Praktische vraagjes Kassa App

• 1 August 2021
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Wij zijn sinds 3 weken aan de slag met de Kassa App en zijn nog een beetje aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt en we lopen nog wel tegen wat dingetjes aan. Bijvoorbeeld:

1. Kan je korting geven op 1 enkel artikel zonder dat meteen de over de hele verkoop korting wordt berekend?
  2. Ik wil graag weten hoeveel er contant is betaald. Kan je een rapport uitdraaien van alle contante kassa verkopen? Of van alle? Dus niet de hele omzet van de dag maar gespecificeerd dus.
  3. De Socket scanner moet steeds aan worden gezet en weer worden gekoppeld, geeft dus vertraging bij het afrekenen. Iemand een oplossing hiervoor?

Hoor graag van jullie, tips en tricks!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Op 1 artikel een korting geven gaat helaas niet. Als ik dat wil doen verkoop ik meestal met vrije invoer, je moet dan wel even de voorraad handmatig bijwerken.

Bij rapporten kun je kiezen voor financieel, dan krijg je een overzicht met pin / cash en ook de aparte btw tarieven.

De scanner blijft bij ons gewoon aan tenzij je deze langer dan een uur (dacht ik) niet gebruikt, dit komt bij ons heel zelden voor. Ik denk dat je dit via de handleiding van de scanner wel ergens kunt aanpassen.

Badge

Ah super, je hebt me een heel eind op weg geholpen!

Reputatie 6
Badge +9

Korting op 1 artikel doen wij vaak even apart aanslaan in de kassa-app, scheelt weer apart van de voorraad af halen als het druk is. We hebben daarvoor de meest voorkomende kortingen aangemaakt onder kortingscodes.

We hebben nog niet alles gescand, doen vaak nog artikelen zoeken.. het gedeelte wat wel kan, zien we vaak in de praktijk tegenop. We denken dat we het artikel al gevonden hebben voordat de scanner verbonden is. Maar dat moeten er nog ervaren.. :kissing_closed_eyes:

Het contant/pin inderdaad zoals @Michel vG al aangaf, hopelijk kan dit rapport binnenkort gelijk geprint worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Als de artikelen allemaal barcodes hebben gaat het aanslaan veel sneller. Zoeken is voor mezelf goed te doen omdat ik alles in het systeem gezet heb.Alleen de andere gebruikers weten niet altijd letterlijk hoe het erin staat en dan duurt zoeken lang soms.

Reputatie 6
Badge +9

Ja klopt, bij ons ook, je wordt gewoon handig in het zoeken en waar je op moet zoeken, ook de anderen in de winkel. Scannen lijkt me wel ideaal, maar moet wel 90% in de kassa-app staan zodat je niet beide moet doen. Nog 4000 producten te scannen :nerd: (soms zou je wel eens helemaal opnw willen beginnen, er is zoveel bij gekomen in die 15 jaar dat je nu vaak achter de feiten aan rent)

Reageer