Feedback versie 4.3.0

• 24 februari 2021
  • 16 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 1685 reacties

Er is een nieuwe versie van de Kassa App klaar gezet in Testflight. In dit topic kun je de feedback hierover delen. Mocht je liever per mail feedback willen geven, dan kan dat uiteraard. Stuur je feedback naar info@mijnwebwinkel.nl. 

Hieronder nog een keer de wijzigingen:

• Mogelijkheid toegevoegd om verschillende kaartbetalingen te activeren. Zo kun je naast de Pin terminal ook Zettle by PayPal activeren (voorheen iZettle).
  • De configuratie van SumUp vindt nu in de app plaats. Hiervoor wordt je niet meer naar je standaard browser omgeleid.
  • Instellingen van de betaalmethoden heeft een ontwerp update gehad
  • Het "Betalen" scherm heeft een ontwerp update gehad
  • Logo van de winkel wordt niet meer getoond in de linkerkolom, indien ingesteld.
  • Het te betalen bedrag heeft meer aandacht gekregen. Dit geldt alleen voor iPad
  • De betaalpagina heeft nu de mogelijkheid om een korting toe te voegen
  • Transacties kunnen verwijderd worden voordat de verkoop is afgerond
  • Vrij bedrag onthoud nu het laatst ingevoerde btw-percentage. Speciaal voor winkels die vaker 9% dan 21% (standaard) verkopen.
  • De "Afgerond" pagina heeft een nieuwe lik verf ontvangen. 

Groet,
Ebbe

16 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb de testversie er vandaag weer in gezet. Vorige week liep er iets mis en had geen tijd om te lang ermee bezig te zijn. Vandaag werkte alles prima. Wat ik als feedback van de werknemers kreeg was dat de knoppen voor de keuze cash of pin een stuk kleiner zijn geworden, dit werd als minder praktisch ervaren. Verder heb ik even gekeken naar de kortingscodes. Die gaan helaas over de hele order. Het mooiste zou zijn dat het op artikelniveau kan. Dus artikel 1 normale prijs, artikel 2 bv 10% korting en het volgende artikel weer normale prijs. Of eventueel een vrije invoer die ook met een negatief bedrag kan omgaan. Dat we dus gewoon kunnen typen bij vrije invoer "korting" en dan min €15,00. Wij hebben voor cadeaubonnen scancodes gemaakt voor de verkoop dus positief bedrag en voor inname een andere code met hetzelfde bedrag in de min. Het systeem kan dus wel met min rekenen 😁

Reputatie 5
Badge +7

Wat me ook nog te binnen schiet is het betalen met 2 methodes in 1 order via de kassa. We hebben regelmatig klanten die een deel willen pinnen en een deel contant willen betalen. Dit is nu niet mogelijk met de app. We boeken voor nu het hele bedrag dan op pin omdat we aan het einde van de dag een totaalstaatvuit de pinautomaat halen maar de scheiding in de dagstaat van de kassa app is dan natuurlijk niet kloppend.

Reputatie 1
Badge

Er is een nieuwe versie van de Kassa App klaar gezet in Testflight. In dit topic kun je de feedback hierover delen. Mocht je liever per mail feedback willen geven, dan kan dat uiteraard. Stuur je feedback naar info@mijnwebwinkel.nl. 

Hieronder nog een keer de wijzigingen:

• Mogelijkheid toegevoegd om verschillende kaartbetalingen te activeren. Zo kun je naast de Pin terminal ook Zettle by PayPal activeren (voorheen iZettle).
  • De configuratie van SumUp vindt nu in de app plaats. Hiervoor wordt je niet meer naar je standaard browser omgeleid.
  • Instellingen van de betaalmethoden heeft een ontwerp update gehad
  • Het "Betalen" scherm heeft een ontwerp update gehad
  • Logo van de winkel wordt niet meer getoond in de linkerkolom, indien ingesteld.
  • Het te betalen bedrag heeft meer aandacht gekregen. Dit geldt alleen voor iPad
  • De betaalpagina heeft nu de mogelijkheid om een korting toe te voegen
  • Transacties kunnen verwijderd worden voordat de verkoop is afgerond
  • Vrij bedrag onthoud nu het laatst ingevoerde btw-percentage. Speciaal voor winkels die vaker 9% dan 21% (standaard) verkopen.
  • De "Afgerond" pagina heeft een nieuwe lik verf ontvangen. 

