Pro.Volgens mij moet je dan al wel op het moment dat het inging over die limiet zitten.

Reputatie 6
Badge +8

Dan zou je zeggen dat voor bestaande prem gebruikers het nu ook ongewijzigd blijft wat betreft de kassa-app :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ga even overleggen, vindt zelf, als je de kassa-app gebruikt, de service ‘binnen 2 uur reactie’ wel een must. Dan is de overstap na prem. én de kassa-app wel een dingetje. Dankjewel @Jacqueline Fijn weekend!

 

Reputatie 6
Badge +7

Dan zou je zeggen dat voor bestaande prem gebruikers het nu ook ongewijzigd blijft wat betreft de kassa-app :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ga even overleggen, vindt zelf - als je de kassa-app gebruikt - de service ‘binnen 2 uur reactie’ wel een must. Dan is de overstap na prem. én de kassa-app wel een dingetje. Dankjewel @Jacqueline Fijn weekend!

 


Ja dat zou je wel denken ja… Jij ook prettig weekend!

Reputatie 6
Badge +8

Dan zou je zeggen dat voor bestaande prem gebruikers het nu ook ongewijzigd blijft wat betreft de kassa-app :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ga even overleggen, vindt zelf, als je de kassa-app gebruikt, de service ‘binnen 2 uur reactie’ wel een must. Dan is de overstap na prem. én de kassa-app wel een dingetje. Dankjewel @Jacqueline Fijn weekend!

 

Dan wil ik ook wel meer ambasadeuren (is dat een woord 😁). Ik vermoed dat er geen extreme aantallen kassa app gebruikers zijn al. De nieuwe afnemers kunnen hier vooraf voor kiezen of ze deze kosten willen/kunnen maken.

Badge

Ik heb nog even een vraag.

in mijn beleving kan de kassa app in de nieuwe situatie maandelijks worden uitgezet toch?
Kan iemand mij dit vertellen

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb nog even een vraag.

in mijn beleving kan de kassa app in de nieuwe situatie maandelijks worden uitgezet toch?
Kan iemand mij dit vertellen

Dat klopt inderdaad. Je kunt het abonnement voor de Kassa App maandelijks opzeggen. 

Reputatie 6
Badge +8

Bedankt voor je duidelijke uitleg @Bas Wienhoven je hebt het over gratis gebruik van de kassa-app, hoe zo gratis? Ik ben in die begin periode van €19 per maand overgegaan naar €49 voor de kassa-app!! Nu 4 jaar later zijn er stapjes gemaakt.. maar wel hele kleintjes. Ik snap de plannen die jullie willen maken heel goed, maar om nu weer €35 per maand meer te gaan betalen waar ik nu nog steeds iedere dag heel druk mee ben om van alles te fixen?! Sorry, maar dit voelt echt niet oke.

Voor een pro gebruikers - minder dan 2500 artikelen - kan het zeker interessant zijn om de kassa-app er los bij te nemen, maar moeten ze er wel baat bij hebben. Niet iedereen heeft de intentie om er een stenen winkel bij te nemen en die groep zal niet heel hard groeien denk ik. De kassa-app alleen voor een beurs of markt in gaan zetten en dan na een maand weer stop zetten, schiet voor jullie ook niet op qua inkomsten en verdere ontwikkeling. Dan wordt dit alles toch door de bestaande premium-groep betaald.. maar misschien zie ik het helemaal verkeerd. 

 

De datum van 1 juli komt wel heel dichtbij en hier nog geen reactie op gehad. Weet niet of dit zomaar autom. aangepast gaat worden, sta er nog niet echt anders in dan 9 maanden geleden.

Betaal nu €180 en dat gaat dan naar €285. Vindt dat nogal een stap om eerlijk te zijn. Als nu iemand een pro-abb heeft en los de kassa-app erbij neemt blijf deze shop pro houden terwijl er meer dan 2500 producten in staan. Bij de start van de kassa-app in 2017 ‘moest’ ik over naar premium om gebruik te maken van de kassa-app. Nu blijft het prem. abb én komt de kassa-app er nog eens los bij. Er klopt iets niet.. 

