Hoe help ik mee met testen?

• 14 april 2021
  • 13 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 1665 reacties

Om de testversie te kunnen installeren, dien je een aantal stappen te doorlopen. Eerst dien je de app ‘Testflight’ van Apple te installeren. Vervolgens voer je een unieke code in om je aan te melden voor ons testprogramma. Onderstaande link loodst je door deze stappen heen. https://testflight.apple.com/join/rcPc2jkD
Tip: Het snelst gaat dit als je de link bezoekt op het Apple apparaat waar de Kassa App op geïnstalleerd staat.

Risico’s

Testen is niet geheel zonder risico. Mede daarom is jouw feedback nodig. We zorgen er voor dat wij altijd een testversie zelf doorgelopen hebben. Daarmee sluiten we niet uit dat het kan gebeuren dat er iets niet (goed) werkt. Als dit gebeurt vragen we je om via de ‘rapporteer bug’ knop in de app het probleem te melden. Indien het een onwerkbare situatie oplevert kun je eenvoudig via de App Store de huidige stabiele versie van de app installeren.
Het zal nooit gebeuren dat er data ongevraagd aangepast wordt of verloren gaat. We gaan er vanuit dat je bekend bent met het risico van een testversie.

13 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb de testflight al langer in gebruik. Ik neem aan dat deze gewoon blijft werken of moet ik hem opnieuw instellen.

Reputatie 7
Badge +16

Die blijft gewoon werken Michel, goed dat je het vraagt👍

Reputatie 3
Badge +4

Normaal zou ik graag mee doen of doe ik altijd wel mee testen, maar moet nu wat meer ballen hoog houden om de kassa-app te laten werken dat ik daar even genoeg aan heb :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Normaal zou ik graag mee doen of doe ik altijd wel mee testen, maar moet nu wat meer ballen hoog houden om de kassa-app te laten werken dat ik daar even genoeg aan heb :sweat_smile:

Oh jeej, wat speelt er met de app?

Reputatie 3
Badge +4

Heb je even 😉nee hoor, gewoon paar dingen wat gewoon veel extra tijd kost.

• zoekfunctie werkte aantal weken niet, als je een typefout maakte en via backspace terug ging werd er geen product meer gevonden en moest je opnieuw beginnen - is toevallig sinds gisteren opgelost. 
  • validatiefout al de gehele week - lastig met een klant voor je die wil afrekenen en je achteraf de verkoop nog moet invoeren en geen kassabon mee kan geven.
  • klant rekent af - betaald deel contant en de rest via de pin - geeft naderhand extra handeling en
  • de afbeeldingen zijn niet te onderscheiden in het raster-overzicht niet van elkaar doordat ze dezelfde titel hebben maar bv andere kleur. Wie zien pas of we het juiste artikel hebben als we deze hebben toegevoegd. 
  • producten automatisch synchroniseren zou ook een fijne optie zijn.

Het was de laatste paar weken spannend bij iedere verkoop of het goed zou gaan en daar wil je eigenlijk niet mee bezig zijn :relaxed:

Reputatie 5
Badge +7

Die validatiefout hebben wij ook regelmatig gehad. Ik heb een screenshot naar de support gestuurd. Als je opnieuw op afronden drukt (soms 3x) doet hij het ineens wel. Dit is sinds we de gewone versie draaien. De testversie heb ik het niet mee gehad.

Reputatie 3
Badge +4

Ja klopt.. precies dit. We hebben ook vorige week een schermopname gestuurd. Hopelijk wordt de test-versie dan snel doorgezet :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Thanks @CountryatHome en @Michel vG. Ik heb jullie feedback doorgezet. Goed dat de validatiefout via de rapporteerfunctie is doorgezet. Ik verwacht dat deze snel wordt opgelost. 

Badge

@CountryatHome en @Michel vG we hebben gevonden waardoor de fout in de app vandaan komt.

Het volledige verhaal:
Omdat door de verkoop de voorraad naar 0 gaat wordt er gecontroleerd of de voorraad notificatie de deur uit moet. Daarbij wordt de e-mail onderhuids, ongeacht of hij verstuurd wordt of niet, opgebouwd. In die notificatie zitten hyperlinks naar de producten. Het ophalen van de juiste URL voor die links is recent eenvoudiger gemaakt in onze techniek. Hiervoor moest elke plek waar er URLs opgebouwd worden aangepast worden en de controle bij het aanmaken van een order is hierbij over het hoofd gezien. We zijn bezig met een oplossing en verwachten die deze week op ons platform te hebben.

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb vandaag doorgegeven dat de voorraad hiermee meerdere keren wordt afgeschreven als je probeerd door te gaan met afrekenen. Soms kwamen artikelen dus op een negatieve voorraad. Ik ga morgen even proberen of de artikelen die niet met de voorraad op 0 komen wel correct worden afgeboekt. Dan is het probleem iets meer te overzien. Ik heb niet de behoefte om de voorraad gedurende de hele dag te moeten corrigeren eigenlijk. Als een artikel op 0 komt en er -2 staat maakt me niet zoveel uit dan is het toch op. Als een artikel wel op voorraad is op 0 komt dan kan dat natuurlijk omzet kosten via de webshop.

Badge

@Michel vG, we hebben deze ochtend het probleem opgelost. Het kwam specifiek voor als het product door een bestelling op 0 uitkwam. Als het minder dan 0 werd dan kwam het niet voor. Hopelijk valt de schade mee.

Reputatie 5
Badge +7

Superfijn dat het geregeld is. Gelukkig ging het achteraf alleen om de artikelen die op 0 uitkwamen met de voorraad dat scheelt ons een ronde alle voorraad controleren. Wat op is en op min staat komt vanzelf goed bij nieuwe voorraad inboeken.

Reputatie 3
Badge +4

@Michel vG  Ooooohh joh!! vandaar… ben ik toch niet helemaal gek. Was net een topic gestart en toen pas verder gaan lezen. Want ik begon behoorlijk aan mezelf te twijfelen. Ineens een hele lange lijst met negatieve voorraden.. net nu ik de balans moet opmaken hoeveel er op voorraad is, kan ik weer beginnen :nerd:

Reageer