F.A.Q.

Welke hardware ondersteund de Kassa app?

Reputatie 7
Badge +16
  • Super user
  • 2858 reacties

Goed, je maakt gebruik van de Kassa app. Dat is al heel handig natuurlijk. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de Kassa app heb je enige randapparatuur nodig. Naast dat je een iPhone of een iPad nodig hebt (dit is een minimale vereiste), kun je ook gebruik maken van een barcodescanner, bonprinter, kassalade en een pinterminal. Het is goed om te weten welke types er gebruik kunnen worden. Hieronder volgt een opsomming per soort hardware welke gekoppeld kan worden met de Kassa app.

ipad & iPhone

De Kassa app is alleen te gebruiken op een iPad en een iPhone. De iOS versie die we ondersteunen is altijd de huidige versie en één versie terug. Bij elke nieuwe versie van iOS schuiven wij dus ook een versie op. Zorg er dus voor dat je een apparaat hebt die deze versie ondersteund. Deze versies worden momenteel ondersteund door de Kassa app. 

iPad

• iPad Pro 12,9-inch
  • iPad Pro 11-inch
  • iPad Pro 10,5-inch
  • iPad Pro 9,7-inch
  • iPad (7e generatie)
  • iPad (6e generatie)
  • iPad (5e generatie)
  • iPad Air (3e generatie)
  • iPad Air 2
  • iPad Mini (5e generatie)
  • iPad Mini 4

iPhone

• iPhone 11
  • iPhone 11 Pro (Max)
  • iPhone Xs (Max)
  • iPhone Xr
  • iPhone X
  • iPhone 8 (Plus)
  • iPhone 7 (Plus)
  • iPhone 6s (Plus)
  • iPhone 6 (Plus)
  • iPhone SE

Bonprinter

Je kunt geen ethernet kabel in een iPhone of iPad steken. Je zult dus altijd de Bluetooth variant hiervan moeten hebben. De Kassa App ondersteunt de Bluetooth versie: Star Micronics TSP654IIBi.

Kassalade

Je kunt meerdere kassalades koppelen aan de bonprinter. Wij garanderen alleen de werking van de APG Vasario. Deze kassalade bestaat in verschillende kleuren en grootten. Als je kiest voor een uitvoering waar het artikelnummer/sku start met VB320 zit je altijd goed!

Barcode scanner

Ook hiervoor geldt dat je een Bluetooth variant nodig hebt. De Kassa app kan koppelen met de scanners van Socket Mobile. De volgende types worden ondersteund.

• Socket Mobile (CHS) 7Ci
  • Socket Mobile (CHS) 7Mi
  • Socket Mobile (SocketScan) S700
  • Socket Mobile (SocketScan) S730

Pin terminal

De Kassa app ondersteunt de kaartlezers van iZettle en Sumup. Hiermee ontvang je snel betalingen van de meest gebruikte betaalopties. 

20 reacties

Badge

hoi.

is het zo dat ik de sumup kan verbinden met de kassa app. Dit wist ik niet. 

Dacht dat alleen maar kon met de izettle

dan is dit wel een uitkomst want ik gebruik de kassa app op beurzen en sta ook in belgie opbeurzen en daar werkt de izettle niet. 

kan je mij hier meer over vertellen ook ik ook de sumup kan koppelen of heb ik dit verkeert begrepen

Reputatie 7
Badge +16

@wilma Dat is inderdaad mogelijk, nog niet heel lang. Na aanleiding van jouw vraag heb ik een artikel geschreven over hoe je SumUp koppelt aan de Kassa App, dit artikel is te lezen via de volgende link: https://community.mijnwebwinkel.nl/kassa-app-17/zo-koppel-je-sumup-aan-de-kassa-app-90 

Succes en lukt het niet, dan weet je me te vinden.

:v: Ebbe

Reputatie 7
Badge +8

Ik lees hier een lijstje met de mogelijke hardware. Ik las dat er ook printers zijn die dmv de apple lightningkabel verbonden worden. Werken deze ook gewoon? 

Een voorbeeld wat ik zo kan vinden is dit type; Star TSP143IIIU.

Reputatie 7
Badge +16

@Michel vG Nee deze bonprinter wordt niet ondersteund, goed dat je het vraagt:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +8

Nog een vraag over de printer die jullie adviseren. Is er een nederlandse leverancier die jullie als partner mee werken. Ik zag bv. Izettle maar die heeft geen type bij hun 2 aangeboden printers staan, dat ga ik nog wel even bij hun navragen. De andere aanbieders die ik tegen ben gekomen, komen niet allemaal even betrouwbaar over.