Badge

Is mijnwebwinkel zich niet steeds maar uit de markt aan het prijzen? Er zijn inmiddels hele goede ( en goedkopere) alternatieven die wel alles in zich hebben. Incl. alle wensen uit de wensenlijstjes, pos-systemen en noem maar op.

Reputatie 3
Badge +3

Is mijnwebwinkel zich niet steeds maar uit de markt aan het prijzen? Er zijn inmiddels hele goede ( en goedkopere) alternatieven die wel alles in zich hebben. Incl. alle wensen uit de wensenlijstjes, pos-systemen en noem maar op.

Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar laat het duidelijk zijn dat als je bij MWW weggaat je ook echt nagenoeg alles kwijt bent wat je daar aan webshop hebt ingevuld en opgebouwd. Foto's, teksten, reacties, historie (grotendeels). Feit is dat we met z'n allen klem zitten en gevangen zitten in dit monopolyverhaal. De enige keuze die we hebben is weggaan en alles opnieuw opbouwen elders bij een andere "leverancier” en duizenden euro's achter de wagen. En dat weet MWW.

Simple as that, en een bittere pil.

Esther van Sjeintje Boterkoek

Badge

Yep, was ook even aanpakken en doorzetten. Tandjes op elkaar en doorpakken, maar was het waard.

Reputatie 6
Badge +8

Is mijnwebwinkel zich niet steeds maar uit de markt aan het prijzen? Er zijn inmiddels hele goede ( en goedkopere) alternatieven die wel alles in zich hebben. Incl. alle wensen uit de wensenlijstjes, pos-systemen en noem maar op.

Misschien, maar ik ben nog altijd erg tevreden over MWW, de webwinkel draait al sinds 2005 en heel eerlijk, zou ik het ook niet zien zitten om even meer dan 8000 artikelen ‘over te zetten’. Met of zonder hulp, daar heb je gewoon nog heel veel na-werk aan.

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten maar dat heeft ieder systeem. Daarnaast heb ik ook weinig ervaring van iemand die ik ken die draait op een ander platform en die ik weet, hebben ook wel eens gedoe. Al is het de laatste tijd wel raak maar dingen die mis gaan. Los van de Google-resultaten, want dat is, net als bij velen van ons, niet oke. 

De kassa-app is een ander verhaal, dat klopt gewoon niet hoe het premium abonnement - wat ik toen afsloot incl. de kassa-app - nu wordt aangepast door de app eruit te halen en daar apart voor moet gaan betalen 😏

Reputatie 6
Badge +8

Wij hebben ook het premium pakket gekozen juist omdat daar de kassa app in zat. Dat was voor ons prioriteit omdat de fysieke winkel al 52 jaar ouder is dan de webshop. Dat de kassa app ineens uit het pakket gaat vindt ik niet netjes ondanks het uitstel van een jaar t.o.v. nieuwe klanten. Ik hoop dat deze best forse prijsstijging dan ook zorgt voor een snelle en stabiele doorontwikkeling. Verder vindt ik over het algemeen het systeem van mww wel makkelijk werken zeker voor iemand die totaal geen kennis heeft van de achterliggende programmeer techniek. Bij andere aanbieders zal best ook af en toe wat mis gaan en wat ik zo aan prijzen zie is mww niet te duur en misschien ook niet de goedkoopste. 

Reputatie 6
Badge +8

Ff serieus? Het wordt er gewoon doorheen gedrukt! Fijn zo’n mededeling in de mail.

Heb zojuist de mailwisseling van okt 2017 even nagelezen, toen waren het 2 weken waar ik gratis gebruik kon maken van de PREMIUM account om de kassa-app te testen en daarna moest ik over van PRO naar het PREMIUM pakket, wat toen in het leven is geroepen - PRO was toen het hoogste abonnement  - en PREMIUM was INCLUSIEF kassa-app. Ik zag er heel veel voordelen in, hou wel van nieuwe functie’s om iets te testen wat hopelijk veel werk uit handen zou nemen en wilde er zeker mee verder.

