F.A.Q.

Zo verwerk je een retour in de Kassa App

• 20 April 2020
  • 8 reacties
  • 315 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Retouren, ze komen altijd voor. Je kunt er dan maar beter voor zorgen dat je weet hoe je deze moet verwerken. In dit artikel ga ik in op hoe je een retour via de Kassa App verwerkt. 

wil je weten hoe je een '’reguliere'’ retour verwerkt? Check dan het artikel ‘Hoe verwerk je een retour?’

Zoek de juiste order

In de Kassa App vind je alle orders terug. Dus ook de orders die online zijn geplaatst. Om de juiste order te vinden voer je de volgende stappen uit.

• Je opent de Kassa App
  • Je gaat naar het menu ‘orders'
  • Zoek het ordernummer

:bulb:Heeft de klant de bon van de aankoop nog? Scan dan de barcode onderaan de bon op het ‘Orders-scherm’. De Kassa App toont dan meteen de juiste order.

Het verwerken van een retour

Je hebt de juiste order gevonden, nu moet je deze nog als retour verwerken. Onder de producten vind je de knop ‘retourneren’, hier tik je op. Vervolgens kun je de producten die retour komen aanslaan. 

Afronden van de retour

Na het tikken op ‘retour aannemen’ is de retourorder aangemaakt. Ben je geen rekenwonder? Geen nood! Op de retourorder staat het bedrag wat je terug moet betalen aan de klant:thumbsup:

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Wat ik persoonlijk wel erg jammer vindt van het aanmaken van een retourbon dat de vervolgactie er niet in mogelijk is. Stel dat een klant wil ruilen dan moet je vervolgens dit nieuwe product weer opnieuw aanslaan en handmatig het verschil uitrekenen. Waarom kan je niet gewoon een artikel retour nemen en in deze zelfde transactie artikelen aanslaan. Tevens doet hij als je een retourbon aanmaakt er geen vervolgactie aan koppelen in de vorm van een tegoedbon of de kassalade kunnen openen voor een vervolgactie (de klant wil toch zijn vergoeding….)

Reputatie 7
Badge +16

@Peter, excuus ik heb dit uitgezocht maar geen reactie mee gegeven. Het kan inderdaad niet in het huidige systeem. Ik heb de wens bij het productteam gelegd, dat is wat ik nu kan betekenen. Zou jij het ook kenbaar willen maken bij het productteam? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl

Thanks! 

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb hem zojuist ook op de feedback pagina geplaatst. Hopelijk kunnen ze dit in de volgende update meenemen….. Dank je wel Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ebbe,

Wat dan ook ingesteld mag worden is het kunnen terug storten via de bank. Nu moet je via de izettle app de bon erbij zoeken en kan ik het bedrag retourneren, maar is wel weer een extra actie. EN! op het moment van het starten van de Izettle app koppelt de app automatisch zelf met je izettle kastje en is de kassa app deze verbinding kwijt. Vergeet je de izettle app af te sluiten en je wil iemand laten pinnen dan lukt dat niet. 
Even dus bij deze ook een tip aan allen ;)

Groeten Dennis

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dennis, 

Stem hier op en vul het aan → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/258 

Reputatie 4
Badge +6

Hi Dennis, 

Stem hier op en vul het aan → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/258 

Bij deze gedaan, maar als ik zie dat er nog maar 5 likes zijn dan vrees ik dat dit beetje achter gesteld word.
Meteen komt dan de vraag bij mij op. Is er een apart team wat zich bezig houd met deze app? EN is er een sparringsteam waar ook gebruikers in zitten. Wil mij hier anders graag voor opwerpen.

Groeten Dennis

Team Hip-pie

Reputatie 7
Badge +16

Dit is inderdaad een apart team met expertise van buitenaf (app ontwikkelaars). Als er input nodig is van klanten, wordt er altijd contact opgenomen. Dit gebeurd willekeurig. Ik laat in ieder geval weten dat je hier bij betrokken wilt zijn. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben het met Dennis eens ik zou ook graag een sparringsteam willen of speciaal kopje voor kassa app, aangezien de meeste topics over webshop zelf gaan en weinig over de kassa app terwijl die nou juist ook meer aandacht nodig heeft! Zodat die meer kan ontwikkelen.

En niet alleen maar kan afrekenen 😊

Groetjes Annelies 

Reageer