Vraag

Direct korting geven op een verkoop

Reputatie 2
Badge +1

Beste Kassa App groep leden,

Op onze feedback pagina is duidelijk te zien dat de meeste gevraagde functie het direct korting kunnen geven op een verkoop is. We onderzoeken al een tijd de mogelijkheden en moeten tot de conclusie komen dat we op korte termijn de functie niet in zou kunnen kleden zoals we willen. Deze oplossing zou je alle vrijheid geven om korting te geven zonder gebruikt te maken van kortingscodes en dit zou per orderregel of op het totaal kunnen.

We denken wél een goede oplossing te kunnen bieden door slim gebruik te maken van onze kortingscode systeem. Hierover ben ik benieuwd of we het probleem dat ervaren wordt op lossen.

Het voorstel

Bij het plaatsen van een bestelling kun je naast de kortingscode selectie een optie kiezen om een procentuele korting of een vast bedrag korting toe te laten passen op het totaal bedrag van de verkoop. De Kassa App berekend deze korting voor je. De verkoop wordt afgerekend en bij het afronden van de verkoop voeren we een truc uit:
1. We maken een kortingscode aan voor het aangegeven kortingsbedrag
2. Maken de order aan in de beheeromgeving
3. We verwijderen de kortingscode weer om verder gebruik te voorkomen.

Deze drie stappen vinden plaats binnen een paar seconden en hiermee zouden we toch “vrije” kortingsbedragen aan kunnen bieden in de app. De beperking is dat de korting alleen op het totaal bedrag toegepast kan worden en niet op orderregel.

Ik ben benieuwd wat jullie van de oplossing vinden en of dit vragen oproept. Alvast bedankt voor de feedback :)

Groeten,
Bas Wienhoven

10 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Vergis ik me of is deze mogelijkheid al enige tijd mogelijk in de app? Echter als je een klant 1 artikel met korting wilt verkopen dan is het wel erg veel handelingen (back-office) terwijl je graag verder wilt naar de volgende wachtende klant…...

Reputatie 5
Badge +7

Als we gewoon in de kassa app een bedrag als korting kunnen toepassen is het voor mij prima. Of toestaan dat je bij vrije invoer een negatief bedrag kunt invoeren. Daar kun je dan een beschrijving typen waar de korting voor is. Geen idee of dat kan?

Reputatie 2
Badge +1

Ha @Peter,

De optie om direct een kortingsbedrag/-percentage in te voeren nog niet. Wel om een kortingscode te gebruiken. Juist waar we het makkelijker en vooral sneller willen maken in de app zodat jouw volgende klant niet langer dan noodzakelijk hoeft te wachten.

@Michel vG Het negatieve vrije bedrag is eerder langs gekomen als optie. Ik heb begrepen dat we in de rapportages niet meer zuiver aan kunnen geven wat korting is geweest als we deze via het vrije bedrag laten verlopen. Onderhuids zijn er orderregel types aanwezig waarmee we de rapportages op bouwen in de app. Die worden weer gebruikt voor de administratie en ter controle dus houden we graag kloppend.

Ik lees wel twee goede punten:
1. Korting op alleen order bedrag is goed
2. Omschrijving van de reden van korting is wel gewenst.

Heb ik je dan goed begrepen? :)

Groeten
Bas Wienhoven

Reputatie 2
Badge +2

Naar mijn inziens is voor iedereen de vraag hetzelfde, een korting per artikel te kunnen toepassen zoals bv door eenmalig bedrag toevoegen de mogelijkheid is. Geef hier het kortingsbedrag in, bij de omschrijving de reden/ artikel en het is geregeld en inzichtelijk (ook op de kassabon).

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Peter,

Zoals ik in mijn eerste bericht aangeef is het korting geven op per orderregel (product) niet op korte termijn mogelijk. Wat we wel kunnen doen is korting geven op het totaalbedrag, zonder het gebruik van een code die je eerst aan moet maken. Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk een verbetering is ten opzichte van de huidige situatie. Wat denk jij? 😃

Groet,
Bas Wienhoven

Reputatie 5
Badge +7

Als die korting een bedrag kan zijn in plaats van een percentage kan ik er wel wat mee. Het is niet handig als je op 1 artikel 10% korting wilt geven dat je dan eerst moet gaan rekenen hoeveel procent dat op de hele order is. 

Reputatie 3
Badge +5

Hier zie ik nog geen voordeel in, heb vaste kortingscodes gemaakt van 10 tot 50% en kies gewoon één van die. Een bedrag als korting heeft voor ons geen toegevoegde waarde.. :sweat_smile:  denk ik. Zie liever iets anders opgelost :hugging:

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor jullie input. Hier kan ik wel wat mee :thumbsup:

Reputatie 2
Badge +2

Zoals anderen ook aangeven, een kortingsbedrag is veel beter toepasbaar dan een percentage…..

Reputatie 5
Badge +7

Hier zie ik nog geen voordeel in, heb vaste kortingscodes gemaakt van 10 tot 50% en kies gewoon één van die. Een bedrag als korting heeft voor ons geen toegevoegde waarde.. :sweat_smile:  denk ik. Zie liever iets anders opgelost :hugging:

Kun je deze dan op 1 artikel toepassen? Ik zal daar eens mee gaan experimenteren.

Reageer