Het heeft me úren aan testen gekost, niet alleen die 2 weken maar ook de 2 jaar daarna intensief en nog steeds werkt het niet vlekkeloos. En er is dan ook niemand maar dan ook niemand die nu durft te zeggen dat het zo was bij de opstart en wordt er doodleuk gezegd dat we nu gratis gebruik maken van de kassa-app het afgelopen jaar?? Nieuwe klanten wisten dit bij het starten, maar niet de klanten die al vanaf het begin hierbij betrokken zijn sinds medio 2017?? Of was ik de enige? Hoezo voor het blok gezet nu je niet meer terug kan. 

 

Reputatie 3
Badge +3

GRATIS??? Zelf aangeven anders ontkoppeld en geblokkeerd??? Wat een BS. Ik ben nog aan het bijkomen vd mail. Ik ben er echt boos om. We draaien nu 2 versies terug omdat de Kassa App niet voor elkaar is en omdat er “iemand” achter de schermen steeds met een zgn vernieuwing komt zonder overleg waar de meesten minstens 3 versies last van hebben. Waar blijft de service en het tegemoet komen van de bestaande “oude” klanten? Dit kan toch niet zomaar doorgedrukt?

Is dit iets voor Tros Radar? Juridisch onderzoek? 
ik voel me zo in de maling genomen!

Esther van Sjeintje Boterkoek

Reputatie 7
Badge +9

Dit is wel erg kort door de bocht van MWW. Voor nieuwe klanten kan ik het begrijpen maar hier slaan ze de plank mis. Het zou netter zijn dat de bestaande klanten de kassa app er in te houden. En dan ben ik ook nog niet eens een kassa app gebruiker

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Kassa App gebruikers,

Vorig jaar hebben we besloten om de Kassa App als losse propositie in de markt te zetten. De belangrijkste reden is dat we waarde in de Kassa App zien en daardoor doorontwikkeling wilden versnellen. Dit zou niet gelukt zijn als het onderdeel van het Premium pakket zou blijven. Gezien de gebruikersgroep van de Kassa App die tussen de 30%-40% van alle Premium gebruikers ligt, zou het zwaartepunt vooral op het hele Premium pakket liggen en niet op de Kassa App. Reden dus om een eigen ontwikkel roadmap en budget vrij te maken voor de Kassa App. Over deze wijziging hebben we jullie op 22 juli vorig jaar geïnformeerd, zie ook het bericht van Bas. Het PREMIUM abonnement is voor zowel bestaande als nieuwe klanten gewijzigd en de Kassa App is als los product aangeboden voor €39 per maand.

Bestaande Kassa App gebruikers direct de extra kosten doorberekenen is niet passend, daarom is er besloten om jullie het aanbod te doen de Kassa App nog een jaar kosteloos te laten gebruiken. Met dit jaar hebben wij jullie dan ook de ruimte gegeven een geschikt alternatief te vinden of de Kassa App te blijven gebruiken.

Om te voorkomen dat we per 1 juli facturen gaan sturen, voor het gebruik van de Kassa App, vragen we proactief of je gebruik wilt blijven maken van de Kassa App. Dit doen we door je eenmalig het formulier in te laten vullen en jouw aanvraag voor de Kassa App te bevestigen. Wanneer wij op 1 juli geen aanvraag van je hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat je de Kassa App niet (meer) wilt gebruiken. Je hoeft dan verder niets te doen, wij ontkoppelen deze dan automatisch van je webshop.

De ontwikkeling van de Kassa App staat niet stil, we blijven deze verder doorontwikkelen zodat we op korte termijn bijvoorbeeld ook deelbetalingen (deel pin, deel contant) kunnen afhandelen. In de Kassa App groep op de Community blijven we met jullie in contact over alle ontwikkelingen en vragen we regelmatig om een nieuwe versie te testen. Met jullie feedback hebben jullie dus ook echt invloed op hoe de Kassa App verder vorm gaat krijgen.

Groet,

Reageer