Kassa App wie werken ermee?

Ik heb nogal wat probleempjes met de Kassa App, helaas ;-(

Ben nieuwsgierig of meerdere dat ervaren ?

1)-Zodra een klant heeft afgerekend komt daar een eind bedrag uit bv. €14,96 dit pint de klant ook!
Als ik dan later de facturen in mijn admin. opsla staat er eindbedrag € 14,98 het schilt vaak 1á3 cent.
Zij ontvangt ook de factuur/bon via mail en heeft dus een ander factuur bedrag dan op de factuur.
Raar toch? 
En dit bij vele, dus een admin. die niet klopt ?

2)-Waar ik ook al vaak om gevraagd heb en waar ik benieuwd naar ben; Vinden jullie het ook niet jammer dat de klant gegevens niet mee gaan van webshop naar kassa app. Dan kan een klant alle aankopen terug vinden en krijg je een factuur op naam ipv. een bon van Kassa App!

3)-Het zou fijn zijn als de voorraad beheer van twee webshops en kassa app gelijk lopen! Maar dit is bij een andere topic al naar voren gekomen. Wie weet komt dat er nog ??

13 reacties

Reputatie 4
Badge +6

ik ben wel blij met de kassa app. De prijs kwaliteit verhouding is wat minder maar dat wil ik uitleggen. De kassa kan niet bijhouden wat je het beste verkoopt, en dat is toch wel een must. Dat is voor de webshop trouwens hetzelfde. Je hebt toegang nodig tot uitgebreide verkoopstatistieken om verder te groeien. Meten is weten, gissen is missen. 

Badge

Ik heb ook de kassa app. Ik werk er wel graag mee, voor mij is het belangrijk dat de voorraad uptodate blijft.

Dat de klantengegevens mee zouden kunnen opgenomen worden naar de kassa app zou ik ook een groot pluspunt vinden.

Reputatie 7
Badge +16

@PUURRMO Ik wil even aanhaken op punt 1. Zou jij eens wat voorbeelden hiervan willen sturen naar info@mijnwebwinkel.nl? Ik wil dit graag laten uitzoeken voor je. Je andere twee punten zijn bekend. Ik durf niet te garanderen dat dit er komt, laten we hopen van wel :fingers_crossed:

Reputatie 7
Badge +16

@Johan Het uitbreiden van de statistieken voor de Kassa App is ook een wens vanuit ons. De backlog is vrij groot, ik weet niet wanneer deze gepland wordt. Stem ook vooral op deze functie via: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/suggestions/37952/kassa-app-betere-rapportages 

Deze heb ik via twitter ook al met jullie gedeeld. Ze wisten ervan maar konden er niets aan doen en dat was 7 feb. Dus dacht geef het ook even hier aan!

Reputatie 4
Badge +4

Wij werken na een half jaar voorbereiden sinds dit jaar ook met de kassaapp, het is nog een nieuw programma waar nog veel aan te verbeteren valt en we nog wel wat probleempjes ondervinden maar de basis is goed, er wordt achter de schermen hard aan gewerkt aan verbeteringen en oplossingen. Zo hebben we aangegeven dat bij contante betalingen in het eindscherm het een groot gemis was dat je geen wisselgeld bedrag meer zag en dat het een onnodige extra handeling was dat de kassalade niet automatisch opengaat. Met de laatste update hebben ze dit meegenomen.

Als we problemen ondervinden moet ik zeggen dat de bereidwillendheid van de helpdesk fantastisch is, ze hebben jammer genoeg niet altijd gelijk een oplossing maar heb wel het gevoel dat als ik ophang of hun de mail lezen ze hier verder mee gaan zoals het reproduceren van de bug waardoor er naar een oplossing gezocht kan worden. 

Ook wij zien graag een uitgebreider systeem met name voor de rapporten want analyseren van je omzet is vrijwel onmogelijk, automatisch besteladvies zou ook mooi zijn en nog veel meer dingen maar vertrouw erop met dit tempo dat we volgend jaar een mooi kassasysteem hebben waar dit wel kan en dit tegen een fractie van wat anderen hiervoor rekenen. Het webshop platform was een paar jaar geleden ook niet zo doordacht als we nu hebben….

Laten we het hopen!

Ik heb de kassa app vanaf het begin maar echt heel veel verbetering is er nog niet !

Het werkt wel anders zou ik hem niet meer hebben. Maak er niet dagelijks gebruik van alleen met beurzen. Dus laten we hopen dat wanneer ik hem weer moet gebruiken deze aangepast zal zijn.
In ieder geval dat alles klopt ;-))

Reputatie 4
Badge +4

Wij gebruiken het elke dag voor onze winkel, uiteraard zal mww ook de ervaring van ons moeten opdoen om het te kunnen verbeteren. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd :wink:

Reputatie 1
Badge

Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt met het verschil in het bedrag op de factuur en dat wat de klant moet betalen. Maar heeft het niet toevallig iets te maken met het procentuele bedrag dat iZettle rekent voor de pintransactie? 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @PUURRMO,

In je originele bericht geef je aan dat er een verschil zit tussen de berekening in de Kassa App, en wat je vervolgens in de beheeromgeving van je webwinkel ziet staan. Dit kan voorkomen maar het mag eigenlijk niet gebeuren. Ik zal wat meer informatie geven.