Reputatie 7
Badge +16

Wij hebben geen partner, maar ik weet dat de hardware veel besteld wordt via bypos.nl. Ik heb daar zelf nooit verkeerde berichten over gehoord. Wellicht dat je een topic kunt aanmaken om te vragen waar andere gebruikers hun hardware voor de Kassa App hebben aangeschaft? 

Fijne avond!

Badge

Hoi!
Superleuk die kassa app.
Enig idee wanneer de Android versie uitgebracht wordt? :D

Reputatie 1
Badge +1

Hoi ik ben me aan het oriënteren voor de kassa app,

Wat ik me afvroeg is heb je bij het gebruik van een iPhone als kassa perse een barcode scanner nodig of kan je bij het afrekenen de producten met je telefoon inscannen?

Reputatie 7
Badge +8

Je kunt de camera als barcode scanner gebruiken. Je kunt de kassa app denk ik wel eerstproberen als je even een berichtje naar Ebbe stuurt.

Badge

Hoi

iphone 12 wordt dus niet ondersteund door de kassa app?

Ik loop namelijk tegen een probleem aan die ik niet op mijn ipad heb.

Badge

Goed, je maakt gebruik van de Kassa app. Dat is al heel handig natuurlijk. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de Kassa app heb je enige randapparatuur nodig. Naast dat je een iPhone of een iPad nodig hebt (dit is een minimale vereiste), kun je ook gebruik maken van een barcodescanner, bonprinter, kassalade en een pinterminal. Het is goed om te weten welke types er gebruik kunnen worden. Hieronder volgt een opsomming per soort hardware welke gekoppeld kan worden met de Kassa app.

ipad & iPhone

De Kassa app is alleen te gebruiken op een iPad en een iPhone. De iOS versie die we ondersteunen is altijd de huidige versie en één versie terug. Bij elke nieuwe versie van iOS schuiven wij dus ook een versie op. Zorg er dus voor dat je een apparaat hebt die deze versie ondersteund. Deze versies worden momenteel ondersteund door de Kassa app. 

iPad

• iPad Pro 12,9-inch
  • iPad Pro 11-inch
  • iPad Pro 10,5-inch
  • iPad Pro 9,7-inch
  • iPad (7e generatie)
  • iPad (6e generatie)
  • iPad (5e generatie)
  • iPad Air (3e generatie)
  • iPad Air 2
  • iPad Mini (5e generatie)
  • iPad Mini 4

iPhone

• iPhone 11
  • iPhone 11 Pro (Max)
  • iPhone Xs (Max)
  • iPhone Xr
  • iPhone X
  • iPhone 8 (Plus)
  • iPhone 7 (Plus)
  • iPhone 6s (Plus)
  • iPhone 6 (Plus)
  • iPhone SE

Bonprinter

Je kunt geen ethernet kabel in een iPhone of iPad steken. Je zult dus altijd de Bluetooth variant hiervan moeten hebben. De Kassa App ondersteunt de Bluetooth versie: Star Micronics TSP654IIBi.

Kassalade

Je kunt meerdere kassalades koppelen aan de bonprinter. Wij garanderen alleen de werking van de APG Vasario. Deze kassalade bestaat in verschillende kleuren en grootten. Als je kiest voor een uitvoering waar het artikelnummer/sku start met VB320 zit je altijd goed!

Barcode scanner

Ook hiervoor geldt dat je een Bluetooth variant nodig hebt. De Kassa app kan koppelen met de scanners van Socket Mobile. De volgende types worden ondersteund.

• Socket Mobile (CHS) 7Ci
  • Socket Mobile (CHS) 7Mi
  • Socket Mobile (SocketScan) S700
  • Socket Mobile (SocketScan) S730

Pin terminal

De Kassa app ondersteunt de kaartlezers van iZettle en Sumup. Hiermee ontvang je snel betalingen van de meest gebruikte betaalopties. 

Hoi Ebbe
Klopt het dat de Iphone 12 nog niet ondersteund wordt?

Ik loop al een tijd tegen een storing aan en ondank meerdere keren melden nog niet opgelost..

Reputatie 4
Badge +4

Aangezien de meeste pinautomaten vervangen dienen te worden per 1 januari 2023 omdat de normale debitkaarten (Maestro en Vpay) worden vervangen door mastercard en visa debitkaarten krijgen we verschillende opties voor vervanging van de pinautomaat voorzien van de laatste technieken. Voor deze apparaten geeft CCV aan dat eenvoudig een kassakoppeling tot stand kan komen. Echter is MWW hier ook al toe?, het kan toch niet zo zijn dat dit nog steeds niet uitgezocht/ geregeld is en nu naar een paar jaar nog steeds verwezen wordt naar Sumup en Izettle wat leuk is voor een beurs maar onbetaalbaar voor een gemiddelde winkel…..

