Vraag

barcodes worden niet opgeslagen

• 16 August 2021
  • 14 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hi,

Vanochtend waren wij bezig met 2 personen om barcodes te scannen. Het systeem gaf aan: product is bijgewerkt. Maar uiteindelijk bleek dat de barcodes niet waren opgeslagen! Zijn we uren voor niets bezig geweest, of is er iets aan de hand en is het nog te redden?

Gr. Yvonne

14 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Als je in het dashboard kijkt zouden de barcodes daar moeten staan bij het betreffende artikel. Als dat niet zo is ben ik bang dat ze er niet (meer) zijn. Ik voeg zelf nooit barcodes via de kassa app toe maar via het dashboard. Is iets meer werk maar ze staan altijd meteen goed erin. Als je prijsijsten hebt kun je natuurlijk knippen en plakken of evt de barcode scanner aan je pc/laptop koppelen als deze bluetooth hebben.

Reputatie 4
Badge +3

Wij hebben in het begin exact hetzelfde gehad, je moet na het scannen van de barcode hem nogmaals (erachter) opslaan anders is hij het gelijk weer kwijt. Het werkt wel maar je dient voor je gevoel de handeling dubbel te doen om het daadwerkelijk te kunnen plaatsen. Ondanks dat hij aangeeft dat het bijgewerkt is nogmaals opslaan!

Reputatie 2
Badge +2

Wij hebben in het begin exact hetzelfde gehad, je moet na het scannen van de barcode hem nogmaals (erachter) opslaan anders is hij het gelijk weer kwijt. Het werkt wel maar je dient voor je gevoel de handeling dubbel te doen om het daadwerkelijk te kunnen plaatsen. Ondanks dat hij aangeeft dat het bijgewerkt is nogmaals opslaan!

Daar hebben we extra op gelet en dat hebben we wel gewoon gedaan.

Reputatie 2
Badge +2

Als je in het dashboard kijkt zouden de barcodes daar moeten staan bij het betreffende artikel. Als dat niet zo is ben ik bang dat ze er niet (meer) zijn. Ik voeg zelf nooit barcodes via de kassa app toe maar via het dashboard. Is iets meer werk maar ze staan altijd meteen goed erin. Als je prijsijsten hebt kun je natuurlijk knippen en plakken of evt de barcode scanner aan je pc/laptop koppelen als deze bluetooth hebben.

Oei, dat is inderdaad best wel veel werk op die manier. In het dashboard staan ze ook niet dus ben bang dat ik weer opnieuw kan beginnen…… :disappointed_relieved:

Reputatie 5
Badge +6

Jaa wij ook.. uren werk voor niets! Dat vergeet je daarna ook nooit meer :grin:

Reputatie 7
Badge +16

@Ruiterkids Ik heb begrepen dat mijn collega Tyrona jouw vraag al heeft opgepakt. Ik blijf er dus even buiten. 

Reputatie 2
Badge +2

Klopt inderdaad!

Reputatie 2
Badge +2

Helaas lag het daar niet aan. We hebben keurig op de vinkjes geklikt… :blush:

Reputatie 3
Badge +3

@Ruiterkids Wat ontzettend vervelend om te horen dat je een hoop werk voor niets gedaan hebt. Op dit moment werkt het invoeren van een barcode met, zoals @Peter al aangeeft, een extra stap. Na het inscannen/invoeren van de barcode dien je nog op een vinkje ter bevestiging te drukken.

Als de app de feedback geeft dat het product is gewijzigd zou dit ook zo moeten zijn.

Zou je het met een paar producten eens willen testen, mocht het niet goed werken dan spreek graag met je af om een keertje te bellen en mogelijk mee te kijken wat er gebeurd. Dan kunnen we eventuele verbeteringen in een volgende versie meenemen.

Groeten,

Reputatie 5
Badge +6

Helaas lag het daar niet aan. We hebben keurig op de vinkjes geklikt… :blush:

Oh ja, als je het dubbel hebt bevestigt - tot grijs/schuingedrukte barcode - dan moet het wel goed zijn.

Reputatie 2
Badge +2

@Ruiterkids Wat ontzettend vervelend om te horen dat je een hoop werk voor niets gedaan hebt. Op dit moment werkt het invoeren van een barcode met, zoals @Peter al aangeeft, een extra stap. Na het inscannen/invoeren van de barcode dien je nog op een vinkje ter bevestiging te drukken.

Als de app de feedback geeft dat het product is gewijzigd zou dit ook zo moeten zijn.

Zou je het met een paar producten eens willen testen, mocht het niet goed werken dan spreek graag met je af om een keertje te bellen en mogelijk mee te kijken wat er gebeurd. Dan kunnen we eventuele verbeteringen in een volgende versie meenemen.

Groeten,

Ik heb het even los gelaten en ga later in de week er met goede moed weer aan beginnen. Mocht het weer mis gaan dan maak ik graag gebruik van de aanbod!

Reputatie 3
Badge +3

@Ruiterkids Heb je de moed al weer gehad om nog een poging te wagen? Ik ben nieuwsgierig naar het resultaat.

Goed weekend!

Reputatie 2
Badge +2

@Ruiterkids Heb je de moed al weer gehad om nog een poging te wagen? Ik ben nieuwsgierig naar het resultaat.

Goed weekend!

Hoi Bas,

Ja alles is gescand! Alleen sommige barcodes willen echt opgeslagen worden :grinning: . Maar we hebben hier een trucje voor gevonden: 

1. barcode scannen en op het vinkje klikken
  2. de voorraad plus of min 1 doen
  3. een ander artikel aanklikken
  4. weer terug  
  5. en dan staat de barcode erin.

Wat overigens wel zo is is dat de app en dashboard niet altijd synchroniseert.

Groetjes.

Reputatie 3
Badge +3

@Ruiterkids Fijn dat je een manier hebt gevonden waarop het goed werkt voor jullie 😎

Het Dashboard in de beheeromgeving haalt informatie op uit Google Analytics. De Kassa App gebruikt uitsluitend informatie uit eigen bron. Het kan dus inderdaad zijn dat je verschil in statistieken ziet. Of bedoelde je dat niet?

Reageer