Groet,
Ebbe

Hoi Ebbe, we hebben geen kans gehad om de testversie te proberen, maar zijn wel heel blij met de update. Vooral het onthouden van het laatste btw-tarief in Vrij bedrag! De suggesties van Michel (negatief vrij bedrag en gesplitste betaling tussen kaart en contant) staan bij ons ook hoog op het verlanglijstje.

Groet, Franck

Reputatie 5
Badge +7

Wat het fijne is van een vrije invoer met een negatief bedrag is dat je simpelweg een korting kunt geven in de vorm van x euro. Dan heb je in een fysieke winkel geen gedoe met kortingscodes. 

Wat betreft de waarborg voor de pan zoals boven genoemd. Je kunt wel een artikel met een negatief bedrag aanmaken. Dit hebben wij met onze fysieke cadeaubonnen gedaan. We hebben bonnen met vaste bedragen. Die staan 2 keer in het systeem, 1x voor uitgifte / verkoop en 1x voor inname bij inlevering door de klant. Voor beide versies hebben we een barcode verzonnen die we scannen wanneer nodig. Dat werkt wel prima maar we willen ook kunnen zeggen de klant koopt voor €105 artikelen en we willen afronden op €100. Als we dan gewoon vrije invoer min €5 kunnen doen en dan erbij typen korting dan gaan de artikelen netjes uit de voorraad maar kun je een goede klant een keer een beetje matsen. En het staat netjes op de kassabon.

Reputatie 7
Badge +16

Is ook doorgegeven. Bedankt voor het delen. 

Het punt wat je aangeeft over de knoppen die kleiner zijn. Hier wordt naar gekeken of die aangepast kan worden.

Ik houd je op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt Franck! De suggestie van Michel is bekend. Als ik daar meer over weet, laat ik het hier weten.

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +4

De nw versie van de kassa-app werkt prima, maar..

Op het moment van keuze contant of kaartbetaling schiet het te betalen bedrag midden in het scherm op 0 en in het klein naar links op het scherm. Niet overzichtelijk als je met een klant nog in betaling staat.. 

We hebben daarnaast veel artikelen die met dezelfde naam beginnen en in deze rasterweergave niet te doen om snel te zien of je het juiste artikel pakt. In de lijstweergave zagen we de prijs erbij staan, waardoor je daar de selectie op maakte .. Kan hier iets aan gedaan worden? Al zou de prijs er maar bij staan, dat zou al iets helpen. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Ebbe,

Bedankt voor je reactie. Je kunt bij ons paellas bestellen. Je betaalt dan een waarborg voor de pan, die je bij inlevering van de pan weer terug krijgt. Als iemand een pan inlevert en verder niets koopt, krijgt hij/zij dus geld terug van ons. Of dat via vrij bedrag of via een geprogrammeerd “artikel” gaat, maakt ons niet veel uit, maar momenteel is het niet mogelijk om een negatief vrij bedrag of een artikel met een negatieve prijs in te voeren. De volgende vraag is, of bij een negatief eindbedrag, de Zettle kaartlezer begrijpt dat het om een teruggave gaat.

Overigens sluit dit aan bij een vraag/suggestie die ik in het verleden gedaan heb. Als je via de Kassa app een retour doet, dan wordt die transactie automatisch afgerond, zonder dat je een betaalmethode kunt kiezen. Retouren zouden in de Kassa app net zo behandeld moeten worden als verkooptransacties, met aan het einde de keuze tussen contant of kaart(terug)betaling. En klanten willen ook wel eens iets ruilen (per saldo €0), of iets teruggeven en er iets anders bij kopen (per saldo een positief of negatief bedrag, afhankelijk van het extra artikel). Nu kan dan niet in dezelfde transactie.

