Beantwoord

Kassa app toont geen producten meer

• 4 February 2021
  • 13 reacties
  • 88 Bekeken

Hoi, de kassa app ligt er al geruime tijd uit.

Gistermiddag ontdekt, ervan uitgaande dat dit wel zou worden opgemerkt, vandaag vol goede moed gestart. Helaas speelt het nog. De status pagina vermeld dat alles in orde is.

Opnieuw verbonden, ook de koppeling vernieuwd. Geen succes.

0 producten staan er in. Zeer onhandig (mild uitgedrukt) met klanten in de winkel.

Ik mag ervan uitgaan dat dit morgenmiddag weer up & running is?

Groet, Rembrandt – Dorst Craft Beer Shop.

icon

Beste antwoord door CountryatHome 4 February 2021, 20:30

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Wij gebruiken de kassa app ook maar we hebben alle artikelen er gewoon in staan.

Heb je geprobeerd im de app van de tablet te verwijderen en opnieuw te installeren?

De kassa app leest de artikelen zover ik weet gewoon in vanuit de webshop als het ware. Als de artikelen daar wel gewoon staan moet het eigenlijk lukken. 

Onze ervaring is dat de kassa app weleens gekke dingen doet als apple een update klaar heeft staan voor je ios. Ook dan is het gewoon de app er even af en weer installeren.

Reputatie 6
Badge +9

We hadden dit probleem ook vandaag.. 0 producten. Alles opnw gesynchr. gaf geen verbetering. Advies was om het scherm naar beneden te trekken waardoor alle producten weer werden geladen. Kan even duren. Hadden we er maar ‘last’ van :stuck_out_tongue_winking_eye: #geenklantenindewinkel 

Dag Michel, dank voor je snelle antwoord en suggestie.

Dat bij jouw de producten wel worden geladen biedt perspectief in ieder geval.

Uiteraard heb ik de meeste voorkomende stappen al ondernomen zonder resultaat.
Ook de app opnieuw installeren maakt niet uit. Andere iPad, iPhone, geen resultaat.

Het is ook een vrij simpele taak om de producten te syncen, maar dit gebeurd blijkbaar niet.
Ik hoop op een stomme fout van mijn kant, zodat ik snel verder kan, maar helaas…

Groet, Rembrandt

We hadden dit probleem ook vandaag.. 0 producten. Alles opnw gesynchr. gaf geen verbetering. Advies was om het scherm naar beneden te trekken waardoor alle producten weer werden geladen. Kan even duren. Hadden we er maar ‘last’ van :stuck_out_tongue_winking_eye: #geenklantenindewinkel 

Dank! Dit was de gouden tip! Duurt wel even met 1000 producten…
Ik kan in ieder geval morgen verder. :-)

Lijkt samen te hangen met de zoekfunctie die sinds december een stuk slechter werkt.
Steeds de lijst eerst vernieuwen voordat een fatsoenlijke zoekopdracht resultaat biedt.
Ook de lijst weergave is weg bij mij sinds diezelfde update. Of mis ik iets?
Zeer onhandig met artikelen waarvan de naam erg lang is.

Het zal inderdaad minder ondernemers opvallen met de kassa app nu. Ik ben als winkel wel open.
(Niet dat het veel zoden aan de dijk zet met een uitgestorven winkelstraat…)

Groet, Rembrandt

Reputatie 7
Badge +8

De lijst weergave is inderdaad weg. Dit had te maken met dat de app dan 2x alle artikelen inleest en zo trager werd of het platform teveel belast meen ik.

Ik zal morgen eena kijken of synchroniseren bij ons langer duurt dan normaal. Vandaag niks gemerkt in ieder geval. Nu moet ik wel zeggen dat ik de kassa app draai via testflight omdat we dan eerder met de nieuwe updates kunnen werken als proefkonijn voor feedback aan mww. Maar volgens mij is de versie in testflight nu dezelfde als in de appstore.

Dan ga ik toch wel twijfelen aan de programmeer- en ontwikkelcapaciteiten die achter deze app zitten.
Het was een van de overwegingen om de App te kiezen, en daarmee het platform mijnwebwinkel.

Bijzonder dat het 2x wordt ingeladen, we hebben het over een weergave.
Ik zou kunnen leven met een lijstweergave zonder plaatjes. Voor 25,- per maand. :joy:

Zo’n testflight klinkt interessant, maar met 100den transacties per maand te riskant voor mij.
Ik neem aan dat in ruil voor je rol als proefkonijn en de feedback het gebruik kosteloos is?

Groet, Rembrandt

Reputatie 6
Badge +9

@Dorst Graag gedaan! 😉

Die lijst weergave missen wij ook, het is weer even wennen - net als iedere verandering - en soms gokken we maar dat we het juiste artikel te pakken hebben. We streven nog steeds naar het gebruik van de handscanner, dan is dat probleem ook opgelost.. 

Zoekfunctie werkt inderdaad nog niet fijn.. soms moeten we twee tot drie keer het artikel invullen of de app eerst weer afsluiten alvorens we weer verder kunnen. 

Hopelijk is het over iets meer dan een maand opgelost :sunglasses:

Succes morgen! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi allemaal,

Fijn dat er voor nu een oplossing voor het probleem is. Dit is het primaire proces en dat moet werken, zonder twijfel. Ik heb het gemeld zodat dit verder uitgezocht kan worden. 

Wat betreft de weergave, deze is inderdaad weggehaald in verband met de laadsnelheid. Met name bij shops die duizenden producten hebben kon dit problemen veroorzaken. Alle producten + afbeeldingen moeten uit de database worden getrokken. Neemt niet weg dat we dit niet kunnen voorzien. Zouden jullie (praktijk) voorbeelden kunnen noemen waarom de lijstweergave juist een must is tov de huidige weergave? Dan heb ik een casus die ik kan voorleggen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +9

@Ebbe Het grootste probleem met de huidige weergave is dat een artikel met een (te) lange naam welke bv in 3 soorten leverbaar is, je onderling geen verschil ziet. Beide of alle 3 de artikelen zien er dan hetzelfde uit incl. de afbeelding. Dan moet je één van de 3 aanklikken en hopen je dat het de juiste is. Bij lijstweergave zag je ook de prijs en kon je daar op selecteren. 

Je kunt dit natuurlijk omzeilen door gebruik te maken van een keuzelijst, maar voor sommige categorieën wil je dat niet. 

We kijken ook vaak even in de kassa-app als we nieuwe items gaan prijzen.. met de lijstweergave zag je gelijk de prijs, nu moeten we de artikelen ook echt eerst aanklikken om de prijs te zien. 

De huidige weergave is ook weer handig omdat je meer producten in één keer ziet.. als de prijs erbij kan komen, is het probleem voor ons opgelost 😉. 

Reputatie 7
Badge +16

Top, bedankt voor de feedback. Ik maak een ticket aan voor het productteam. Als er nog andere feedback is, vul ik het ticket aan. 

Reputatie 7
Badge +16

Het bovenstaande probleem is uitgezocht en inmiddels opgelost.

Reputatie 7
Badge +11

Check het werkt weer

Reputatie 7
Badge +8

De prijs meteen bij de foto van een artikel zou wel een mooie toevoeging zijn voor artikelen zonder keuzelijst inderdaad. 

Wat betreft de testflight, die kun je ook heel simpel weer uitschakelen en de app weer uit de appstimore installeren dus daar zit niet echt een risico aan behalve dat je misschien even je logo en tekst van de bon opnieuw moet invullen. 

Reageer