TL;DR: We gaan het oplossen

De Kassa App berekent zelf wat de kosten zijn voor de verkoop waar je mee bezig bent. Als de betaling voltooid is, wordt de totale order naar het platform gestuurd. Ons platform herberekend hierbij de bestelling nogmaals. Niet ideaal maar dat is hoe het systeem nu werkt. Als de Kassa App zijn werk goed gedaan heeft, zit hier geen verschil in. Maar zoals je zelf geconstateerd hebt, kán het dus wel gebeuren.

Vandaag heb ik samen met een collega gekeken naar de berekeningen op ons platform en een gezocht naar een verschil met de Kassa App. Die hebben we gevonden! Dat gaan we oplossen.

We moeten nog uitpluizen in welke berekening precies het verschil zit, maar we hebben een combinatie gevonden van producten, prijzen en aantallen die een verschil tussen de Kassa App en de webwinkel laat zien.

Ik houd je hier op de hoogte over de voortgang.

Hopelijk heb je beide andere punten ook op feedback.mijnwebwinkel.nl achter gelaten. Ik kan het koppelen van een klant daar wel vinden maar het koppelen van de voorraad van twee winkels nog niet.

Bedankt voor de discussie hier, leuk om te lezen dat jullie blij met de Kassa App zijn maar ook nog verbetering zien.

Groet,
Bas Wienhoven

Reputatie 1
Badge

Hallo allemaal, sinds deze maand gebruik ik de Kassa app in mijn fysieke winkel. Ik was erg veel gewend met het kassasysteem dat ik had, maar ik vond het vrij prijzig en ik had geen koppeling met mijn vorige webwinkel. Ik mis dus nog best wel veel functies. 

Ik zou graag willen zien hoeveel contante betalingen ik op een dag heb gehad en voor hoeveel geld. Dan kun je ook je kas tellen. Ook een weekomzet, maandomzet, zou ik graag willen zien en het liefst per productgroep of met een tag ofzo. Een product offline kunnen zetten of zien hoeveel producten je hebt verkocht van 1 product, zou ook handig zijn. 

Wat ook heeeeeel erg jammer is, dat handmatig al je producten moet invoeren. We zijn al sinds november aan het vullen (naast de fysieke winkel) en nog lang niet klaar! 

Mijn zoon is een kassasysteem aan het schrijven, is al best wel ver hierin, maar die heeft dan geen koppeling met de webwinkel.

Ik neus hier nog even rond!

groet Gaabs

Reputatie 7
Badge +16

@Gaabs,

Thanks voor de feedback! Het verbeteren van de rapportage is iets wat onder de aandacht is. Stem er ook vooral op! 

Het importeren van producten is iets waar ik je helaas niet mee kan helpen. Dit staat voorlopig niet op de roadmap om toe te voegen. 

Succes en laat het weten als je vragen hebt,

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Hallo allemaal, sinds deze maand gebruik ik de Kassa app in mijn fysieke winkel. Ik was erg veel gewend met het kassasysteem dat ik had, maar ik vond het vrij prijzig en ik had geen koppeling met mijn vorige webwinkel. Ik mis dus nog best wel veel functies. 

Ik zou graag willen zien hoeveel contante betalingen ik op een dag heb gehad en voor hoeveel geld. Dan kun je ook je kas tellen. Ook een weekomzet, maandomzet, zou ik graag willen zien en het liefst per productgroep of met een tag ofzo. Een product offline kunnen zetten of zien hoeveel producten je hebt verkocht van 1 product, zou ook handig zijn. 

Wat ook heeeeeel erg jammer is, dat handmatig al je producten moet invoeren. We zijn al sinds november aan het vullen (naast de fysieke winkel) en nog lang niet klaar! 

Mijn zoon is een kassasysteem aan het schrijven, is al best wel ver hierin, maar die heeft dan geen koppeling met de webwinkel.

Ik neus hier nog even rond!

groet Gaabs

Hoi Gaabs,

met betrekking tot je vraag over contante betalingen en hoeveel geld kan je via orders een staat uitdraaien van de dag. Als je een beetje handig bent in excel kan je dan een rij laten doorzoeken naar het woord ‘contant’ en de bijhorende cellen met het bedrag bij elkaar laten optellen. Het is een klote werk, maar zo doe ik nu ook mijn boekhouding omdat het momenteel niet anders kan. Ook ik heb een verzoek tot betere rapportages aangevraagd. 

Groeten Dennis

Reageer