Graag een reactie zodat we hierin de juiste keuze kunnen maken en niet over een paar maanden te horen krijgen dat we toch net voor die andere moesten kiezen….

https://www.ccv.eu/nl/vervangen/inruilen-ccv-vx570/?utm_content=e2.1_cta&utm_source=Deploy&utm_medium=email&utm_campaign=2208081BBCKP_e2.1_wk43-22 

Wij hebben 3 weken geleden een nw pin gekozen.. het ziet er niet naar uit dat dit in de nieuwe versie van de kassa-app wordt verwerkt. Er komt wel een ‘grote’ update aan, maar of het nog dit jaar wordt vraag ik me af. Zou eind okt worden of anders begin nov. Aangezien de testversie er nog niet is, zie ik het niet gebeuren. 

We gaan dus de komende tijd gewoon het bedrag handmatig invoeren.. (al is er niet heel veel keuze bij CCV 😊)

Reputatie 7
Badge +8

Ccv is natuurlijk ook zelf aanbieder van webshop en kassa software. Wij hebben vorige week een pin automaat via rabobank gekozen omdat we graag een apart klantgedeelte wilde hebben. Dat kan ccv op het moment helaas niet leveren. Hiervoor meer dan 20 jaar ccv gehad. 

Ccv is natuurlijk ook zelf aanbieder van webshop en kassa software. Wij hebben vorige week een pin automaat via rabobank gekozen omdat we graag een apart klantgedeelte wilde hebben. Dat kan ccv op het moment helaas niet leveren. Hiervoor meer dan 20 jaar ccv gehad. 

Heb nog geen bericht gekregen, wacht nu al bijna een maand. Mss stap ik ook wel over naar de Rabo, ik twijfel nog erg, de CCV heeft inderdaad maar 1 unit, lijkt me helemaal niet handig. 

Andere winkel in het dorp heeft deze al wel, was er weer erg tevreden mee 🤗

Reputatie 4
Badge +4

@CountryatHome & @Michel vG tegen deze problemen lopen wij nou ook. CCV gaat er eigenlijk van uit dat je het op je kassasoftware kan doorsluiten vanwaar ze slechts 1 unit leveren. Ze gaan tenslotte ervan uit dat je een technisch up to date systeem hebt. Persoonlijk verwacht ik dit eigenlijk ook aangezien we inmiddels al weer langere tijd een flink bedrag hiervoor extra betalen en de upgrades nog niet de wow factor hebben…… Vandaar de vraag aan @Ebbe wat nu te doen en te verwachten?

Reputatie 7
Badge +8

Heb nog geen bericht gekregen, wacht nu al bijna een maand. Mss stap ik ook wel over naar de Rabo, ik twijfel nog erg, de CCV heeft inderdaad maar 1 unit, lijkt me helemaal niet handig. 

Andere winkel in het dorp heeft deze al wel, was er weer erg tevreden mee 🤗

Ik heb ccv aan de telefoon gehad vanwege het beëindigen van het contract. We hadden voor 1 oktober moeten opzeggen anders liep het service contract nog een jaar door. Ik was dus een week te laat maar daar gingen ze heel coulant mee om omdat ze niet kunnen leveren wat wij graag willen. Ze konden nog niet zeggen wanneer ze weer beschikbaar zijn, wel dat er vele winkeliers op de wachtlijst staan. Wij tikken gewoon in de kassa app aan cash of pin. Geen probleem mee. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

bedankt voor de vraag. Ik ga de juiste informatie bij elkaar zoeken en kom daar in de loop van deze week bij jullie op terug. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Zoals afgesproken zou ik nog terugkomen op de vraag, ‘welke pin terminals er gekoppeld kunnen worden’ en of de CCV terminal gekoppeld kan worden. 

We hebben geen koppeling met CCV. Als je deze gebruikt zul je de bedragen handmatig in de terminal moeten invoeren. Er kunnen momenteel drie pin terminals gekoppeld worden. Namelijk die van Pay.nl, Zettle en Sumup. 

Reputatie 4
Badge +4

Dan gaan we ons eens verdiepen in pay.nl wat hiervan de transactiekosten zijn….., dank je wel.

Reageer