Vraag

Scannen lukt niet

• 30 April 2022
  • 9 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 6
Badge +9

UPDATE 18 mei 2022: probleem is er weer (of nog steeds?)

We ervaren sinds dinsdag al problemen met scannen.. handmatig of met de barcode scanner scannen we in, opslaan, ander artikel selecteren en vervolgens terug naar het gescande artikel.. dan krijgen we alleen maar 99999999999999 te zien?!

We dachten eerst dat het incidenteel was en de barcode opnw gescand, je ziet deze grijs kleuren/opgeslagen is - maar als je terug kijkt bij het artikel is het dus niet zo. 

Je komt hier weer veel te laat achter en staan er dus heel veel items verkeerd in het systeem. 

Versie 4.3.6
IOS 15.4.1

9 reacties

Reputatie 2
Badge +3

@Trudy We begrijpen dat de situatie erg vervelend is. Zodra er meer bekend is, zal de informatie in het andere topic gedeeld worden. Mocht je nog andere dingen ervaren, meld dit dan vooral via de Kassa App met een korte omschrijving erbij.

Reputatie 1
Badge

@Michel vG Bij ons speelt momenteel ook dat de Kassa app sinds een week geen enkele barcode meer herkent  zie andere topic). Helaas helpt bij ons invoeren via het dashboard ook niet. De Kassa app ziet ze gewoon niet meer. Ze geven aan dat ze geen idee hebben hoe lang het duurt voor er duidelijk is waar het mis gaat, laat staan dat er wat aan gedaan kan worden. Super frustrerend, en met de verhoogde prijs eigenlijk onacceptabel.

Reputatie 7
Badge +8

Ik voer al vanaf het begin de barcodes in via het dashboard. Tot nog toe hebben we gelukkig nog nooit gehad dat de barcodes veranderen in allemaal 9ens. Ik vind wel dat dit nu niet meer zou moeten gebeuren. Afgelopen week de eerste factuur voor de kassa app ontvangen zoals vele met ons neem ik aan dus prioriteit moet er dan wel zijn.

Reputatie 1
Badge

Heeft iedereen die de Kassa-app gebruikt het probleem met de barcodes scannen, of gaat het bij anderen ook 'gewoon' goed? we kunnen nu al ruim een maand geen barcodes invoeren met de scanner (en ook niet met de camera van de iPad). @Ebbe  Hoe staat het met de oplossing van dit probleem? Ondertussen zijn er een paar honderd items die gescand moeten worden, en ook handmatig invoeren van de barcodes werkt niet. 

Reputatie 6
Badge +9

Het probleem met scannen is weer terug. Het was even weg.. maar veel items hebben nu in onze kassa weer EAN code 999999999999 gekregen. Met de hand voeren we de code in en na opslaan geeft het artikel alleen maar 9-s

Reputatie 6
Badge +9

Yes! Vanmorgen via de mail.. alleen, nu is het vooral scanner gerichte acties en wij hebben de EAN handmatig ingevoerd. Wil de app verwijderen als állerlaatste optie gebruiken, liever niet steeds alles opnieuw in voeren voor de kassa-bon etc. Maar als het helpt.. de winkel is nu open en dan die ik dit soort acties liever niet tussendoor. 

• Ga naar de bluetooth instellingen en ontkoppel de scanner door op "vergeet apparaat" te klikken via de blauwe i achter de naam van het apparaat (als de scanner er niet tussen staat kan je deze stap overslaan) 
  • Verwijder de Kassa App in zijn geheel
  • Zet de iPad helemaal uit
  • Zet de iPad weer aan
  • Reset de handscanner. Dit doe je door de scan-knop ingedrukt te houden en tegelijk meerdere seconden op de powerknop te klikken. Het geluidssignaal geeft automatisch aan dat de scanner gereset is.
  • Zet de Kassa App weer op de iPad vanuit de Appstore
  • Ga naar de Kassa App
  • Zet de handscanner aan (via de kleine powerknop)
  • Koppel de scanner weer (via Instellingen van de Kassa App)
  • Ga naar de instellingen van de iPad en selecteer hier de handscanner (via de knop "bluetooth instellingen" en wacht totdat er een verbinding is)
  • Ga terug naar de kassa app. Je ziet een groen tandwieltje draaien en hierna verandert deze in de naam van de scanner. Klik deze naam aan. Let op, het ziet er niet uit als een knop maar door de naam aan te klikken breng je de verbinding tot stand. 
Reputatie 2
Badge +2

Al antwoord gehad ?@CountryatHome 

Reputatie 6
Badge +9

Ik ga maar mailen, dan krijg ik hopelijk binnen 2 uur reactie. Nu kunnen we niet verder, jammer! 

Reputatie 2
Badge +2

Ik ervaar dat alle artikelen die nieuw deze week in de webshop heb gezet en barcodes heb ingescand dat hij deze ook niet opgeslagen heeft. Dus elke keer als ik zo’n artikel verkoop moet ik hem handmatig opzoeken.

Hoop snel op een oplossing!

Reageer