Vraag

Kassa App vs kadobon

• 1 december 2020
  • 7 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoop dat hier een oplossing voor gevonden wordt. Werk al vanaf het begin met de kassa-app maar dit blijft een issue. Kadobon neem ik in die zijn aangemaakt als kortingscode’s en dat werkt prima. Totdat je een vrij artikel invoert - deze wordt niet geaccepteerd met een kortingscode.

Daarnaast komt een klant iets retour brengen in de winkel, wat betaald is met een kadobon/kortingscode dan wordt dit bedrag in mindering gebracht met deze retour. Dit omdat een kortingscode als cadeaubon een work-around wordt genoemd en daar niet voor bedoeld is. Hoop toch dat er hier een oplossing voor komt en dan nog het liefst iets met meerdere kadobonnen :sweat_smile: of een vrijbedrag! 

Zijn er meerdere kassa-app gebruikers dit hier tegenaan lopen? 

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Wij hebben cadeaubonnen die alleen in de winkel geldig zijn en vooralsnog niet in de webshop. We hebben bonnen met een vaste waarde en die heb ik 2 keer in de kassa app staan. 1x met het bedrag en 1x met hetzelfde bedrag maar dan negatief. Hiervoor hebben we een scanlijst gemaakt met barcodes voor uitgifte en inname. Dat werkt voor ons nu het makkelijkst. Nadeel is dat de bon in principe in 1 keer besteed moet worden. Dat zou op te lossen zijn met een retourcode met een laag bedrag die je dan handmatig op de bestaande bon moet noteren.

Reputatie 2
Badge +2

De diverse kortingscodes die ik heb ingesteld als kadobon werken voor mij prima én ik zie ik deze ook terug in de rapportage. Neem aan dat je ze als artikel hebt aangemaakt, jouw bonnen Michel? Een vrij bedrag zou top zijn, dan kunnen ook de VVV bonnen mee in dit verhaal :slight_smile:

Reputatie 5
Badge +6

We hebben ze inderdaad als verborgen artikel geplaatst. We willen ook nog cadeaubonnen via de webshop gaan aanbieden maar ik ben er nog niet uit hoe dat het makkelijkst werkt. Ik wil daar dan een random codelijst  voor gaan bijhouden maar weet niet of het handiger kan, vast wel 😊.

Reputatie 2
Badge +2

We verkopen de cadeaubonnen ook online, werkt prima. Vaste waardes ingesteld met een keuzelijst tot een x bedrag en bij het versturen koppelen we er een kortingscode aan. 

Reputatie 5
Badge +6

Jullie versturen dan wel een echte bon op met een toegevoegde kortingscode? Heb je daar iets voor om te zorgen dat de codes niet te gokken zijn?

Reputatie 2
Badge +2

Yes, die sturen we op en de codes - daar zijn we best creatief in 😉

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb wat zitten googlen en zag dat je met excel random codes kunt genereren en ik vond ook een website die codes genereert. Krijg je er in 1x 1000  😁. Ik zal eens met excel gaan experimenteren. 

Reageer