Alvast bedankt voor het doorgeven van onze wensen!

Groeten, Franck

Reputatie 1
Badge

Even een update: heb een artikel aangemaakt met een negatieve prijs (teruggave waarborg). Als ik op de betaalknop druk, zijn de betaalmethodes niet selecteerbaar. Ik kan dus geen negatief eindtotaal afrekenen, niet via kaartbetaling en niet via contant. In de Zettle app kun je ook niet handmatig een teruggave invoeren, dat werkt alleen als je een bestaande transactie annuleert (en dan alleen voor het volledige bedrag van de transactie). Dus dat zou voor de toekomst nog wel interessant kunnen zijn, dat de Kassa app ook negatieve bedragen aan de Zettle kaartlezer kan doorgeven (en dat je ook negatieve bedragen contant kunt teruggeven aan een klant).

Reputatie 7
Badge +16

Even een update: heb een artikel aangemaakt met een negatieve prijs (teruggave waarborg). Als ik op de betaalknop druk, zijn de betaalmethodes niet selecteerbaar. Ik kan dus geen negatief eindtotaal afrekenen, niet via kaartbetaling en niet via contant. In de Zettle app kun je ook niet handmatig een teruggave invoeren, dat werkt alleen als je een bestaande transactie annuleert (en dan alleen voor het volledige bedrag van de transactie). Dus dat zou voor de toekomst nog wel interessant kunnen zijn, dat de Kassa app ook negatieve bedragen aan de Zettle kaartlezer kan doorgeven (en dat je ook negatieve bedragen contant kunt teruggeven aan een klant).

Hm dat werkt hier ook niet. @Michel vG hoe doe jij dat? 

Reputatie 5
Badge +7

Nee dat kan ik denk ik ook niet. We hebben als voorwaarde dat we geen wisselgeld geven bij cadeaubonnen. We zijn tot nog toe dus alleen boven nul uitgekomen.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks Michel! Ik heb hier tickets (suggesties) voor aangemaakt. 

Reputatie 5
Badge +7

De toevoeging van het btw tarief wat onthouden wordt heeft een klein nadeel, als we deze op 9% zetten en je vergeet hem bij de volgende order terug te zetten verkoop je dus 21% artikelen met 9% btw. Dat vind de belastingdienst niet prettig ben ik bang. Zou het een idee zijn dat je kunt instellen wat je basis tarief is zodat de app die als eerste laat zien en dat je dan kunt aanpassen als het een keer de andere moet zijn maar dat hij dan bij het volgende artikel weer op je basis tarief begint.

Reputatie 7
Badge +16

Super, bedankt voor de feedback Michel! Ik geef het door. 

Reputatie 7
Badge +16

@Michel vG de knoppen in de Kassa App worden weer wat groter gemaakt. Ik geef een update zodra de nieuwe versie hiervoor live staat. 

@El Mercado Je noemt een negatief vrij bedrag. In welke situaties wil je dit kunnen inzetten? Zou je dat eens kunnen beschrijven (of iemand anders mag natuurlijk ook). Dan kan ik de volledige wens doorgeven. 

@CountryatHome Bedankt voor het delen. Ik heb het intern ook gedeeld en kom er bij je op terug. 

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @Ebbe weet niet of het met de nw update te maken heeft maar we ondervinden veel tijdverlies bij het afrekenen. We maken nog veel gebruik van de zoekfunctie in de kassa-app en als je nu een typefout maakt en via backspace deze wil corrigeren ziet de kassa-app geen artikelen meer. Heel het woord weghalen helpt dat ook niet. App afsluiten wel maar dat wil je niet. Nu hebben we ontdekt dat je via het x (achter de zoekbalk) het woord moet verwijderen en weer opnw moet beginnen met het gehele woord te typen/zoeken.

Heel omslachtig als een klant voor je neus staat en je nog 5 artikelen moet ‘zoeken’. Willen jullie hier eens naar kijken.. bedankt alvast!

Reageer